נהיגה ראשונה במאזדה CX-5 החדשה – השקה מקומית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
השקה ארצית - מאזדה CX5 החדשה

דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, הציגה היום באירוע נהיגה מושקע את הדור החדש של המאזדה CX-5, דור שני לקרוסאובר הקומפקטי הפופולרי שלה.

הדור הראשון של ה-CX5 הושק בישראל בשנת 2012 והיה אחד מכלי הרכב הבולטים בסגמנט, שהפך ללהיט מכירות. כעת הושק הדור החדש, שיצטרך להתמודד עם מתחרות לא פשוטות בקטגוריה החזקה בשוק הרכב – רכבי קרוסאובר.

ה-CX5 החדשה חוזרת אלינו עם אותן יחידות הנעה מוכרות – 2 ליטר (2,000 סמ”ק), ו-2.5 ליטר (2,500 סמ”ק), מנועים עם טכנולוגיית SKYACTIV. ועם עיצוב חדש, חייתי ונועז יותר מבחוץ, ואלגנטי ונקי בתא הנוסעים.

– מאזדה CX5 החדשה נראית טוב יותר.
– מרגישה יוקרתית יותר (מושבי עור לבן או שחור כסטנדרט, ומושבים אחוריים מתכווננים).
– תא הנהג שלה איכותי יותר, מבחינת איכות החומרים וההרכבה.
– חווית נהיגה משופרת, בעיקר בזכות שיפור גדול במתלים, שמשככים מהמורות וכבישים קשוחים בצורה מרשימה, ובידוד רעשים משופר של תא הנוסעים, שהושג באמצעות הקטנת מרווחי המשטחים.

נראית טוב יותר. מאזדה CX5 החדשה

ה-CX5 החדש מזקק את פילוסופיית העיצוב של מאזדה KODO לתפיסת ה-Less is more, המבקשת לפשט את מרכיבי העיצוב ולהפוך אותם למושלמים בכל היבט. בתהליך הבניה של הדגם החדש פירקו מהנדסי מאזדה כל מרכיב בדגם היוצא, והרכיבו מחדש תוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר. העיצוב החדש מאופיין בתפיסת ה- Refined toughness (קשיחות מעודנת), השואבת השראה ממסורות יפניות עתיקות, כגון מסורת הלוחמים הסמוראים.

ממדי הדגם החדש דומים לאלה של הדגם היוצא, עם אורך של 4.55 מטרים, גובה של 1.68 מטרים ומרווח גחון מהטובים בקטגוריה (18.5 ס”מ בגרסת Executive, 19.3 ס”מ בגרסאות ה-Luxury וה-Premium), ומבטיחים שה-CX-5 יישאר קומפקטי ונוח לתמרון בעיר, אך יציג חזות ‘קרוסאוברית’ קשוחה.

יחידות התאורה מסוג LED החדשות מתכתבות עם תפיסת המינימליזם. חישוקי סגסוגת קלה (בגודל “17 בגוון אפור כהה בדגם ה-Executive, ובגודל “19 דו-גווני בגרסאות Luxury ו-Premium) מוסיפים לחזות היוקרתית. נפח תא המטען גדל ב-10 אחוזים בהשוואה לדגם היוצר, וגודלו 442 ליטרים.

לדור החדש שני צבעי מותג חדשים בדגם זה:
אדום עשיר נוצץ – צבע חדש המחליף את צבע האדום המותגי, ומפגין עומק ונועזות אף יותר בולטים מצבע האדום העשיר המוכר
אפור עשיר – כפי שהוצג במתיחות הפנים לדגמי המאזדה 3 ומאזדה 6, וגם במקרה זה, במהדורה מוגבלת בלבד.

הנהג במרכז
תא הנוסעים מאופיין בירידה לפרטים הקטנים ביותר, ושימוש בחומרי גלם חדשים ואיכותיים, מינימליזם יוקרתי ודגש על מרקמים חלקים ונעימים למגע.

1. מושבי עור כסטנדרט.
2. גימורי עור ועץ מתכתי (Metal Wood – חומר גלם חדש).
3. הנדסת אנוש מדויקת, ותחושת יוקרה מכל זווית.

4. פרקטיות ונוחות הנהיגה.
5. צג מידע מרכזי הממוקם גבוה יותר, לטובת בטיחות בנהיגה. 
6. חלון השמש (בגרסאות Luxury ו-Premium) גדל ב-4.5 ס”מ.
7. יושבי שורת המושבים השנייה ייהנו בדגם החדש מפתחי מיזוג אוויר.
8. מושבים נוחים יותר מאחור, בזווית של 24 מעלות, ואפשרות להטיה נוספת של 28 מעלות.
9. זווית פתיחת הדלת גדלה ל-80 מעלות, ומאפשרת כניסה קלה ונוחה יותר.

כל דגמי המאזדה CX-5 יצוידו במערכת Smart City Brake Support המשופרת של מאזדה, הבולמת את הרכב בצורה עצמאית, פועלת בטווחי מהירויות של 80-4 קמ”ש, וכוללת זיהוי ובלימה בפני הולכי רגל ובמערכת Mobileye; פנסי ערפל מסוג LED; שמשות אחוריות כהות.

מערכת MZD Connect עם צג מגע בגודל 7″; מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים תומכת בלוטות’ ופקדי שליטה מגלגל ההגה; מצלמת נסיעה לאחור; בקרת אקלים מפוצלת; בקרת שיוט עם מגביל מהירות; מראות עם קיפול חשמלי; כפתור התנעה (ללא מפתח); חישוקי סגסוגת בקוטר “17 בצבע כסוף כהה ועוד.
וכפי שצוין, כל רמות האבזור יצוידו בריפודי עור מלאים בגוון לבחירת הלקוח (עור שחור או לבן Pure White), גימורי עור בדלתות ובקונסולה המרכזית, ומושב נהג חשמלי עם 10 כיוונים.

