ניסאן אלטימה החדשה (דור 6 חדש) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ניסאן אלטימה החדשה מתחדשת במנוע ומראה חדש, ומסתערת על קטגוריית רכבי המנהלים. האם זה יספיק לה כדי להצליח בעידן רכבי הפנאי ומנועי הטורבו המוגדשים והחסכוניים?

 

ניסאן אלטימה החדשה (מתיחת פנים) מבחן דרכים

 

ניסאן אלטימה חוזרת ובגדול. וכשאני אומר ‘גדול’ אני מתכוון בעיקר למראה שלה. אם הצורה הקודמת הייתה קצת עגלגלה, האלטימה החדשה פשוט ארוכה. על הנייר היא התארכה ב-4 סנטימטרים לעומת הדגם היוצא, אבל בפועל היא נראית הרבה יותר ארוכה, בזכות עיצוב בעל קווים מנחים ארוכים וישרים.

גם כאן תפגשו בחזית את ה-V הכסוף והמוכר של המותג, רק שהפעם הוא מגיע כמעט עד הרצפה וגורם לחזית להראות גדולה וקשוחה מתמיד. בכלל, יש פה לא מעט אלמנטים עיצוביים שמוסיפים לתחושת הגודל. אלמנטים כגון כנפונים בולטים וארוכים מתחת לבתי פנסי הערפל, בעלי קווים נמשכים, פנסי חזית ארוכים הנמשכים לכשליש מצידי מכסה המנוע, פס עיצוב כהה הנמשך מהחלון האחורי עד תא המטען וגורם לאשליה של “גג צף” ומתארך ועוד. מאחור, העיצוב ספורטיבי קמעה בזכות סף תחתי ספורטיבי וזוג צינורות פליטה עגולים, שמוסיף לתחושת הגודל. ניסאן אלטימה מצליחה לשדר ובהצלחה רבה, כי מדובר ברכב מנהלים גדול ומעוצב.

 

תוספת אבזור בתא הנהג. ניסאן אלטימה המחודשת (2019)
פנים הרכב איכותי ואלגנטי. ניסאן אלטימה


פנים האלטימה מרשים לא פחות, וגם כאן אותם “תרגילים” עיצוביים בשילוב תכנון נכון והתרחבות לצדדים, של כ-3 ס”מ לרוחב, לעומת הדגם היוצא, גורמים לתחושה מרווחת וגדולה. האלטימה לא צריכה להתאמץ יתר על המידה כדי להראות אלגנטית, והיא עושה זאת באמצעות קווים ישרים ואלגנטים בדשבורד ובקונסולה המרכזית. העיצוב נעים ומאוד זורם בעין, ואין תחושת עומס כלל. הייתי אומר אפילו, שמדובר בעיצוב אינטילגנטי. הכל נגיש ונוח, בין אם אלה הלחצנים בהגה או כפתורי המיזוג, הדפדוף במסך המידע המרכזי בלוח השעונים או השיטוט במסך המולטימדיה. מסך המולטימדיה יצא מהדשבורד, ובדגם החדש זה מסך “מרחף” המכיל בתוכו pple Car  ו-Android Auto. הסאונד הבוקע מהמערכת טוב ואיכותי.

סאן-רוף אין בניסאן אלטימה, אבל מושבי עור חשמליים ומחבקים בהחלט כן. מושב הנהג אוחז ונוח גם לגדולי מימדים. ניסאן קוראים להם ‘מושבי אפס כבידה’ גם בשל 8 אפשרויות כוונון חשמלי. כך כשגם כיוונתי את המושב עד הסוף לאחור, נשאר מרווח מכובד לרגלי היושבים מאחור. חבל רק שהרצפה לא שטוחה מאחור, זה יכול היה להיות מושלם. אפרופו המושבים מאחור, הם עמוקים ונוחים, “מחבקים” קוראים לזה? מנהלים עם עוללים יגלו שטעינת מושב בטיחות במושב האחורי באלטימה היא נוחה להפליא, רבות בשל המרווח מאחור. תא המטען נשאר זהה בגודלו עם נפח של 436 ליטרים. 

קוריוז קטן – מאחר והרכב מיוצר ומכוון לשוק האמריקאי, תמצאו בתא המטען ידית לפתיחת תא המטען מבפנים במקרה וטוני סופרנוס יחליט לקחת אתכם לסיבוב בתא הזה בטעות.

 


ספורט אלגנט

ניסאן אלטימה מנסה לקרוץ דרך העיצוב, לכך שהיא גם ספורטיבית, ומלבד הישבן הספורטיבי, תמצאו כאן לחצן הנעה עגול שממוקם ליד ידית ההילוכים הקצרה, מוקפת פלסטיקה דמוית קרבון וכיאה לספורטיביות גם הגה D קטום. באמריקה, בעידן של טראמפ, התחממות גלובאלית זאת פיקציה, ולכן מתחת למכסה המנוע מונח לו בכבוד רב, מנוע בנזין הזרקה ישירה 2.5 ליטר אטמוספרי, (נטול טורבו), 4 צילינדרים, המפיק 188 כ”ס ב-6000 סל”ד, 6 סוסים יותר מהדגם היוצא, וכ-25 קג”מ. בחו”ל האלטימה משווקת עם מנוע נוסף, 2 ליטר VC – טורבו מעולה, 4 צילינדרים, עם לחץ קומפרסיה משתנה שיודע להתנהג כמו מנוע V6, בזכות מהלך בוכנה משתנה, שמפיק 236 כ”ס. 

