סיאט ארונה מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סיאט ארונה - רכב הפנאי הקומפקטי החדש של סיאט במבחן דרכים

החלק החסר בפאזל של סיאט. סיאט ארונה

סיאט ארונה, רכב הפנאי הקומפטי הראשון של סיאט, היא צלע חשובה בסדרת המכוניות המאד פופולריות של סיאט בשנים האחרונות. סדרה הכוללת את האיביזה החדשה, הלאון, האטקה, ועכשיו הארונה, שיושבת במשבצת רכבי הפנאי העירוניים, ובגדול, למי שמעוניין בסיאט איביזה על הגובה (האיביזה וארונה חולקות אותה פלטפורמת רכב).

מדובר אמנם ברכב קומפקטי, אך מרווח מספיק למשפחה של עד 4 נפשות, עם מרווח ראש וברכיים מכובד לנהגים בוגרים גדולים.

סיאט ארונה מבחן דרכים

מראה חיצוני

הארונה מרשימה למדי – בקדמת הרכב גריל מעוצב בצורת טרפז, יחידות תאורה זוויתיות הכוללות פנסי LED, חישוקי הסגסוגת נאים ולא יותר, בקוטר 16 אינץ’, ברכב הנבחן. חישוקים ספורטיביים יותר תמצאו ברמת גימור FR קוטר 17 אינץ’.

רכב המבחן הגיע בצבע “הבית” של הסיאט איביזה, מן ורוד עתיק מטאלי, והגג בצבע שחור. זה לא הצבע האופטימלי לארונה. אם כבר רכב עירוני ושיקי לעיר, אז ללכת על אדום שחור, לבן שחור, גם אפור הולך. רק לא הורוד עתיק או כתום מטאלי. זה צבע לא ייחודי וכבר יצא מהאף.

רכב קומפקטי ל4 נפשות. סיאט ארונה.

הארונה משווקת בארץ עם שני מנועים: כאשר נכון להיום, רק מנוע הליטר מוצע למבחן ולמכירה בארץ.

מנוע בנפח 1.0 ליטר TSI עם הספק של 115 כ”ס המושגים ב-5,000-5,500 סל”ד ומומנט מירבי של 20.3 קג”מ המושג ב-2,000-3,500 סל”ד. המנוע משודך לתיבת DSG אוטומטית בעלת שבעה הילוכים. תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש של 10 שניות.

ובקרוב (זו הולכת להיות גרסה ממש מעניינת…) מנוע בנפח 1.5 ליטר TSI עם הספק של 150 כ”ס המושגים ב-5,000-6,000 סל”ד ומומנט מירבי של 25.4 קג”מ המושג ב-1,500-3,500 סל”ד. המנוע הזה ישודך לתיבה ידנית בעלת שישה הילוכים. תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש של 8.3 שניות ותצרוכת הדלק המשולבת לגרסת ה-1.5 EVO עומדת על 19.6 ק”מ לכל ליטר בנזין. על פי הצהרת היצרן.

ואיך הביצועים?

הופתעתי. חשבתי שסיאט ארונה זו מכונית לעיר, אך מתברר שזו מכונית טובה גם לנסיעות בינעירוניות. שיערתי גם שמעט הגובה שנוסף לה יפגום באחיזה שלה ולא, הוא לא פגם. בעיר ההגה שלה מצוין, אך למי שרוב הנסיעות שלו מחוץ לעיר, יחוש במהירות גבוהה שההגה קל מדי. טוב היה אילו ההגה שלה היה נוקשה מעט יותר, ואז הוא היה מצוין.

יצא שבחנתי את הארונה, דווקא אותה, מכונית שמצטיירת כשיקית, צעירה, לנהגים עירוניים, בכביש בינעירוני מהיר, באחד מהימים הסוערים של החורף. כשהרוח זרקה מכוניות לצדדים. הופתעתי שהארונה עמדה בזה בגבורה.

