נתיב פלוס (2+): כל הפרטים על נתיבי התחבורה ייעודיים החדשים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אחרי אירופה וארה”ב ישראל מצמצמת פערים בכל הקשור בתחבורה שיתופית, צמצום פקקים והפחתת זיהום אוויר ומוציאה לפועל את נתיב פלוס – נתיבי התחבורה הייעודיים החדשים לרכב עם שני נוסעים ומעלה ותחבורה ציבורית

 

נתיב פלוס (2+): כל הפרטים על נתיבי התחבורה ייעודיים החדשים

 

במהלך מפתיע למדי, משרד התחבורה הוציא לפועל תכנית ראשונה מסוגה בישראל, המקצה נתיבי תחבורה ייעודיים ובלעדיים לרכב בו נוסעים שני נוסעים (נהג ונוסע) ומעלה, כלי רכב פרטיים ותחבורה ציבורית כאחד. הנתיבים המיוחדים מסומנים, וניתן לראות את מספר הנוסעים המותר על גבי הנתיב – +2 (נוסע ונהג לכל הפחות) או +3 (שני נוסעים ונהג לכל הפחות).

נתיב פלוס קיים בדרכים המובילות לערים גדולות ועמוסות, כמו תל אביב, במטרה לעודד נסיעה של כמה אנשים יחד ברכב פרטי אחד, (שני נוסעים ויותר), ובכך, למעשה, לצמצם את מספר כלי הרכב הנוסעים בכביש מדי יום, ולהפחית פקקים.
זאת ועוד, שהפרויקט המבורך (או מקולל אם תרצו, תלוי את מי שואלים), “נתיב פלוס”, מקצר את זמן הנסיעה לנוסעים בנתיב המיוחד, ומביא לצמצום בפליטת זיהום אוויר.

השלב הראשון של המיזם החדש החל בתחילת החודש, 4 באוקטובר, בו רכב “רב תפוסה” מורשה לנסוע בשני נתיבים בלעדיים בינעירוניים, בכביש החוף (כביש 2) ובנתיבי איילון (כביש 20):
בכביש 2 (כביש החוף) מוכשר נתיב מיוחד באורך של 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, בשני הכיוונים.
בנתיב ייעודי זה, מותרת הנסיעה לכלי רכב בהם שני נוסעים לפחות (נהג ונוסע לפחות) ולתחבורה ציבורית.

בכביש 20 (נתיבי איילון) בקטע שבין מחלף מבוא איילון ועד מחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון בלבד, מורשים לנסוע כלי רכב פרטיים עם שלושה נוסעים לפחות (נהג ושני נוסעים לפחות) בנתיב התחבורה הציבורית (נת”צ) הקיים כיום, שיוארך עד מחלף קיבוץ גלויות.

ממוצע הנוסעים בכלי רכב פרטיים בישראל, פר רכב, עומד כיום על 1.2 נוסעים ברכב בלבד. העלאת תפוסת הנוסעים בכלי הרכב עתידה להעלות את מהירות הנסיעה הממוצעת ולצמצם את מספר כלי הרכב בכבישים. המיזם עתיד להתרחב לכבישים נוספים בארץ.

אכיפת הנסיעה בנתיב החלה גם היא, ומשטרת התנועה פועלת לאכוף ולקנוס נהגים שלא יסעו כחוק בנתיב.

 

נתיב פלוס כביש 1 – מה חדש?

 

follow and like
fb-share-icon0

21 Replies to “נתיב פלוס (2+): כל הפרטים על נתיבי התחבורה ייעודיים החדשים”

  1. לפי משרד התחבורה, כן, כל עוד יש לך למעלה מ-2 נוסעים אתה רשאי לנסוע בנתיב פלוס. כל עוד אין שלט שאוסר על רכב כזה לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית.
    שני נוסעים, משמע אתה ועוד נוסע אחד לפחות.

    “נתיב פלוס” הוא נתיב ייעודי, שבו התנועה מותרת רק לתחבורה ציבורית (אוטובוסים ומוניות) ולרכב המסיע מעל למספר נוסעים כפי שנקבע בתקנות: 2 או 3 נוסעים לפחות (כולל הנהג).

  2. רעיון מצוין באירופה שיש בה תחבורה ציבורית מצוינת. אבל בישראל? עם תחבורה שאינך יודע מתי תעלה על האוטובוס, למרות שראית באתר שיש זמן, ומתי תחזור. בתושבת הרצליה ניסיתי פעמים רבות להגיע לתל אביב עם אוטובוס, מצאתי את עצמי מסיימת או מגיעה לפגישה באיחור רב או נאלצת לקחת מונית, שלא לומר מילה על עצם החוייה לנסוע באוטובוס כשהנהג מנהל שיחות פרטיות, דוהר כאילו הוא במרוץ פרארי ובולם כנ”ל. הנתיבים האלה הם התעללות בישראלים

  3. האם יש נתיב מיוחד לאוטובוסים וכלי רכב עם 2 או 3 נוסעים ויש נתיב שהוא רק לאוטובוסים בלבד? ואיך מבדילים ביניהם?

  4. רק לנכה שיש לו תו עגלה (תו כחול), הניתן לנכים קשים ולמשותקי רגליים, מותר לפי החוק לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית (סעיף 71 לפקודת התעבורה).
    לנכה שיש לו תג נכה ‘רגיל’ אסור לנוע לבד בנתיבים רבי תפוסה, הוא עלול לקבל דו”ח על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית.

    תשובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’

  5. “לדעתי, אין הבדל. נושא המספור בתמרורים האלה בעייתי מאוד, כי מבחינה מתמטית 2+ אומר יותר משני נוסעים, ובעצם החוק מדבר על יותר מנוסע אחד”.

    תשובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’

  6. על פי ההגדרה, ‘נתיב פלוס’ או ‘נתיב רב תפוסה’, מיועד לנסיעה לתחבורה ציבורית ולמוניות או לרכב המסיע מספר נוסעים הקבוע בשלט.
    משאית במשקל של 15 טון נחשבת ‘רכב’, ולכן מותר לה לנסוע בנתיב כזה, בתנאי שמספר הנוסעים מתאים למספר הקבוע בשלט.

    תשובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’

  7. האם כשרשום שאפשר לנסוע בנתיב פלוס בין השעות 7-10 בשאר הזמן הוא נתיב רגיל? או נשאר נת”ץ?

  8. קשה לענות על השאלה במדויק מבלי לראות את השלט הספציפי.
    באתר משרד התחבורה מופיעה הפסקה הבאה:

    האם “נתיב פלוס” מופעל לאורך כל שעות היממה?
    הסדרי הנסיעה בנתיב פלוס בכביש החוף (כביש 2) לכיוון דרום, פועלים בין השעות 06:00 בבוקר ועד לשעה 22:00 בלילה.
    בשאר השעות, הנסיעה בנתיב זה מותרת לכל כלי הרכב, ללא הגבלה במספר הנוסעים.
    זאת, לאחר ניתוח מקצועי ובחינת כלל האפשרויות לניצול מיטבי ונכון של הנתיבים בכביש, תוך מתן העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית.

    https://www.gov.il/he/departments/faq/lane-plus-q-a

    תשובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 − 1 =