סיאט איביזה FR החדשה 2022 (מתיחת פנים) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
סיאט איביזה FR מחיר
סיאט איביזה FR

 

סיאט איביזה זוכה לעדכון אמצע החיים, עם תוספות אבזור נוחות ובטיחות, ושינויי עיצוב קלים. לקחתי את גרסת ה-FR לסיבוב חורפי  

 

בשבוע האחרון קיבלתי לידי מכונית סופרמיני, סופר סופר בעיני. איתה יש לי עבר והווה – סיאט איביזה. אבל לא סתם איביזה, אלא איביזה ברמת אבזור FR, עם מנוע 1.5 ליטר בהספק של 150 כ”ס. תמיד הייתה לי חיבה לאיביזה, ובכלל, יש לי חיבה למכוניות מהקטגוריה הזו, אולי, כי הן משרתות אותי ואת צרכיי באופן הטוב ביותר. ב-2018 הייתה לי חיבה כה גדולה אליה, עד שהחלטתי לרכוש אחת חדשה (ידנית!) עם מנוע 1,000 סמ”ק. ההחלטה הגיעה בעידוד בן הזוג, שהחליט שאחרי שנתיים של התחבטויות, הגיע הזמן שלי להחליט (והוא יודע כמה זה קשה לי), איזה רכב קונים למשפחה הקטנה שלנו ליום יום, או במילים אחרות, באיזה רכב אני בכבודי ובעצמי אסיע את הילד מהבית למסגרות ומהמסגרות הביתה, וקפיצות לסידורים בין לבין.

מול עיני עמדו פרמטרים כמו: שימושיות, ביצועים, מחיר, אמינות והחשוב ביותר “עלות מול תועלת”. נתוני צריכת דלק פחות עניינו אותי, סחירות הרכב בשנים הבאות (כמה קל יהיה למכור אותו, ולמכור במחיר טוב), שמירת מחירון (בהמשך לפרמטר הקודם), וכו. מה גם, שהאיביזה עונה גם על אלה. והנה, לפני שאני כותבת על מבחן הדרכים שהיה, ועל מתיחת הפנים שהסיאט איביזה החדשה עברה, אני יכולה לומר שמדובר באחת המכוניות המצטיינות בשוק בהשוואה של עלות הרכב מול התועלת שהרכב יעניק לכם. ומותג סיאט בכלל, כמו סקודה בעשור האחרון, מפתיעה מאד לטובה.

 

סיאט אולם תצוגה בני ברק
סיאט איביזה החדשה באולם התצוגה בבני ברק. מגדל צ’מפיון
סיאט איביזה 2022
מימין: סיאט איביזה החדשה 2022

 

סיאט איביזה עברה השנה מתיחת פנים של הדור החמישי במספר (שהושק בארץ בסוף 2017), דור שהביא לנו איביזה אחרת, בוגרת, מתקדמת, ומאובזרת יותר, עם מימדים מרווחים יותר, שהכניסו אותה לגמרי לתוך שיקולי הקנייה של משפחות קטנות, בנות 3-4 נפשות. את מנועי הטורבו הרגיזים החליפו מנוע ליטר, וליטר וחצי מודרניים וחסכוניים יותר, וכאמור, גם יותר אבזור נוחות ובטיחות.

בנובמבר האחרון (2021), צ’מפיון, יבואנית סיאט לישראל, החלה בשיווק הגרסאות המעודכנות של הרכב. עדכון הכולל שינויים חיצוניים קלים, כמו הכיתוב החדש על תא המטען בפונט כתב יד, עיצוב חדש לחישוקי הגלגלים, לוגו בכרום מט ותוספת של פנסי ECO LED (כסטנדרט). גרסת ה-Style מציעה בנוסף חלונות אחוריים מושחמים וחישוקי סגסוגת 15″, והגרסה הנבחנת, גרסת ה-FR מוסיפה גם סאנרוף, חלון גג פנורמי חשמלי, פנסי LED אחוריים וקדמיים FULL LED ואגזוז בעיצוב ספורטיבי, וחישוקי סגסוגת 18′.

תא הנוסעים גם זכה להתחדש, במראה, ובאיכות החומרים. יש מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך “צף” גדול, מגע, בגודל 9.2 אינץ’, מול 8.25 אינץ’ בגרסאות הליטר. המערכת החדשה “דוברת עברית”, וכוללת ממשק גרפי חדש, שקיים בכלי רכב נוספים בקבוצה. ככל שאני נתקלת בממשק הזה יותר, אני מבינה כמה הוא לא נוח ולא אינטואיטיבי לשימוש. מעין חיבור של ממשק על ממשק, שיוצר חוסר זרימה וסיבוך במעבר בין הגדרות ואופציות (לדוגמא, מעבר מאפליקציית וייז למדיה/רדיו). כן, אפשר לומר שיש הרבה מאד מידע למשתמש. רובו מידע שימושי, הכולל הסברים קצרים על מערכות הנוחות ובטיחות בסיאט איביזה.

