סיאט ארונה 2022 (1.0 ליטר) מתיחת פנים – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סיאט ארונה 2022
סיאט ארונה החדשה סקירה


תמונות: גלעד טופז

 

“צריך להשתנות כדי לשרוד” אמרה השחקנית האפרו-אמריקאית פרל ביילי, ואכן, הסיאט ארונה, שהושקה בישראל ב-2017 מגיעה אלינו ב-2022 אחרי מתיחת פנים ו”עדכון טכנולוגי”, על מנת להמשיך ולמכור בשוק שבו יש שחקנים חדשים. יצאנו לבחון עד כמה השינוי מורגש, והאם הארונה תצליח מול המתחרות

 

סיאט ארונה, המיני קרוסאובר והאחות הקטנה של הסיאט אטקה, עברה מתיחת פנים. האמת, הארונה נראתה טוב כבר לפני 5 שנים, כאשר הוצגה ועלתה על הכביש, במיוחד בצביעה הדו גוונית. אז כמה ומה עוד אפשר לשפר בחיצוניות שלה? ואכן, בשניה שקיבלתי אותה, נדרשה בדיקה מדוקדקת על מנת לשים לב לשינויים. בחזית, פנסי ה-LED והפגוש הקדמי עודכנו. העדכון המורגש ביותר הוא בפנסי הערפל העגולים, שיצאו מבתי נורות הערפל ועלו למעלה אל מרכז הפגוש מתחת לפנסים הראשיים. בעקבות כך, בוטלה התאורה העוקבת (וחבל). מאחור, יש שינוי בתצורת כיתוב שם הדגם “ארונה” שהפך לכיתוב בפונט כתב יד. אלה סך כל השינויים הנראים לעין במתיחת הפנים מבחוץ. האם העיצוב החדש מושך יותר מהקודם? אני אשאיר לכם להחליט.

סיאט ארונה נשארה זהה במידותיה, עם אורך כללי של 4153 מ”מ, רוחב של 1780 מ”מ ובסיס גלגלים של 2552 מ”מ (מבוססת על הפלטפורמה של סיאט איביזה).

 

סיאט ארונה 2020
סיאט ארונה לפני ואחרי מתיחת פנים
סיאט ארונה 2018
אז מה השתנה? סיאט ארונה מתיחת פנים


מבפנים, השינוי קצת יותר מורגש. יש כאן הגה חדש עם שלל לחצנים, פס בצבע לבן-מאט בולט וגיאומטרי חוצה את מרכז הדשבורד, מסך צף חדש בגודל 9.2 אינצ’, לעומת המסך השקוע בדגם הקודם. לכל אלה מתווספים פתחי מיזוג עגולים בצדדים, ופתח מעויין במרכז הקונסולה, בצבע צהוב-דבש חדש, לטובת מראה ייחודי. לקח לעין שלי 2 דקות להתרגל לשילוב של הצהוב-לבן-אפור הזה, וברגע שמתרגלים זה נראה טוב.

 

סיאט ארונה תא נהג
תוספת צבעים מאיר עיניים בתא הנהג
סיאט מולטימדיה
תוספות אבזור נוחות ובטיחות. אבל איפה הסאנרוף?

מה התחדש? אבזור נוחות ובטיחות


השינוי המשמעותי ביותר מבחינתי בסיאט ארונה אחרי מתיחת הפנים, הוא בתחום הבטיחות. הארונה החדשה נטשה את מערכת המובילאיי, וקיבלה מערכות בטיחות מובנות מקוריות של היצרן, ובכך, היא מיישרת קו עם דגמים חדשים המתחרים על לב הלקוחות באותו סגמנט רכבי פנאי קטנים. הארונה החדשה מגיעה עם מערכת ניטור מרחק מלפנים, כולל בלימת חירום אוטונומית בעת הצורך, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטיה מנתיב אקטיבית.
כמה חבל שמצלמת רוורס וחיישני חניה אחורי וקדמי לא מגיעים ברמת הגימור STYLE הנבחנת, ורק ברמת הגימור FR הבכירה. יש בה עוד מספר מערכות בטיחות ו-6 כריות אוויר, מה שמעניק לסיאט ארונה המחודשת את ציון הבטיחות הישראלי 6 מתוך 8.

מבחינת אבזור, יש פה מערכת סאונד עם חיבור BT, ו-FULL LINK (קישוריות מלאה) לנייד, שמעבירים צליל טוב דרך ששת הרמקולים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מראות מתקפלות חשמליות, הנעה ללא מפתח (KEYLESS), ומזגן הכולל בקרת אקלים לנהג והנוסע. מאחורי ההגה, לוח שעונים רגיל, אך אם תשדרגו לרמת הגימור FR, תקבלו לוח שעונים דיגיטלי. מה עם חלון שמש, סאנרוף? כמה שחיפשנו לא מצאנו.

 

סיאט תא מטען
תא מטען בנפח 400 ליטר מכובדים. תשאירו משהו למושב האחורי


אנחנו מחליטים לנסוע לטייל קצת באזור אגם הוד השרון, ולרכב מועמסים זוג ושלושה ילדים. מתברר שזאת משימה לא פשוטה – אני מתיישב במושב הנהג, והכיסא אוחז, אם כי מעט צר עבור הגב שלי. אני מכוון את הכיסא לגובה, מה שלא ניתן במושב הנוסע, ומי שירצה יצטרך גם כאן לשדרג לרמת FR. מאחור, שלושת הילדים, שאחד מהם במושב בטיחות מרגישים צפוף. גם מרווח הרגליים לא משאיר יותר מידי מקום. אנחנו עושים שיפטינג במיקומים, הבן הגדול עובר קדימה, מה שמשפר במעט את המרווח במושב האחורי, אם כי עדיין מעט צפוף. אין ספק שלזוג פלוס 2 הארונה יותר מתאימה. 