תא נהג יוקרתי. מאזדה CX5 החדשה
ריפודי עור כסטנדרט

נהיגה ראשונה

במבט ראשון במאזדה CX5 החדשה בולט החרטום החד והמפתה – מאזדה עיצבו את חזית הרכב כמו חיה שמשחרת לטרף והם הצליחו ליישם את זה בצורה טובה. הרכב נראה טוב, והצבע האדום העז נותן לו את טאץ’ מיליון הדולר.

מאזדה רוצה לעמוד כשווה בת שווים מול המתחרות היוקרתיות בקטגוריית הקרוסאובר – האירופאיות המרשימות, וניכר שהיא כיוונה הרבה מנקודות העיצוב שלה לפיהן.

הצצה פנימה
המושבים עטויים עור לבן מרשים, הצבע הבהיר מחדד את היוקרה והאלגנטיות שלבשה ה-CX5 החדשה. פתחי האוורור מעוצבים, והדשבורד נראה טוב וגם נעים למגע. כל הנוסעים זוכים לכיוון מושבים – מושב הנהג, מתכוונן לעשרה פוזיציות, ולראשונה, ישנה אפשרות להטות את המושבים מאחור, לטובת נוחות, ותפיסת תנומה קלה.

מרווח פנים
תא הנהג מרווח, גם לגבוהים וגדולי ממדים. מאחור, ישבו בנוחות ובריווח 3 ילדים, או 2 מבוגרים גדולים. תא המטען מרשים בגודלו (442 ליטר), רחב ופתוח, עם פתח הטענה לא לגמרי שטוח. עם קיפול מושב הנוסעים, ניתן לקבל נפח הטענה של 1,342 ליטר.

הנסיעה במאזדה CX5 החדשה נעימה, שלווה ונינוחה בזכות בידוד רעשים משופר. אך מכיוון המתלים מורגש השיפור הגדול בהתנהגות בדגם החדש. המתלים משככים בצורה מצויינת את סוגי האספלט השונים, ומרפדים את המהמורות בדרך טוב יותר. הרכב אוחז היטב, מרגיש יציב, ואפשר ליהנות בו בנהיגה דינאמית.

המנועים ב-CX5 החדשה הם אותם מנועים, עם עדיפות בולטת למנוע 2.5 ליטר, שביצועיו טובים ומהנים יותר בכל אופי נסיעה ודרך. מנוע חזק יותר שעובד טוב יותר עם תיבת ההילוכים (6 יחסי העברה).

מאזדה CX5 תשווק בישראל עם שתי יחידות ההנעה של מאזדה – בטכנולוגיית סקייאקטיב:
מנוע 2.0 ליטרים (165 כ”ס, 21.4 קג”מ ב-4,000 סל”ד)
מנוע 2.5 ליטרים (195 כ”ס, 26.1 קג”מ ב-4,000 סל”ד).
תיבת ההילוכים כמו גם בדגם היוצא – אוטומטית בעלת 6 הילוכים.
אל יחידות ההנעה מצטרפות, כסטנדרט, מערכת ה-GVC Vectoring Control המווסתת את כוח הכבידה הפועל על הנוסעים בעת פניה, ומאפשרת חוויית נהיגה ונסיעה נינוחה ונעימה יותר.
מערכת הבלימה שודרגה, ובזכות הגדלה משמעותית של צלחות הבלמים מאפשרת מרחקי עצירה קטנים יותר. אל כל אלו מצטרפים בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold הנדרכת אוטומטית בזמן עצירה ומצב Sport המאפשר נהיגה ספורטיבית ותגובות מנוע זריזות יותר.

רמות אבזור ומחירים

דגם ה2.0L Luxury- מגיע בנוסף עם חותמת תאורה קדמית ואחורית מסוג LED, פנסי חזית מסתגלים העוקבים אחרי כיוון הנסיעה (AFS); פנסים אחוריים מסוג LED, חישוקי “19 דו-גווניים, וחלון שמש.

התוספות בדגם ה-2.0L Premium ליטרים כוללות מערכות Lane Departure Warning System ו-Lane Keeping Assist המתריעות ומחזירות באופן אקטיבי את הרכב לנתיב; מערכת High beam control להחלפה אוטומטית בין מצבי תאורה; מערכת שמע BOSE עם 10 רמקולים; צג תצוגה עילית (HUD) צבעוני; מחשב דרך בתצוגה מורחבת וחבילת עור מורחבת הכוללת גימורי עור בידיות הדלתות, במשענת היד הקדמית, ובשידה המרכזית וגימורי עץ מתכתי (Metal Wood) ברחבי תא הנוסעים.

הגרסה הבכירה של הדגם- Premium AWD 2.5 ליטרים- מגיעה עם מערכת Smart City Brake Support Rear הבולמת את הרכב עצמאית בעת נסיעה לאחור במהירות של עד 8 קמ”ש; חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת לזיהוי והתראה מפני עייפות הנהג; ומערכת הנעה כפולה חכמה הצופה את תנאי הדרך באמצעות 27 חיישנים הדוגמים את רמת האחיזה ותנאי הדרך.

מחירים:
CX-5 2.0 ליטרים Executive – 167,000 ₪
CX-5 2.0 ליטרים Luxury – 179,000 ₪
CX-5 2.0 ליטרים Premium – 192,000 ₪
CX-5 2.5 ליטרים Premium AWD – 215,000 ₪

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × one =