סקודה אוקטביה RS החדשה (RS245) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

קיבלתי לידיי סקודה אוקטביה בגרסת הביצועים המכונה גם סקודה RS /VRS/ RS245 או פשוט הסקודה אוקטביה הכי משופרת ומאובזרת שתראו - מבחן דרכים

קודה אוקטביה RS. מבחן דרכים

ברבע הראשון של 2018 נחתה פה מכונית שאני לא אכחיש, אני ממש מחבבת.

תחשבו על סקודה אוקטביה, רק סופר משופרת, עם חישוקי סגסוגת שחורים מוגזמים, בקוטר 19 אינץ’, גג שמש פנורמי כהה, מושבי ספורט, חלונות אחוריים כהים, ספוילר אלגנטי, שני אגזוזים מצופים ומבטיחים, ומנוע אחד, 2.0 ליטר טורבו (TSI), עם הספק של 245 כ”ס בין 5,000-6,700 סל”ד, מומנט מרבי של 37.7 קג”מ בין 1,600-4,300 סל”ד. האצה מ-0-100 קמ”ש ב-6.6 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ”ש.

מצד אחד, מדובר בסקודה אוקטביה “בהפרעה”. מי צריך את כל הכוח הזה? והמראה שלה, הוא הכל חוץ מסולידי או משתלב בנוף. כמובן כשהגעתי הביתה לערד, כל העיניים ננעצו על האוקטביה RS, מבטי חיבה. הקהל שלה הוא כאן בדרום הארץ. אוקטביה לבנה, ג’אנטים שחורים. וולקאם הום בייבי.

אוקטביה RS. משתלבת היטב בנוף הדרומי

המספרים על הנייר בסקודה RS החדשה התנפחו וצמחו לטובה, עם תוספת של 25 כ”ס לעומת האוקטביה RS היוצאת, תוספת של 2.1 קג”מ, מהירה יותר ב-0.3 שניות, ותיבת ההילוכים השתדרגה, במקום תיבת 6 הילוכים DSG, המנוע משודך כעת לתיבת 7 הילוכים DSG החדשה. איכשהו, בתחושות, בזיכרון, סקודה RS לפני מתיחת הפנים השאירה עלי הרבה יותר רושם, חותם. היא נחקקה אצלי כמכונית שאני רוצה לעצמי. מכונית שהתאימה לי כמו כפפה ליד. איך זה יכול להיות, הנתונים על הנייר טובים יותר?

זה יכול לקרות מכמה סיבות:

  1. הנתונים השתנו, אך בפועל אין הרבה הבדל בתחושה. אחרי הכל, זו רק מתיחת פנים.

  2. אני עברתי שינוי. המכוניות שנהגתי בהן ב-3-4 שנים האחרונות, מכוניות חזקות, פסיכיות, עתירות כוח ויכולות, נתנו לי חומר להשוואה. נקודת פתיחה אחרת מפוכחת יותר להתייחסות למכוניות.

  3. מכונית המבחן עברה 15,000 ק”מ של מבחני דרכים ונסיעות מבחן. אין מה להוסיף בנושא הזה. ברור לי שהרכב הרגיש אחרת עם 0 קילומטר.


אז יצאנו לדרך. מבני ברק, עם הפנים לדרום. הקסם של הסקודה RS קיים, נוכח.
גם אחרי מתיחת הפנים. נותנים גז, הוא מאיץ ישר, ובכל מצב נהיגה שבחרתי. כמו במצב הנהיגה ה”ירוק” וחסכוני, ECO, כשביקשתי לרגע להאיץ, כל הסוסים התגייסו בבת אחת, בשונה ממכוניות אחרות שמצב נהיגה חסכוני מסרס אותן לחלוטין.

זו לא מכונית מעודנת. היא לא אמורה להיות, בתור גרסת הביצועים של הסקודה אוקטביה, ולכן, אין מה לחפש נוחות מירבית בנסיעה על כבישים עירוניים או בינעירוניים. ה-RS כן יודעת לשייט, מהר מאד, ובשקט יחסי, ולהעביר נסיעה ארוכה בנעימים.

סקודה RS245 העניקה לי יציבות ואחיזה בכל מצב, במהירות גבוהה ונמוכה, בפנייה חדה, בעיקול מזעזע שמשאיר אותך עם סחרחורת, ה-RS הזו, כמו גם לפני מתיחת הפנים, היא מכונית אוחזת בצורה יוצאת דופן, ובשילוב עם הגה מצוין, שאני מעריכה ומוקירה מאד.

