סקודה קודיאק 4X4 ספורטליין (2 ל’ 190 כ”ס) – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה קודיאק 4X4
סקודה קודיאק 4X4 במבחן. כמה היא מתאימה לשטח?

סקודה קודיאק 2.0 טורבו-בנזין FL ספורט-ליין: מתיחת פנים ורמת גימור חדשה שמתווספת לרכב הפנאי שבעה מקומות, סקודה קודיאק, המוכר לטובה, עושה לו רק טוב, אך שאלת התמחור מציבה דילמה לא פשוטה בפני הרוכשים הפוטנציאליים

 

נעים (ונוח) להכיר

בני ברק, יום גשום, כבר סוף העונה. לא קיץ ולא חורף, לא ברור, אבל אני אוהב את זה. לא חם, ומצד שני, אין כמו האוויר הנקי שאחרי הגשם. היום אוספים את הסקודה קודיאק FL ספורט-ליין החדש למבחן דרכים. רמת גימור נוספת חדשה לרמות הגימור הקיימות ה-Style, Ambition ה-Exclusive וה-L&K. מדובר ברמת גימור בכירה ותיכף נלמד עד כמה. בעודי צועד לכיוון הרכב, ביני לבין עצמי אני תוהה, אמנם מדובר באחד מכלי הרכב החשובים/מדוברים בארצנו, אך יחד עם זאת, מדובר בסה”כ במתיחת פנים קלה ורמת גימור חדשה, אז בשביל זה עוד מבחן? 

כשאני רואה את הסקודה קודיאק, אני מבין עד כמה טעיתי. יש פה הרבה מעבר. המפגש הראשוני שלי מתחיל דווקא עם הישבן של הרכב, ואי אפשר לפספס את השינוי – יחידות התאורה ומחזירי האור מעט נמתחו בקצוות מעלה, ומופע האור, תאורת המטריקס, כפי שנקראת בשפת הקונצרן, בעת לחיצה על שלט הרכב, יפה מתמיד. אלמנט Scout בחלק התחתון של הפגוש וכיתוב SKODA גדול ושחור בולט, שאי שאפשר לפספס, על הצבע הלבן אותו קיבלנו למבחן. גם שאר הכיתובים, לרבות ה-4X4 בולטים בשחור. נגיעות בשחור ממשיכות לאורך כל הרכב – בספויילר האחורי העליון, במסגרות החלונות, בבתי מראות הצד, במדרגות הצד, מעט בחישוקי ה-19″ מסגסוגת, ואפילו פסי ההטענה על הגג, כולם טבולים בשחור. כיתוב SportLine בכנף, מזכיר לתוהים באיזה רמת גימור מדובר.

 

סקודה קודיאק SPORT LINE
סקודה קודיאק ברמת אבזור ספורט ליין

 

סקודה קודיאק 2 ל'
סקודה קודיאק מנוע 2 ליטר עם 190 כ”ס

 

מלפנים, השינוי מורגש עוד יותר, לאחר שבמתיחת הפנים הקודיאק מתחדשת ביחידות תאורה חדשות גם כאן, ונראה שעודנו ונמשכו מעט מעלה בקצוות. בית נורות הערפל גם כן בעיצוב חדש, ופגוש עם כונס אוויר בתחתית, רחב יותר ואלמנט Scout גם כאן בתחתית. הגריל הכסוף הוחלף ברמת הגימור הזו בגריל שחור מבריק, שנותן מראה קרבי וספורטיבי יותר. מדהים כמה נגיעות קלות בשילוב צבע שחור גורמות לרכב להראות טוב יותר מבעבר. 

ההתרגשות האמיתית מתרחשת בעת פתיחת הדלת. לא רק תאורת Welcome המאירה לרצפה מקדמת את פנינו, אלא גם מנגנון גומי שנשלף אוטומטית ומתיישב על דופן הדלת להגן עליה ועל רכבים חונים בצמוד מפגיעה. גאוני. הלוואי ומשרד התחבורה היה מחייב יצרניות רכב להתקין מנגנון כזה, זה יכול היה לחסוך המון עוגמת נפש ללא מעט בעלי כלי רכב.

