סקודה אניאק iV רכב חשמלי (טווח 420-445 ק”מ) – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה אניאק חשמלית
סקודה אניאק iV

סקודה אניאק iV רכב הפנאי החשמלי החדש והראשון של מותג סקודה, מושק באופן רשמי החודש, על ידי היבואנית הרשמית של סקודה בישראל, צ’מפיון, לקחנו אותו למבחן דרכים

 

מבחן הדרכים פורסם לראשונה במגזין סופהשבוע של מעריב

 

סקודה אניאק חשמלי הוא קרוסאובר בגודל בינוני, בעל מידות מרווחות ושימושיות גבוהה מאד למשפחה. הרכב המשפחתי החשמלי האולטימטיבי (הנה, עשיתי לכם ספויילר), שמבוסס על פלטפורמת MEB המודולרית לרכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן. הסוללה החשמלית של הרכב מותקנת ברצפת הרכב ותורמת למרכז כובד נמוך, ובכך, גם למרחב הגדול בתא הנוסעים – אורך של 464 ס”מ, רוחב של 187 ס”מ, גובה 161 ס”מ ובסיס גלגלים של 276 ס”מ. ספויילר נוסף? כבר בדקות הראשונות של מבחן הדרכים, ובהתחשב בדגמים הטובים ופופולריים שסקודה שיווקה בשנים האחרונות (אוקטביה, קודיאק, קאמיק), אפשר לומר שפולקסווגן זה הדבר הכי טוב שקרה לסקודה (גם לפני עשור, למי שזוכר – מותג צ’כי קטן, לא כל כך רלוונטי או בולט באיזושהי צורה). וסקודה היא אחד הדברים הטובים שקרו לקונצרן הענק – פולקסווגן, מותג יחסית עממי שמציג עיצוב, וטכנולוגיה, בעיקר בכל הנוגע לאבזור נוחות ובטיחות, מעולמות היוקרה, עם מחירים מותאמים לקהל הרחב.

 

 

לסקודה אניאק מנוע חשמלי, (הנעה אחורית), עם הספק של 204 כ”ס (150 קילוואט), מומנט מרבי של 31.6 קג”מ, תיבת הילוכים בעלת הילוך אחד, תאוצה מ-0 ל-100 ב-8.7 שניות, וטווח חשמלי ריאלי של 445 ק”מ אמיתיים, (517 ק”מ על פי ה-WLTP. מומנט. קיבולת הסוללה של האניאק הוא 82 קווט”ש, סוללה שיכולה להיטען בקצב של עד 175 Kw בטעינה מהירה. משך טעינה מלאה בעמדת טעינה מהירה תארך כשעה, טעינה של עד 80% סוללה תארך כחצי שעה, בטעינה מהירה, וטעינה ביתית “איטית” בין 7.5-10 שעות (משך לילה).

 

סקודה אניאק iV תא נהג סקודה אניאק iV סקודה אניאק סאנרוף סקודה אניאק מולטימדיה

תא נהג ונוסעים

סקודה אניאק “מגיעה” אלי ברמת אבזור suite הגבוהה למדי, רביעית מלמטה (242,990 ש”ח), 6 רמות סך הכל, רמת גימור מאובזרת מקצה לקצה. אני מתקרבת לרכב המבחן, מערכת ה-KESSY, “הנעה, נעילה ופתיחה ללא מפתח”, מזהה אותי על ידי חיישני הקירבה, כשהמפתח נותר בכיס הג’ינס – זו פותחת את נעילת דלתות הרכב, ואת מראות הצד לצדדים. אני פותחת את הדלת, וברגע שאני יושבת על מושב הנהג, מערכת המולטימדיה נדלקת מעצמה, בקרת האקלים המפוצלת, גם היא, מתעוררת וממזגת (ממשיכה מהטמפרטורה האחרונה בה כוונה), לוח המחוונים הדיגיטלי הקטן, בגודל 5 אינץ’ ניעור גם הוא לחיים, ומציג אינפורמציה כללית – קילומטראז’, וטווח חשמלי שנותר.   איזו קבלת פנים מפוארת.

