סובארו אמפרזה 2.0 ליטר מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סובארו אימפרזה 2.0 ליטר במבחן דרכים – הנעה ו"הנאה כפולה"

מאת: אלעד לרך
תמונות: אלבום פרטי

אני זוכר את הימים בתור ילד שסובארו היתה מלכת הכביש. לכל כיון שלא הסתכלת, ראית סובארו. סובארו הייתה לימים סמל לישראליות, למשפחתיות, לאמינות. עכשיו, כמה שנים אחרי, פלוס יריבות קשות כמו מאזדה, יונדאי וקיה, שנגסו ביס גדול מתואר “המשפחתית הישראלית”, משיקה סובארו את הדור החדש של המשפחתית הארץ-ישראלית.


עיצוב ותא נוסעים

העיצוב של הדור החדש של הסובארו אימפרזה עושה רושם טוב. גרסת החמש דלתות שבחנו נראית טוב מאד, וספורטיבית, כמו גם גרסת ארבע הדלתות. למעשה, סובארו חידדו את הזוויות השונות והגיעו לטעמי לאמפרזה היפה ביותר עד כה.

ג’אנטים גדולים בקוטר “17, גריל עם סמל סובארו גאה, יחידות תאורה בגודל נכון ופרופורציונלי, ובכלל, כשמסתכלים על הסובארו אמפרזה החדשה מבחוץ, נראה שהפעם סובארו השתדלו והצליחו.
מבפנים, בתא הנהג והנוסעים, הרכב נראה די מוכר. חובבי המותג, ירגישו ב”בית”. השינוי בתוך הרכב לא גדול מדי, אך איכות החומרים השתדרגה מאד, כמו גם עידון של כמה אזורים בדשבורד ובקונסולה המרכזית.

מושב הנהג עבר שדרוג משמעותי והוא נוח, ותנוחת הנהיגה טובה. אם כי, חסרות לי אפשרויות לכיוון המושב. 

הדור הכי יפה של סובארו עד היום. אמפרזה 5 דלתות
איכות החומרים השתדרגה. סובארו אמפרזה החדשה

נתונים וביצועים

האימפרזה משווקת בארץ עם שני מנועים – דגם הארבע דלתות מגיע עם מנוע 1.6 ליטר, עם הספק של 114 כוחות סוס והנעה קדמית. לעומתו, דגם החמש דלתות שבחנו מצויד במנוע בנפח 2.0 ליטר, המספק 156 כוחות סוס והנעה כפולה קבועה.

תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה, עושה עבודה טובה ומגיבה לא רע בכלל. היה ותחפצו בנהיגה דינמית יותר, תוכלו להשתמש בבוררי ההילוכים שהוסיפה סובארו מאחורי ההגה. התגובה די מהירה ומהנה מאוד. בשילוב עם הגה קצת כבד (ישנם נהגים שיאהבו וישנם כאלה שלא), ומרכב ספורטיביף חוויית הנהיגה, באמפרזה החדשה תעלה חיוך על פניכם.

מבחינת רעשים ורחשים בדרך – הנסיעה באימפרזה די שקטה. בנסיעה מהירה, בידוד רחשי הרוח, ורעש מכיוון הגלגלים טוב למדי. המנוע מאידך, קצת רועש, במיוחד בשניות הראשונות אחרי שמניעים.

סובארו אמפרזה החדשה אינה המכונית הכי חסכונית בקטגוריה, אך ההבדלים בינה לבין שאר המובילות בקטגוריה אינם גדולים. סובארו מצהירים על 14.2 ק”מ לליטר בנהיגה משולבת אם כי במציאות זה בערך 15% פחות. מנוע ה-1.6 ליטר חסכוני יותר.

