סיאט לאון החדשה (1.5 ל’ גרסת STYLE) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סיאט לאון החדשה (1.5 ל' גרסת STYLE) - מבחן דרכים
סיאט לאון החדשה (1.5 ל’ גרסת STYLE) – מבחן דרכים

 

 

סיאט לאון החדשה 2020, בדור הרביעי, מגיעה אלינו לארץ, רגע לפני 2021. קצת באיחור, וודאי יעידו כל אלה שחיכו לה השנה. אבל בהתחשב במה שעבר על יצרני הרכב בשנה החולפת, מדובר בהישג, קטן גדול.

אז הנה היא אצלנו (בעולם הושקה בתחילת פברואר 2020). משווקת נכון לעכשיו בגרסה אחת, גרסת סטייל, שלא חפה מאבזור, יש בה לא מעט אבזור נוחות (סאנרוף!) ומערכות בטיחות מתקדמות חיוניות, החל, כבר, מרמת הגימור ה”בסיסית”.

מה הרשימה כוללת: מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע צבעוני בגודל 8.25 אינץ’, שישה רמקולים, תמיכה מלאה בעברית, קישורית בלוטות’, ו-4 שקעי USB Type-C – שניים מלפנים ושניים מאחור. מערכת המולטימדיה כוללת גם מערכת Full Link לקישור עם מכשיר הטלפון החכם, Android Auto by Google, CarPlay by Apple, תאורה פנימית במגע, לא תאורת אווירה (שקיימת ב-FR), בלם יד חשמלי, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשלושה אזורים, ופתחי מיזוג למושבים האחוריים.

 

 

תא נהג סיאט לאון החדשה STYLE

 

יש גם כנפונים חמודים מאחורי ההגה, לשליטה ידנית בהעברת ההילוכים, בלעדיהם היה קשה ליהנות ככה מהנהיגה, ומה אין? מצבי נהיגה (מגיעים ב-FR). בגרסת הסטייל, הרגשתי בחסרונם של מצבי הנהיגה לבחירה, יחד עם זאת, סיאט לאון החדשה מכוילת כבר (בתחושה) מספיק ספורטיבי, ולא באמת הרגשתי שאני צריכה עוד מומנט, או אחיזה.

 

על מה לדבר קודם, על המראה של הלאון בדור הרביעי, או על הביצועים?

 

מדגדג לי קודם לכתוב לכם על ביצועים שלה. המראה שלה זה נושא לשיחה ארוכה יותר.

סיאט לאון החדשה מגיעה עם המנוע, שאפשר לכתוב כבר “המוכר, והידוע של הקונצרן”, שנמצא בסקודה אוקטביה החדשה, באודי A3 החדש, בפולקסווגן טיגואן אחרי מתיחת פנים, שנבחנו החודש, ובעוד עשרות דגמים, וייכנסו לעוד. עם הספק של 150 כ”ס, ומומנט מירבי של 25.5 קג”מ מ-1,500 סל”ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים (עם ידית הילוכים קטנה). ההאצה מאפס למאה קמ”ש אורכת כ-8.4 שניות. במשקל של 1360 ק”מ, כולל כיול דיי ספורטיבי של המתלים (קשיחים, אבל משככים היטב), כל הנתונים הללו מרגישים מצוין בפועל, בכביש.

למנוע ה-1.5 e-tsi מצטרפת טכנולוגיה, תגבור חשמלי, שעוזר להחליק את פעולת הסטארט אנד סטופ בכל יציאה מהמקום, עוזר בחיסכון בדלק, וכמובן מפחית פליטת מזהמים, (צריך לעמוד בתקנות זיהום אוויר). חייבת לציין שציפיתי שהנתונים האלה יהיו נמוכים יותר (דירוג 7 בגרסת הסטייל, ו-5 בגרסת ה-FR), אולי בדור בא. בעצם, למה בדור הבא… יש את הגרסה ההיברידית נטענת בחשמל של הלאון, אולי מתישהו יביאו אותה לארץ?