על גודלו של לוח השעונים מפצה מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 13 אינץ’, עם אפשרות לשליטה קולית, שליטה קצת מוגבלת, אך קיימת, במחוות ידיים. מי שמסתכל מהצד, בטח חושב לעצמו שאיבדתי את זה (העליתי על זה סרטון משעשע בקבוצת הפייסבוק “מלכת הכביש – רכב וצרכנות, למי שמכיר). למערכת חיבור / קישוריות מלאה ל-Apple Car Play ו-Android Auto, מערכת שמע טובה עם 8 רמקולים, פד טעינה אלחוטי כפול! לשני ניידים. אחד כבר לא מספיק. ושני שקעי טעינה USB type C.

לפני שאני מתניעה, רשימת האבזור עוד ארוכה, בעיקר ברמת גימור הזו, וכוללת גם יציאות מיזוג בעיטור כרום, תאורת רגליים מלפנים ומאחור, מושב נוסע קדמי מתכוונן לגובה, תמיכה לגב תחתון לנהג, מערכת לסיוע בחניה במקביל, גג שמש פנורמי עם פתיחה חשמלית במגע, תאורה במגע, ידיות צפות כסופות יפהפיות, משענות יד צפות, חיישני אור וגשם, וילונות שמש נגללים מאחור, תאי אחסון רבים ושימושיים, וגם תא מטען, עם פתיחה חשמלית, בנפח 585 ליטר.

 

סקודה אניאק תא נוסעים סקודה אניאק פתח אוורור לנוסעים סקודה אניאק תא מטען סקודה אניאק ידית

 

מי צריך היום כפתור התנעה? אני דורכת על דוושת הבלם והרכב מונע, כשהשקט נשמר בתא הנהג והנוסעים. לפחות עד שאתחבר לפלייליסט שלי בנייד. התחושה היא שהרכב קורא ומגיב לכל תנועה שלי והתרחשות. מהנמכת הווליום של המוזיקה שנשמעת ברקע, בעת התראות, או בזמן חנית הרכב. בזמן חניה לאחור, מראות הצד נוטות מטה, כדי לאפשר לי לחנות בדיוק בין הכביש למדרכה. ההתראות בדרך נעימות, ברורות ולא מבהילות, עם התראות צליל וטקסט על גבי לוח השעונים. ומערכות הבטיחות פועלות באותו אופן אלגנטי. בהתראות, בהבהוב אורות ממראות הצד, שמתריאות על רכב בשטח מת, בהחזרת הרכב, באופן חלק וזורם ולא מבהיל או היסטרי, לנתיב, בעת סטייה כזו או אחרת של הרכב.

הנסיעה בסקודה אניאק נוחה ואינטואיטיבית מאד. ההאצה מהמקום חזקה וזריזה, אך האצות הביניים עוד יותר, והן מהנות מאד. ההגה, שמרגיש מעט כבד בנסיעה עירונית, הופך למדויק בנסיעה מהירה, בינעירונית, והופך את הנסיעה ברכב לטובה, עם תחושה קבועה של יציבות וביטחון בכביש. לפרקים היה נשמע שבידוד הרעשים ברכב לא מושלם, זה תלוי כביש, ומהירות. אסכם בכך שרחשי רוח כמעט ולא נשמעים, ורעשי כביש סבירים נכנסים לרכב במהירות בינעירונית. עם מצבי הנהיגה כמעט ולא “שיחקתי”.

