סובארו XV מודל 2018 (מנוע 2 ליטר) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לרכב הפנאי שטח הפופולארי - סובארו XV

מבחן דרכים סובארו XV החדש

תמונות: אלכס רבינוביץ’

סובארו XV  רכב הפנאי שטח הסופר פופולארי התחדש. וכן, אומרים שבדברים טובים עדיף לא לגעת ולא לשנות, אבל הגיע הזמן של הרכב הזה להתעדכן.

אז מה חדש ומה ישן? ל-XV מנוע בוקסר, ותיבת הילוכים רציפה הזהה לדור הקודם. ברכב מערכת הנעה AWD קבועה (4X4), ואת יכולות השטח הוא משמר, בין היתר בזכות מרווח הגחון שנותר כשהיה – 22 ס”מ, נתון שהחבר’ה שמעריכים נהיגת שטח מוקירים. כעת בדור החדש, סובארו XV חוזר אלינו עם מראה רענן ומעוצב יפה יותר, ונוספו לו מערכות בטיחות מתקדמות ומערכת סיוע בנהיגה בשטח.

לסובארו XV החדש שני מנועים: מנוע 1.6 ליטר המפיק 114 כ”ס (15.3 קג”מ ב-3,600 סל”ד), ומנוע 2 ליטר בעל הזרקת דלק ישירה המפיק 156 כ”ס (20 קג”מ ב-4,000 סל”ד). תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ונתוני ההאצה הרשמיים הם, 13.9 שניות מאפס למאה קמ”ש למנוע 1.6 ליטר, ו-10.4 שניות למנוע 2 ליטר.

מבחן הדרכים הוא בדגם XV  עם מנוע 2,000 סמ”ק, ברמת האבזור הגבוהה ביותר, ה-EYESIGHT.

מראה מרענן ויפה יותר בדור החדש. סובארו XV
תא נהג. סובארו XV

העיצוב החדש של הסובארו XV ניכר. בדור הנוכחי הרכב נראה “תפוח” ורובוטריקי יותר. חזית יפה ואחוריים מרשימים . הפנסים המרובעים מאחור קיבלו צורה מלוכסנת, וקווי המתאר שלו יפים פי כמה מהדור הקודם. מבפנים, לא רע בכלל – איכות החומרים טובה, וגם המראה הכללי של תא הנוסעים, הריפודים והגימורים נאה מאד, והולם מאד רכב פנאי לשטח. המושב תומך ונוח, וניתן לכוון אותו גם לגובה. מערכת המולטימדיה המקורית קלה להבנה ונוחה לתפעול.

סובארו XV ישן מול חדש

מנוע 2.0 ליטר הוא לחלוטין דינאמי ועדיף יותר ממנוע ה-1.6 ליטר. אך כך או כך, לא מדובר ברכב בעל ביצועים ספורטיביים. בלחיצה על דוושת הגז, כן יש תחושה של האצה חזקה קדימה, אך התיבה הרציפה וההגה הקל מדי, מפריעים ליהנות באמת מהנהיגה.

ההגה והמתלים הרכים והמשככים, לחלוטין מתאימים לנהיגה נוחה וקלה בשטח, אך לא משרתים את הסובארו XV בכביש. זוהי מכונית נוחה לעיר ולנסיעות בינעירוניות, אך יתרון הביצועים שלה בולט בשטח. וכעת, בדור החדש, ה-XV זוכה לחיזוק נוסף, עם מערכת X-MODE ייעודית לסיוע בנהיגה בשטח.

כשם האתר כן הוא, מלכת הכביש, בטח תיארתם לעצמכם שרוב המבחן היה על האספלט. כשנקודת ההתחלה שלנו הייתה ירושלים. שם, בעליות לעיר, נבחן מנוע הבוקסר במבחן האופטימלי. בעליות התלולות, ניכר שמנוע 2 הליטר מתאמץ. הסל”ד קפץ גבוה, עד לנקודה שבה דוושת הגז לא הגיבה יותר ומד המהירות לא זז. העברת מוט ההילוכים למצב נהיגה ידני שחררה מעט את הלחץ על מנוע הבוקסר, על ידי הורדת הילוכים מבוקרת, והקלה עלי ועל הרכב לצלוח את העליות.

סובארו XV רכב פנאי לשטח, ישרת אתכם נאמנה בנסיעות היומיומיות, ובעיקר בטיולים בסופי שבוע. יש בו מקום לחמישה מבוגרים, כשמאחור יכנסו 2 מושבי בטיחות ובוסטר. ואם תא המטען, בנפח 310 ליטרים לא יספיק לכם, תוכלו לעשות שימוש במסילות על גבי גג הרכב, להתקין עליהם גגון או משאות נוספים.

מכונית למשפחות מטיילות
שני מושבי בטיחות ובוסטר. סובארו XV
תא מטען בנפח 310 ליטר

סובארו מתגאה מאד במערכת הבטיחות האקטיבית שלה ה-EYESIGHT. המערכת כוללת שתי מצלמות הממוקמות מעל המראה המרכזית ברכב, מצלמות רדאר, שיוצרות תמונה צבעונית, תלת מימדית ויודעות לזהות הולכי רגל ודו-גלגלי. המערכת מנטרת את המתרחש בכביש, מתריעה לפני התנגשות מלפנים ובעת הצורך בולמת באופן אוטונומי.

