סוזוקי סוויפט היברידית החדשה – ידנית או אוטומטית החל מ-86,990 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

סוזוקי סוויפט היברידית החדשה – ידנית או אוטומטית החל מ-86,990 ש”ח

 

קבוצת “מכשירי תנועה” יבואנית סוזוקי בישראל משיקה בימים אלו את סוזוקי סוויפט היברידית החדשה – דור שישי של דגמי הסוויפט – משווקת עם מערכת בטיחות מקורית ומתקדמת המציבה את הרכב ברמת בטיחות (7), ובעלת מערכת הנעה היברידית המאפשרת חיסכון נוסף של 7% בתצרוכת הדלק

 

קבוצת מכשירי תנועה יבואנית סוזוקי בישראל משיקה בימים אלו את סוזוקי סוויפט היברידית. הדגם הינו דור שישי של דגמי הסוויפט. בנוסף לחזית ועיצוב פנים (פסי כרום ו”גריל” סבכה קדמית, פנסי חזית, פנסים אחוריים, לוח שעונים צבעוני ומנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה), מקבלת הסוויפט מערכת בטיחות מקורית ומתקדמת המציבה אותה ברמת בטיחות (7), מהגבוהות בקטגוריה. בנוסף, מקבל הדגם מערכת היברידית המאפשרת חסכון נוסף של 7% בתצרוכת הדלק (יחסית לדגם הבנזין).

מאובזרת יותר: רמת הגימור GLX היא בעל מפרט עשיר וכוללת שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית מבוססת רדאר ומצלמה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת זיהוי כלי רכב בשטח מת, התראת תנועה חוצה מאחור, התראה על עייפות נהג, שליטה על אורות גבוהים, פנסי לד ראשיים, מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית, שמשות כהות (Privacy glass), גלגלי 16 אינץ’ מסגסוגת מלוטשת ומושחרת העברת הילוכים מגלגל ההגה ומערכת מולטימדיה מקורית מהיצרן התומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (למכשירים עם גרסת אנדרואיד 10 ומעלה). 

המנוע החדש מדגם K12D Dual jet Hybrid עם ארבעה צילינדרים מתאפיין בדגמים הידניים בפליטות פחמן דו-חמצני נמוכות של 112 גרם לקילומטר (לפי תקן WLTP), וצריכת דלק משולבת של 20 ק”מ/ליטר (WLTP). בדגם האוטומטי הפליטה עומדת על 122 גרם לקילומטר וצריכת דלק משולבת של 18.5 ק”מ/ליטר.

סוזוקי יישמה בתכנון הסוויפט החדש את אסטרטגיית HEARTECT פלטפורמה משותפת של דגמי סוזוקי לבניית מכוניות קלות משקל. המשקל העצמי (מינ’) של הסוויפט הוא 875 ק”ג (דגם ידני) ו 935 ק”ג (דגם אוטומט) בלבד.

 

סוזוקי סוויפט החדשה. צביעה דו גוונית לבחירה

 

הסוויפט היא מכונית קומפקטית (אורכה 3,845 מ”מ), והיא מתאפיינת בשדה ראייה רחב, תא נוסעים מרווח ושפע של מקום למטען. הסוויפט שומרת על תחושת נהיגה ספורטיבית בכביש מהיר ועירוני. בהיבט העיצובי, המטרה הראשונית בפיתוח הדגם הייתה ליצור עדכון, אך כזה שמזהים בו מייד את האופי הייחודי של סוזוקי.

 

 

על הסוזוקי סוויפט החדשה:

 

צבעים חדשים נוספו כמו כתום להבה, צהוב חלמון ואדום מטאלי, כולם יגיעו, בנוסף, באופציית צביעה דו-גווני עם גג שחור או פנינה מטאלי. 

בעולם נמכרו מעל 7.2 מיליון יחידות סוויפט שנמכרו ב-119 מדינות והוא הדגם הפופולארי ביותר של היצרן.

מאז השקת הדגם בישראל בשנת 1986, נמסרו מעל ל 50,000 דגמי סוויפט בישראל והוא הדגם הנמכר ביותר של סוזוקי בישראל.

מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, מתכננת למכור מעל ל-2,000  דגמי סוויפט עד סוף שנת 2021.

המכוניות מיוצרות במפעל סאגארה ביפן.

