ניסאן קשקאי (תיבה ידנית) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ביקשו מאיתנו חוות דעת עליה, אז לקחנו אותה לבדיקה. ניסאן קשקאי 1.2 טורבו בנזין עם תיבת הילוכים ידנית במבחן דרכים

ניסאן קשקאי ידנית

האם הגרסא הידנית והפחות מאובזרת של הקשקאי מצדיקה את המחיר המופחת? לקחתי את הקשקאי הידני לנסיעת מבחן לבדוק אם בישראל 2018 יש מקום לרכב פנאי ידני.

כשחברת קרסו החלה לשווק את הקשקאי, הם חששו בתחילה להסביר את פרוש השם. בכל זאת, לך תמכור לישראלי רכב שקרוי על שם שבט איראני. דמיינו שימכרו ‘ניסאן שמעון’ באיראן. הבנתם את הרעיון. אבל לשמחתם של אנשי קרסו, לא רק שהשם לא היווה בעיה, הרכב עצמו נמכר יפה, והיה מראשוני רכבי הפנאי “הכאילו שטח” שהישראלי מיהר לקנות, רבות בזכות ההנעה הכפולה שהגיעה כסטנדרט.

ניסאן החליטה בהחלטה שיווקית ייחודית לייבא לארץ גם את הגירסא הידנית של הקשקאי, הימור אמיץ, כשמדובר במדינה בה רכבי היפני-אוטומטי שולטים. ואנחנו נקווה שעוד יבואנים ילכו בעקבות קרסו ויציעו גרסאות ידניות לדגמים שלהם.

מבחן דרכים ניסאן קשקאי

ניסאן קשקאי בגירסא הידנית מגיע ברמת האבזור ACENTE הבסיסית ביותר. נכון, המחיר אטרקטיבי יותר לרוכשים, אך האם הנהג שמעדיף את הקרוסאובר שלו ידני, לא ירצה קשקאי עם גג שמש, שמשות כהות מאחור או הנעה באמצעות כפתור? גם מספר מערכות בטיחות חשובות נעדרות בדגם הידני, כמו מערכת לזיהוי מכוניות בשטח “מת” או מערכת התראה על עייפות נהג.

עיצוב
ניסאן קשקאי הוא רכב שנראה טוב. עם חזית הV-Motion (כפי שניסאן קוראת לה), וניפוחים במקומות הנכונים הוא ניראה מעודכן יותר וגדול יותר מהדגם היוצא. האמת, הוא לא רק נראה גדול יותר, בפועל הקשקאי החדש גדל באורך הכולל ב-17 מ”מ – מ-4,377 ל-4,394 מ”מ. רק הרוחב (1,806 מ”מ), והגובה (1,595 מ”מ) נותרו ללא שינוי. הניפוחים ממשיכים לאורך הדלתות ועד לאחור, עם סיומת פנסים מאורכים עם תאורת V אנכית. והחישוקים? ברמת הגימור הנ”ל, הקשקאי מגיע עם “ג’אנט” 17″.

הגרסה הידנית חסרה באבזור. ניסאן קשקאי
תא נהג ניסאן קשקאי ידני

בכניסה לרכב בתא הנהג, גיליתי שהניפוחים על מכסה המנוע קצת מגבילים את שדה הראיה של הנהג לצדדים. ניפוחים שנתנו מעין תחושה של מכסה מנוע צר יותר, אך אל דאגה, ישנם חיישני חניה בחזית שיעזרו בזמן הנסיעה. תא הנהג והנוסעים די פשוט. כאמור, אין סאן רוף או הנעת KEYLESS ללא מפתח, משהו שהיום כבר מגיע כסטנדרט גם ברכבי פנאי זולים.

הדשבורד ולוח השעונים משתלבים יפה, וגם הקונסולה המרכזית משתלבת ונראית יפה בזכות משטח הפלסטיק השחור מבריק. ההגה הקטום עתיר בריבועי פלסטיק סתמיים, שמוקמו כתחליף ללחצנים, שהיו אמורים להיות על גבי ההגה ואינם, בשל רמת האבזור/גימור הבסיסית ברכב. שני שעונים גדולים במרכז לוח השעונים – שעון מהירות ושעון טורים ובמרכזם מסך תצוגה למידע.

