סוזוקי איגניס מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סוזוקי איגניס חוזרת אלינו, חצופה, מיוחדת, ועם המון פלפל - מבחן דרכים למכונית הפנאי הקטנה שמסובבת ראשים

מאת: אלעד לרך
תמונות: אלבום פרטי

לקח לסוזוקי לא מעט זמן להחזיר לחיים את הסוזוקי איגניס הקטנה והאהובה שלה. בדור הזה, היא הרבה יותר סקסית, בעלת עיצוב חצוף וים פלפל, אדום.

האם זה מספיק כדי להחזיר עטרה ליושנה? 

הרבעון השני של 2017 מלא במודעות פרסום על הסוזוקי איגניס החדשה. איפה שלא הייתי, נתקלתי בשילוט בה מככבת המכונית הצבעונית לבית סוזוקי. 

שנים אחרי שהופסק ייצור האיגניס הקודמת, שולפת היצרנית היפנית קלף חזק בתחרות על כיסם של הרוכשים הצעירים. וללא ספק, האיגניס פה כדי לתת פייט רציני למובילות הקטגוריה.

האס של סוזוקי - איגניס החדשה

העיצוב החיצוני החדש והאפנתי מסמל אולי את השינוי הגדול שעברה המכונית מהדור הקודם. מהאפרוריות של פעם לצבעוניות של היום. סוזוקי איגניס העכשווית שופעת זוויות חדות ומעניינות, יש לה פנסי לד חזקים, גג בצבע שונה ממרכב הרכב, ג’אנטים מושחרים, עיצוב מוחצן יותר, ואוסיף ואומר, אפילו עיצוב ספורטיבי מעט. סוזוקי מנסה למצב את האיגניס החדשה במקום אסוציאטיבי שונה לגמרי.

ועדיין, אפשר להתווכח על העיצוב החדש, בדגש על החלק האחורי של הרכב. החלק שאולי הכי מייחד את האיגניס. העיצוב הלא קונבנציונלי הופך אותה למשהו קצת שונה, וזה טוב. העיצוב בפנים, אף הוא עבר תהליך אבולוציוני מרשים. סוזוקי הצליחה שם עוד יותר. למעשה, די בהוספת צבע לבן, בשילוב עם הצבע השחור, לדשבורד והדלתות, וכבר קיבלנו משהו שונה ואחר מתאי הנהג האפורים/שחורים וקודרים במרבית המכוניות בקטגוריה. מדובר בשינוי מרענן.

תא נהג בשחור לבן. סוזוקי איגניס
מערכ מולטימדיה קטנה גדולה. זוסוקי איגניס 2017
האפליקציה שתסביר לכם מה אומרת כל נורת אזהרה

עושה רושם שהיפנים ישבו לא מעט שעות על לוח השרטוטים כשהגיעו לפנים הרכב. בחלק מהדגמים משולב גם הצבע הכתום החם בפנים הרכב, כולל על הדלתות, וזה בהחלט מוסיף חיים. לוח השעונים ברור מאוד ושילוב הצבעים הופך אותו לקל מאוד לקריאה בכל תנאי התאורה.

בתא הנוסעים של הסוזוקי איגניס תמצאו כמה תאי אחסון קטנים, אך מספקים – כמו במרכז הקונסולה מחת למערכת, בדלתות מקום לבקבוק שתייה, שנשאר במקום במשך הנסיעה, ולא רקד לאורך התא בדלת, והיה נהדר, לו היה תא אחסון נוסף בין המושבים הקדמיים, לאחסן דברים קטנים, כמו מפתחות, מסטיקים, ארנק אולי, והתא הזה חסר.

אחרי כל האלמנטים העיצוביים המרשימים שסקרתי, הדבר שהכי בולט בתא הנהג הוא מסך המולטימדיה המרשים בגודל 7 אינץ’, כן, 7 אינץ’, באיגניס הקטנה הכל יחסי. בין כל הפונקציות, מתגים וחיבורים, אני מוכרח לציין לשבח פונקציה אחת במערכת המולטימדיה -אפליקציית WAC, שזה ראשי תיבות של We Are Connected, אפליקציה שמספקת את כל מה שהנהג צריך בתפעול הרכב, כולל חיבור ישיר למוקדי חירום, שירותי גרירה ומרכזי שירות וכו’.

בנוסף, אם נדלקה לכם נורה בלוח השעונים, תוכלו ללחוץ עליה באפליקציית “לוח השעונים” ותוכלו לראות בדיוק על מה מתריעה הנורה (ללא חיפושים ארוכים בספר הרכב), וזה דבר שמקל עלינו הנהגים את החיים, בהתחשב בזה שלא כולנו מכירים את נורות האזהרה בלוח השעונים.

המון ייחוד ופלפל. סוזוקי איגניס

האיגניס מכונית מאובזרת למדי, וזה אחד הדברים הבולטים ומרשימים בה. יש מפתח חכם המאפשר פתיחה ונעילה של האוטו עם לחצן קטן על ידית הדלת (בתנאי שהמפתח קרוב כמובן), הנעה בלחיצת כפתור, דיבורית בלוטות’, כניסת USB, מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, המופעלת כמו פלאפון/ טאבלט מבוסס אנדרואיד, עם זיכרון פנימי של 8GB. יש לחצני שליטה מההגה על הפונקציות השונות, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים ומזגן אפקטיבי, חישוקי סגסוגת קלה, וכל זה במחיר די אטרקטיבי.

