סקודה אוקטביה RS החדשה 2021 (2 ל’ 245 כ”ס) מ-209,990 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה אוקטביה RS החדשה 2021 (2 ל’ 245 כ”ס) מ-209,990 ש”ח

 

חטיבת סקודה, מבית צ’מפיון מוטורס, החלה בשיווק הדור הרביעי של האוקטביה הספורטיבית – סקודה אוקטביה RS, עם מנוע 2 ליטר טורבו, הספק של 245 כ”ס, החל מ-209,990 ש”ח

 

הדור הרביעי של האוקטביה RS מגיע לישראל שלושה חודשים לאחר השקת האחות המשפחתית בארץ ולאחר יותר מ- 275,000 יחידות שנמסרו מהדורות הקודמים ברחבי העולם. אוקטביה RS החדשה מציעה שילוב מנצח בין משפחתית איכותית ושימושית, למכונית ספורט דינמית: מנוע אימתני עם 245 כ”ס, מומנט אדיר של 37.7 ק”ג ופחות משבע שניות מאפס למאה קמ”ש לצד שפע של מרווח פנים לנוסעים ומרחב למטען ועם מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט. 

 

סקודה אוקטביה RS החדשה היא לא רק רכב משפחתי בטוח ומרווח אלא גם רכב ספורטיבי דינמי שיכול לספק חוויה עוצרת נשימה. הלב הפועם של הרכב כולל מנוע TSI עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 המשודך לתיבת הילוכים DSG דו-מצמדית בעלת שבעה הילוכים. המנוע בעל הספק של 245 כ”ס המושגים בין 5,000 – 6,500 סל”ד לצד מומנט מירבי של 37.7 קג”מ שמושג בין 1,600 – 4,300 סל”ד, מאיץ את האוקטביה RS מאפס למאה ב- 6.7 שניות בלבד, כשהמהירות המרבית של הרכב עומדת על 250 קמ”ש. הדגם הספורטיבי של האוקטביה מציע גם מערכת Driving Mode Selection לבחירת מצב הנהיגה ומערכת בקרת שלדה דינמית (Dynamic Chassis Control). אלו מאפשרות להגדיר פרמטרים נבחרים בהתאם לסגנון הנהיגה של הנהג עם 4 פרופילי נהיגה: Normal, Comfort, Sport, Individual. 

להשלמת התחושה, הרכב מצויד בהגה ספורט פרוגרסיבי – 2.13 סיבובים מנעילה לנעילה (בהשוואה ל-2.7 באוקטביה הרגילה), במתלי ספורט המנמיכים את המרכב ב-15 מ”מ ובדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, להעברת המומנט לגלגל בעל האחיזה הגבוהה יותר (דור 6). ה-RS מציעה גם סרן אחורי מסוג “מתלה רב-זרועי” לנוחות נסיעה מרבית בכל תנאי הדרך. 

 

 

עיצוב מלוטש. סקודה אוקטביה RS החדשה 2021

 

הדור הרביעי של האוקטביה מציע חיצונית ופנימית את שפת העיצוב העכשווית של סקודה, עם עיצוב מלוטש ואלגנטי בדגש על מאפייני ה-RS. החזית כוללת את הגריל המושחם הקרבי עם תג RS כסוף עליו, הפנסים הקדמיים הם Full LED בטכנולוגיית Matrix המאפשרת תאורה מרבית לנהג ללא סנוור שאר משתמשי הדרך, כשתחתם ניתן למצוא פנסי ערפל קדמיים בעיצוב ייחודי לדגם הספורטיבי. כנהוג בדגמי ה- RS, הרכב כולל מוטיבים שחורים לכל אורכו, עם חלונות אחוריים מושחמים, מראות צד שחורות, כשגם סופיות האגזוז בעיצוב ספורטיבי. הפנסים האחוריים בתאורת LED כוללים איתות דינמי, בעוד לוגו RS בעיטור שחור מבריק מקשט את דלת תא המטען הכוללת ספוילר. להשלמת המראה החיצוני הקרבי מציעה ה-RS, חצאיות צד בולטות וחישוקי סגסוגת “19 מושחרים בעיצוב ייחודי הכוללים בלמי דיסק בגודל 30 X 340 מלפנים ו-22 X 310 מאחור עם קליפרים בצבע אדום.

