סובארו XV מנוע 2.0 ל’ premium – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אם תשאלו אותי, אחרי ה-BRZ, סובארו XV היא המכונית הכי מעניינת בארסנל של סובארו. מלכת הקרוסאוברים קראה לי לדגל, למבחן דרכים

מתיחת פנים קלה עם מערך מתלים מחודש. סובארו XV

כמה מכוניות דו שימושיות אתם מכירים? כאלו שייקחו את הילדים לגן לבי”ס, לקניות וסידורים במשך השבוע ובסופו יתנו לכם אפשרות של הזרמת אדרנלין משוגעת? ברוכים הבאים למבחן על הקרוסאובר הכי מעניין במפה הפוליטית בישראל, סובארו XV 2.0 פרימיום, מכונת אנדורפינים עם עיגוני ISOFIX, מה שממצב אותה כעילוי במבחן התמורה למחיר…

סובארו XV פרימיום, מנוע בוקסר 2.0 ליטר, 150 כ"ס, 20 קג"מ, 1,390 ק"ג

ד”ר ג’קיל ומיסטר הייד…

הצבע מחמיא, כל הצבעים של הXV מחמיאים למען האמת, יצא להם יפה לסובארו. הנעה ראשונית, גרגור בוקסר מרשרש, הישיבה נוחה למדי, והראות מעולה לכל כיוון. ידית הילוכים ל-D ומתגלגלים קדימה. בתוך העיר כיול המתלים המחודש עובד מצוין, הבורות הגדולים הפכו קטנים וזוויות הגלגול די מרוסנות. יתרון הגובה בא לידי ביטוי די מהר ולאחר 3 עקיפות זריזות יצאתי אל כביש החוף. לחיצה עמוקה, הגיר הרציף מרעיש אך עובד ביעילות בסל”ד גבוה.

חתך המראות העצומות מכניס רעשי רוח אל תא הנוסעים, שאון הגלגלים נכנס גם הוא לקונצרט. זו נקודת חולשה אצל היצרן היפני. זה וצריכת הדלק. הוא לא ממש חסכוני הג’יפון הגבוה הזה – לאחר מבחן מאומץ למדי, ה-XV לגם ליטר לכל 9 ק”מ, אך בנהיגה שפויה יותר התוצאה תשתפר בהרבה.

על הכביש ה-XV מבריק, אוחז, מאוזן, חזק למדי ובעיקר מהנה לנהיגה. כל עוד נשארת על הכביש הסלול, ה-XV ייצר כוחות משיכה מלאכותיים. ההנעה הכפולה עושה עבודה מופלאה ותת היגוי הוא מושג די נדיר במפרט ההתנהגות של הג’יפון המרענן. הוא משרה בטחון, וכל עוד תשאיר את הדרישות בגבולות ההיגיון, סובארו XV הוא מנייה בטוחה.

XV בכביש

עליות בית אורן, “משכתי” אותו קצת אל הקצוות. דריכה על דוושת הגז, שעון הסל”ד מטפס, ומנופי העברת יחסי ההעברה מאחורי גלגל ההגה עוזרים למשימה, אך עדיין, המנוע לא באמת נושך או מרטיט את הלב ביכולות דינמיות. אולי בעתיד, מנוע ה-1.6 טורבו החדש של היצרן, עם 170 כ”ס (אותו פגשנו בסובארו לבורג’ המרעננת), יוצב בבטנו של ה-XV, ומשם, השמיים הם הגבול למכונה המלהיבה הזו.

גם אם אין המון כוח זמין, הדרך למטה לא מצריכה כוח מתפרץ. בשינויי כיוון חדים, בלימות והעברות משקל, ה-XV שומר על פאסון. גם במעגלי אחיזה מאתגרים וסשן פניות אדוקות, מערכת ההנעה הכפולה עובדת מצוין ומייצרת Turn-in מושחז. יציאות מפניות אדוקות נעשות כמעט ללא מאמץ מצידו, ואפשר לסכם את החוויה על האספלט, סובארו XV בכביש אוכלת הכול כאילו זה כלום, ואם זה מה שאתה מחפש, צפוי לך כיף גדול. 

לכן, ללא דיחוי נוסף, בירידה הבאה, ימינה, אנחנו שוברים לשטח – ברוך הבא הביתה XV, כאן יש לך אבק, חול, בוץ, וכל מה שאתה אוהב.

מנוע 4X4, תיבת הילוכים רציפה, ומרווח גחון של 220 מ"מ, הגבוה בקטגוריה.

XV בשטח

שבילי קק”ל וקצת יותר, נראה ששם ולשם הוא נועד. מרווח הגחון וזוויות הגישה והנטישה מאפשרות למיסטר-הייד שבו לזקוף את ראשו. הוא לא מפלצת ראלי, כל נטייה ללכת בכיוון הזה תוביל לנזק מיותר, אבל העבירות שהוא מציע וקצב ההתקדמות המהיר שהוא מסוגל לרוץ בו בהחלט מפעימים את הלב. ה-XV בשטח חוזר לשורשים ומציע חבילה מעולה בתמורה למחיר.