סולידי, אבל בדיוק מה שצריך. תא נוסעים סקודה אוקטביה RS245

בחזית הפנימית, האבזור בתא הנוסעים ומראה תא הנהג, האמת? לא ציפיתי ליותר. הגעתי לרכב כשאני יודעת ומכירה שהאוקטביות ומשפחת סקודה בכלל היא משפחה סולידית. תא הנהג יכול להיחשב אפרורי ומשעמם, אך בעיני הוא יפה, אלגנטי ופרקטי, כאשר הנגיעות הקטנות ב-RS הכניסו הרבה עניין וצבע לתוך הרכב: הגה, ידית ההילוכים ובלם היד מצופים בעור, נגיעות צבע מתכתי בדוושות, בבקרת האקלים, בהנד ברקס, ותפירה אדומה בידית ההילוכים, בריפודי המושבים, בהגה, ובדלתות פסים אדומים נאים. וכמובן, חתימת ה-VRS בחלק התחתון של ההגה.

ויש גם מערכת שמע מקורית הכוללת מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ’, מערכת מולטימדיה אינטואיטיבית וקלה להבנה והפעלה, המתממשקת עם גוגל CAR PLAY או אנדרואיד AUTO, ומחוברת לעשרה רמקולים וסאבוופר אחד שעוזר מאד לחוויית השמע ברכב.

ברור במבט ובתחושה, שלסקודה אוקטביה הזו יש פתיל קצר.

מרווח פנים ראויה ופרקטי למשפחה. מושב בטיחות בסקודה אוקטביה RS החדשה

מרווח הפנים באוקטביה המשודרגת הזו ענק, מרווח פנים שהביא את האוקטביה למקום שבו היא נמצאת היום, גבוה. תא מטען ענק, בנפח 590 ליטר, שנפתח בהורדת המושבים לכ- 1,580 ליטר. מקום לשלושה מבוגרים מאחור, הטענה נוחה של מושב הבטיחות ומרווח טוב לרגלי הפעוט, והנוסע והנהג מקדימה לא יתלוננו. מכונית משפחתית.

לפני שאכנס לאבזור בטיחות, אני חייבת לגעת בעניין הצבע של הרכב, כי ברכב כמו סקודה RS זה קריטי. רכב המבחן היה לבן, עם חישוקים שחורים. זה לא תרם למראה הרכב, לדעתי. צבעים מוצלחים יותר למשפחות או נשים, יהיו – צבע מרכב אדום מטאלי, כחול מטאלי ואפילו אפור כהה יהיה אלגנטי וחייתי מספיק. זה רכב מיוחד, הוא ספורטיבי, משפחתי ספורטיבי, ולכן בבחירת הצבע הלא נכון, הוא יכול להיראות ברגע כמו רכב לצעירים חובבי מהירות ובלאגן, ורחוק מרכב משפחתי עם ביצועים טובים. כי לשם סקודה מכוונת עם הסקודה אוקטביה RS – למשפחות.

אז מה לגבי אבזור הבטיחות ברכב?

יש בה הכל ומספיק. עניין הבטיחות וציוד הבטיחות הוא חשוב, ולא רק במכוניות משפחתיות. יש היום סטנדרט בטיחות גבוה, והמכוניות של היצרנית הגרמנית – וולקסווגן עומדות בו, כולן, אם מדובר בסקודה, אודי או סיאט. 7 כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב ותיקון סטייה, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי כלי רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית/נומית בעת חירום ועוד.

למפרט המלא – סקודה RS245

חלונות מושחרים וחישוקים גדולים. אוקטביה משופרת
תמורה גדולה בעד המחיר (219,000 ש"ח)

אז איך אסכם, סקודה RS אחרי מתיחת הפנים, קיבלה יותר כוח ושדרוג המכלולים לטובת נסיעה ספורטיבית ומהנה יותר, והצליח לה. זו הייתה, ועודנה, מכונית מהנה, יציבה ואוחזת, שנותנת לנהג ולמשפחתו תמורה גדולה מאד בעד המחיר – 219,000 ש”ח.

מה היה חסר לי? לא חושבת שהיה חסר לי משהו, קשה להשוות את הסקודה אר אס למכונית אחרת, כי אין כזו. יש ספורטיביות קטנות יותר, יש ספורטיביות משפחתיות מב.מ.וו ו-אודי, מרצדס, שמביאות משהו אחר לגמרי. חבילה שונה לחלוטין. ולכן, אם מסתכלים על הסקודה אוקטביה RS245, כפי שהיא ועם כל מה שהיא מציעה, מדובר במכונית טובה, ואופציה טובה לקנייה.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen + seven =