פונקציה נוספת שלה הינה בקרת השיוט האדפטיבית, מערכת שיודעת לשמור על מרחק קבוע מהרכב מלפנים. בנוסף, מתריעה המערכת על רכב בשטח מת, בנתיב מקביל, בתנועה צולבת בנסיעה לאחור וכן מתריעה על סטייה מנתיב ובתוך הנתיב, אך אינה מתקנת באופן אקטיבי סטייה מנתיב.

ה-XV זוכה למערכת X-MODE ייעודית לשטח שהייתה שמורה עד כה לסובארו פורסטר. מערכת הלוקחת פיקוד על המנוע, תיבת ההילוכים ומערכת ההנעה AWD וכוללת בקרת ירידה במדרון במהירות שבין 5 ל-20 קמ”ש, וניתנת לשליטה וויסות ע”י הנהג, באמצעות לחיצה על דוושת הברקס.

היתרונות באים לידי ביטוי בשטח. סובארו XV

פירוט אבזור נוחות

סובארו XV החדש מגיע ב-3 רמות גימור, קלאסיק, פרימיום, ואיי-סייט. כל הגרסאות של הסובארו XV מאובזרות מרמת הסטנדרט ב-7 כריות אוויר, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 6.5 אינץ’ התומכת ב-Apple CarPlay ובלם חניה חשמלי, ואבזור הנוחות והבטיחות המלא מגיע ברמת הגימור הגבוהה. הנה פירוט האבזור ורמת הגימור בה הוא מגיע:

  • KEYLESS– פתיחה והנעה ללא מפתח – בדגם EYESIGHT

  • בקרת שיוט

  • גלגל הגה מצופה עור עם תפירה כתומה

  • מסך 4.2 אינץ’ צבעוני בלוח שעונים בדגם PREMIUMו-EYESIGHT

  • מחשב דרך צבעוני 6.3 אינץ’ בדגם PREMIUMו-EYESIGHT

  • בקרת אקלים מפוצלת לנהג ונוסע בדגם PREMIUMו-EYESIGHT

  • בלם חניה חשמלי

  • חיישני גשם ותאורה בדגם PREMIUMו-EYESIGHT

  • נפח תא מטען: 310 ליטר

  • קיפול מושבים מפוצל (40/60)

  • מולטימדיה מקורית, גדול מסך 6.5 אינץ’ בדגם CLASSICו-8.0 אינץ’ בדגם PREMIUM ו-EYESIGHT

  • דיבורית BT

  • תמיכה ב-CarPlay

  • שליטה על הרדיו וה-BTמגלגל ההגה

  • הפעלה קולית למולטימדיה מקורית

  • 4 רמקולים בדגם CLASSICו-6 רמקולים בדגם PREMIUM ו-EYESIGHT

  • 2 שקעי USBבתא אחסון מרכזי

  • מצלמת רוורס צבעונית מקורית

  • פנסי הלוגן ב-1.6 ליטר ו-2.0CLASSIC , LEDעוקבי פניה בדגם 2.0 ליטר מערכת EYESIGHT

  • פנסי ערפל קדמיים

  • תאורת יום DRL

  • מראות צד בצבע הרכב עם איתות וקיפול חשמלי

  • חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ’ ב-1.6 ל’ ו-2.0CLASSIC, 18 אינץ’ בדגם 2.0EYESIGHT

  • שמשות אחוריות כהות

  • פנסים אחוריים בשילוב LED

מרווח הגחון נותר 22 ס"מ. סובארו XV

סובארו XV אינה מכונית פנאי עירונית, זו מכונית פנאי לשטח למשפחות מטיילות. זה הייעוד שלה, וכ-כזו, כל החוזקות שלה מתפרצות בחולות ובגבעות. שם מנוע הבוקסר יכול לתת בראש, המתלים לשכך, מרווח הגחון הנדיב יעזור לצלוח מכשולים, ומערכות העזר בנהיגת שטח מקבלות הזדמנות לבוא לידי ביטוי.

בדור החדש, סובארו XV מקבל בוסט משמעותי, בזכות העיצוב החדש, מערכות הבטיחות המתקדמות, מערכת העזר לנהיגת שטח (X MODE) ומחיר פתיחה חדש לדגם הבסיסי – החל מ-134,900 ₪. כל אלה מחזקים את מעמדה כמכונית פנאי לשטח, מכונית סופר פופולרית כבר שנים, שמוכרת את עצמה, וללא ספק, מסווה הרבה נחת לאנשי המכירות של סובארו.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “סובארו XV מודל 2018 (מנוע 2 ליטר) מבחן דרכים”

  1. מתי מישהו יפנים שאין כזה דבר מכונית “פנאי”….מה זה בכלל רכב פנאי? המצאה מקושקשת של כתבים ויחצנים ובעיקר אנשי מכירות ויבואניםש מנסחים לייצר נישות מכירה חדשות לקהל של מטמטמים שנופלים בפח כל פעם מחדש.

  2. קוראים להם רכבי פנאי כי הם נועדו לפעילויות פנאי כגון – נסיעה לגן/לביה”ס, הסעה לחוגים, להקפיץ לחברים, לאסוף מהחוגים, איסוף מהחברים (ולהוריד בדרך ילד שתפס טרמפ), נסיעה לסופר, העמסת קניות, חזרה, פריקה.
    אני יכול להבין את יבואני הרכב שצריכים להמציא נישות בשביל שיווק ופרסום, אבל למה עיתונאי רכב אינטלגנטים צריכים להשתמש במונח העילג הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 4 =