סופרגז חתמה על רכישה ושיווק מערכות ניהול טעינת רכבים חשמליים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טעינת רכב חשמלי
סופרגז, שחקנית חדשה בתחום טעינת רכב חשמלי

 

שחקנית חדשה בתחום טעינת רכב חשמלי: סופרגז אנרגיה מקבוצת אלקו, חתמה על הסכם עם קבוצת ניסקו בע”מ על רכישת ושיווק מערכות ניהול טעינת רכבים חשמליים תוך בחינת אפשרויות נוספות לשיתוף פעולה עסקי בין הצדדים

 

חברת סופרגז אנרגיה, שבשליטת קבוצת אלקו, מדווחת היום על התקשרות באמצעות חברת בת בבעלות מלאה בהסכמים עם קבוצת ניסקו בע”מ בהסכם לרכישת מערכות טעינה לרכבים חשמליים, הכוללות בין היתר, עמדות טעינה ומערכות ניהול טעינה מרכזיות מתוצרת חברתGreen Motion , וכן לשיתוף פעולה ושיווק של המערכות ובחינת אפשרויות נוספות לשיתוף פעולה עסקי בין הצדדים.

ניסקו הינה חברה המייבאת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרים בתחום החשמל והתאורה, והינה נציגה בישראל של  חברתGreen Motion, חברה שוויצרית בעלת ניסיון של למעלה מעשור בשיתופי פעולה עם מאות רשויות לניהול, להתקנת ולהפעלת אלפי עמדות טעינת רכבים במרחבים ציבוריים ופרטיים. 

במסגרת ההסכם נקבע כי סופרגז אנרגיה תתקשר עם לקוחות פוטנציאליים בהסכמי יזמות לביצוע פרויקטים של הקמת המערכות אצל הלקוחות, לרבות ניהול, טעינת ומכירת החשמל במערכות, ואילו ניסקו תספק לסופרגז אנרגיה את המערכות וכן שירותים נוספים בקשר למערכות ולפרויקטים.

תחום התחבורה בישראל נמצא בעיצומה של מהפכת הרכב החשמלי, כפי שעולה מנתוני BDO לפיהם בשנת 2021 עלו לכבישי ישראל מעל 20,000 רכבים חשמליים, פי 2 מאשר בשנת 2020. בכך הגיע שוק זה ל Tilting Point משמעותי שבו יותר מ- 5% מסך מכירת הרכבים החדשים הינם רכבים חשמליים. התחזית העדכנית של חברת BDO היא כי בשנת 2025 שיעור המכירות של כלי רכב חשמליים מסך מכירות כלי רכב פרטיים חדשים יעמוד על כ- 30% (כ-215,000 כלי רכב חשמליים), ובשנת 2030 יסעו בכבישי ישראל כ- 1.3 מיליון רכבים חשמליים, מתוך 4.5 מיליון כלי רכב פרטיים סה”כ. הצפי לצמיחה המהירה נובע ממספר יתרונות הקיימים בשוק הישראלי, כגון יכולת ייצור חשמל מגז טבעי ממקורות עצמיים וזמינים, מחירי חשמל זולים יחסית, שוק של early adaptors, ויכולות טכנולוגיות. 

הצמיחה המהירה של שוק הרכב החשמלי מביאה איתה גם אתגרים שונים, כגון התאמת תשתיות, עלייה חדה בביקוש לחשמל, תכנון משק החשמל העתידי לאור הגדלת אחוז האנרגיות המתחדשות, ועוד. אחד האתגרים המשמעותיים הוא הצורך במתן פתרונות חכמים לניהול עמדות טעינה, מאחר שתשתיות החשמל מוגבלות ואינן ערוכות לעומסים הגבוהים הצפויים בצריכת החשמל. אתגר זה מקבל משנה תוקף בבניינים בבנייה רוויה המתאפיינים בין היתר במחסור בחשמל בחניונים, ריבוי צרכנים, התקנות פירטיות ואתגרי גבייה והתחשבנות. 

באמצעות ההתקשרות עם ניסקו וצעדים נוספים, סופרגז אנרגיה תציע פתרונות לאתגרים אלה על-ידי מערכת ניהול של טעינה חכמה ומתוקשרת המאפשרת טעינה יעילה ובטוחה למספר גדול יותר של רכבים במגבלת תשתית החשמל הקיימת הן בבניה הרוויה הפרטית והן בבנייני משרדים, מסחר ותעשייה. מערכת הניהול מרכזת את כל הצרכנים, מנהלת עומסים בצורה דינאמית ובטיחותית, מאפשרת שליטה מרחוק, בילינג פרטני, טיפול מהיר בתקלות וכיו”ב. 

