ניסאן קשקאי החדש 1.33 ליטר טורבו (160 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ניסאן קשקאי המחודש, זוכה למנוע 1.33 טורבו חדש ודינאמי ותיבת הילוכים משודרגת - מבחן דרכים לאחד מחלוצי קטגורית רכב הפנאי

מנוע 1.33 טורבו עם הספק של 160 כ"ס. ניסאן קשקאי המחודש

יתרונות: מנוע, אבזור בטיחות, צריכת דלק

חסרונות – בידוד רעשים, מולטימדיה

ניסאן קשקאי, מחלוצי קטגוריית רכבי פנאי, התחדש במנוע חדש וחזק יותר, ועל הדרך גם בתיבת הילוכים חדשה. הקשקאי, אחד מרכב הפנאי הראשונים בישראל, היה חלוץ בתחום וסיפק פתרון שונה לכל מי שחיפש רכב משפחתי קצת אחר, ומיוחד מהאופציות הסטנדרטיות באותם ימים. בזכות הצלחתו במכירות בארץ ובחו”ל, הוא גרם ליצרנים רבים לגרד את הראש בדאגה, לנוכח הגרפים במחלקות המכירות, וללכת שבי אחר אופנת רכבי הפנאי, בהתאם לרצון הרוכשים.

במרוצת השנים הוא התעדן, איבד “על הדרך” את ההנעה הכפולה שהגיעה בחלק מהדגמים, ובשנים האחרונות קיבל עיצוב יפה ודינמי על חשבון מנוע טוב, אך לא מספיק דינאמי. כל זה כאמור היה בעבר. כיום, יש לו לא מעט מתחרים בקטגוריה, יפים לא פחות וחזקים אף יותר, ולכן על הקשקאי להתחדש כל הזמן. אחרי מתיחת פנים של אמצע החיים לפני כשנה וחצי, שהתמקדה בעיקר בעיצוב פנים וחוץ חדשים ובשיפור איכות החומרים, בניסאן מצאו, לדעתם, את הפתרון גם בעדכון יחידת הנעה חדשה. האם זה יספיק כדי להחזיר את הקשקאי לימיו הגדולים באולמות המכירה?

נראה ומרגיש הרבה יותר טוב. ניסאן קשקאי מבחן דרכים
מואר ומאובזר. גג פנוראמי רחב

סוף שבוע רגוע

ניסאן קשקאי המחודש הגיע אלי בסופ”ש חמים, כמעט קייצי. הקשקאי כיום, לדעתי, אחד מכלי הרכב היפים, הנעים על כבישי ארצנו, במיוחד לאחר מתיחת הפנים שעבר כאמור, עם יחידות תאורה גדולות וחדות המאירות באור LED, ועם V כסוף וגדול בחזית הגריל. את הגלגלים מעטרים חישוקי 19″ בעלי מראה ספורטיבי, ופנסי לד אחוריים בתאורת V שוכבת, לא מעט נגיעות כרום לאורכו, ומעל, הכל גג זכוכית פנורמי המתפרש כמעט לכל אורכו של הגג, בשילוב מסילות גגון כסופות המשוות לרכב מראה ג’יפוני גבוה, וקיבלתם באמת מראה ‘קרבי’ יותר ומבטיח יותר מבעבר.

מבפנים, המראה מרשים עוד יותר. כבר במפגש הראשוני במושבים, התחושה מאוד ייחודית, לטובה. מושבי עור נאפה שחורים, בעלי תפירה בצורת ריבועים שחורים, ותמיכה בצידי המושב לכל אורכו, המשווים להם מראה של מושבי באקט ספורטיביים, מהיפים שיש ברכבי הפנאי היום. יחד עם זאת, אחרי לא מעט כיווני מושב חשמליים, לא הצלחתי למצוא את התנוחה הנוחה עבורי לאורך כל המבחן, כזאת שתתמוך בגבי בצורה טובה. מראה המושב מבטיח, אך התחושה נוקשה. ואולי, אני תוהה, ייתכן כי מדובר בי וביום לא טוב של הגב שלי.

תא הנהג נראה טוב ומאובזר. קשקאי 2019
חיישנים ומצלמת רוורס
הילדים רואים טלוויזיה במסכים אישיים מאחור. ניסאן קשקאי

מאחור, המושבים “ממשיכים” עם אותה צורה ספורטיבית, כשלטובת הנוסעים מאחור, שובצו שני מסכי מולטימדיה המגיעים עם מספר אפליקציות ומאפשרים צפייה דרך הרשת באמצעות גלישה על ה-HotSpot של מערכת המולטימדיה. כך, ניתן שכל ילד יצפה במה שהוא רוצה בנפרד. אגב, מערכת המולטימדיה מגיע עם מערכת ניווט מובנית, ולמעט הרדיו היא די בסיסית.

