סוזוקי קרוסאובר מיקרו היברידי (1.4 ליטר טורבו) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
סוזוקי קרוסאובר מיקרו היברידי (1.4 ליטר טורבו) – מבחן דרכים
סוזוקי קרוסאובר 2021

סוזוקי מאמץ שינויים טכנולוגיים באיחור קל. היצרן נותן ליצרנים האחרים ולהתמודד עם מחלות הילדות של טכנולוגיות חדשות וסוזוקי מאמץ את הטכנולוגיה רק כאשר היא מוכחת. לאחרונה, דגם הקרוסאובר, אימץ את הטכנולוגיה ההיברידית, בקטנה. למה בקטנה? על כך ועוד במבחן שלפניכם.

 

כתבה ותמונות: יובל לוי

 

עיצוב חיצוני

נשים את הדברים על השולחן: סוזוקי קרוסאובר אינו מלך היופי. אך למרות זאת, מתיחות הפנים שעבר במהלך השנים שיפרו את ההופעה באופן משמעותי ביחס לדגם שהגיע לישראל אי אז בשנת 2013, בעיקר בזכות השבכה הקדמית ויחידות התאורה שעודכנו במהלך השנים. מתיחת הפנים האחרונה הוסיפה למראה החיצוני פנסי לד קדמיים ואחוריים.

 

סוזוקי קרוסאובר החדש מחיר
סוזוקי קרוסאובר תא נהג

סוזוקי קרוסאובר למכירה

סוזוקי קרוסאובר נסיעת מבחן
איכות ההרכבה והגימור טובה. סוזוקי קרוסאובר
סוזוקי קרוסאובר 0 קילומטר
מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית וכוללת מסך מגע בגודל “8.4

סוזוקי קרוסאובר תיבת הילוכים

 

עיצוב פנימי ואבזור

הישיבה בקרוסאובר גבוהה ונוחה. משטחי הפלסטיק עשויים מחומרים קשיחים יחסית, פרט להגה ולמשענת היד שבין המושבים העטופים עור. איכות ההרכבה והגימור טובה. לוח המחוונים מכאני ובמרכזו מסך עם נתוני תצוגה משתנים. מערכת המולטימדיה הינה מערכת בהתקנה מקומית וכוללת מסך מגע בגודל “8.4. מתחת למסך המגע ממוקמת מערכת בקרת אקלים מפוצלת (נהג ונוסע) ונוחה לשימוש בזכות תצוגה ופקדים נפרדים. משענת היד שבין המשבים נעה קדימה ואחורה ומכסה על תא אחסון הכולל בתוכו חיבור USB. הכיסים בדלתות אינם גדולים במיוחד אך מפצה על כך תא כפפות גדול המכיל בתוכו גם חיבור USB נוסף. עוד נציין כי הדגם החדש נהנה ממספר תוספות ועדכונים להם זכה במסגרת מתיחת הפנים: מענה לשיחה מההגה, אורות אוטומטיים, חיישני גשם ומראה אלקטרוכרומטית (מתכהה אוטומטית).

במושב האחורי לא תמצאו פתחי מיזוג או טעינה אך כן תיהנו ממשענת יד בגב המושב האחורי וממרווח ראש וברכיים טובים שיספקו גם את צרכיהם של נוסעים גבוהים. תא המטען נוח לשימוש, כולל רצפה הניתנת להגבהה לטובת אחסון חפצים מתחתיה ושני תאים נפרדים – אחד בכל צד. נפח ההטענה מכובד ועומד על 440 ליטרים. 

 

סוזוקי קרוסאובר 0 ק"מ קנייה
סוזוקי קרוסאובר מושב נוסעים
סוזוקי קרוסאובר תא מטען
תא מטען עם נפח הטענה מכובד של 440 ליטרים. סוזוקי קרוסאובר

 

מתניעים

דיברנו בפתיח על טכנולוגיה ואבזור, בלם היד הידני המותקן בקרוסאובר הוא דוגמה טובה לכך. אנו מורידים את בלם היד אך רגע לפני שנתחיל לנוע, נרחיב קצת על הטכנולוגיה ההיברידית המותקנת בקרוסאובר של סוזוקי: מדובר למעשה בטכנולוגיה מיקרו היברידית (מיילד הייבריד), ולא היברידית מלאה כפי שמצויין בפרסומות או בסמל שהודבק על הקרוסאובר. מערכת זו כוללת סוללה ומנוע חשמלי המספק כשלושה כוחות סוס ומסייע למנוע הבנזין להאיץ את הקרוסאובר בסל”ד נמוך ועל ידי כך לחסוך, לטענת סוזוקי, כ-10% עד 15% אחוז בצריכת הדלק. נציין כי, בניגוד למערכות היברידיות מלאות, המנוע החשמלי אינו מסוגל לשנע את הקרוסאובר בכוחות עצמו אלא רק לסייע מנוע הבנזין.