 

סקודה קודיאק 2021
הדגשות שחורות בכל פינה ברכב מוסיפות המון

 

החל מרגע זה, כל מה שאתאר לא יוכל להסביר את עוצמת האבזור והיוקרה שבסקודה קודיאק הזו. זה מתחיל בכיסאות “באקט” ספורטיביים גדולים ועטופים בעור אלקנטרה שחור ונעים למגע, ובעלי כיוון חשמלי, נמשך לדשבורד עטוף בעור, בעל תפירות אלגנטיות, משולב דמוי קרבון שחור בחזית, דפנות דלת מרופדות באותו עור. להבדיל מרמת הגימור L&K לא תמצאו כאן חימום או מיזוג במושבים. הגה ספורטיבי קטום בצורת D מחופה עור ובעל מנופי העברת הילוכים, שתמיד כיף לגלות, ושלל לחצני שליטה על מערכות הרכב והבטיחות.

מאחורי ההגה לוח שעונים דיגיטאלי 10.25″ עם אפשרויות תצוגה דיגיטלית משתנות. בנוסף, נמצא בדשבורד גם מסך מולטימדיה בגודל 8″, כך שבשילוב מערכת MAXI DOT המספקת מחשב דרך ונתונים, יש פה לא מעט מידע לנהג, כיאה לסקודה. מאחור, שורת מושבים שניה מרווחת, בזכות בסיס גלגלים של 2.79 מ’ ועם מיזוג לשורה, בזכות מערכת מיזוג בעלת בקרת אקלים דיגיטלית תלת אזורית. יש פה וילונות נשלפים לחלונות המושחרים גם כך, להגנה מפני השמש בארצנו. 

 

סקודה קודיאק מחיר
סקודה קודיאק תא נהג

סקודה קודיאק מולטימדיה

 

שורה מושבים שלישית קיימת גם כן, אך פתח הגישה אליה מעט צפוף וזו תתאים בעיקר עבור ילדים. מאחור, תא מטען נפתח חשמלית, בעל נפח של 233 ליטר, אך בקיפול השורה השלישית מקבלים תא מטען גדול ומכובד.  

אני מתיישב במושב הנהג, הישיבה גבוהה ואוחזת. לחיצה על כפתור ההנעה ה-KESSY ויוצאים לדרך. המנוע שקט מאוד, והאקוסטיקה הטובה מונעת מרעשי החוץ לחדור. הטלפון מונח במשטח הטעינה האלחוטי, אך ניתן להטעין גם באמצעות חיבור כבל USB  TYPE C, ויש פה אפילו שתי כניסות כאלו. אני מניח את היד על משענת היד הגדולה שבין המושבים והתחושה היא של ישיבה בסלון. תוסיפו את גג הזכוכית הפנורמי הנפתח ואת המזגן המצוין, פשוט תענוג. מערכת המולטימדיה מנגנת לי את הפלייליסט שלי מהנייד, והסאונד הבוקע ממערכת CANTON מעולה, שזה די הגיוני אחרי שמגלים שיש פה לא פחות מ-11 רמקולים וסאבוופר. הנוחות הזאת גורמת לי לנסוע רגוע ונינוח, אולי ההפך ממה שהתכוונו שארגיש בגרסה הספורטיבית הזאת.

סקודה קודיאק 2022

סקודה קודיאק מושב נהג ונוסע

סקודה קודיאק שורה שלישית

גישה לא כל כך נוחה לשורה השלישית. סקודה קודיאק

 

גרסה חדשה לרכב הפנאי שטח סקודה קודיאק – מנוע דיזל 4X4

 

תא מטען סקודה קודיאק

תא מטען כשכל המושבים מאויישים

סקודה קודיאק 7 מקומות

תא מטען עם שורה שלישית מקופלת. סקודה קודיאק


עובדת מצטיינת

המנוע ב”סקודיאק”, מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המוכר של סקודה בעל הספק של 190 כ”ס, ומומנט של 32.6 קג”מ כבר ב-1500 סל”ד, משנע את הסקודה הענקית בצורה מעולה. בשילוב תיבת ההילוכים DSG7, יש פה תגובה חדה וזריזה בכל לחיצה על דוושת הגז.