ההתקשרות בהסכם מהווה צעד נוסף של סופרגז להגדלת מגוון פתרונות האנרגיה והצעות הערך הייחודיות שהיא מעמידה ללקוחותיה הפרטיים והמסחריים, לאיתור הזדמנויות עסקיות חדשות בתחומי האנרגיה, ומשתלבת באסטרטגיה העסקית של החברה. 

כפיר נבון, מנכ”ל סופרגז: “אנחנו מעדכנים היום על עסקה שמהווה כניסה ראשונה ומשמעותית לתחום עמדות ומערכות טעינת רכבים חשמליים התואמת את האסטרטגיה העסקית של סופרגז להרחיב את תחומי פעילותה בשוק האנרגיה וביסוס מנועי צמיחה חדשים. באמצעות ההתקשרות עם ניסקו וצעדים נוספים בתחום אגירת האנרגיה ואספקת חשמל מוזל, סופרגז אנרגיה תציע פתרונות לאתגרים הקיימים כיום בשוק זה על-ידי מערכת ניהול של טעינה חכמה ומתוקשרת, המאפשרת טעינה יעילה ובטוחה למספר גדול יותר של רכבים. כאחת מחברות האנרגיה המובילות בישראל, אשר מספקת מגוון רחב של שירותים ופתרונות אנרגטיים לכ-400,000 לקוחות פרטיים ועסקיים מדי יום ובעלת זיכיון לאספקת חשמל, אנו ערוכים ומוכנים להוביל את תחום טעינת הרכבים החשמליים בישראל, באמצעות יזמות וחדשנות, יכולת ביצוע מוכחת ותשתית שירות הלקוחות של החברה”.

שמוליק גאנדלמן סמנכ”ל השיווק והמכירות של קבוצת ניסקו: “ההסכם מהווה הבעת אמון במקצוענות, בניסיון ובחוסן של קבוצת ניסקו וביכולתה לתת מענה לפרויקטים בקנה מידה רחב. בכוונתנו להעמיק אחיזתנו בתחום מתפתח זה בשנים הקרובות, ולהביא את ההובלה, האיכות והמוניטין שלה בתחומי התאורה ותשתית החשמל גם תחת פעילותה של חטיבת EVNISKO החדשה. הפתרונות הייחודיים של החברה בתחום הטעינה החשמלית משלבים שימוש בחומרה ותוכנה ומתאימים לטעינה חכמה בבנייה פרטית, בנייה רוויה, משרדים ומתחמים ציבוריים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. שיתוף הפעולה בין סופרגז וניסקו- שתי חברות מובילות בתחומן, מהווה מכפיל כוח במצויינות ובשירות ללקוח ואני תקווה שהוא יהווה סנונית ראשונה המסמנת שיתופי פעולה עתידיים נוספים”. 

 

אודות

חברת סופרגז הוקמה בשנת 1953 והשליטה בה נרכשה ב-2019 על ידי קבוצת אלקו. לחברה כ-400 אלף לקוחות פרטיים וכ-5,000 לקוחות עסקיים ומוסדות. לצד הפעילות בתחום של שיווק והפצה של גז ביתי, והפעילות המתרחבת של שיווק והפצה של גז טבעי מוזרם ודחוס לחברות ולתחבורה, החברה החלה לפעול בשנתיים האחרונות בתחום של ייזום תחנות קוגנרציה מבוססות גז טבעי, הקמת מערכות סולאריות, ייזום מערכות אגירת אנרגיה, אספקת חשמל, ועמדות טעינה לרכב חשמלי.בנוסף, בשנת 2021 סופרגז פתחה את פעילותה בארה”ב ורכשה 30% ממנויותיה של חברת Balance Rock Power אשר יוזמת פרויקטים סולאריים ואגירה בקנה מידה גדול. 

החברה השלימה בחודש יוני 2020 הנפקה ראשונית לציבור (IPO) במסגרתה גייסה כ-270 מיליון שקל, ובחודש יולי 2020 ביצעה הנפקת אג”ח במסגרתה גייסה כ-206 מיליון שקל. 

 

ישראל בדרך למימן? שיתוף פעולה ייחודי בין כלמוביל סונול ובזן

המהפכה החשמלית כבר כאן: מאיפה הכל התחיל ומה צפוי לנו?

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 − 14 =