סיטרואן C4 החדשה (מנוע 1.2 ל’ טורבו-בנזין) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סיטרואן C4 החדשה
סיטרואן C4 החדשה (מנוע 1.2 ל’ טורבו-בנזין) מבחן דרכים

סיטרואן C4 החדשה מציעה מבחר מנועים לבחירה ורמת גימור אחת, הארוזים יחד במרכב בעל עיצוב ייחודי המשלב בין משפחתית קומפקטית לבין קרוסאובר. לקחנו את גרסת הבנזין למבחן וחזרנו עם מסקנות

 

ה-C4 החדשה נחשפה לראשונה בשנת 2020 והחלה להמכר בישראל לפני מספר חודשים. הפלטפורמה היא אותה פלטפורמה המשמשת את ה-2008 של פיג’ו (CMP) אך העיצוב שובר שגרה וחלקה האחורי נופל להגדרה של “קרוסאובר-קופה”. לרשות הקונים מוצעים שלושה מנועים: בנזין, דיזל וחשמלי מלא, כאשר רמת הגימור זהה בשלושת הגרסאות ועונה לשם Shine.

סיטרואן C4 בנזין
סיטרואן C4 החדשה

עיצוב חיצוני

אין ספק שסיטרואן השקיעה בעיצוב של ה-C4  החדשה ורצתה לתת לו במה ומקום ייחודי בעולם רווי קרוסאוברים. החזית כוללת פנסים צרים המשתלבים עם פסי ניקל היוצרים את סמל הסיטרואן המפורסם בחזית. מאחור, הגג משתפל מטה לעבר ספויילר החוצה את השמשה האחורית ומייצר צללית ספורטיבית ומזכיר לנהג, שרואה אותו מבעד למראה האלקטרו-כרומטית (מתכהה אוטומטית) המרכזית, כי הוא בחר לנהוג ברכב קצת שונה משאר הקרוסאוברים שעל הכביש.

סיטרואן C4 2021
סיטרואן C4 החדשה תא נהג

סיטרואן C4 החדשה 2021

 

אבזור פנימי

בסיטרואן, כמו בסיטרואן, הדבר הראשון שאנו רוצים לבדוק בתא הנוסעים הוא המושבים. סיטרואן יודעים לייצר מושבים נוחים וגם כאן, ב-C4 החדשה הם לא פספסו. ה-C4 אינה מתיימרת להיות רכב ספורטיבי ולכן אנו מקבלים בהבנה את התמיכה הצידית הנמוכה, אך מנגד יש לנהג תמיכה מתכווננת לגב התחתון והמושבים רכים ונוחים לישיבה. את החומר הסינטטי במרכז משענת הגב ומסעד המושבי היינו מעדיפים להחליף לבד.

במרכז הדשבורד מותקן מסך מגע רחב במיוחד (10″) השולט על מערכת מולטימדיה בעלת ממשק נוח. מתחתיו ממוקמת מערכת בקרת האקלים הכוללת שני איזורים נפרדים (נהג ונוסע). לוח המחוונים הינו מסך מוקרן קטן באופן יחסי אך כולל את כל המידע החיוני ואפשרויות תצוגה משתנות. מידע נוסף מוצג על גבי השמשה הקדמית. איכות החומרים פחות מזמינה אך איכות הגימור וההרכבה טובים. 

 

 

לרשות הנהג והנוסע מוצעים שקע 12V, שני שקעי USB, מגרעת נוחה לטובת מיקום הסלולארי, משענת יד מתכווננת (קדימה ואחורה) שמתחתיה תא אחסון בינוני, 2 מחזיקי כוסות, ולרשות הנוסע, מעל תא הכפפות, הותקנה מגירה לטובת אחסון טאבלט ומעמד ייעודי הנשלף מהדשבורד. 