החיסכון תלוי כמובן בתוואי הנסיעה: בכביש הבינעירוני כמעט ולא תהנו מחסכון לעומת נסיעה עירונית שכוללת האצות רבות בסל”ד נמוך יחסית, שם המערכת באה לידי ביטוי באופן משמעותי יותר. פעולת המערכת כמעט ואינה מורגשת והסוללה, כמקובל ברכבים היברידיים, נטענת בעזיבת רגל מדוושת התאוצה ובמהלך בלימה. לא ניתן לכוון את רמת הטעינה (על חשבון בלימת “מנוע” חזקה יותר) כפי שניתן בחלק מהרכבים ההיברידיים האחרים. יתרון נוסף של המערכת המיקרו היברידית הוא שילובה במערכת ה- Start Stop. באמצעות שילוב זה, מערכת ה-Start Stop פועלת באופן חלק, מהיר ושקט. 

 

סוזוקי קרוסאובר היברידי
סוזוקי קרוסאובר המעודכן (מתיחת פנים)

 

במסגרת מתיחת הפנים, מנוע הבנזין הוחלש במקצת ל-129 כוחות סוס (140 בגרסה היוצאת). המומנט עלה ל-24 קג”מ (22.4 קג”מ בגרסה היוצאת) אך הוא מגיע בסל”ד גבוה יותר – 2,000 סל”ד לעומת 1,500 סל”ד בגרסה היוצאת. יש לזכור כמובן שלמנוע החדש התווסף מנוע עזר חשמלי שמפצה על הפער באופן חלקי. ולמה חלקי? בעיר לא הורגש שינוי משמעותי בזכות הדחף שמספק המנוע החשמלי, אך מחוץ לעיר, או בהאצות בסל”ד גבוה תחת דוושה הנעוצה ברצפה (שם המנוע החשמלי אינו משתלב), נראה כי הדגם היוצא היה חזק יותר. נציין כי כך או כך, לא מדובר בתחושה שחסר כח. להיפך – מנוע הטורבו המותקן בקרוסאובר חזק וזמין. לאוהבי המספרים נספר שנתון התאוצה ל-100 קמ”ש לא השתנה ועומד על 9.5 שניות. 

נוחות הנסיעה בקרוסאובר טובה ותיבת ההילוכים הפלנטרית כוללת שישה יחסי העברה העוברים באופן חלק. המהדרין יוכלו להשתמש בפקדי העברת הילוכים הממוקמים מאחורי ההגה. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על כ-12.5 קילומטר לליטר. לא בשורה גדולה ביחס לרכבים היברידיים אך גם לא בשורה מפתיעה לאור מה שתיארנו לעיל. 

 

סוזוקי קרוסאובר ציון בטיחות
7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. 
סוזוקי קרוסאובר S CROSS SX4
מיקרו היברידי / מיילד הייבריד

 

בטיחות

הקרוסאובר כולל את כל מערכות הבטיחות הנדרשות על פי חוק פרט להתראה על סטייה מנתיב, ולכן כולל מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. בין המערכות המקוריות תמצאו 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. 

 

סוזוקי קרוסאובר סקירה חוות דעת
סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים

 

לסיכום

הקרוסאובר, בגרסה ההיברידית, מציג מספר תוספות אבזור קלות ומערכת מיקרו היברידית שתרומתה לצריכת הדלק צנועה במיוחד. הקלף המנצח העיקרי של הקרוסאובר נותר התמורה למחיר. במחיר של משפחתית ממוצעת העומד על 135 אלף שקלים, תקבלו רכב פנאי מרווח ונוח של חברה שזכתה (ובצדק) למוניטין של אמינות ושמירת ערך טובה בשוק הישראלי. 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “סוזוקי קרוסאובר מיקרו היברידי (1.4 ליטר טורבו) – מבחן דרכים”

  1. אין לרכב מערכת לזיהוי רכב בשטח מת וציון הבטיחות שלו הוא 3.
    רכב עלוב, חלש ובמחיר גבוה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 1 =