התפריט הראשי בלוח השעונים מצומצם ומכיל פחות מארבעה תפריטים שונים לכיוון והגדרה. התפריטים שכן קיימים, מעניינים, וכולל גימיק נחמד, כמו אפשרות להתאמת צבע הרכב המופיע בתצוגת לוח השעונים בהתאם לצבע הרכב שרכשתם. פתח המזגן מאחור נעלם וכוסה בכיסוי פלסטי. מערכת מולטימדיה? אין. יש להסתפק במערכת רדיו רגילה ודיבורית בלוטות’.

2 מבוגרים או שני מושבי בטיחות בתא הנוסעים בניסאן קשקאי

המושבים מרובעים ושטוחים, ללא קימורים כמעט וללא אחיזה נוחה לגב או לרגליים כלל. במהלך הנהיגה מצאתי את עצמי מידי פעם שוקע אט אט ונדרש להתיישר, ממש האיום האיראני. בדגמים ברמת גימור גבוה יותר ישנם מושבים אחרים. טוב היה אם ניסאן לא היו חוסכים על מושב הנהג לפחות. מאחור המושבים טובים יותר, אם כי מעט צפוף לשלושה מבוגרים. שני כיסאות בטיחות כן נכנסו, מושב בטיחות שלישי או מבוגר נוסף לצידם זו משימה כמעט בלתי אפשרית.

צריכת דלק מפתיעה לטובה. קשקאי ידני

יוצאים לדרך

אני מניע את הניסאן קשקאי, רעשי המנוע כמעט ואינם חודרים לתא הנוסעים. בתיבת ההילוכים הידנית (בעלת 6 הילוכים), כאשר רוצים “להכניס” להילוך האחורי, משלבים אותו ע”י הרמת טבעת על גבי מוט ההילוכים ודוחפים למעלה. מי שנהג בתיבות ידניות ברכבים צרפתיים וודאי יכיר. העברת ההילוכים הייתה קלה לתפעול, וגם לאלו החוששים משימוש בתיבת הילוכים ידנית, ניראה שנקודת החיבור לקלאץ’ נמוכה ומיטבית לנהג. ההילוך לא קפץ או הביא לכיבוי המנוע אף לא פעם אחת במהלך נסיעת המבחן.

שילוב של מערכת ה-START STOP ברכב עם תיבה ידנית מבלבל מעט, בהתחלה, כשעוד השארתי את המערכת דולקת בנסיעה, טעיתי לחשוב שהמנוע כבה בגלל עזיבת דוושת קלאץ’ מהירה מידי.
מערכת הסטארט אנד סטופ מכבה את המנוע בעצירה בהילוך סרק, ומניעה מחדש עם לחיצה על הקלאץ’. המערכת אמנם אמורה לחסוך בדלק, אך השילוב בכלי רכב עם תיבה ידנית הופכת למטרידה ייתר על המידה, והפיתרון הקל והמהיר הוא לכבות אותה.

בלוח השעונים ישנה תצוגת עזר לתזמון העברת הילוכים, שלא מצאתי בה צורך או שימוש אמיתי. לעתים, כבר במהירות של 70 קמ”ש התבקשתי בתצוגה להכניס להילוך שישי, דבר שגרם לרכב להרגיש חנוק וחלש. התעלמתי מהתצוגה בנימוס והקשבתי להגיון ולמנוע, והנסיעה הפכה ליעילה וחלקה יותר. ההיגוי קל מידי, אך ישנה אפשרות ‘לשחק’ ולשנות את מצב ההגוי למצב SPORT שהופך אותו לקשיח יותר.

נראה טוב, אבזור בסיסי ומחיר לא רע. ניסאן קשקאי בגרסה הידנית

בנסיעה עירונית הקשקאי הגיב יחסית טוב. מנוע ה-1.2 ליטר בעל 115 כ”ס שמופקים ב-5200 סל”ד, הרגיש קצת מתאמץ, בעיקר ביציאה לעקיפות או בעליות. בעומסי תנועה, שריר התאומים ברגל עבד רבות עם הקלאץ’, אך בשיוט בכבישים בין עירוניים, דוושת הקלאץ’ עברה לאבטלה סמויה. ובכלל, כשבקרת השיוט נכנסה לפעולה, הניסאן קשקאי הידני הרגיש והתנהג בכבישים בין עירוניים כמו אחיו התאום האוטומטי.