מנוע חזק והתנהגות ספורטיבית. סובארו אמפרזה 2 ליטר

סובארו אמפרזה החדשה הוא רכב שנעים להיות בו. ראשית המושבים הקדמיים נוחים מאוד ונותנים תמיכה טובה לגב ולצדדיו, וממקמת את הנהג טוב על המושב. תחשבו על כיסאות ספורט, אבל כמעט. גם מאחור, הספסל נוח דיו אם כי, אין הרבה מקום לברכי הנוסעים, ובמידה והנהג גבוה, יכול להיות שיחסר מעט מקום לברכיים של המבוגרים מאחור.

לאמפרזה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 6.5″, התואמת לApple Carplay ו-Android Auto. המערכת קלה לשימוש, אינטואיטיבית יחסית ומגיבה מהר. רק איכות הקליטה של הרדיו טעונת שיפור. נוסף על כך, לאמפרזה כניסת USB, מצלמת רוורס מקורית עם חיישנים, בקרת שיוט, כפתורי שליטה מההגה על המולטימדיה, תאי אחסון, ושלל “פיצפקע’ס”, שהנהג הישראלי אוהב. זה הרבה, אבל לא מספיק מול היריבות בחוד החנית. הרגשתי בחסרונם של בקרת אקלים, ומפתח חכם.

תא המטען, בנפח 310 ליטרים (460 בדגם ארבע הדלתות) אינו הגדול בקטגוריה, אך נוח מאוד להעמסה. לרבות דברים כבדים שניתן ישר לשים על סף תא המטען ולדחוף בקלות פנימה.

נושא הבטיחות צובר חשיבות בתקופה האחרונה, ויותר ויותר אנשים מתייחסים אליו בכובד ראש. האימפרזה החדשה נטולת חלק ממערכות הבטיחות האקטיביות הקיימות. את מקומן תופסתת מערכת המובילאיי המוכרת. ישנן שבע כריות אוויר, אך חסרות מערכות בטיחות שניתן למצוא אצל המתחרות.

תא מטען בנפח 310 ליטר ב5 דלתות, ו-460 ליטר ב-4 דלתות

ברשותכם, אפצח בגילוי נאות – אני אוהב את מותג סובארו.

במשך השנים היו לנו בחניה סובארו DL, כמעט בכל צבע אפשרי, וכל דור שהחליף אותו.

אני אוהב סובארו, והיום יותר מתמיד, נראה שסובארו חייבת לעבוד קשה ולהדביק את הקצב. בניגוד לדגם הארבע דלתות, שיימכר ברובו בשוק הליסינג, דגם החמש דלתות, עם המנוע החזק ינסה לנגוס בעוגת הלקוחות הפרטיים. שם, לסובארו תהיה עבודה מול המתחרות החזקות בשוק שמציעות תמורה גדולה יותר עבור המחיר.

סובארו אמפרזה החדשה היא מכונית טובה וככל שנוהגים בה יותר, אוהבים אותה יותר. סובארו מצהירים שהם לא משווקים כאן סתם עוד אמפרזה, אם כי את “רכב השנה ביפן” וזה אומר הרבה.

האתגר הגדול של סובארו, וכלי הרכב היפניים בכלל, הוא לגרום לישראליים להתאהב בהם מחדש, ולא רק בזכות הרכב עצמו אלא גם בשביל לשמר את ההיסטוריה של תרבות הרכב הישראלית בעבר. לשמר את המותג ומסורת הראלי המפוארת.

הדור החדש של האמפרזה הוא צאצא למכוניות ראלי שנצחו מרוצים בכל העולם וגם אתם יכולים להרגיש את הרוחות של פטר סולברג, סבסטיאן לואב וטומי מקינן (מטובי נהגי מרוצי הראלי של סובארו במשך השנים) הופכים אתכם לנהגים טובים יותר. לסובארו אמפרזה החדשה יש הרבה פוטנציאל לא ממומש, אך יחד עם זאת, יש לה הרבה במה להתגאות. האם זה מספיק לנהג הישראלי? ימים יגידו.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 − 1 =