למעשה, קיימות מכוניות רבות המשווקות במחירים גבוהים ממחירה של האיגניס, בעשרות אלפי שקלים, שאינן מצוידות כמותה.

הקניות של הסופר ייכנסו. תא מטען סוזוקי איגניס

את כל הצבעוניות, והאבזור הזה, מזיז ממקום למקום מנוע 1.25 ליטר המספק 90 כ”ס. האם זה מספיק? – כן. האם היינו רוצים קצת יותר כוח? – ברור שכן!.

מקומה הטבעי של הסוזוקי איגניס הוא בתוך העיר. בה המנוע בשילוב הגיר עושים עבודה טובה. האיגניס מרגישה נמרצת במהירויות נמוכות ובהאצה מרמזורים, רק אל תדחפו את המנוע לעבודה אינטנסיבית יותר, כי אז המנוע קצת יתקשה לדחוף את האיגניס במהירות. לזה תוסיפו עוד שניים או שלושה נוסעים שיושבים אתכם באוטו, עם מזגן עובד בחום יולי אוגוסט, והאיגניס תגיע למחוז חפצכם קצת עם הלשון בחוץ.

הסוזוקי מרגישה די דינמית בתוך העיר, אך המתלים שלה מתקשים לעבור בשקט ונינוחות על בורות, פסי האטה ושלל מכשולים. לעתים, הקפיצות מורגשות מאד, ונשמעים קרקושים מהקונסולה המרכזית בפנים הרכב. כשמוציאים אותה לכבישים המהירים והבינעירוניים, האיגניס לא מרגישה חלשה, כל עוד תיסעו במהירות חוקית. אך בידוד הרעשים טעון שיפור.

הנהיגה באיגניס קלה ונוחה מאוד. המושבים הקדמיים נוחים מאוד. חלל האיגניס נותן תחושה של מרחב בזכות התקרה הגבוהה האופיינית לסוזוקי. לנוסעים מאחורה יהיה מקום לברכיים אך שלושה מבוגרים לא ישבו בנוחות. אולי שלושה ילדים כן.

תא המטען של האיגניס נוח ושימושי, עם נפח הטענה של 271 ליטר, עד 505 ליטר, כשהמושבים האחוריים מקופלים. אולי לא תוכלו לקחת את המשפחה המורחבת משדה התעופה עם כל המזוודות, אבל כן תוכלו לעשות איתה את הקניות השבועיות.

דינאמית בעיר

האיגניס היא מכונית עירונית קלה ונוחה לתמרון, באורך 3.7 מטר בלבד, מה שאומר שהיא תכנס כמעט לכל חניה. לאיגניס רדיוס סיבוב קטן של 4.7 מטר שעוזר מאוד בפניות חדות בתוך העיר כמו פניות פרסה. הסוזוקי איגניס חסכונית בדלק – במבחן שלנו בנהיגה משולבת של כמה מאות קילומטרים עשתה האיגניס ממוצע של 14.9 ק”מ לליטר. נתון לא רע בכלל ושיפור של 10 אחוז בערך מהספלאש שפינתה את מקומה לאחרונה.

נתון צריכת הדלק חשוב, כשמדובר במיכל דלק של 32 ליטר בלבד – כל 350 עד 400 קילומטר תצטרכו להשקות את האיגניס.

בטיחות

במבחני הריסוק של EuroNcap קיבלה האיגניס רק 3 כוכבי בטיחות, ולארץ היא מגיעה ללא מערכות בטיחות מתקדמות. במקומן מותקנת מערכת מובילאיי.

סיכום 

נסעתי בסוזוקי ספלאש מעל שנה ומעולם לא קיבלתי כל כך הרבה מבטים כמו ביומיים וחצי שנהגתי באיגניס. אין ספק שהאיגניס החדשה מושכת מבטים מכל עבר, וזה אחד היתרונות שלה. היא לא סתם עוד מיני או קרוסאובר, היא תוספת מרעננת גם למותג וגם לקטגוריה.

סוזוקי איגניס היא לא סתם מכונית קטנה, היא מכונית, וגם אקססורי. היא אפנתית, ולטעמי, צו השעה של המכוניות בקטגוריה, עם שלל גאדג’טים שהופכים אותה למלאת חיים.

האיגניס נמכרת ב-74 אלף ש”ח לדגם הידני, ועוד 11 אלף ש”ח לדגם האוטומטי שבחנו. זה לא מעט כסף, נכון, אך אם לוקחים בחשבון את מה שהיא נותנת, פלוס האמינות היפנית המוכרת של המותג, הרי שהקטנה לבית סוזוקי הולכת להיות ה”גדולה” לבית סוזוקי.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “סוזוקי איגניס מבחן דרכים”

  1. אם צריך למלא דלק כל 350/400 ק״מ -זה אומר שצריכת הדלק היא כ10/12 ק״מ לליטר.. ולא כ-15/16.

  2. כבעלים של איגניס חדשה, בנסיעה משולבת צריכת הדלק היא כ- 16-17 ק”מ לליטר, כלומר מיכל מלא מספיק לכ- 530 ק”מ, כשהמנוע ייפתח היא צפויה להיות אפילו יותר חסכונית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 + 15 =