 

 

הנהיגה בסיאט לאון החדשה נמרצת, אוחזת, ומהנה באופן שמוריד לזקנה כמוני 10 שנים מהחיים, במובן החיובי כמובן. כן, מתאים לי עכשיו קפיצה לשנות ה-20, המוקדמות עדיף. ההיגוי הוא בדיוק מה שציפיתי להרגיש, קיים, נוכח, משדר, ונוטע ביטחון בנהיגה קצת יותר… תשלימו אתם. אני מופתעת לטובה, כי באתי אליה עם ציפיות מאד מאד גבוהות ולא התאכזבתי לרגע, מה שקרה דיי הרבה עם מכוניות מבחן בחודשים האחרונים. ציפיות גבוהות בדרך כלל מובילות למפחי נפש. אבל הלאון, הסיאט לאון היא חתיכת תיקון לתקופה של מבחנים פושרים.

עם כמה שנהניתי עם האודי A3 שבחנתי עם אותה גרסת מנוע, המנוע 1.5 ליטר קצת אנמי עליה, שם צריך יותר. בלאון ה-1.5 ליטר “יושב בדיוק”, וגרסת שני ליטר, עם 190 כ”ס, שתגיע בתחילת 2021, תעשה ממנה מכונית מוגזמת, עם סכנת דוח תנועה תמידי. יום יומי.

למי שרוצה מכונית ליום יום, משפחתית עם לוק אנד פיל ספורטיבי, הסיאט לאון מציעה את החבילה המלאה. בדור הרביעי החדש, המימדים שלה גדלו, אמנם בסנטימטרים בודדים, אבל התחושה יותר מרווחת במושב האחורי. מושב הבטיחות של הבן שלי נכנס ללא קושי, ונותר לו מקום לבעוט בנוסע שיושב מלפניו לצד הנהג/ת. תא המטען נותר עמוק ומלבני – בנפח 380 ליטר. עונה לצרכים משפחתיים.

 

מכונית משפחתית מומלצת. סיאט לאון
המידות החדשות הופכות אותה לרלוונטית גם למשפחות. סיאט לאון

 

בואו נדבר על בטיחות – בדור החדש הלאון מגיעה עם מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, לא מובילאיי ולא התקנות מקומיות מרעישות שמלכלכות את מראה תא הנהג. הכל בילט אין. אולי זה מסביר מעט את ההבדל בתמחור של הדור הזה – טכנולוגיה עולה כסף, בעיקר בטיחות.

סיאט לאון החדשה, מקבלת 5 כוכבי בטיחות במבחני הבטיחות הרשמיים של Euro NCAP, וזוכה למערכות בטיחות אקטיביות כבר ברמת הגימור הבסיסית, הנבחנת, Style:
יש בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ניטור מרחק מלפנים, המתריעה לנהג על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימת חירום במקרה הצורך, יש מערכת בקרה לסטייה מנתיב אקטיבית, שעובדת טוב, ומתקנת טוב, מערכת לניטור הולכי רגל, מערכת להתרעת עייפות הנהג, חיישני חנייה אחוריים ומצלמת נסיעה לאחור, בנוסף ל-6 כריות אויר.

רמת הגימור FR מציעה בנוסף, למי שבחר בגרסה זו, מערכת לזיהוי כלי רכב בשטח מת והתראת תנועה צולבת בעת נסיעה לאחור, מערכת Exit Warning המתריעה על רכב המתקרב בעת פתיחת דלת הנהג.

ציון הבטיחות הישראלי שהלאון מקבלת – הוא 6 מתוך 8 לסטייל, ו-7 מתוך 8 מירביים לגרסת ה-FR, שמגיעה בינואר 2021.

עכשיו, בואו נעצור רגע ונתבונן בתמונה הבאה…

 

להלן סיאט לאון בדור הקודם, השלישי

 

סיאט לאון דור קודם 2013-2020

 

קשה להבחין אם מדובר באיביזה או לאון. סיאט לאון דור 3

 

והנה סיאט לאון בדור הרביעי החדש

 

סיאט לאון החדשה

 

 

מה אתם אומרים? בעיני, היא התבגרה מעט ויפתה, הפכה יפה יותר. היא פחות איביזה ויותר לאון. היא ייחודית, מכונית אחרת, טובה יותר. הקימורים שלה נשיים וסקסיים יותר ופחות שמנמנים ותפוחים. הפנסים שלה, פנסי פול לד מרשימים במפגש “פנים אל פנים”, ומזכירים את עיצוב הפנסים של הדור היוצא, שתזכרו שמדובר בלאון שאתם כל כך אוהבים… ותאורת הcoast to coast, לאורך כל האחוריים שלה, שמגיעה בגרסת ה-FR, בכלל… שווה כל לירה ספרדית.