יחד עם זאת, ניתן למצוא מערכת עזר לחניה אוטומטית וניתן להתחבר עם ה-Android Auto או Apple CarPlay, מה שמשנה את כל התמונה. בצג המולטימדיה תמצאו גם מצלמת רוורס המדמה את תמונת הרכב במבט על, הדמיה שפגשנו בפיג’ו 3008/5008. אגב, פנים הקשקאי מתייפה עוד יותר בשעות החשיכה, כשתאורת לד כתומה, תאורת אווירה, מאירה ממגוון מקומות בתא הנוסעים.

במושבים מאחור נכנסו בקלות מושב בטיחות ושני ילדים. טעינת הפעוט הייתה מעט בעייתית, עקב קורת הגג, וגם ליושבים מאחור, נוסעים הגבוהים במעט מהממוצע, יש מרווח ראש גבולי. פתיחת וילון הגג של חלון הגג הפנוראמי, הבאמת מרשים, עזרה במקצת. מאחור, תא המטען בעל משטח טעינה פריק ושטוח, מגדיל את נפח התא לכ-430 ליטר.

המושבים נראים טוב אך קשיחים למדי

מנוע ושליש על התנהגות טובה

בחזית הניסאן קשקאי מנוע חדש בעל נפח 1.33 ליטר טורבו בנזין, המשווק בשתי גרסאות מנוע ותיבת הילוכים:
מנוע 1.33 טורבו בנזין בעל 140 כ”ס ותיבת הילוכים ידנית, ומנוע 1.33 ליטר טורבו בנזין עם הספק של  160 כ”ס ומומנט של 27.4 קג”מ, עם תיבת שבעה הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (DCT). שתי הגרסאות מגיעות עם הנעה קידמית בלבד. אין ספק שמדובר במנוע מרענן, לעומת מנוע ה-1.2 טורבו בנזין ששווק עד כה.

המנוע החדש של הקשקאי מתגלה כעירני ודינאמי במיוחד. למרבה הפלא, למרות שמדובר במנוע בעל 4 בוכנות, ויברציות מורגשות בעמידה במקום בהילוך סרק, כאלה המזכירות מנוע 3 בוכנות או אפילו מנוע דיזל. אני משייט לי לאיטי מהחניה וברחוב הצר והרעד הקל נעלם ומתחלף בתחושת משיכה כוחנית מפתיעה, משיכה כזו שגרמה לי לייצב את רגלי ב’היכון’ מעל דוושת הברקס.

הניסאן קשקאי החדש מרגיש חי ובועט. עליתי לכביש בינעירוני ולחצתי על דוושת הגז, ומה ששיערתי שארגיש קרה. תשכחו מהניסאן קשקאי שהכרתם בשנים האחרונות, יש בחור חדש בשכונה, והוא מגיע עם לא מעט כוח זמין. מנוע טוב ואחד החזקים כיום בקטגוריה שלו.

שעון הטורים והמהירות טיפס במהירות, כשתיבת ההילוכים ללא ספק מסייעת לדינאמיות הזו לקרות ובצורה חלקה. ניסאן נפרדו יפה מהגיר הרציף, יש שיאמרו המעצבן, ושתלו כאן גיר חדש, אוטומטי כפול מצמדים. הגיר משודך בצורה טובה מאוד למנוע, ולמרות השהיה קטנה בהעברת ההילוכים, הוא מספק תחושות דינמיות טובות. מה שכן, בעוכרו של המנוע – רעש קצת גרגרני בעת מאמץ, גרגרני לא בצורה נעימה, ועדיין נסבל. ואם עסקינן ברעשים, רעשי הדרך והרוח במהירויות גבוהות מחוץ לעיר, נשמעים היטב בתא הנוסעים.