ניתוק בקרות ה-ESP משחררות את הזנב לפסיעות למימד השלישי בהחלקות פוטוגניות עם שובלי אבק. האנדורפינים, הריכוז והזיעה מחייבים עצירה למנוחה. בחיי שאני לא מכיר הרבה מכוניות שיכולות לתת לך ריגוש כזה, ועוד בטווח המחיר של הXV. הכושר הגופני שלו בשילוב ההנעה הכפולה מאפשרת שליטה כמעט מוחלטת בכמות האבק שתעלה לאוויר, במעבר מכשולים ספוראדי בשטח ובקצב התקדמות יפה מחוץ לגבולות האספלט.

הכיף, הילדותיות, הפוטנציאל הגלום בכל נהג, מתחבא כאן, בין אבני החצץ, האבק, הבוץ וההגה של סובארו XV השובבה, והחלק הזה בלבד, מכתיר את ה-XV ליורש החוקי לכס שלטון הקטגוריה, ביום שאחד המתחרים הישירים יציע מפרט כל כך נדיב באותה מסגרת תקציב, לסובארו XV יקום מתחרה חדש.

עיצוב הפנים נאה ויעיל, וכפתורי שליטה אינטואיטיביים. סובארו XV

הדרישות לתואר:
יחידת הנעה, פרקטיות, יכולת עבירות ותמחור הוגן…

1. מנוע הבוקסר (מתאגרף) מאפשר מרכז כובד נמוך יותר ויציבות עדיפה, אליו מחוברת תיבת העברה רציפה, עם חמישה יחסי העברה קבועים (בנוסף לאינסוף היחסים שביניהם). התיבה הזו די מסרסת את קצב ההתקדמות, אך חסכונית לטווח הארוך. משם הכוח עובר אל מערכת ה-AWD המוכרת של סובארו, שהוצגה כבר בשנות ה’70. מערכת ההנעה הכפולה מעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים דרך חלוקת מומנט אקטיבית יעילה, המייצרת אחיזה מצוינת ורדיוס סיבוב של 5.3 מטרים בלבד.

2. אז כמה הג’יפון היפני המיוחד פרקטי? בגרסת הפרימיום מקבלים חבילת עיצוב חיצוני נוספת, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם ומסך 4 אינצ’ נוסף לתצוגות מידע נוספות. שאר הגרסאות מגיעות עם מפרט דליל יותר אך מכובד בפני עצמו.
על הבטיחות סובארו לא מוותרת ומציעה בכל הגרסאות 7 כריות אוויר, מבנה קורס בעת תאונה, עיגוני ISOFIX ומערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים בין השאר. תא מטען לא גדול, בנפח 380 ליטר בלבד, אך ישנם מספיק מקומות אחסון יעילים ברחבי תא הנוסעים, פלוס זוג יציאות V12 וכניסות USB. למפרט מלא

3. ל-XV מרווח גחון של 220 מ”מ, הגבוה בקטגוריה. בשילוב מערכת ההנעה הכפולה המגיעה בכל דגמי סובארו XV, נותר למתחרות רק לפרפר אבק במרגלות ההר. מי שמחפש יכולת שטח טובה בגבולות ההיגיון + ימצא מכונת עבירות מצוינת ומהנה מאוד בכלת המבחן שלנו ה-XV.

4. ובשורה התחתונה – המחיר, כי בזה הכל מסתכם – עלות תועלת. סובארו XV מנצחת בגדול את המתחרות הישירות בסעיף הזה.
המחירים נעים בין הגרסה המוזלת של ה-XV, המציעה מנוע 1.6 ליטרים עם תיבת הילוכים ידנית והנעה כפולה, במחיר של החל מ-137,990 ₪. ועד גרסת הפרימיום המאובזרת, המגיעה עם מנוע 2.0 ליטרים עם תיבת הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה, במחיר של החל מ- 166,990 ₪.

לסיכום

סובארו XV הוא הרכב הכי מעניין בקטגוריה. יש מאובזרים ממנו, יש חזקים ממנו, יש גם זולים ממנו, אבל מה שסובארו XV מביא לשולחן, את זה, אין לאף אחד אחר.

הוא לא חף מפשרות – בידוד הרעשים אינו מרשים במיוחד, צריכת הדלק אינה היעילה ביותר וגם מנוע ה-2.0 ליטרים לא מספיק חזק לטעמי האישי. אך עדיין, הדואליות שלו, השילוב בין מכונית משפחתית מסורתית ואפורה ליום יום, עם יכולת שינוי צורה ושימושיות ב-180 מעלות בסופי השבוע, לרכב פנאי מרגש, מעלה אותו מעלה אל צמרת הקטגוריה.

מהן המסקנות אחרי סופ”ש קרבי ומאובק? סובארו XV לא מתכוון לוותר על כס המלכות כל כך בקלות. יכולות השטח הלא מבוטלות שלו, הכיף שבכל ירידה לשביל, האהבה לנהיגה ולחווית השטח שהוא מביא עמו, ממקם אותו חזק בראש הקטגוריה.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “סובארו XV מנוע 2.0 ל’ premium – מבחן דרכים”

  1. אתה עושה כיף : BRZ ואח”כ XV.
    עכשיו נחכה לכתבה בלקסוס LC500C.
    זה צריך להיות כיף מעולם אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 + fourteen =