סיטרואן C4 ספייסטורר (מיניוואן) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סיטרואן C4 ספיירטורר, מיניוואן מוכוונת משפחה, האמת שזו הייתה כוונת המשורר הצרפתי מאז ומעולם, ייצור המוני של מכונית זולה נגישה יעילה ופרקטית, ומה קרה בדרך? חידושים המצאות ואסונות כלכליים, והשאר, היסטוריה. יצאנו למבחן מאוורר, מואר ומאוד מוחצן

 

סיטרואן C4 ספייסטורר (מיניוואן) מבחן דרכים

 

לאחרונה סיטרואן איבדו את השם פיקאסו, שם המלווה אותה מאז 1999 לערך, את השם הייחודי החליפו בשם רוח הטכנולוגיה החדשה של סיטרואן המתחדשת, “טכנו-ספייס”. אך בינינו, זו אותה גברת בשינוי אדרת, עם קצת יותר טכנולוגיה, קצת יותר עיצוב מוחצן, אך עם אותו קסם צרפתי מפנק.

מאקרון 1

זוכרים את קסארה פיקאסו? גרסה בועתית לסיטרואן קסארה אי שם בשנת 99′? גרסת מיני וואן קומפקטית למשפחתית רגילה, עם אותה רצפה, אותה יחידת הנעה אך עם תפיסה שונה לחלוטין?. תחשבו מה שאתם רוצים על העיצוב החללי, אך ייחודיות היא שם המשחק, וגם פרקטיות, אך זה כבר שייך לחלקה הפנימי של אותה פיקאסו נושנה. ב- 2006 נחשפה סיטרואן C4 פיקאסו והגרנד פיקאסו, גרסת 7 המקומות הייחודית של סיטרואן. ייחודית כי היא הייתה פרקטית נוחה מוארת ונהדרת לנסיעה, כשהכול עבד כמו שצריך. כשלא, וקרו מקרים שלא, אז פחות.

50:50

סיטרואן 4C ספייסטורר החדשה מנערת מעליה את אבק המוניטין הבעייתי של הדגמים היוצאים, משמרת את הייחודיות הפרקטיות והמשפחתיות, ויוצאת עם דגם מחודש ומאובזר, הנראות החיצונית תואמת את רוח סיטרואן בשנים האחרונות תחת הנהגתה של לינדה ג’קסון, עיצוב עגלגל מצועצע משהו, עם 3 יחידות תאורה מדורגות, יחידות תאורה תלת ממדיות מאחור, גריל מתוח בחזית הצורה בועתית ומאווררת מאוד. סיטרואן משמרת את השמשה קדמית המיוחדת הנמתחת עד מעל ראש הנהג והנוסע הקדמי, זנית’ בשפה הסיטרואנית (Zenith- פסגה). ובגרסאות האירופאיות שלא עלו ארצה ניתן למצוא גם גרסאות עם גג פנוראמי עצום, אוויר אור והרבה חלל פנימי. 50:50, 50 אחוז מתכת, 50 אחוז זכוכית.

 

50-50. גג זכוכית חצי פנוראמי בסיטרואן C4 ספייסטורר

 

חלל אינסופי – משפחה זה הכול

גרסאות מיני וואן על שלל גרסאותיהם תמיד מוכוונות משפחה, מאובזרות, נוחות טכנולוגיות ומאוד נעימות לשהייה, אמרנו נוחות, אמרנו סיטרואן, אם יש משהו שאין עליו עוררין הוא עניין הנוחות הסיטרואנית, אז מילה או שתיים.

טוב, הכניסה פנימה מרגישה כאילו יצאנו החוצה, יש כאן מרחב פנימי של כנסייה גותית, מרחב ראש כתפיים ידיים ומה לא, לא חסר. ותאמינו לי שניסינו לאתגר את הספייסטורר, אם על מרחב דיברנו אז תא המטען של גרסת המבחן של חמישה מושבים מציע 575 ליטרים של נפח הטענה הגדלים לכדי 704 ליטרים עם קיפול המושבים העצמאיים, גרסת ה-7 מקומות מציעה גודל מקסימאלי של 2,181 ליטרים עם קיפול 2 השורות האחוריות.

 

תא מטען לפני קיפול מושבים. סיטרואן ספייסטורר – מיניוואן משפחתי

 

המושבים עצמם, בד”כ גולת הכותרת של סיטרואן, מצוינים כצפוי, אפילו מעוצבים במידת מה, שילוב מצוין של רכות ואווריריות עם תמיכה במקומות הנכונים, ואם יש משהו שקצת מאכזב לגבי המושבים הוא עניין המושבים החדשים של המותג, מושבי הוויסקו, שעדיין לא הגיעו לספייסטורר משום מה, אך הנוכחיים עושים עבודה מצוינת גם כך. מאחור המושבים עצמיים לחלוטין, נעים על מסילות נפרדות, מתקפלים כל אחד בעצמו, והדובדבן, ומה שבעצם הופך את הספייסטורר למיני וואן ייחודי, הוא היכולת שלהם להכיל 3 בוסטרים בו זמנית, כמו שאמרנו מרחב לא חסר.

