ספורט מוטורי 2022: אליפות ישראל בעבירות אקסטרים – סבב ראשון

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סייד ביי סייד
מרוץ עבירות ישראל. סייד ביי סייד

 

 

הסבב הראשון של אליפות ישראל בעבירות אקסטרים התקיים בפארק חצרים בהשתתפות קהל. רכבי השטח, חלקם משופרים במיוחד, סיפקו הרבה אקשן ואדרנלין בזמן שהשאירו אבק לכולם

 

צילום / כתיבה / סקירה: יובל לוי

 

לאחר עונה מוצלחת במיוחד של ליגת האקסטרים שנערכה בשנת 2021, אליפות ישראל בעבירות אקסטרים פתחה את עונת 2022 במרוץ צבעוני במיוחד בהפקת קבוצת מיכאל חן מרוצים. המרוץ, שנערך ביום שישי ה-20 במאי 2022 כלל 17 מתחרים אמיצים במיוחד, שרובם השתתפו גם בעונה הקודמת. המרוץ כלל שלוש קטגוריות שהביאו עימן אתגרים שונים: קטגוריית הטרקטורונים בה ניתן היה לראות את הרוכבים חשופים לחלוטין לאיתני הטבע, עובדים עם משקל גופם בפניות ומחזיקים חזק בכלים בזמן מעופם באוויר, קטגוריית הסייד ביי סייד (SBS) שסיפקה הצגה מהירה במיוחד המדמה “ריחוף” על פני השטח (וגם באוויר), וקטגוריית האקסטרים, שהציגה כלים בסגנון מאנסטר טראקס שנבנו במיוחד לטובת משימות העבירות, חלקם משופרים במיוחד וכוללים גם היגוי אחורי לטובת מעברים טכניים צפופים ומאתגרים. 

 

ספורט מוטורי
מאנסטר טראקס. ספורט מוטורי בישראל

 

לטובת המרוץ עבדו המארגנים במשך ימים ארוכים לטובת הכנת המתחם, שבסופו של דבר דמה לזירת גלדיאטורים בה השתתפו כלים שנלחמו מול אתגרי הטבע. קטגוריית הטרקטורונים וה-SBS זכו למסלול “הגיוני” ביחס למסלול שהוכן לקטגוריית המאנסטר טראקס, שכלל עליות בשיפועים חדים במיוחד, טיפוס על קירות, מעבר על סלעי ענק שהוצבו במיוחד לטובת המרוץ ומכשול בדמות פורד פיאסטה, שזכתה לגורל אכזר ושינתה את צורתה ללא הכר עד תום המרוץ. 

המסלולים, מטבע הדברים, שינו את אופיים במהלך המרוץ בעקבות מעבר הכלים עליהם, עובדה שסיפקה אתגרים נוספים למתחרים. את ההצלחות וגם את הקושי איתו התמודדו המתחרים חווה הקהל באמצעות עמדות תצפית שכללו מושבים, הצללה והנחיה של בועז קורפל, פרשן ושדרן ספורט מוטורי ואירועי אקסטרים. 

 

ליגת אקסטרים
ליגת אקסטרים בסופהשבוע

 

במהלך המרוץ, שנוהל על ידי יובל מלמד, הוזנקו המתחרים ביחידים לעבר המסלול המאתגר. המרוץ כלל ארבעה מקצים, כאשר המנצח הוא המתחרה שסיים את המסלול בזמן המצטבר הקצר ביותר.

כבר בפניה הראשונה של המקצה הראשון עמרי ישראל, שהתחרה בקטגוריית המאנסטרים נתקע בעקבות תקלה טכנית. עאדל זאהר, נתקע במשך דקות ארוכות, שנמשכו כמו נצח מבחינתו, על הפיאסטה עד שהצליח להיחלץ ממנה בכוחות עצמו. במקצה השני קטגוריית ה-SBS סיפקה גם היא דרמות כאשר עמרן טאהה התהפך עם הכלי שלו על הגג ויצא ממנו ללא פגע בזכות תקנות הבטיחות המחמירות. 

 

אירועים מוטוריים
מכשול הקיר

 

המקצה השלישי הציג לקטגוריית האקסטרים מסלול שונה, שכלל עליה בשיפוע חד ובסופה קיר של כשני מטרים אותו נאלצו המתחרים לעבור. אריה בטיא, שהגיע לעליה עם צמיג אחורי קרוע, הצליח לטפסה, אך נתקע בסופו של דבר על הקיר ונזקק לחילוץ. אותו קיר הכניע גם את צחי אשכנזי והנווט שלו, רונן קדרון, שהתהפכו לאחר שעברו אותו. אמנון כריספי הוא הראשון שצלח את הקיר לקול תשואות הקהל.  