הסוויפט החדשה כוללת חידושים מתקדמים שנועדו להעצים ולרגש את הנהג, לרבות חדשנות שטרם שולבה בסוויפט בעבר.

דגמי היד שנייה של סוויפט נחשבים סחירים ביותר ומבוקשים בשוק המשומשות עם שמירת ערך גבוהה.

 

שומרת על ערכה היטב בשוק היד שנייה. סוזוקי סוויפט

 

עיצוב:

 

המראה החיצוני של הסוויפט החדשה מוצק, חסון וספורטיבי. עם זאת, גם בגרסה הנוכחית העיצוב מקפיד לשמור על המאפיינים המוכרים של הסוויפט מהעבר.

מאפיינים משודרגים שנשמרו מהדגמים הקודמים כוללים “כתפיים מוצקות” ומכלולי פנסים מלפנים ומאחור המסודרים אנכית. המראה החדש של הסוויפט מרגש, יציב ו-“שרירי” יותר, ובין-היתר משלב סבכה קדמית (גריל) חדשה ועיצוב מחודש של הפנסים הראשיים.

אלמנט עיצובי נוסף המשרה תחושה של יציבות הם העמודים לתמיכה בגג שיוצרים מראה של “גג מרחף”. ידיות הפתיחה החיצוניות של הדלתות האחוריות, מוגבהות ומשולבות בעמוד האחורי, ובכך מספקות מראה ספורטיבי ומסוגנן. פנסי ה-LED הקדמיים בעיצוב האופייני לסוויפט מספקים מראה עדכני ומתקדם. במסגרת עדכון החזית, כל הפנסים הקדמיים והאחוריים מגיעים כסטנדרט עם נורות LED.

 

שדרוגי מפרט עיקריים:

 

האבזור הסטנדרטי בכל דגמי הסוויפט עבר שדרוג מקיף. רמת גימור GLX (רמת גימור גבוהה ויחידה) כוללת בקרת אקלים דיגיטלית, מצלמת רברס מקורית, מערכת בטיחות מקורית מהמתקדמות ביותר, מסך מולטימדיה מקורי 7 אינץ’ בקונסולה המרכזית הכולל תמיכה באפליקציות Apple Carplay Android Auto/, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מרכז המידע של הרכב הכולל לוח שעונים 4.2 אינץ’ צבעוני המציג 7 מצבי נתונים של מצב טעינת סוללה, מומנט, מד מרחק בבקרת השיוט האדפטיבית, נתוני בלימה, כיווני תנועת הרכב וכו’. 

בנוסף, הגה מצופה עור, שמשות כהות, פנסים ראשיים עם נורות LED, מכלול פנסים אחורי עם נורות LED, פנסי ערפל קדמיים, גלגלי סגסוגת מושחרים בקוטר 16 אינץ’ ומפתח חכם – הכולל התנעה וכניסה ללא מפתח.

הסוויפט משווקת במבחר צבעים אחידים, עם שש אופציות של צבעים מטאליים וכן בשלוש אופציות של צביעה דו גווני, הכוללות גג בצבע שחור מטאלי או/ו גג כסוף (בצבעי צהוב חלמון).

מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי עם 86 כ"ס. סוזוקי סוויפט החדשה 2020
מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי עם 86 כ”ס. סוזוקי סוויפט החדשה 2020

 

מנוע

סוזוקי השיקה לראשונה את טכנולוגיית מנוע ה-Dual jet בנפח 1.2 ליטר בשנת 2014, עם דגם ה-K12C. מנוע זה שולב תחילה בסוויפט ולאחר מכן בבלנו ובאיגניס. כעת מנוע זה מוחלף על-ידי ה-K12D Dual jet, המתאפיין בחיסכון רב יותר בדלק וברמות פליטת CO2 נמוכות במיוחד – 112 גרם בדגם הידני ו-122 גרם בדגם האוטומטי. שני הדגמים זוכים לדרגת זיהום 3 במיסוי הירוק. ההספק המרבי של המנוע הוא 83 כ”ס ובנוסף תורם המנוע החשמלי 3 כ”ס נוספים, עם מומנט של 107 ניוטון-מטר ב-2,800 סל”ד בלבד. האצה מ-0 ל-100 קמ”ש מתבצעת בתוך 12.2 שניות (בדגם האוטומטי). 

