סיכום חדשות רכב מקומיות ובינלאומיות מהשבוע האחרון (24-20.3)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סיכום חדשות רכב מקומיות ובינלאומיות מהשבוע האחרון (24-20.3)

 

טויוטה אייגו X מחיר
טויוטה אייגו X בישראל

טויוטה אייגו X בהזמנה מוקדמת

 

יוניון מוטורס פותחת את האפשרות להזמנה מוקדמת של הטויוטה אייגו X, קרוסאובר מיני אורבני עם מנוע ליטר, צריכת דלק נמוכה ורמת בטיחות גבוהה, החל מ-93,990 ₪. הקרוסאובר הקטן והצבעוני של טויוטה מיועד בעיקר לקהל הצעיר, מבוסס על ארכיטקטורת ה-TNGA של טויוטה, שהוצעה לראשונה בטויוטה יאריס החדשה ושולבה גם ביאריס קרוס החדשה שבחנו לאחרונה. עם מנוע בנפח ליטר בעל שלושה צילינדרים ו-72 כ”ס, ומשודך לתיבה ההילוכים הרציפה CVT-S. לאייגו X תא מטען בנפח 231 ליטר, חישוקי סגסוגת קלה בגודל “17, ומערכת מולטימדיה מקורית. ישווק בשתי רמות גימור PURE ב-93,990 ₪ ו-PULSE ב-98,990 ₪.

 

“תחבורה ציבורית”

 

השבוע דנה ועדת הכלכלה ברפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית והחשש לעליית מחירים ופגיעה בפריפריה, (הצעה לסדר שהגיש ח”כ אוריאל בוסו מש”ס), עליית מחירים שצפויה להכנס לתוקפה כבר בתחילת חודש אפריל הקרוב. הדיון היה על התוכנית הכלכלית לשנים 2021-2022  על “ייעול מערכת תעריפי האוטובוסים ותיקון עיוותים היסטוריים”, כאשר משרדי האוצר והתחבורה מציעים לבטל את הנחת הערך הצבור, ולייקר את הנסיעות בתחבורה זו לנוסעים הקבועים בתחבורה הציבורית, ובד בבד לבטל הנחות של כרטיסים רבים מאזורים שונים בארץ.

בדיון נאמר כי התכנית תפגע באופן ישיר בתושבי הפריפריה ובעיקר בציבור הנוסעות, שעל פי מרכז המחקר והמידע של הכנסת רוב הנוסעות בתחבורה, הן יותר מ-50% הן נשים.

 

רכב חשמלי במחיר טוב
ליפמוטור – LM יצרן סיני חשמלי חדש בישראל

מותג חשמלי חדש עם יבואן ישראלי מפתיע

 

מטרו מוטור, יבואנית הדו גלגלי נכנסת עמוק לתוך תחום הרכב הפרטי, עם מספר צעדים אסטרטגיים מפתיעים: ותחל לשווק השנה בישראל את מותג הרכב החשמלי Leapmotor, עם סדרת כלי רכב חשמליים, ומותג חשמלי נוסף בהמשך. הדגמים העתידיים להימכר בישראל, הם: דגם SUV בעל 2 מנועים חשמליים, דגם חשמלי עירוני בקטגורית המיני, הנמכר ביותר בסין בשנת 2021, ודגם סדאן משפחתי חדש שמתחרה בטסלה מודל 3, עם תאוצה ל-100 קמ”ש בפחות מ-4 שניות, וקיבולת סוללה של 90 קילוואט.

 

ג'נסיס חשמלי
ג’נסיס GV60 חשמלי

בקרוב, ג’נסיס GV60 – דגם הפנאי החשמלי הראשון של מותג GENESIS

 

בקרוב בישראל תחילת שיווק של דגם הפנאי החשמלי הראשון של מותג GENESIS – ג’נסיס GV60, ב-3 גרסאות הנעה; הנעה אחורית עם 228 כ”ס, הנעה כפולה עם 318 כ”ס וגרסה ספורטיבית “פרפורמנס” עם הספק של 435 כ”ס, ובלחיצה על כפתור הבוסט אף 489 כ״ס ל-10 שניות, והאצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-4 שניות. הטווח החשמלי של ה-GV60 החשמלי על פי הצהרת היצרן הוא עד 517 ק”מ, והמחיר המשוער הוא 300 אלף שקלים, רמת המחיר של המתחרה מוולוו – ה-XC40 החשמלית.

 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסכמת את תאונות הדרכים בישראל בחודש פברואר 2022

 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני תאונות הדרכים בישראל מחודש פברואר האחרון, ונראה כי תאונות הדרכים ממשיכות להוות “מכת מדינה”, כשמדי חודש נהרגים עשרות ישראלים בתאונות קטלניות. בחודש פברואר נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים, עם מספר נפגעים נמוך משמעותית (1272 לעומת 1500 נפגעים), אבל מספר התאונות הקטלניות כמעט זהה, ומספר ההרוגים בכבישים נותר ללא שינוי – 29 בני אדם.

לאחרונה צוטט יו”ר הרלב”ד הנכנס אבי נאור, בוועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום הבטיחות בדרכים כשהבטיח להפחית תוך 5 שנים בעד 50% את מספר ההרוגים והפצועים”. “המאבק בתאונות הדרכים זו שליחות חיים עבורי – מתחייב להפוך כל אבן על מנת שישראל תהיה אחת המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים”. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 + twenty =