נעקץ סדרתי: מכר רכב תמורת צ’ק שחזר ואז קנה רכב אחרי תאונה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
רכב אחרי תאונה
נעקץ סדרתי: מכר רכב תמורת צ’ק שחזר ואז קנה רכב אחרי תאונה

נעקץ סדרתי: מכר רכב תמורת צ’ק שחזר, ואז רכש רכב חלופי שנמכר לו כתקין לחלוטין – אך בדיעבד התברר לו כי עבר תאונה חזיתית והרסנית

לדברי עורך הדין המייצג את הנעקץ הסדרתי, ביש המזל שפקד את מרשו החל לפני קצת יותר מארבע שנים, כאשר שני נוכלים, תושבי אחד מהכפרים במשולש, פנו אליו, בעקבות מודעה אותה פרסם, ושכנעו אותו למכור להם את רכבו תמורת 75 אלף שקלים. האיש שמח על העסקה המהירה ועל המחיר הטוב אותו הצליח להשיג, אך עד מהרה התברר לו שהצ’ק אותו מסרו בידיו השניים חסר כיסוי לחלוטין.
לאחר שכל מאמציו לגבות את הכסף עלו בתוהו, הגיש האיש תביעה נגד השניים לבית משפט. בפסק הדין שהתקבל בביהמ”ש השלום ברמלה נקבע באופן חד משמעי, כי על שני רוכשי הרכב להעביר לתובע לאלתר 85 אלף שקלים, עבור רכבו, ועבור הוצאותיו המשפטיות. אך לדברי עורך הדין המייצג אותו, גם פסק דין מנומק שכזה לא הרשים במיוחד את צמד הנוכלים, אשר המשיכו להתעלם ממוכר הרכב, ולחמוק באופן שיטתי מתשלום חובם, עד לימינו אלה ממש. בשל כך, פתח עו”ד סרוסי תיק בהוצאה לפועל נגד השניים, בכדי לשים יד על כספים מוברחים.
כאמור, כאן לא תמו צרותיו של הנעקץ הסדרתי. כשנתיים לאחר אותה מכירת רכב כושלת, נעקץ האיש בשנית, והפעם על ידי בעל סוכנות למכירת מכוניות מיד שנייה. על פי תביעה אותה, הגיש לאחרונה עו”ד סרוסי לביהמ”ש השלום (המייצג את התובע), בעל הסוכנות מכר לנעקץ הסדרתי רכב מסוג קיה ספורטאז’ מיד שנייה, לאחר שמסר לו שהרכב עבר תאונת סיבוב קלה, ונדרש לתיקוני פח וצבע בלבד.
לדברי עורך הדין, לימים התגלה כי לא הייתה זו תאונה קלה כלל וכלל, וכי הרכב נמכר למרשו כשהוא סובל מנזקי שלדה בדרגת טוטאל לוס. כתנאי לעסקה, נדרש מרשו לחתום על ‘טופס גילוי נאות במכירת רכב משומש’, שבו הצהיר כי הוא מודע לנזקים הקלים ברכב מהתאונה אותה עבר.
לדברי עו”ד סרוסי, בשלב זה נשלח הנעקץ הסדרתי לבדיקה במכון רכב המקורב לבעל סוכנות המכוניות, ובבדיקת המכון לא נתגלו שום ליקויים מעבר למה שנרשם בטופס הגילוי הנאות. אך לעדות בעל הרכב, לא עברו אלא מספר ימים ממועד הרכישה, ומנוע הרכב החלו לעלות קולות מוזרים ומדאיגים. גם הפעם, פנה הנעקץ הסדרתי אל הצד השני על מנת לקבל הבהרות, אך זכה להתעלמות מוחלטת. לאחר ששוחח על מצב רכבו עם מספר אנשי מקצוע, החליט האיש למכור את הרכב שזה עתה רכש למגרש מכוניות אחר. בעלי מגרש המכוניות דרשו בדיקה מקדימה ממכון לבדיקות רכב האמון עליהם.
לתדהמת הנעקץ הסדרתי, הפעם, בניגוד גמור לתוצאות בדיקת המכון הקודם, התברר לו כי הרכב סובל מנזקים חמורים בשלדה, המגיעים כמעט עד לכדי טוטאל לוס. התובע המבועת העביר את הרכב לבדיקת שמאי, וזה קבע בחוות דעתו, כי הרכב עבר תאונה חזיתית משמעותית והרסנית.
העו”ד טוען בתביעה, כי כל ניסיונותיו של התובע לבטל את עסקת רכישת הרכב מול בעל סוכנות המכוניות ולהשיב לו את כספו – לא צלחו. עוד נטען, כי ממועד ביצוע בדיקת הרכב על ידי השמאי, אחסן התובע את הרכב וחדל לעשות בו שימוש, ואף נאלץ לשכור רכב חלופי שישמש אותו ואת בני משפחתו. “בעל סוכנות המכוניות שמכר את הרכב הפגום בחר להסתיר מעיני התובע את נזקי השלדה, תוך שהוא מציין בטופס הגילוי הנאות, רק תאונת סיבוב ותו לא, ושולח את התובע לבצע את בדיקת הרכב ביום הרכישה במכון שלעסק יש קשר כלכלי ועסקי איתו”, טוען עו”ד סרוסי.
בתביעה דורש עורך הדין מבעל סוכנות המכוניות להשיב למרשו את מלוא כספי רכישת הרכב, וכן את עלות בדיקת השמאי ועלות שכירת הרכב החלופי, ובסך הכל כ-90 אלף שקלים. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום ברמלה.
עורך הדין גיא סרוסי ממשרד עורכי הדין גיא סרוסי מתמחה בעקיצות נדל”ן, בהליכי הוצאה לפועל, חדלות פירעון, ומו”מ מול בנקים ונושים אחרים על הסדרי חוב.
follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × one =