לנוסעים מאחור מוצע מרווח ברכיים וראש טובים, כיסים בדלתות, פתחי מיזוג (ללא שליטה על בקרת האקלים), שקע USB, תאורה אישית לכל נוסע ומשענת יד בין המושבים הכוללת מחזיקי כוסות. תא המטען מציע פתח הטענה רחב (ברוחב תא המטען) ורצפה שטוחה שמתחתיה גלגל חלופי קטן.

 

סיטרואן C4 החדשה ליסינג

על הכביש

פרט למושבים, הדבר השני שמעניין בכל סיטרואן הוא נוחות הנסיעה. גם כאן סיטרואן שומרים על המוניטין ומספקים נוחות נסיעה גבוהה במיוחד ביחס לקטגוריה באמצעות מערכת מתלים פרוגרסיבית (Citroen Progressive Hydraulic Cushions). 

המנוע המותקן בגרסה הנבחנת לוגם בנזין, הוא המנוע המוכר של הקבוצה וכולל שלושה צילינדרים בנפח כולל של 1.2 ליטר, ומספק 130 כוחות סוס ב-5,500 סל”ד. המומנט המירבי עומד על 23.4 קג”מ ומופק כ-1,750 סל”ד. המנוע מחובר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה ויחד מאיצים את ה-C4 מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 9.4 שניות. מספיק בהחלט לתנועה עירונית ולשיוט בכביש המהיר.

 

סיטרואן C4 החדשה מחירון
סיטרואן C4 החדשה. תא נוסעים

 

לרשות הנהג שלושה מצבי נהיגה המשפיעים על תגבור ההגה, פעולת המצערת ופעולת תיבת ההילוכים: ספורט, רגיל ומצב חסכון. המהדרין יוכלו לשלוט על פעולת תיבת ההילוכים באמצעות משוטי העברת הילוכים הממוקמים מאחורי ההגה. בכביש המפותל המתלים רכים יחסית וה-C4 מייצרת זוויות גלגול די גבוהות, אך מנגד תחושת הבטחון מאחורי ההגה נשמרת. בכביש המהיר נשמר השקט בתא הנוסעים וזאת הודות לבידוד רעשים טוב המסנן רעשי רוח, גלגלים ומנוע. צריכת הדלק הממוצעת במבחן שלנו עמדה על כ-13 קילומטרים לכל ליטר.

 

סיטרואן C4 החדשה 2022
סיטרואן C4 החדשה גרסת בנזין
סיטרואן C4 מחירון
סיטרואן C4 החדשה גרסת בנזין 138,990 ש”ח

בטיחות

ל-C4 שלל מערכות בטיחות וביניהן: בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, התראה במראות על רכב בשטח מת, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תאורת לד (אור דרך ואור גבוה) ועוד.

לסיכום

הסיטרואן C4 החדשה פונה לאנשים שמחפשים בעיקר עיצוב ייחודי ונוחות נסיעה מצוינת. בשאר הפרמטרים – האבזור ומערכות הבטיחות, הסיטרואן עומדת בקנה אחד יחד עם רכבים מקבילים. תג המחיר, 138,990 שקלים, מציב את ה-C4 מול תחרות קשה מבית ומחוצה לו. 

 

follow and like
fb-share-icon0

10 Replies to “סיטרואן C4 החדשה (מנוע 1.2 ל’ טורבו-בנזין) מבחן דרכים”

  1. אולי תקפיד לנקות קצת, ממש קצת, משטחים בתא הנוסעים לפני שאתה מצלם תמונות תקריב? תעבור על התמונות ותבין בעצמך.

  2. אחלה אוטו לקבל בליסינג
    אחזקה וירידת ערך לא עלי
    נסיעה נוחה וכייפית
    בליסינג = רק סיטרואן/פיזו/רנו

  3. רכב מעולה גיר יפני,רק עדיף חשמלי מלא או דיזל
    ירידת ערך גבוהה . השתפרו הרבה מאד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × three =