ניסוי וחוויה: היינו בהשקת הטרקטורונים החדשים של מותג TGB – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
ניסוי וחוויה: היינו בהשקת הטרקטורונים החדשים של מותג TGB – סקירה

רכבה וכתבה: פאני יתים

צילומים: בני דויטש ואלבום פרטי

 

ענת דניאל המושלמת, שאלה אם אני פנויה להשקה של טרקטורוני שטח חדשים. איך אפשר לסרב לכזו הצעה?  טרקטורונים, זהבדיוק בשבילי.

הבוקר התחיל בנסיעה לכיוון עמק הל”ה, אזור מדהים ביופיו, שטח שמבחינתי הוא הבית שלי. אירוע השקה של מותג טרקטורונים חדש, עם ארוחת בוקר מפנקת, הרבה חברים מהעבר, מזג אוויר קצת חם, אבל יש טרקטורונים, נופים מדהימים, ושטח, החיים הטובים מבחינתי.

TGB הטאיוואנית מייצרת שלושה דגמים של טרקטורונים, שמטרתם היא להוביל, ואף לנצח, בתחום השטח  – ה-Blade 1000, ה-Blade 600 וה-Target 600. 

 

כל דגם פונה לתחום אחר, צרכים אחרים, וזה לפי הנתונים הטכניים שמאפיינים כל אחד מהם: 

 

Blade 600

הדגם ה”הסולידי” ביותר שמשרת צרכי עבודה וטיולים. הכלי אמין ועומד בתנאי שטח ועבירות טובה, לא נוכל להרכיב עליו חברים או בני זוג, אבל הוא מספיק נוח לנוע איתו בשבילי הארץ, עם יכולת גרירה ומומנט גבוה. כל מצבי ההנעה קיימים בטרקטורון, מה שמאפשר ומשרה ביטחון. 

הרכיבה איתו לא מהירה מאוד אבל מהירה מספיק בכדי לזכות ברכיבה מהנה ומאתגרת. 


Target 600

הדגם הספורטיבי לרוכבים אשר הבנזין זורם בעורקיהם. ה-Target 600 משלב במפרט שלו יכולות טיול מעולות, המשקל היחסית נמוך, מאפשר לרוכב ליהנות מזריזות ונהיגה משוחררת ומגניבה, שמעלה את האדרנלין גבוה למעלה. לא פחות חשוב, נעים ונוח לאחוז בכידון, והמרכב, והמתלים שודרגו לתנאי רכיבה ספורטיבית, למרות שהנתונים שלו זהים במידה רבה ל-Blade 600. ההבדל העיקרי הינו במשקל הכלי וברוחב, מה שמקנה ל-Target  זריזות וגמישות, על פני ה-Blade. 

Blade 1000 

לדעתי, ספינת הדגל של היצרן, טרקטורון עם המון כוח ונוחות לשני רוכבים, יכולות רכיבה גבוהות, ותחושה של הפלגה על ספינת תענוגות, כולל כל הפינוקים. המנוע בנפח 997 סמ”ק, עם מומנט גבוה – 9.1 קג”מ ועם 81 כוחות סוס, אשר מאפשרים לנוע בשבילים באופן מרגש ומאתגר.

 

אשת השטח, פאני יתים, שליחת המערכת, בהשקת הטרקטורונים של מותג TGB

 

יוצאים לדרך, נותנים גזזזז

 

אירוע הנהיגה המשיך כמתוכנן. נכנסנו לתדריך של נציגי החברה, ולאחר כחצי שעה יצאנו לשטח. וכך מצאתי את עצמי רוכבת על טרקטורונים סקסיים עם הרבה כוח, בדיוק כמו שאני אוהבת. 

כבר בהתחלה רכבתי על ספינת הדגל ה-Blade 1000. התחושה ברכיבה הייתה מאוד נוחה ובלחיצה על המצערת הטרקטורון דהר קדימה בשבילי ההר. כלי מפנק, נוח ויציב. ברכיבה, הכלי שעט מעל כפל קרקע, הגוף קפץ מעלה, והניתוק של הגוף מהמושב, שהיה מהנה מאוד, גם הפתיע מאד… לדעתי, עם כיול נכון של המתלים הכלי יוכל לצמצם את הניתוק של הנוסע מהמושב. 

הייתי חייבת לבדוק גם את הישיבה במושב האחורי, רק כדי לראות ולהרגיש אותו. נוח מאוד לשבת מאחור, כמו כורסא מפנקת. 

למרות מימדיו של הכלי והגודל הפיזי, מערכת ההיגוי שלו טובה מאוד, זווית ההיגוי מאפשרת סיבוב במקום בשעת הצורך, כמו גם הרכות של הטיית הכידון בסיבובים, ציון מאוד גבוה למערכת ההיגוי. רכבת ההנעה נשלטת ע”י לחצים ומאוד קלה לתפעול, ומאפשרת החלפת הנעה באופן יעיל, קל ופשוט. ישנם מצבי רכיבה לבחירה: הנעה אחורית עם נעילה, הנעה כפולה עם נעילה קדימה ואחורה בו זמנית ועוד . 

 

רוכבים ונהנים

 

בנקודה ההחלפה בין רוכבים עליתי על Target 600. תנוחת הישיבה שלו מאוד ספורטיבית וקרבית, ומעבירה את התחושה שאפשר לנוע איתו בשבילים ללא חשש ובמהירות. ה-Target  זריז, ספורטיבי ומאוד צעיר במראה, הכלי מאפשר לרוכב ל”יישר” את הסיבוב באופן יעיל. עם הורדת הכננת המותקנת קדימה, המשקל של הכלי יאפשר רכיבה זריזה יותר, וכשמדברים על רכיבה ספורטיבית, משקל הטרקטורון מאוד חשוב, גם כך ברכיבה ספורטיבית, השימוש בכננת מיותר. 

את ה-Blade 600 פגשתי בחנייה, כאשר איתו היה ברור מהרגע הראשון, שהוא באמת מיועד לשימוש בתחום העבודה, חקלאות, ובטיולים. הטרקטורון מעט כבד במשקל, ביחס לנפח המנוע שלו. הוא מאובזר בכל מצבי ההנעה האופטימליים, ויכול לנוע בשבילים במהירות. נראה כי השלדה, כמו בכל הדגמים, בנויה באופן שהושקע בה מחשבה והטכנולוגיה בו מהמתקדמות.  

גם הדגם הזה מאובזר בכננת קדמית אשר מיועדת לגרירה, וכמובן נדרשת לכלי עבודה שכזה. מושב הרוכב נוח ומערכת ההיגוי שלו טובה, במיוחד במקומות צרים. 

 TGB הטאיוואנית המיובאת לארץ על ידי ד.ל.ב מוטוספורט יכול להיות הבית החדש לרוכבים שמעוניינים לרכב בשטח עם כלים מושקעים, מעניינים ומתומחרים באופן אטרקטיבי. 

תודה לענת האלופה ולחברת ד.ל.ב מוטוספורט על האירוח.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 + 13 =