אבל אנחנו בישראל, וכאן למנוע 2.5 ליטר משודכת תיבת הילוכים CVT  Xtronic אוטומטית רציפה. לדברי ניסאן, השילוב של מנוע חדש עם ביצועים מהירים ושקטים יותר, בשילוב תיבה עם תגובתיות חלקה יותר, הופכים את האלטימה לטובה וחסכונית יותר. הגיע הזמן שנבדוק את זה.

האתגר הראשון שלי אחרי ההתנעה, הוא להחנות את האלטימה בחניון העבודה שלי. מדובר בחניון תת קרקעי, עם מעבר צר בין קומה לקומה, כמו מעין מסדרון צר. מצאתי את עצמי מתמרן לא מעט, על מנת לא לשפשף את הפגוש הקידמי. טוב שיש חיישנים קידמיים, כחלק מטכנולוגיות Nissan Intelligent Mobility המגיעה עם הרכב, עליה ארחיב בהמשך. גם היציאה בסיום יום עבודה היוותה אתגר. אין ספק שהאורך פה משחק. בתמרון בעיר ההיגוי קליל. מה שכן יש פה, איזה אישיו עם המראות. מיקום המראות הקטנטנות עד מאוד, יוצר שטח מת למכביר. בנוסף, הן לא מתקפלות בעת חניה או מתכוונות בנסיעה לאחור. טוב שחלק מחבילת הבטיחות כוללת גם התרעת “שטח מת” בצד המראה, וכך ניצלנו שוב אחרי החניון הארור, מלשפשף את הרכב.

 

מנוע אטמוספרי 2.5 ליטר עם 188 כ”ס. אלטימה

 

מתלי מולטי לינק בהחלט שיחקו אותה לטובה והאלטימה ידעה לשכך מהמורות היטב וכמעט ללא תחושת טילטול כלל. אני עולה לכביש 471 ולוחץ על הדוושה הימנית. התחושה היא מעט אנמית, לא מה שציפיתי. תחושת הכח הגיע רק בכניסת ההילוך השלישי, ובסל”ד גבוה, שם הניסאן אלטימה ממש מתמתחת, מזנקת קדימה ומראה באמת איך היא יודעת לזוז. תיבת ההילוכים הרציפה עובדת טוב, ובשיוט היא מרגישה כמו כל אמריקאית, נעימה, נוחה ומרווחת.

אני עומד ברמזור וקולט ברכב לידי נהג במאזדה 6 חדישה בוחן את הרכב עם העיניים, וזה בדיוק מה שרצו ניסאן לעשות – לתת פייט למתחרות בפלח המנהלים. לחיצה עמוקה על הדוושה, היציאה מהמקום טובה, אם כי שוב קצת מהוססת. לאורך כל המבחן התחושה הפתיעה מעט לרעה, כל פעם מחדש, או כמו שהמחנכת שלי הייתה אומרת לי אחרי כל מבחן: “אתה יכול יותר”. לא פשוט להזיז מכונה ששוקלת 1.5 טון. מצד שני, עם כמעט 190 כוחות סוסי אפלוסה אמריקאים מתחת למכסה המנוע, ה-9.3 שניות מ0-100 הרגישו כמו נצח. יחד עם זאת, כפי שציינתי, המומנט מגיע במעלה הסל”ד, ובהילוך שלישי העדר דהר היטב ומדויק ונתן את אותה תחושת כוח אמריקאית מוכרת.

 בעיקולים וכבישים מפותלים ניסאן אלטימה ‘ישבה’ על הכביש ונתנה תחושה בטוחה. בכלל, “בטוחה” היא מילת המפתח באלטימה החדשה. טכנולוגיות Nissan Intelligent Mobility, זוכרים? אז מדובר בחבילה כוללת שהופכת את האלטימה לבטוחה מאוד, עם ציון בטיחות ישראלי של 7 מתוך 8. תמצאו כאן בקרת שיוט אדפטיבית מעולה, התרעת ‘שטח מת’, בלימה עצמאית במצב חירום, התראה מפני התנגשות חזיתית, התרעת תנועה מאחור, מערכת התרעה על עייפות נהג, שתציע לכם לעצור לקפה באמצעות סמליל בלוח השעונים, מערכת פניה חכמה היודעת לחלק את עוצמת הבלימה לכל גלגל בעיקול ועוד. לכל זה מתווספת מערכת  Movon Top בהתקנה מקומית ו-10 כריות אוויר.

בסיום מבחן הדרכים, צריכת הדלק עמדה על  10.5 ק”מ לליטר. לא רע בכלל, ועל אף, הרגל הימנית הכבדה שלי.

 

ניסאן אלטימה מכונית מנהלים (או משפחתית גדולה אם תרצו)

 

לסיכום

ניסאן אלטימה מעניקה מרווח, נוחות, עוצמה מהוססת אך מתפרצת בהמשך, וחבילת בטיחות לא רעה בכלל והכל, בתג מחיר של 169,990 ש”ח (ישנה רמת גימור אחת – SV). כן, יש לה במה להשתפר, בעיקר בדברים הקטנים, כמו המראות הקטנות מדי, ועדיין, אילו הייתי מנהל מותג באחת החברות המתחרות בסגמנט המנהלים, לא הייתי ישן טוב בלילה.

לאלטימה פוטנציאל טוב לתת פייט בשוק, גם אם הוא נשלט היום על ידי רכבי פנאי. זאת הסיבה כנראה שהדגם החדש גם משווק עם תג מחיר נמוך בכמה אלפי שקלים ממחיר הדגם היוצא בעת ששווק. מנהל שרוצה להתפנק קצת יותר מהרגיל, ולאו דווקא מעוניין ברכב פנאי, קרוב לוודאי שימצא את מבוקשו באלטימה החדשה.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “ניסאן אלטימה החדשה (דור 6 חדש) מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen − fifteen =