מפתיעה לטובה

ברמת אבזור “סטייל” הבסיסית, אין אפשרות לבחירת מצבי נהיגה, אבל אני “בחרתי” לבד לנהוג בה בצורה דינאמית, כל הזמן. מנוע הליטר (1000 סמ”ק), כמו זה שבאיביזה, הפתיע ביכולותיו. המנוע סיפק כוח זמין כל הזמן, אז לקחתי ולקחתי. נהגתי איך שרציתי ונתתי גז כמה שיכולתי, והסיאט ארונה סיפקה לי חברה טובה לאורך כבישים נוחים וסלולים וגם פחות נוחים, ונהניתי מאד לנהוג בה.

ביום הראשון של המבחן היה סוער למדי, לכן נמנעתי מלבדוק את רעשי הדרך. רק ביום שאחרי, בתנאים רגועים יותר, גיליתי שהארונה אטומה ושקטה למדי, מלבד חלקים קטנים בדרך, בה האצתי ברכב מדי, והמנוע סימן לי שוואלה, “מדובר במנוע ליטר, גברתי” אז הנחתי לו. את מבחן העומס יחסית לקטגוריה שלו הוא עבר.

רק דבר אחד הפריע לי באמת, כפתור ה-START&STOP שהביא להשהייה ארוכה יחסית של כמה וכמה שניות ביציאה מהרמזור, השהייה כזו שגורמת למכונית מאחוריך לצפצף לך. לא מתאים בכלל למי שרגלו קלה על דוושת הגז. וגם אם זה פיצ’ר שמביא לחסכון בדלק, הוא מיותר במקרה הזה.

ברמת FR תקבלו ריפודים מהודרים, בחירת מצבי נהיגה וג'אנט 17'
מערכת מולטימדיה טובה. סיאט ארונה תא נהג

רמות גימור

גם ברמת הגימור הבסיסית, ה-Style, לא תרגישו בחסך בתא הנהג של הסיאט ארונה. נכון שפה אין גלגלי מגנזיום בקוטר 17 אינץ’, פנסי לד מקדימה, ריפודי מושבים משודרגים ויפים יותר, וגם לא בחירת מצבי נהיגה כמו ברמת האבזור FR. אבל כן תמצאו אבזור נוחות מתקדם, כמו פתיחת דלתות והנעה ללא מפתח, נעילה מרכזית עם שלט רחוק חכם, חיישן אורות, חיישן גשם, תאורת Coming Leaving Home, משענת יד קדמית ומושב נהג מתכוונן לגובה.

תא הנהג של הארונה נראה נקי ומסודר, איכות החומרים תשביע את רצונכם, כי כל החבילה נראית די טוב יחד. מערכת המולטימדיה ברכב אינטואיטיבית ופשוטה לתפעול, הכוללת מסך צבעוני בגודל 8 אינץ’, מערכת שתזהו מיד מהאיביזה, כמו גם כל תא הנהג. המערכת מחוברת לשישה רמקולים וכוללת מערכת FULL LINK ו-בלוטות’ מקורי, ובקרת האקלים מפוצלת לשני אזורים. בלוח השעונים, מול הנהג, תמצאו גם צג מידע מרכזי המציג את מערכות הרכב ונתוני הדרך.

רמת הגימור FR מציעה בנוסף גם עיצוב פנימי FR עם חיישני חניה אחוריים מקוריים, מושב נוסע מתכוונן לגובה ומערכת SEAT DRIVE PROFILE המאפשרת התאמת תפקוד מערכות הרכב באופן אופטימאלי לסגנון הנהיגה הנבחר: NORMAL, SPORT, ECO, INDIVIDUAL.  

חבילת FR PRO, חבילת אבזור בכירה למנוע 1.0 וחבילת FR EVO, שמגיעה בגרסת מנוע 1.5 ליטר, כוללות בנוסף למצוין ברמות הגימור הקודמות: סט פנסי FULL LED, מושבי עור משולב אלקנטרה, מערכת שמע במהדורת BEATS עם שבעה רמקולים וצמיגי 215/45 R18.

בטיחות

סיאט שומרת על סטנדרט בטיחות גבוה גם בארונה. מלבד 6 כריות אוויר, וציוני ריסוק גבוהים – 5 כוכבים במבחני רשמיים של ה-EURONCAP, מערכות בטיחות אקטיביות נמצאות מרמת הגימור הבסיסית, תמצאו מערכות נוספות כמו: מערכת בקרת שיוט אדפטיבית משולבת במערכת לניטור מרחק מלפנים. מערכת Front Assist המתריעה על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימת חירום בעת הצורך, ומערכת לניטור הולכי רגל המתריעה על סכנת התנגשות ואף בולמת במידת הצורך.