למבחן הדרכים של הניסאן קשקאי אוטומטי

בלילה התאורה החכמה עבדה מצוין וידעה לעבור באופן אוטומטי בין אור גבוה לנמוך לבד. דבר נוסף שהתגלה בנהיגה בלילה, היא תאורה יפה ואדומה בפנים הרכב ולאורך הקונסולה המרכזית, שהוסיפה לתא הנהג והנוסעים מראה יוקרתי וייחודי. אהבתי. צריכת הדלק הפתיעה לטובה מאוד, ומחשב הדרך הראה שעמדה על 16 לליטר מחוץ לעיר, ו-12.5 ק”מ לליטר בתוך העיר, נתון מכובד לכל הדעות. ובעצם, כאן התגלה היתרון המשמעותי של תיבת הילוכים ידנית.

בטיחות

הקשקאי מגיעה עם 6 כריות אוויר, מערכת AUTO HOLD (בדגם הידני בלבד), מערכת FCA לניטור מרחק מהרכב לפנים, מערכת TSR לזיהוי תמרורי תנועה, מערכת EAB לבלימת חירום במצבי חירום מעל 80 קמ”ש, מערכת לסטייה מנתיב (התראה בלבד, ללא תיקון אקטיבי) ועוד. כל ההתראות מוצגות כסמליל קטן שמהבהב בלוח השעונים, ולא בתצוגה בולטת וגדולה כמו אצל חלק מהמתחרות, דבר שגרם להסטת המבט מהדרך לא מעט, על מנת להבין מה פשר ההתראה. אם תרצו, ההתראות ניתנות לנטרול.

הניסאן קשקאי בגרסה הידנית יחסית בטוחה לנוסעים, עם ציון 5 במדד הבטיחות, אם כי ישנם עוד כחמש מערכות בטיחות שלא נכנסו לרכב ברמת הגימור הנוכחית וחבל.

רכב למשפחה. קשקאי

לסיכום
ניסאן קשקאי הידני החדש הינו רכב מעוצב, משפחתי וחסכוני יחסית בדלק. הוא מתאים לאנשים שאוהבים לנהוג ברכב עם תיבת הילוכים ידנית ואף נהנים מזה. הדגם הזה עירום יחסית מאבזור, לטובת מחיר אטרקטיבי יותר, ועדיין, בשורה התחתונה, אם מבחינת הביצועים היומיומיים, המרווח הפנימי, והלוק של הרכב, התוצאה לא רעה כלל ואף טובה ביחס למחיר. המנוע עושה את העבודה לאלו הרוצים להגיע מנקודה A לB בפחות דלק, (אך גם פחות בזריזות).

ניסאן קשקאי בגירסה הידנית, במחיר של 129,900 ש”ח, נותן תמורה נאותה ובטוחה.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “ניסאן קשקאי (תיבה ידנית) מבחן דרכים”

  1. קרסו כרגיל הביאו מוצר נחות באיבזורו שהסיכויים המכירה שלו אפסיים וכמו דגמים אחרים של ניסן שבאו והתפוגגו המהירה כך גם זו שתיעלם ותגרום לאיבוד מחיר היסטרי. רדיו דיסק? בלי חיבור למסך מגע מודרני? אפשר מי שקונה את זה כל השאר לא מחפר וגם עישצוב הפנים לא ממש עושה טוב למכונית שהיתה פורצת דרך לפני עשר

  2. כרגיל הניתוח לא לעניין וככה לא מבצעים נסיעת מבחן גם פיאט 500 תעוף בכביש מהיר כדי לבדוק את כוח המנוע ומידת הקגמ מביאים לעליה ובודקים אם מתאמץ או סוחב בהליכה ולא לראות אם עף בהילוך שישי
    חבל שהבודק אהבל ולא מבין כל השאר שטויות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 − 1 =