ברצפת המושבים האחוריים ניתן למצוא מקומות אחסון, מאחורי המושבים הקדמיים ישנם מגשים לנוחות היושבים מאחור, כשבקורות ה- B שבין הדלתות הקדמיות והאחוריות ישנם פתחי אוורור למזגן, עם בקרת עוצמת אוורור אזורית. החלונות עצומים, הם גם מסנני קרינה ומציעים וילון נגלל אינטגרלי, ובאופן כללי, מאחור מרווח נעים ויש מספיק מקום לכולם.

 

גולת הכותרת. מושבים במיניוואן סיטרואן C4 ספייסטורר

 

 

מדריך הטרמפיסט לגלקסיה

סיטרואן C4 ספייסטורר החדשה נתפסת, אולי בעיני כולם, כחללית משונה, חיצונית ופנימית: מושבים גדולים, קונסולה מרכזית מעניינת, תאים נסתרים, מסכי מגע, וחלונות 360 מעלות המשאירות מעט מאוד שטחים מתים. בורר ההילוכים מאחורי גלגל ההגה עם מנגנון מנופים להעברת הילוכים, הגה עמוס כפתורים ולוח מחוונים מרכזי גדול ומוזר, ללא ספק חללית וללא ספק חללית נעימה לשהייה.

אז מה יש עוד בנציגת המשפחתית הפרקטית של סיטרואן? מפתח חכם, מנגנון עצור וסע, תאורת כניסה במראות החשמליות, ותאורת ‘לווה אותי הביתה’ המשאירה אור דולק למספר שניות אחרי שעוזבים את הרכב, שמשה קדמית עצומה המונעת חדירת חום לתא הנוסעים, בקרת אקלים מפוצלת, כניסות 12V בקונסולה המרכזית, בין המושבים האחוריים ובתא המטען, סוככי שמש גדולים במיוחד עם מנגנון הגדלה נוסף, וכמובן, כיאה למיני ואן משפחתי, תא כפפות מקורר, ותאי אחסון מתחת למשענת היד ובדלתות.

מערכת המולטימדיה מצוינת, נוחה לתפעול למעט המזגן שמגיע כאפליקציה. המסך עצום, מתחלק לשניים, האחד שייך למערכת המולטימדיה, והשני והגדול יותר, הוא לוח המחוונים הדיגיטלי והחכם, לוח המחוונים מציע מספר רב של אפשרויות, כולל מצלמה אחורית ואפשרויות שונות של תצוגת מידע. לממשק הפנים ישנו קלף בשרוול, נגיעה סיטרואנית ייחודית עם מנגנון ההחשכה המעניין, מנגנון ייחודי בו כל האורות הפנימיים כבים למעט מד המהירות, כאן, בספייסטורר, לוח המחוונים מוחשך בלחיצת כפתור, כשכל שאר האורות כבים, אפשרות כיבוי אורות מעולה ויעילה לשעות הלילה הקטנות להקלת העומס והעייפות.

 

עמוס פה. דשבורד סיטרואן C4 ספייסטורר

 

ומה לגבי בטיחות? כנראה כל מה שיש לסיטרואן להציע נכון להיום, בקרת שיוט אדפטיבית תיקון סטייה אקטיבי, ניטור עייפות נהג, מנגנון חנייה אוטומטי מנגנון החלפת אורות אוטומטי, בלימה אוטונומית, תאורת פנייה (המצאה סיטרואנית) ומערכת ניטור לחץ אוויר בין השאר. אבזור בטיחות המעניק לסיטרואן C4 ספייסטורר ציון של 7 מתוך 8 בציון הבטיחות הישראלי וציון של חמישה כוכבי ריסוק במבחן EuroNcap. דיברנו מספיק על מה שיש, אבל מה שיותר חשוב הוא, כיצד כל ה’יש’ מתחבר עם ה’איך’. אז מניעים ויוצאים.

 

מסע בין כוכבים, הדור הבא

חדר המנועים השתדרג, לא עוד חטיבת ההנעה הנושנה של סיטרואן שבמילים עדינות עשתה לעצמה שם. היום כמו כל קבוצת PSA מנוע הפיורטק משולש הצילינדרים בנפח 1.2 ליטר טורבו, שוכן שם במעמקי בטנה של החללית הסיטרואנית, עם הספק של 130 כ”ס המשודכים לתיבת ההילוכים של אייסין עם 8 מהירויות.