נוח גם בשבילים. ניסאן קשקאי ברמת גימור TEKNA במחיר 164,990 ₪

נוחות הנסיעה בניסאן קשקאי טובה. בכבישים משובשים הוא הצליח לרסן את מהמורות הדרך בקלות. מאחר והיה חבל לא לנצל שבת שמשית שכזאת, בשילוב רכב פנאי גבוה לטובת פיקניק עם הילדים, טיילנו בתוך שבילי יער שוהם. גם שם, הקשקאי ידע לספוג יחסית טוב את השביל המגורען. בעת החניה בחניון יער מאולתר, החיישן הקידמי התריע על מכשול והמצלמה הקידמית קמה לחיים וחשפה שיש לפנינו סלע קטן שלא הייתי מודע לקיומו. כל הכבוד לחיישן ולמצלמה.

מה עוד גיליתי? בסיום הפיקניק גיליתי עד כמה חסר פתח מיזוג ליושבים מאחור, במיוחד ברכב עם גג זכוכית פנורמי בשילוב מושבי עור שחורים. היה לוהט.

ניסאן קשקאי המחודש, 2019, מגיע עמוס כל טוב מבחינת מערכות בטיחות. במסגרת מה שניסאן קוראת NISSAN INTELLIGENT MOBILITY – תמצאו ברכב 6 כריות אוויר, תאורה קדמית אדפטיבית, בקרת סטיה מנתיב (התראה בלבד ללא תיקון), ניטור והתראה על מרחק מלפנים והולכי רגל ואף בלימה אוטונומית. ישנה מערכת התרעה על רכב ב”שטח מת” בעת מעבר נתיב, שמלבד צפצוף גם מדליקה נורה צהבהבה גדולה על בית מראת הצד. יש מצלמת רוורס קידמית מתוחכמת, ומערכת עזר לחניה אוטומטית, ולפנינו רכב עם אבזור בטיחות מעל הממוצע, שקיבל ציון בטיחות ישראלי 6 מתוך 8. לא רע.

בסיום המבחן עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 14.3 ק”מ לליטר. נתון מכובד לכל הדעות.

השלם גדול מסך חלקיו

ניסאן קשקאי התחדש במנוע ותיבת הילוכים חדשה שעושים לו רק טוב. לשלילה נציין, את רעשי המאמץ בעת לחיצה עמוקה על הדוושה, ואת השהיית הטורבו הקלה, ועדיין יש פה שיפור משמעותי. מדובר במערכת הנעה טובה פי כמה מבעבר. גם רעשי הדרך שנשמעו בתא הנוסעים, ומערכת המולטימדיה הבסיסית למדי, שאם רוצים להנות ממנה נדרש להתחבר אליה עם הנייד.

אך, כשמסתכלים על התמונה הכללית: על אבזור הנוחות והבטיחות, דינאמיות המנוע, צריכת הדלק, ומראה הרכב, יש מולנו ניסאן קשקאי משופר בטיחותי ומאובזר וכייפי לנהיגה, במחיר לא רע, החל מ- 132,990 ועד רמת הגימור TEKNA המפוארת אותה בחנו (164,990 ₪), הכוללת חבילת אבזור עשירה. משפחות שמחפשות לעבור מרכב משפחתי סטנדרטי לרכב פנאי מוגבה, מתבקשות לעבור גם דרך אולם התצוגה של ניסאן. יש מצב שתמצאו שם את מה שחיפשתם.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “ניסאן קשקאי החדש 1.33 ליטר טורבו (160 כ”ס) מבחן דרכים”

  1. ב חודש מאי השנה קניתי ו אני יכול לאשר את רוב ה פרטים ב כתבה. ו צריך גם קצת תיקון..צריכת ה דלק ביום יום עם מזגן בערך כ 12-12.5 ליטר. ל טעמי פתחי ה מזגנים קצת קטנים
    מדי..שמשה ה קידמי לא כהה ו קרני ה שמש נכנסים! גג השמש ה זכוכית שלא נפתחת כלל לא שימושית הגה קל מדי! מכונית טובה מאוד ו הגודל מתאים גם לעיר בינתיים ממש כיף לנסוע בה

  2. קניתי לפני חודשיים ניסן קאשקאי 2020 מנוע בנזין 1300 אכזבה גדולה לאחר 1000 קילומטר הלך מנוע, לאחר שבועים במוסך מורשה הוחלף המנוע בחדש הרכב הגיע אלי לאחר החלפת המנוע הרכב נוסע פח רועד מקרטע משמיע רעשים שלא היו לפני החלפת מנוע ובקרסו אומרים שזה הרכב והרכב תקין שרות חרא אסור לקנות רכב מקרסו לא מוכנים לתקן את הבעיה ברכב מכרים עוד משהוא אם בעיה כמו שלי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 3 =