סקודה קאמיק (1.5 ל’ טורבו) רמת אמבישן – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה קאמיק, הקרוסאובר הקומפקטי ועירוני החדש של סקודה נוחת בארץ, אל תוך הקטגוריה הצפופה, עם מימדים מאד נדיבים, רשימת מערכות בטיחות מתקדמות החל מרמת הגימור הבסיסית, וחוויית נהיגה מרשימה – מבחן דרכים

 

סקודה קאמיק יד 2
סקודה קאמיק (1.5 ל’ טורבו) רמת אמבישן – מבחן דרכים

 

כמה ימים לפני ההשקה הרשמית, סקודה קאמיק החדש, חדשה, נוחת אצלי בחניה למבחן דרכים. יום חמישי בבוקר. שורת קאמיקים צבעוניים מסודרת כמו סרגל, ותחושה חגיגית אופפת את אנשי סקודה. הקאמיק החדש, הקרוסאובר ה”קטן” במשפחה, ממוקם מתחת לסקודה קארוק, ונדחף לתוך קטגוריה, שסיכה כבר אי אפשר להכניס אליה. כשהמתחרים הישירים שלו הם: יונדאי קונה, מיצובישי ASX, סיטרואן C3 איירקרוס, מאזדה CX3, בן דודו הגרמני – וולקסווגן טי קרוס, שיהיה אצלי בשבוע הבא, ובן דודו הספרדי גרמני – סיאט ארונה.

בהשוואה כללית ושטחית בין כל המתמודדים הלא רעים האלה בקטגוריה, הסקודה קאמיק בעל מימדים מהנדיבים בקטגוריה (שמזכירים את הסקודה ייטי, למי שזה עושה לו סדר בראש), הקאמיק מגיע עם מערכות בטיחות מתקדמות חשובות החל מרמת הגימור הבסיסית, וזה נותן יותר מנקודת זכות אחת לדגם ולמותג הרכב, וגם המחיר שלו לא רע. לפי השמועות לפחות… וכך, בלי להשמע מדי דרמטית מדי, הקאמיק בא לעשות טרור למתחרים, או אם נתנסח בעדינות, בא לאכול להם מהעוגה.  

 

סקודה קאמיק 2022
בא לנגוס בעוגת המתחרים. סקודה קאמיק מחליף את הייטי

 

סקודה קאמיק חוות דעת
סקודה פאביה ספייס על הגובה?

 

מה בוחנים?

 

אני קיבלתי את גרסת המנוע 1.5 ליטר עם 150 כ”ס, מומנט של 25.4 מ-1,500 סל”ד (לא צריך יותר… ברכב כזה), והאצה של 8.4 שניות מאפס למאה קמ”ש. הקאמיק על כל גרסאותיו מגיע עם הנעה קדמית, ולארץ הוא מגיע עם תיבה אוטומטית DSG כפולת מצמדים (מה שמביא אותה להעברת הילוכים מהירה וחלקה יותר, ולכן עובדת טוב יותר), בעלת שבעה יחסי העברה. אם תקראו את מפרט הרכב בחו”ל, אתם עלולים להתבלבל מרוב גרסאות מנוע. אז הנה, עזרו לכם, אין גרסה ידנית, ואין גרסת מנוע דיזל – יש מנוע ליטר עם 115 כ”ס, והרכב שאצלי – 1.5 ליטר, ושתיהן משודכות ל-DSG.

יש 2 רמות גימור, אמבישן הבסיסית וסטייל, אני עם האמבישן. רמת גימור הבכירה יותר, סטייל, כוללת כמה מערכות ואבזורים מעניינים, כמו: קוקפיט וירטואלי (לוח שעונים/מחוונים וירטואלי), שנראה ממש טוב, בגודל 10.25 אינץ’, עם מספר תצוגות לבחירה. בנוסף לזה, קיימים מצבי נהיגה, שכן הייתי רוצה לנסות ולבדוק איך הם משפיעים על התנהגות הרכב והמנוע, ברמת גימור סטייל הגבוהה, יש גם מקום ייעודי לנייד עם טעינה אלחוטית, מערכת הנעה ללא מפתח (כאן הרגשתי שחזרתי קצת אחורה בזמן ברמת גימור הבסיסית), חסרו לי גם מנופי ההילוכים מאחורי ההגה, שלא קיימים ברמת האמבישן, חישוקי 17′ במקום 16′, פנסי לד מאחור, עם איתות אחורי דינאמי (תצוגת איתות מהפנטת, כמו שאנחנו מכירים ברכבי יוקרה), ותאורת אווירה בצבע אדום.