הסמל, נותר אותו סמל, ושם הדגם “לאון” באנגלית בכתב מחובר, אמנות, בעיני. חתימת איכות. איזו דרך עשתה סיאט בשנים האחרונות, מאז הגיעה לידיים של פולקסווגן? לא ייאמן.

 

תא נהג סיאט לאון דור 3, צורה ישנה – 2013-2020

 

תא נהג סיאט לאון החדשה 2020. קידמה וטכנולוגיות חדשות

 

רואים שאני אוהבת את המכונית הזו, זה ברור כשמש, אבל יש לי מילה פחות טובה להגיד על מערכת המולטימדיה, לא היה לנו חיבור מיידי, זו מערכת חדשה אני יודעת, אבל היא לא אינטואיטיבית מאד. צריך ללמוד אותה ולהתרגל אליה, ואין לי ספק שהדור הצעיר, וגם הדור שלי, הפחות צעיר ידע לתפעל אותה דיי מהר. כל סביבת הנהג ריקה ממתגים, מלבד חמישה כפתורים נחמדים מתחת למסך המולטימדיה, שמתפעלים אותה בנוסף לאופציות במגע בתוך המערכת.

כל תפעול בקרת האקלים נעשה דרכה, גם כיבוי והדלקה שלה… תנשמו עמוק, ותלמדו אותה בנחת.
ברכב המבחן המערכת דוברת אנגלית, אבל בכלי הרכב הבאים בתחילת 2021 המערכת תדבר עברית. זה יכול לעזור אני מניחה.

 

האם לקנות סיאט לאון FR או “להסתפק” בגרסת הסטייל?

 

האם לקנות לאון FR, היא מכויילת מעט ספורטיבי יותר, בכיוון המתלים. יש לה מצבי נהיגה, לוח שעונים צבעוני יפהפה, מסך מגע גדול יותר, גימורים אדומים בתא הנהג והנוסעים, תאורת אווירה ועוד… תוספות שעולות 20 אלף ש”ח יותר. אני נוטה להגיד כן, למי שיש לו כמובן את האקסטרה כסף.

האם לקנות את גרסת השני ליטר? אם אתם רוצים רכב ליום יום, אין בזה שום צורך. מנוע ה1,500 סמ”ק יספק לכם מספיק כוח והנאה מהנהיגה, והפדלים מאחורי ההגה ישלימו את החוויה, ובהעברת הילוכים ידנית, ימשכו לכם את ההילוכים גבוה כמה שתרצו. לא צריך יותר, אלא אם אתם רוצים לאון למסלול בסופי שבוע.

תיהנו, אני מקנאה.

 

אהבה ישנה. סיאט לאון FR מודל 2013

 

 

מחירים:

סיאט לאון סטייל (הגרסה הנבחנת) – 134,900 ש”ח
סיאט לאון FR – 154,900 ש”ח
סיאט לאון 2 ליטר – 165,000 ש”ח

 

לכל הכתבות וידיעות על סיאט לאון באתר מלכת הכביש

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “סיאט לאון החדשה (1.5 ל’ גרסת STYLE) – מבחן דרכים”

  1. אני לא מבין איך את משווה את ב 3.5 ל מאזדה ולא את הדגם החדש , המנוע 1.5 חלש כדי לבטא את המותג.
    אני לא רואה שים סיבה להחליף למי שיש לאון 3.5 לא מקבלים פה שום דבר חדש , הפנים סלון שודרג טיפה אבל עדיין לא מתקרב למה שנותנות המתחרות , עכשיו זה רכב משפחתי רגיל ומשעמם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × 2 =