 

סיאט איביזה FR תא נהג
תא נהג חדש מאובזר ומתקדם יותר. סיאט איביזה
סמל סיאט
הסמל על ההגה שטוח ואלגנטי יותר
לוח שעונים סיאט איביזה
לוח שעונים אנלוגי
מולטימדיה סיאט
מולטימדיה חדשה
סיאט איביזה אוטומט
מצבי נהיגה. סיאט איביזה

 

כשנכנסים פנימה אל תא הנהג, מבחינים בשינוי גדול. האיביזה המעודכנת, אחרי מתיחת הפנים אלגנטית, יפה ונעימה יותר לשהייה. זו זוכה להגה חדש מעוצב יפה וגם שימושי, עליו מתגי תפעול חדשים, וגם פתחי אוורור מעוצבים חדשים. במעלה רמות הגימור מתווספת מערכת Full Link, לחיבור האפל קאר פליי, בקרת אקלים מפוצלת טובה, פתיחה והנעה ללא מפתח, נגיעות עור בהגה, ידית הילוכים ובלם היד, ומערכת השמע זוכה ל-6 רמקולים מצויינים, המספקים צלילים מפתיעים באיכותם, במקום 4 רמקולים, בגרסת הליטר הפותחת. בגרסת ה-FR הנבחנת, יש את כל אלה ויותר, מתאורת אווירה אדומה יפהפיה, שמוסיפה המון אופי לרכב עם רדת הערב, ומצבי נהיגה כה מתבקשים, ברכב הצעיר ברוחו, ועל כן, מחירה מטפס עד ל-124,900 ש”ח.

מול גרסאות מנוע ה-1.0 ליטר TSI (טורבו) עם הספק של 110 כ”ס ותיבת הילוכים DSG אוטומטית, ניצבת גרסת ה-FR עם מנוע 1.5 ליטר TSI (טורבו), בעל הספק של 150 כ”ס, ומומנט מירבי של 25.5 קג”מ, המשודך לתיבת 7 הילוכים (DSG), ובעלת האצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב- 8.2 שניות. הנתונים הטכניים האלה יכולים לזקק לכם את התחושה בנסיעה ברכב – איך מרגישים 150 כוחות סוס, על רכב במשקל 1,200 קילו. אני אענה, מרגישים מצוין. כבר בהאצות הראשונות, טרם העברתי למצב נהיגה ספורט, או השתמשתי בשיפטרים להעברת הילוכים ידנית מאחורי ההגה, התחושה היא של מטוס קטן ונמרץ. ללא השהיות גיר או מנוע, זכיתי לזינוקים כה מהנים, עד שנמלאתי קנאה, שזו אינה האביזה הפרטית שלי.

 

סיאט איביזה תאורת אווירה
סיאט איביזה FR תאורת אווירה
תאורת אווירה סיאט
תאורת אווירה מוסיפה מאד
חישוקים סיאט
חישוקי סגסוגת 18 מעוצבים
סיאט איביזה יד 2
שם הדגם נוסף גם לאיביזה

לסיכום

סיאט איביזה FR “נטועה בקרקע” בנסיעה, ומהנה מאד לתמרון עירוני ובינעירוני, כמו כל אחיותיה לדגם ולמותג. אהבתי את ההגה שלה, ואת התחושות שהיא מספקת לי, גם אם היא לא מצטיינת בשיכוך מהמורות (7.5 מ-10), או בבידוד רעשים (7 מ-10). יש גבול למה שרכב בקטגוריה שלה וברמת המחירים שלה, יכול לספק. ועדיין, היא מספקת המון. חישבו על כך, שיש רכב שמתאים למשפחה קטנה, שיכול להכיל שלושה בוסטרים בסיסיים מאחור, או שני מושבי בטיחות מלאים, זוג מבוגרים מקדימה, נפח של 355 ליטר בתא המטען מאחור, ומסביב, אבזור נוחות ובטיחות בסטנדרט גבוה, בפחות מ-100 אלף שקלים (לגרסת הליטר, 110 כ”ס).

 

סיאט איביזה FR מחירון
סיאט איביזה FR במבחן
סיאט איביזה יד שנייה
המושב מאחור מצומצם, אם הנהג יושב כך…
סיאט איביזה החדשה
איביזה תא מטען

 

בטיחות

סיאט איביזה אחרי עדכון “אמצע החיים”, מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות, כמו ניטור מרחק מלפנים, בלימה אוטומטית בעת חירום, זיהוי הולכי רגל, מערכת להתראת עייפות נהג, מערכת המסייעת במניעת תאונות משניות, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית, אותה אני מדרגת לא גבוה, יש טובות ממנה, בקרת שיוט אדפטיבית, וברמת הגימור FR נוספת מצלמת חניה אחורית, וחיישני חניה קדמיים ואחוריים.

 

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “סיאט איביזה FR החדשה 2022 (מתיחת פנים) סקירה וחוות דעת”

  1. מה היית מעדיפה, פיג’ו 208 GT או איביזה FR 1.5??
    נראה לי שהעיצוב ואיכות החומרים (גם אבזור טיפה עדיף) בפיג’ו הרבה יותר טובים ולעומת זאת האיביזה נוחה יותר (בקרת אקלים, העברת תחנות ושירים, קרוז קונטרול על ההגה וכד’)
    מתלבט בין שתיהן ואשמח לדעתך

  2. קשה לי עם הנדסת האנוש בפיג’ו, גם בדגמים אחרים של המותג, מיקום ההגה, תפעול המולטימדיה, שני דברים שעובדים לי חלק יותר באיביזה.
    אבל
    אם נהגת ב-208 ואהבת, את התחושה, את התפעול, את הביצועים, לך על זה לגמרי.

    אני במייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × two =