ואחרי שכתבתי את כל זה, שחור על גבי קובץ וורד, אני קובעת פה באופן חד משמעי, שגרסת הסטייל שווה את תוספת הכסף, 20 אלף שקלים, פלוס מינוס.

 

סקודה קאמיק 1.5
מרוב הזוויות הוא נראה טוב. קאמיק
סקודה קאמיק מחירון
מאוהבת בפנס לד. תאורת יום בסקודה קאמיק

 

שנתקדם למראה? יש זוויות מאד לא מחמיאות לרכב הזה, כמו הפרופיל, שמזכיר את הסקודה פאביה ספייס, גרסת סטיין שכזו. הנה בשבילכם גוגל, שתראו. מקדימה, החזית של הרכב, כבר נראית אחרת, מצודדת בהרבה, עם “גריל” בעל אופי, לא רוצה להגיד אגרסיבי, כי זה קרוסאובר עירוני אחרי הכל. נראה טוב וזהו. ופנסי הלד החדשים, פיצ’ר חדש של סקודה, פשוט משבחים את מראה חזית הרכב כולה. יש שני פנסים, התאורה הראשית, וה”גבה” הזו מעליה, זוהי תאורת היום של הקאמיק, ואני לא מתביישת להגיד שהתאהבתי בה.

 

סקודה קאמיק מידות
מושב אחורי יתאים ל3 נוסעים. סקודה קאמיק קרוסאובר קומפקטי למשפחה
סקדה קאמיק מפרט
הטענה לניידים, פתחי אוורור לנוסעים מאחור

 

מידות ומרווח פנים

 

המימדים הבריאים של הקאמיק הופכים אותו לקרוסאובר משפחתי קומפקטי פר אקסלנס – עם 3 מקומות  ישיבה מאחור, ו-3 חגורות/כניסות למושבי בטיחות. אבזור נוחות כמו יציאות אוורור, משענת יד, מקום לכוסות, שקעי USB C, ליושבים מאחור, אפשרות לקיפול מושבים, וחלונות גדולים ורחבים, כדי שאף אחד לא ירגיש קלסטרופובי בישיבה מאחור.

התחלתי מאחורה, וכעת עוברים לפנים – סביבת הנהגת והנוסע שלצידה 😉

 

סקודה קאמיק המלצה
תא נהג סקודה קאמיק
סקודה קאמיק מבחן
הנעה ללא מפתח ברמת גימור אמבישן הבסיסית. קאמיק

 

אבזור

אחרי שדיברתי על רמת הגימור סטייל, הבאמת אידאלית ברכב משפחתי, אני אמנה את האבזור והמערכות שקיימות בגרסת האמבישן. מדובר ברשימה לא קצרה, אבל אני מבטיחה לקצר. מה שחשוב שתדעו זה שיש מערכת מולטימדיה טובה, זהה בשתי רמות הגימור, פשוטה להבנה ותפעול, וגם יפה מספיק, הכוללת מסך מגע 8 אינץ’, תמיכה בעברית בלוטות’, שקעי USB C שעבור רובנו לא יתאימו לניידים החדשים, ולכן תצטרכו מתאם פשוט. יש גם חיבור לאנדרואיד אוטו, אפל קאר פליי, וMirror Link, שבעצם משקף את מה שיש לכם בנייד על גבי תצוגת מסך המגע/המולטימדיה.

לפני שאני מתרפקת בהנאה על הקאמיק ומשבחת אותו עד אין קץ, אני אזכיר שרשימת אבזור הבטיחות בקרוסאובר הקומפקטי הזה, היא יותר ממרשימה. ורק אציין שתיים מהן, כי בלימת החירום האוטונומית לא נכנסה תודה לאל לפעולה במבחן – מערכת התראה על רכב בשטח מת, מצויינת, עם חיווי מצוין בצד הפנימי של מראות הצד, כך שלא תתבלבלו עם תאורת הוינקרים במראות הצד. זה ממוקם במיקום אחר על גבי מראת הצד, וחיווי האור שלה שונה. בראבו. ויש את התיקון האקטיבי בסטייה מהנתיב, שבהתחלה חטף ממני קצת קללות, אבל דיברנו, והסכמנו שהוא עושה את העבודה שלו בדיוק הנדרש. לא כיביתי אותו במבחן, ואני לא ממליצה לאף אחד לכבות את המערכת מצילת חיים הזו. לא רק התראה על סטייה, אלא תיקון אקטיבי.