המנוע המשודרג של הסוויפט החדשה כולל מערכת הזרקת דלק כפולה חדשה, והוא מספק תגובתיות גדולה יותר וחיסכון משמעותי בדלק. האיזון בין הביצועים לחיסכון בדלק מתאפשר הודות לתזמון משתנה של שסתומי היניקה (VVT) עם בקרה אלקטרונית, משאבת שמן עם ספיקה משתנה, ומתזי קירור לבוכנה עם בקרה אלקטרונית.

 

מערכת הנעה היברידית

 

גורם נוסף התורם עוד יותר לחיסכון בדלק היא המערכת ההיברידית, הכוללת סוללת ליתיום-יון בקיבולת משודרגת של 10 אמפר-שעה  ויכולה לאגור ולנצל, יותר אנרגיה קינטית של הרכב.

המערכת ההיברידית מגיעה כסטנדרט בכל דגמי הסוויפט, והיא מתאימה במיוחד לכלי רכב עירוניים, הודות לקומפקטיות ולמשקל הקל. רכיב מרכזי במערכת הוא המנוע החשמלי (ISG), לו יש שלושה תפקידים: משמש כמנוע עזר המוסיף כוח למנוע הבנזין בתחילת תנועה מעצירה ובהאצה, משמש כגנרטור ההופך את האנרגיה הקינטית של הרכב לחשמל בעת בלימה, ומשמש כמתנע למנוע הבנזין בעת תפקוד מערכת ה”עצור-וסע”. למנוע החשמלי הספק של 2.3 קילוואט, עם מומנט של 50 ניוטון- מטר, אך מוסיף רק 6.2 ק”ג למשקל הכולל של הרכב.

בדגמים הידניים, המערכת ההיברידית של סוזוקי מאפשרת להשיג נתוני פליטת CO2 של 112 גרם לק”מ בלבד (לפי תקן WLTP) וצריכת דלק של 20 ק”מ לליטר במחזור משולב. בדגמי האוטומט צריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.5 ק”מ לליטר. צריכת הדלק שופרה בכ-7% יחסית לדגם הבנזין. 

נתונים אלו מציבים את הסוויפט בדרגת מיסוי ירוק 3.

 

סוזוקי סוויפט תא נהג \ דשבורד
סוזוקי סוויפט תא נהג \ דשבורד

 

סוזוקי סוויפט תא נוסעים
סוזוקי סוויפט תא נוסעים

 

בטיחות:

כאמור סוזוקי סוויפט החדשה עושה שימוש במערכת בטיחות מקורית ומתקדמת ביותר המזכה אותה בדרגת בטיחות 7 (ניקוד בטיחות 9) וממצבת אותה כאחת מהבטוחות ביותר בקטגוריה של רכבי סופר-מיני עירוניים.

המערכת כוללת בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, זאת הודות לשימוש ב 2 טכנולוגיות (רדאר ומצלמה), מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת לזיהוי שטח “מת” (Blind Spot), שליטה אוטומטית באורות גבוהים, התראה על חציית רכב בתנועה לאחור והתראה על עייפות נהג.

 

מערכת מולטימדיה מקורית:

מערכת השמע של הסוויפט החדשה כוללת מסך מגע מרשים בגודל 7 אינץ’ המאפשר הפעלה אינטואיטיבית. 

בסוויפט החדשה משולבת מערכת Apple CarPlay, המאפשרת שימוש חכם ובטוח במכשירי iPhone. בנוסף לביצוע שיחות, ניתן לקבל הוראות ניווט בהתאם למצב התנועה, להאזין למוזיקה, להפעיל את שירותי סירי להקראה והשמעת הודעות WhatsApp ו-SMS. בנוסף, המערכת תומכת גם באפליקציית Android Auto לבעלי מכשירים מגרסה 10 ומעלה.

 

מחירים:

הסוויפט החדשה תוצע בשני דגמים:

 

  • סוזוקי סוויפט היברידית ידנית 1.2 ליטר GLX 86,990 ₪
  • סוזוקי סוויפט היברידית אוטומטית 1.2 ליטר GLX 101,990 ₪

 

אורן אוחנה, סמנכ”ל רכב פרטי במכשירי תנועה: “בישראל נמכרו מאז השקת הדגם ב 1986 מעל ל-50 אלף דגמי סוויפט והוא הדגם הנמכר ביותר של סוזוקי בישראל (בעולם נמכרו מעל 7.2 מיליון דגמי סוויפט)”.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 3 =