אנחנו זורקים מחצלת ותיק בתא המטען בנפח 400 ליטר מכובדים, לטובת פיקניק קטן. בתחתית תא המטען ישנו גלגל חלופי מוקטן, לטובת ניצול אופטימלי של החלל, כך לפחות לתיק ולמחצלת היה מרווח.

סיאט ארונה מחירון
נוחה בכביש, ההתמודדות היא בשטח. סיאט ארונה

סיאט ארונה 2019

יוצאים לדרך

הסיאט ארונה יושבת טוב על הכביש. היא מרגישה יציבה, והאמת, שלמרות שהרכב עמוס במספר המקסימלי של הנוסעים, גם המנוע בחזית מפתיע לטובה. ובכן, המנוע הוא מנוע בנפח 1.0 ליטר TSI, ידוע וטוב של סיאט, בעל 3 צילינדרים (הגורמים בשל כך לרעד קל בעמידה בהילוך D). המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית דו מצמדית רובוטית DSG 7 הילוכים. ההספק שלו לא רע בכלל, 110 כ”ס ב-5000 סל”ד, ומומנט של 20.4 קג”מ, כבר ב-2000 סל”ד. 

בתאוצה מהמקום מורגשת השהייה קטנה בתגובה, אך תאוצות הביניים ממש הפתיעו בכביש המהיר בדרכנו ליעד. לחיצה חזקה על דוושת הגז גרמה למנוע להשמיע צליל נעים ולא מתאמץ מידי. ההיגוי טוב – ההגה מתקשר בצורה די טובה עם הגלגלים. מערכות הבטיחות עבדו היטב, כאשר בקרת השיוט האדפטיבית התגלתה כמצטיינת. לעומתה, בקרת השמירה על סטייה מנתיב, די התקשתה לשמור על מרכז הנתיב לאורך זמן, לא משנה אם הייתי במהירות 100 או 50 קמ”ש, אבל כל עוד זוג הידיים על ההגה, היא עשתה את עבודתה. 

המתלים גם עושים את עבודתם, ולא מורגשת תחושת טלטול או זוויות גלגול משמעותיות בעיקולים בכבישים מהודקים. בשבילים וכבישים משובשים הסיפור קצת שונה, והארונה מתקשה לשכך את הרעידות והטילטולים. אני נכנס עם הארונה לשביל בוצי ליד החניה באגם הוד השרון, וצמיגי ה-R16 205/60 מתמלאים בוץ ומאבדים מעט מהאחיזה, כאילו אומרים לי “אני רק נראה רכב פנאי, לא באמת”.

 

 

בסיום הבילוי בפארק, אנחנו חוזרים לרכב, ומחליטים לאכול צהריים במסעדה באזור הרצליה. אשתי מתעקשת לחזור למושב הנוסע הקדמי ואחרי דין ודברים עם הילד הוא מתרצה ומסכים. הצפיפות במושב האחורי שברה אותה.
אנחנו נוחתים בהמבורגריה בהרצליה פיתוח, שם הסיאט ארונה משתלב היטב באזור ההייטקי, במיוחד בצבע הכחול ספיר היפהפה שקיבלנו למבחן.

בעודי בולס את המנה, אני תוהה לעצמי האם סיאט השיגו את מה שרצו בדגם בכלל ובשדרוג בפרט, ולא פחות חשוב, האם אחרי שנסיים לאכול נוכל להיכנס כולנו חזרה לרכב?

סיאט ארונה מחיר
יש לה את זה, ובמחיר לא רע (החל מ-116,900 ₪). ארונה החדשה


סיכום

לפניי, רכב פנאי בסגמנט “מיני” קרוסאובר שנראה טוב, ואולי אפילו יותר טוב, אחרי מתיחת הפנים שעבר, במיוחד מבפנים, עם שלל משחקי הצבעים. בגדול, לסיאט ארונה יש לו את הלוק, המראה הנכון, שכולם מחפשים לרכב פנאי בחניה. הוא התחדש בשלל מערכות בטיחות חשובות שעובדות היטב ומוסיפות המון לתחושה ולבטיחות, ובכך, מיישר קו עם סטנדרט הבטיחות שהוא בגדר Must ב-2022.

הארונה מאיצה טוב, אם כי מעט מהוססת בהתחלה, יושבת היטב על הכביש, ולה תא מטען מרווח מספיק, שאולי שווה היה לנגוס בכמה ליטרים מנפחו לטובת מרווח טוב יותר לנוסעים מאחור, גם אם יש בסיס גלגלים מעט קטן. סיאט ארונה תתאים כמו כפפה ליד למשפחה של זוג עם ילד או 2 ילדים (וכלב), ופחות למשפחה עם מתבגר ושני ילדים, שאחד מהם ישוב במושב בטיחות.

צריכת הדלק עמדה על 14.8 ק”מ לליטר, נתון מעולה בהתחשב בתכולת הרכב ובמבחן המאומץ שעברה.

הארונה נמכרת במספרים יפים בישראל, ואין ספק, מתיחת הפנים שכוללת את תוספת מערכות הבטיחות החדשות, רק ישפרו את גרף המכירות של המותג. במחיר של החל מ-116,900 ₪ לרמת הגימור Style הנבחנת, תוכלו להרשות לעצמכם רכב פנאי מאובזר, בטיחותי ומעוצב בחניה. הרי זה מה שכולנו בסוף רוצים, לא?




follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen − 1 =