גם פנים הרכב מציע את המאפיינים הבולטים של הדגם, עם מושבי ספורט RS המעוטרים בתפרים אדומים, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, הגה ספורט תלת-חישורי מצופה עור עם עיטור RS ודוושות בחיפוי מתכת המשלימות את המראה הספורטיבי של תא הנוסעים. לצד המאפיינים הספורטיביים, הרכב מציע שפע של מערכות אבזור ונוחות כסטנדרט וכולל “קוקפיט וירטואלי” – לוח מחוונים דיגיטלי צבעוני בגודל ” 10.25, בעל מספר תצוגות הניתנות להחלפה ובהן תצוגת RS ספורטיבית וייחודית. 

 

 

 

 

בנוסף ה-RS מציע גם תצוגה עילית של נתוני הנסיעה Head up display)), מערכת מולטימדיה מקורית מדגם Bolero דור III הכוללת: מסך מגע צבעוני בגודל “10 עם תפעול מלא בעברית, לצד מערכת שמע מתקדמת מבית Canton עם 11 רמקולים וסאבוופר. הרכב מציע חמישה שקעיUSB Type C , עם 2 שקעים מלפנים, 2 שקעים מאחור (טעינה בלבד( ושקע ליד המראה המרכזית (לטובת חיבור למצלמת דרך(. המולטימדיה כוללת גם מערכת Smartlink לקישור עם מכשיר הטלפון החכם, עם Android Auto by Google, CarPlay by Apple ו-MirrorLink (חלק מיכולות המערכות תלוי בטלפון הנייד ובזמינות האפליקציות השונות בישראל על תנאיהן ומגבלותיהן), תא ייעודי לטלפון הנייד עם טעינה אלחוטית (למכשירים תומכים בלבד(, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם שלושה אזורי אקלים ופתחי מיזוג למושבים האחוריים, מערכת  Kessyלפתיחה, נעילה והנעה ללא מפתח בכל הדלתות, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען ועוד. 

סקודה אוקטביה RS היא הראשונה מדגמי המותג שמציעה כרית אוויר מרכזית חדשנית בין שני המושבים הקדמיים. הכרית מאפשרת הקטנת הסיכויים לפגיעה בין הנהג לנוסע שלצידו, במיוחד במקרה של התנגשות צדדית. כרית האוויר החדשה ממוקמת בחלק הפנימי של משענת מושב הנהג. 

 

 

סקודה אוקטביה אר אס 2021

 

כמו הגרסה המשפחתית, גם גרסת ה-RS מאובזרת בשפע של מערכות עזר בטיחותיות מתקדמות המוצעות כסטנדרט הכוללות בין היתר: 

מערכת אקטיבית Front Assist לניטור מרחק מלפנים אשר בולמת את הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות, כולל זיהוי הולכי-רגל, מערכת אקטיבית Lane Assist המפעילה תיקוני היגוי על מנת למנוע סטייה לא מכוונת מנתיב הנסיעה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית Adaptive Cruise Control, מערכת Side Assist המתריעה על כלי רכב ב-“שטח מת”, מערכת אקטיבית Rear Traffic Alert המתריעה על תנועה חוצה מאחור ובולמת את הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות, מצלמה אחורית מקורית, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים מקוריים, מערכת אקטיבית Maneuver Assist המזהה מכשולים מאחורי ובחזית הרכב ובולמת את הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות, 7 כריות אוויר ועוד.

 

מחיר סקודה אוקטביה RS יעמוד על החל מ-209,990 ש”ח, זאת בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 2,417 ₪. 

 

*הנתונים המוצגים בהודעה הינם נתוני יצרן הרכב מבדיקות המבוצעות בהתאם לתקינה האירופאית.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “סקודה אוקטביה RS החדשה 2021 (2 ל’ 245 כ”ס) מ-209,990 ש”ח”

  1. מה שבאמת מקצועי – שימוש בצמד המילים “השקה בארץ” (ככתוב בכותרת) אבל תמונות מחו”ל !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 4 =