בצידו השני של המתחם עאדל שוב נתקע על הפיאסטה והצליח להשתחרר ממנה לאחר כדקה עם נזק להיגוי בסרן הקדמי, מה שחייב אותו לסיים את המסלול בהצלחה עם היגוי אחורי בלבד. לאחר מכן, דיאב עתאמנה סיפק לקהל את אחד מרגעי השיא של המרוץ כאשר הציג את הקפיצה הגבוהה ביותר באותו היום, שבסופה שבר את הסרן הקדמי ונאלץ לסיים את המקצה. בקטגוריית הטרקטורונים טל עציון, האלוף של עונת 2021, הדגים כיצד עושים זאת נכון כאשר סיים את ארבעת המקצים בזמן המצטבר הקצר ביותר. 

מוטורי 2022
“אירוע מעניין וחריג בנוף הישראלי”. ליגת אקסטרים בסופהשבוע האחרון

 

מיכאל חן, מפיק האירוע, סיכם את היום המוצלח: “הצלחנו להפיק אירוע מעניין וחריג בנוף הישראלי. אני רוצה לברך את המתחרים שעשו לילות כימים על מנת להכין את הכלים לאתגרים שבנינו במיוחד עבורם. כל הכבוד, נהניתי לעבוד בשבילכם. מבחינתי, הסיפור של המרוץ הזה הוא דיאב עתאמנה, שעבד שלושה שבועות יום ולילה כדי להוציא רישוי עד שקיבל אותו לבסוף בלילה שלפני המרוץ. במרוץ עצמו הוא סיפק לקהל הצגה כאשר קפץ הכי גבוה ברמפה. תודה לכל נותני החסות, לנהגים, שבלעדיהם לא היה מרוץ, וכמובן לצוות ההפקה. נתראה בסבב הבא של אליפות ישראל בעבירות אקסטרים”.

בתום המרוץ הוגרלו פרסים לקהל והוענקו גביעים לזוכים בשלושת המקומות הראשונים בטקס חגיגי.

כאמור, זהו המרוץ הראשון בסבב של מספר מרוצים באליפות ישראל לשנת 2022 של ליגת האקסטרים. קבוצת מיכאל חן מרוצים מזמינה את הקהל הרחב לעקוב אחר תאריכי המרוצים הבאים בפרסומים באתר של ליגת האקסטרים, בעמוד הפייסבוק ובמדיות השונות.

 

האירוע הבא, שיערך ב-7 ביולי 2022 באמפי משמר דוד, מתוכנן להיות, לראשונה בליגת האקסטרים, אירוע ערב, וזאת על מנת להתגבר על החום הקייצי ולהעצים את חוויית הצפייה באמצעות תאורה ייחודית.

 

מרוץ מכוניות
האירוע הבא ב-7 ביולי 2022 באמפי משמר דוד

 

תוצאות המרוץ:

 

טרקטורונים – 

מקום ראשון – טל עציון 7:28 דקות 

מקום שני – חיים שרווי, 7:44 דקות

מקום שלישי – רפאל בן גרא, 8:03 דקות

 

סייד ביי סייד (SBS) – 

מקום ראשון – אלירן יפרח, 7:32 דקות

מקום שני – יזיד חגלה, 7:34 דקות

מקום שלישי – שגיא שוורץ, 8:00 דקות

 

אקסטרים – 

מקום ראשון – עלאם זאהר, 9:05 דקות

מקום שני – חאלד איסמאיל, 11:17 דקות

מקום שלישי – עאדל זאהר, 14:53 דקות

 

נותני החסות:

  • חצב סחר – יבואנית צמיגי General 
  • סיטי טקסי 
  • ניקוד – פתרונות חכמים
  • ל.כ – ייבואנית Roher & T-Max
  • FRISHTA 4X4 
  • חאלד איסמעיל ואחיו עבודות עפר
  • א.ס ורטהיים – יבואנית KONI & LOVELLS 
  • ENL 4X4 ייבוא ושיווק
  • סלע במדבר תשתיות
  • אבי חיימוביץ
  • גרר יורם
  • סתאבי יזמות ופרוייקטים – עבודות עפר, תשתיות ופיתוח 
  • ביג בן אופנועים ירושלים
  • Joseph car shop
  • ספארקו ישראל
  • ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל 
  • מועצה אזורית בני שמעון
  • משרד התרבות והספורט

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × one =