סיטרואן ג’אמפי (גרסה ארוכה 6 מושבים) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סיטרואן ג'מפי
סיטרואן ג’אמפי

 

סיטרואן ג’אמפי משווק בישראל במגוון גרסאות מרכב, הנעה ומפרט פנימי. הצטרפו אלינו לגרסה הגדולה שלקחנו למבחן (לא לדאוג, יש מספיק מקום לכולם) על מנת שנעשה לכם קצת סדר…

 

סיטרואן ג’אמפי הושק בעולם בשנת 2016 בתערוכת ג’נבה והגיע לישראל שנה לאחר מכן. הג’אמפי הוא למעשה תוצר של שיתוף פעולה בין פיג’ו, טויוטה וסיטרואן, שיתוף שהוליד גם דגמים אחרים (ומוצלחים יש לומר) בעבר. בשנת 2019 הג’אמפי עבר מתיחת פנים שכללה מנוע דיזל חדש בנפח שני ליטר ושינויי עיצוב קלים בפנים ובחוץ.

 

סיטרואן ג'אמפי מפרט טכני
סיטרואן ג’אמפי מבחן דרכים
סיטרואן ג'מפי ארוך
סיטרואן ג’אמפי גרסה ארוכה

 

לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, משווקת את הג’אמפי במגוון גרסאות: גרסה קצרה, גרסה בינונית וגרסה ארוכה, כאשר האבזור הפנימי מודולרי במיוחד: החל מנהג +2 ועד נהג + 8, עם או בלי מזגן מאחור, עם או בלי חלונות מאחור, עם או בלי דיפונים מאחור ועוד ועוד. המחיר ההתחלתי לגרסה הקצרה עומד על 189,990 ש”ח כולל מע”מ. למבחן קיבלנו את הגרסה הארוכה (531 ס”מ אורך) בסידור מושבים נהג + 5 (שני מושבים לצד הנהג ועוד שורת מושבים מאחור) שמחירה 272,990 ש”ח.

 

סיטרואן ג'מפי
סיטרואן ג’מפי תא נהג
סיטרואן ג'מפי מחיר
שדה ראיה רחב ופתוח. סיטרואן ג’אמפי

סיטרואן ג'מפי 2022
סיטרואן ג'אמפי סקירה

 

אנו מטפסים למושב הנהג ולפנינו נגלית שמשה קדמית גדולה המספקת ראות מצוינת. הראות, בשילוב הישיבה הגבוהה מעל הקרוסאוברים שמסביב, מספקת יכולת לגמוע מרחקים בקלות יחסית מבלי עייפות מנטלית לאוחז בהגה. מושב הנהג, שכולל משענת יד, נוח, אם כי אינו מספק תמיכה לגב התחתון. ההגה מתכוונן ותורם לתנוחת ישיבה טובה פרט למיקום בורר ההילוכים, אשר עלול להפריע לברך ימין של נהגים גבוהים. 

כרכב מסחרי, איכות החומרים אינה מהטובות שפגשנו אך מנגד מדובר בחומרים עמידים שנראה שנבנו על מנת לשרוד חיים קשים יחסית יחד עם שטיחי הגומי שברצפה אשר יקלו על הנקיון. לנהג ולנוסעים שלצידו סיפקה סיטרואן מגוון פתרונות אחסון נוחים וביניהם תא מתחת לזוג המושבים, תאים גדולים בדלתות, זוג מחזיקי בקבוקים ותא מסמכים על גבי הדשבורד. חסרו לנו מראות בסוככי השמש ותא מסמכים בגג  הרכב. שקע 12 וולט ושקע USB יוודאו כי לנהג ולנוסעים לא תגמר הסוללה במהלך יום העבודה, וכרית האוויר שלצד הנהג ניתנת לביטול במידת הצורך לטובת איסוף הילד מהגן לאחר יום העבודה. 

לוח המחוונים אנלוגי ובמרכזו מסך המספק נתונים על צריכת הדלק, טווח הנסיעה, מהירות ממוצעת וכו’. מערכת המולטימדיה הינה מערכת נפרדת בהתקנה מקומית, שאינה מחוברת למערכות הרכב. עוד אביזר בהתקנה מקומית יספק התראות בנוגע לאי שמירת מרחק ומעבר נתיב ללא איתות על מנת לעמוד בדרישות החוק בישראל. הראות לאחור בגרסת המבחן מוגבלת בעקבות משענת הראש של הנוסע שלצד הנהג (ניתנת להסרה במידת הצורך. 

 

סיטרואן ג'מפי מידות

סיטרואן ג'מפי מושב אחורי

סיטרואן ג'מפי מחירון

סיטרואן ג'מפי תא מטען
סיטרואן ג’אמפי תא מטען

 

המושב המותקן מאחור מספק מרווח ראש/רגליים/כתפיים נדיב במיוחד, כצפוי ברכב מסחרי בגודל זה. המושב מציע אפשרות קיפול לטובת הגדלת נפח המטען. רכב המבחן כלל דלת צד אחת, זוג חלונות צד נפתחים ותאורת גג, אך אינו כלל מזגן (ניתן להזמנה בתוספת תשלום). דלתות תא המטען נפתחות 90 מעלות עם אפשרות לפתיחה מלאה של 180 מעלות. תא המטען כולל שישה ווי עיגון ברצפה, תאורה בגג ופח חשוף בצדדים (ניתן להזמין חיפויים בתוספת תשלום). נפחו עומד על 6,100 ליטר מכובדים במיוחד.  

אנו מניעים את מנוע הדיזל בנפח 2 ליטר הנושם אוויר באמצעות מגדש טורבו. המנוע הזה מספק 177 כוחות סוס ב-3,750 סל”ד ו-40.8 קג”מ ב-2,000 סל”ד. הכח מועבר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. ביצועי הג’אמפי מפתיעים לטובה והוא עומד בקלות בקצב התנועה בעיר, מחוצה לה וגם בעליות ארוכות. ראייה לכך הוא נתון ההאצה ל-100 קמ”ש: 9.6 שניות בלבד. מחוץ לעיר חסרה לנו בקרת שיוט אדפטיבית שהיתה יכולה להקל בנסיעות ארוכות. מנגד, נוחות הנסיעה טובה יחסית לרכב מסחרי וגם בידוד הרעשים סביר. הבלמים הראו יכולת מרשימה על מנת להתמודד עם משקל כולל של 3,100 ק”ג (המשקל העצמי עומד על 1,725 ק”ג). בתום מבחן הדרכים צריכת הדלק עמדה על 11.5 ק”מ לכל ליטר. 

 

סיטרואן ג'מפי מחיר 2022

סיטרואן ג'מפי יד 2

סיטרואן ג'אמפי יד 2

לסיכום

 

הסיטרואן ג’אמפי מספק ביצועים טובים, כושר העמסה נדיב ואזור מחיה נוח לנהג הכולל חוסרים קלים באבזור. היתרון הגדול של הג’אמפי הוא בגמישות אותה מספקת לובינסקי: החל משלוש גרסאות אורך וכלה במפרט פנימי התפור בדיוק לפי צרכי הלקוח. 

 

כתבת אורח: 5 כלי רכב מומלצים להובלות קטנות ובינוניות

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × four =