זכינו לנהוג על חטיבת ההנעה הנהדרת הזו, וחוץ מקצת תזזיתיות במהירויות נמוכות ומעברים מרובים בין ההילוכים, לא נרשמו תלונות אלא להיפך, אם ישנה חוזקה לגבי המוניטין המחודש לספייסטורר הנהדר, היא חטיבת ההנעה המוצלחת מאוד, חטיבת ההנעה הזו הוכיחה בעבר יכולת צריכת דלק מדהימה של 20 ק”מ לליטר. אצלנו במבחן המאומץ משהו נרשמו זוג תוצאות, האחת של ליטר לכל 12 ק”מ במבחן המפותל והדורסני ותוצאה נוספת של ליטר לכל 15 ק”מ בנהיגה יומיומית רגועה יותר, שתי התוצאות הפתיעו לטובה ביחס למבחן שעברו.

 

מנוע 1.2 ליטר טורבו עם 130 כ”ס. סיטרואן

אז הנעה וגלגול ראשון, צריך להתרגל לישיבה הגבוהה, רואים הכול, מצד שני גם רואים אותך, השמשה הקדמית מעלה חיוך רחב, השמיים לפני ומעליי והאוויר החם שבחוץ נשאר שם, אוורור מזגן נעים, צליל תלת צילינדרי מגרגר ומתוק ורצים קדימה, ההגה קל, אולי מדי, אבל מקבל משקל עם עליית המהירות, לעיתים קרובות מדי ההגה מתקן, לא באגרסיביות אך התיקון מורגש. השיכוך נהדר, כיאה לסיטרואן ובידוד הרעשים לפחות במהירויות הקונבנציונאליות, הוא מצוין. עם עליית המהירות המבנה הבועתי וה’חממתי’ משהו מתחיל להכניס קצת יותר רעשי רוח וכביש, האקוסטיקה של הכנסייה הגותית על גלגלים הזו רומזת שכדאי לשמור על המהירות החוקית גם מהבחינה האקוסטית.

חזרה למהירות הבורגנית ובהחלט נעים פה, תדחף קצת ותרגיש את קצת יותר מחובר לנעשה מסביב. הכביש המהיר, הספייסטורר נעלמת ברקע הרכבים מסביב, מיוחדת מספיק בכדי להתבלט, אך לא משוגעת כמו הסבתות למשפחת סיטרואן עם עיצוב מסובב ראשים. ובכל זאת איך התנהגות הכביש? השלדה המודולארית EMP2 של קונצרן PSA מתמודדת יפה מאוד אל מול הפתעות הכביש הישראלי, בלימות פתע, סיבובים מהירים והאצה לאחר הסתקרנות בתאונה קלה על כביש 6 נעשית בקלות וללא מאמץ מיוחד, סיטרואן C4 ספייסטורר משתלבת יפה בנוף הישראלי, ואם אתם כמוני אוהבים את הצורה החיצונית החיננית והמיוחדת של הספייסטורר, תדעו שגם בתור משפחתית קונבנציונאלית היא מתבלטת לטובה.

 

 

בטלסטאר גלקטיקה

אז איפה הייחוד המיני וואני – קומפקטי בא לידי ביטוי? כשיש פעילי פדאיון מאחור, נוח להם, מואר ומאוורר. הם יכולים להיפרד יפה אחד מהשני בהזזת המושבים על גבי המסילות הנפרדות ולמנוע מלחמות סחר מיותרות, ואם שניים הם ולא יותר, קיפול המושב האמצעי מהווה אזור חיץ, בו ישנו הסכם שלום קר, סוג של קו מז’ינו בתוך הרכב. ועם די בזה בכדי להשכין שלום עולמי, דיינו. ומה הפעילים של ארגון הטרור המשפחתי הפרטי שלי אומרים? ובכן, הגדול מאוכזב שאין גג שמש נפתח כמו לסיטרואן C5 איירקרוס, והשני מאוכזב כי אין יכולת נסיעה בשבילים כמו בסיטרואן C5 איירקרוס. אז שני החמוצים מאחור מצאו להם סיבה לכעוס על אבא. נפלא.

הסיבה שציינתי את נציגת הקרוסאוברים של סיטרואן היא כי המלחמה האמיתית של הספייסטורר נמצאת דווקא עם הרכבים שבקטגוריה ההיא, אלה שמחפשים רכב נוח עם ישיבה גבוהה, פרקטיות וייחוד. רוב משתמשי הקרוסאוברים (ואני אומר את זה בזהירות) לא באמת יורדים לשטח שהוא קצת יותר משביל כורכר. הגובה, חוץ מנראות חסונה גם גובה מחיר בדלק, אז למחפשי המשפחתיות הייחודיות, סיטרואן C4 ספייסטורר החדשה יכולה להיות אלטרנטיבה אמיתית.

מחירים

סיטרואן Space Tourer 139,990 שקלים (רכב המבחן)
סיטרואן Grand SpaceTourer 159,990 שקלים
סיטרואן 
Grand SpaceTourer עם מנוע דיזל 174,990 שקלים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 − two =