החל מרמת הגימור FR , בארונה תהינה מערכות כמו, מערכת זיהוי כלי רכב בשטח מת והתראת תנועה צולבת בזמן נסיעה לאחור, מערכת להתראת לחץ אוויר נמוך בצמיגים, תזכורת לחגירת חגורות בטיחות במושבים קדמיים ואחוריים.

תתפרעו עם הצבעים. סיאט ארונה

סיאט ארונה זו בדיוק המכונית שהייתה חסרה לסיאט כדי להשלים “פול האוס”. למי שהסיאט אטקה, אחד האסים של המותג, גדולה או יקרה מדי, הארונה העירונית והקומפקטית תענה על צרכיו. למי שחשק באיביזה והתחיל לפזול לארונה אחרי הגעתה, אני יכולה להגיד, שמדובר בשתי מכוניות טובות, כאשר לארונה יש את פקטור הגובה ומרווח הפנים.

מול המתחרות האמיתיות, מכוניות הפנאי הקומפקטיות, דוגמת סוזוקי ויטארה וניסאן ג’וק, לארונה (מנוע ליטר) יש את יתרון המחיר, העיצוב והשימושיות.

מחיר גרסת הליטר האוטומטית –  109,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

8 Replies to “סיאט ארונה מבחן דרכים”

  1. הארונה שלי בת 10 ימים. תענוג צרוף של נהיגה. מפנקת ונוחה בטירוף לנהיגה. נהגתי שעה וחצי ברציפות ויצאתי ממנה רעננה לחלוטין. לא ציינתם בכתבות את נוחות המושבים שעוטפים אותך ברכות ואורך המושב תומך היטב ברגליים. והמחיר……… ברצוני לציין שאין לי כל קשר לסיאט והדיעה הינה אישית שלי!!!!!! מומלצת ביותר

  2. לצערי הרב, הלכתי שולל אחרי הביקורת ורכשתי את האוטו. מכאן התחילו הצרות, שנובעים כנראה מבעיות בתחום תיבת ההילוכים. האוטו נוסע בצורה נוראה, במעברים בין הילוך ראשון לשני הוא “מצלצל ומגרגר”,
    כשמאטים בכניסה לסיבוב או לפקק שוב גרגורים חזקים ורעידות,בעליות המנוע לא זז ומגביר את גירגוריו, בקיצור הנסיעה במהלכים 1,2 בלתי הגיונית. מדובר באוטו חדש בן 100 קמ בלבד ! במוסך השירות “נפנפו”אותי בשקרים.
    את כל זה לא ראיתם במבחן הדרך?

  3. ניצה,
    הכל יכול לקרות, גם לרכב חדש.

    מה שחשוב הוא, שהרכב תחת אחריות שמקיפה גם את תיבת ההילוכים.

    אשמח שתכתבי לי למייל את מהלך העניינים, מהפנייה שלך לשירות והלאה.

    [email protected]

    ענת

  4. הארונה שלי בת 6 חודשים. עשיתי 7000 ק”מ ונהניתי מכל אחד מהם.
    רכב מדהים, מפנק, מרווח וכייפי לנהוג בו.
    ממליצה בחום רב!!!!!

  5. בהצצה במפרט הטכני של שתיהן, מדובר בכמעט תאומות סיאמיות.
    לארונה יתרון קל ברשימת אבזור הבטיחות (ממש קל), וגם מוצעת בשני גוונים.
    מאד מומלץ ללכת לראות את שתיהן באולמות התצוגה, בטוח שאחת המכוניות תמצא יותר חן בעיניך.
    והשבור שיווין הוא מה יציעו לך מבחינת הנחות, אפשרויות תשלום, אופציה להרחבת אחריות ללא תשלום (לארונה יש שנתיים, לסטוניק 3).
    אולי אבזור נוסף ללא תשלום…

    שיהיה בהצלחה
    מלכת הכביש

  6. האם לארונה יש וויז מובנה. בגגמים של 2018-2020???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen − 11 =