קאמיק, “יושב בול”, מתאים בול, זה הפירוש הכי עממי שמצאתי לשם הכינוי שהקנדים נתנו לרכב. סקודה אומרים שהקאמיק “מתאים בול” לעיר. ואני אומרת, הוא דווקא זורח מחוץ לעיר. סקודה ה”צכית” זוכה לבית גידול משובח, וככזו היא זוכה לקבל מערכות ותכונות אופי שמזכירות מאד את רכבי פולקסווגן ואודי. בנסיעה דרומה עם הקאמיק לא יכולתי שלא להתפעל מאיטום הרעשים שהרכב קיבל, “זכה לו”, אוסיף. זה לא סקודה, זה אודי. איטום רעשים מקטגוריות של מנהלים. לא רעשי רוח ולא רעשי כביש, גם במהירות תלת ספרתית. אחרי איטם הרעשים צריך לשבח את שיכוך המתלים הלא רע בכלל של הסקודה קאמיק. נוח ומשכך בכבישים בינעירוניים על פני אלה העירוניים. וכך או כך, אין הרבה דברים רעים להגיד עליהם, אחרי שנזכרים שמדובר בקרוסאובר “קטן” ועירוני. הוא מתעלה על הכינויים האלה. גדול מסך חלקיו.

 

 

סקודה קאמיק טיפולים
חבילה שלמה שכוללת דינאמיות, בטיחות וחוויית נהיגה

 

ומה לגבי הביצועים?

 

לא דיברתי עד כה על הדינאמיות של הרכב, כי המנוע הזה, 1.5 ליטר TSI, (טורבו), הוא מנוע מוכר, שיושב בהרבה קרביים של רכבי סקודה, והוא עושה עבודה טובה מאד בכולם. לא בחנתי את גרסת הליטר טורבו, שגם היא מוכרת מאד ברכבי הקונצרן כולו, וגם הוא מספק דינאמיות מרשימה ומספקת. ואף על פי כן, לתחושתי מנוע ה-1.5 ליטר יתאים יותר לגוף הזה והמיימדים הקאמיקיים האלה. אסכם בכך, שאם אתם משפחה, בלי לחשוב פעמיים, בחרו בגרסת המנוע החזקה יותר, ובאם מדובר ברכב לצורכי נסיעות לעבודה, רכב לסידורים, רכב שני במשפחה, גרסת הליטר תתאים בהחלט.

2 דברים קטנים לא היו מושלמים בחבילה הדי שלמה הזו של הסקודה קאמיק, וזה מצטרף לדעות חלוקות על המראה החיצוני של הרכב. קודם כל, ההגה, שמרגיש מעט קל/רך, אך לא פגע בתחושת היציבות, בפניות, חוויית הנהיגה וכו. וישנה השהיית טורבו קטנטנה בהאצה מהמקום, עד שלרגע חשבתי שמערכת הסטראט אנד סטופ פועלת, אבל היא לא. בהאצות ביניים, זה לא מורגש.

 

סקודה קאמיק למכירה
סקירה וחוות דעת על הסקודה קאמיק. החל מ-133,000 ש”ח

 

מה נשאר להגיד או לכתוב, כולנו נשמעים כמו נציגי מכירות של סקודה, וזה בגלל שכבר הרבה מאד זמן המותג הזה, סקודה, מייצר מכוניות ממש טובות, וטובות בלבד, שלא נופלות באף פרמטר. היא זורחת בפרמטר הדינאמיות של כלי הרכב שלה, ובצריכת הדלק המפתיעה שנילווית לזה. מפתיע כל פעם מחדש (גם אם לחצתי כל הדרך למסלול המוטורסיטי, ונהגתי בכבישים מזעזעים, שמדרדרים באופן סדרתי נתוני צריכת דלק), הקאמיק לא הרגיש בדרמה, ונתון צריכת הדלק הממוצע הראה כמעט 13 ק”מ לליטר. הכירו את הסקודה קאמיק, עוד מוצר שלם וטוב, נכנס לקטגורית רכבי הקרוסאובר הקומפקטיים הרותחת. החל מ-124,990 ש”ח.

 

סקודה קארוק 1.5 ליטר – מבחן דרכים

סקודה יטיי – מבחן דרכים

סקודה סקאלה אמבישן (117,990 ש”ח) – מבחן דרכים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − 10 =