מאחורי ההגה שני “פדלים”/שיפטרים, שלא קשורים להעברת הילוכים, אלה מיועדים לבחירת בלימה רגנרטיבית. יש שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית, השנייה היא המיטבית לדעתי בנסיעה, היא לא פוגמת בנסיעה, וברגע שתורידו את הרגל מדוושת ההאצה, מצב הבלימה הזה יאט ויעצור את הרכב מבלי שתגעו בדוושת הבלם כלל. אותו אפקט יעשה אם תעבירו את הג’ויסטיק הקטן מימינכם (הכירו, זו ידית ההילוכים שלכם), להילוך B. בהילוך הזה תתרחש אותו האטה ובלימה, עם הורדת הרגל מה”גז”. זה אפקטיבי מאד, ומומלץ. במצב הזה אולי תצליחו גם לטעון את הסוללה בעצמכם בזמן הנסיעה, בכמה אחוזים נוספים.

היה חשוב לי להרגיש איך מצב הספורט מרגיש, וכשהוא מופעל אכן ההאצות מתחדדות, אבל לחיצה חזקה על דוושת ההאצה הייתה נותנת את אותו אפקט, בתחושה שלי. לאניאק יש מספיק כוח, והאצה מספקת מהמקום, ולכן, אני מניחה שגם אתם תשכחו קצת מקיומו של המתג הזה במרכז הקונסולה.

 

סקודה אניאק סקירה
סקודה אניאק iV מבחן דרכים
סקודה אניאק רכב חשמלי
סקודה אניאק קרוסאובר חשמלי

 

באותה שורת מתגים יש גם את מתג בקרת האקלים, כן, לא כל התפעול נעשה ממסך המגע, יש כפתורים חיצוניים שמקצרים את ההתעסקות. יש שתי אפשרויות בחירה לבקרת האקלים – זו הקלאסית, עם בחירת עוצמה וטמפרטורה, ובקרת אקלים חכמה למיזוג או חימום אזורים ספציפיים. אני מצאתי את בקרת האקלים הקלאסית שימושית יותר. מיושנת שכמותי. לא חשבתם שתיהנו מבקרת אקלים כזו מפנקת מבלי לשלם על הטווח החשמלי שלכם, נכון? אז דעו שהפעלת המיזוג על 24 מעלות, בעוצמה נמוכה תוריד כמעט 40 ק”מ מהטווח שלכם. אוורור בלבד יוריד הרבה פחות.

הסקודה אניאק iV כוללת חבילת בטיחות מקיפה, עם מגוון מערכות בטיחות המגיעות כבר מרמת הגימור ההתחלתית: מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה שעובדת טוב, ללא משיכות אגרסיביות של ההגה, מערכת פרואקטיבית להכנת הרכב למצב תאונה והגנה על הנוסעים, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בפקקים ומגביל מהירות, מערכת לניטור שטחים מתים (את ההתראה תראו בהבהוב אור במראות הצד), מצלמת נסיעה לאחור, שבע כריות אוויר, מערכת ניטור מרחק מלפנים עם התראה ובלימה אוטונומית, זיהוי כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ועוד.

סקודה אניאק iV מחיר
טווח ריאלי 445 ק”מ. סקודה אניאק iV

שורה תחתונה:

סקודה אניאק הוא קרוסאובר חשמלי מאובזר ושימושי, נוח, ובטיחותי, עם מרווח פנימי גדול, וטווח חשמלי ריאלי גדול המבטל את חרדת הטווח החשמלי. זהו אחד מהדגמים החשמליים הטובים שהושקו ב-2021, עם ציון טוב מאד בפרמטר עלות-תועלת. כשיש אולי עוד שני דגמים חשמליים שנותנים לו פייט. ואת זה אני אומרת בהתרגשות וציפייה גדולה, פחות מחודשיים להכרזת מכונית השנה שלי, “מלכת הכביש 2021”, והטקס הבינלאומי WWCOTY, לבחירת רכב השנה של עיתונאיות הרכב בעולם, טקס בו אני שופטת מן המניין.

 

 

קרוסאובר חשמלי חדש של מותג חדש – Aiways U5 מ-157,500 ש”ח

SKYWELL ET5 (סקיוול) קרוסאובר חשמלי חדש בישראל מ-175,000 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five + 5 =