ביציאה מהמקום מ-0 ל100 קמ”ש, הסקודה קודיאק הענק מצליח לגרד את ה-8 שניות מלמטה, רחוק ב-2 מאיות השניה מהנתון הרשמי שעומד על 7.7 שניות. אני יוצא במחלף לכביש המהיר ומרגיש בסיבוב איך הכסאות מחזיקים אותי היטב. זוויות גלגול? תשכחו מזה. הסקודה נטועה בכביש, רבות בזכות ההנעה הכפולה, 4X4, שמגיעה ברמת הגימור הזאת, ובזכות בקרת שלדה דינאמית (DCC). תאוצת הביניים מעולה, ולאחר שהגעתי למהירות התלת ספרתית המותרת בכביש המהיר, אני מקבע את בקרת השיוט האדפטיבית. 

 

סקודה קודיאק מסך

סקודה קודיאק לוח שעונים

בתחום מערכות הבטיחות סקודה תמיד הצטיינה, אבל בשנים האחרונות הם לקחו את הטוב ביותר והפכו אותו למצוין. רוצים דוגמא? בבקשה.


אם תעזבו את הידיים מההגה, מערכת הבטיחות תתחיל לצפצף. לאחר מספר שניות תרגישו הידוק חזק של חגורת הבטיחות, אחרי מספר שניות נוספות החגורה תתהדק שוב, רק שהפעם הרכב גם יבלום במקביל, וכל זאת, מאחר והוא יוצא מנקודת הנחה שאולי נרדמתם והוא מנסה להעיר אותכם או את תשומת לבכם. אם כל זה לא עזר, בקרת השיוט תושבת והמהירות תרד,  כך שאם חלילה תתרחש תאונה, היא תקרה במהירות נמוכה. לא פחות ממדהים. יש פה כמובן שלל מערכות בטיחות, שהבולטות בהן היא מערכת ניטור מלפנים, זיהוי והתראה על “שטח מת” במראות, מצלמה 360 , התרעה על תנועה חוצה מאחור, סיוע עזר בחניה, 9 כריות אוויר ועוד ועוד ועוד.

פונקציה נוספת שנחשבת בטיחותית, היא תפעול מערכת המולטימדיה באמצעות מחווה של כף היד. תנועת נפנוף מול מסך המדיה ימינה או שמאלה מעבירה תחנות או שולטת במידע על הרכב. הרעיון חביב, אך מעייף.

יש פה מספר מצבי נהיגה, חסכוני, ספורט, רגיל ואינדיבידואלי. בנוסף, מאחר ומדובר ברכב בעל הנעה כפולה ישנו כפתור OFF ROAD שתפקידו להציג במסך את זווית הגלגלים, גובה, טמפרטורת שמן ומצב בקרת הירידה במדרון. אך בשל ההנמכות SCOUT מלפנים ומאחור, היא יותר תתאים לטיול בשבילים מהודקים מאשר בשטח.

ובכל זאת, אי אפשר בלי חסרון קטן, אך משמעותי בעיניי. בסקודה מתעקשים להמשיך עם כפתורי תפעול מיושנים שהגיע הזמן שיחלפו מהעולם. אני מדבר על בורר החוגה להדלקת מצבי תאורה, אותו בורר מוכר משלהי שנות ה90′ שבדגמים מסוימים בקונצרן הוחלף בלחצנים. גם ידית התפעול של בקרת השיוט או השליטה על שמירת המרחק של הרכב מלפנים, היא אותה ידית וותיקה הממוקמת אי שם מאחורי ההגה, במקום תפעול באמצעות לחצנים על ההגה. בנוסף, נמצא על ההגה לחצן Drive Assist, שבפועל לא עושה כלום. מתברר שמדובר בלחצן שאמור להיות משולב עם GPS ובקרת השיוט האדפטיבית, שמוסיף עוד רובד לנהיגה האוטונומית ברכב, אך חוסל בעודו באיבו בישראל בשל הרגולציה האוסרת זאת.

בסיום המבחן, צריכת הדלק בנסיעה משולבת עמדה על 12.8 ק”מ לליטר , לא רע עבור מבחן שמרביתו היה בנהיגה דינאמית. בנסיעות הרגועות, הצריכה השתפרה ועמדה על 15.6  ק”מ לליטר.

סקודה קודיאק צריכת דלק
צריכת דלק בנהיגה שלווה חצתה את ה-15 קילומטר לליטר. סקודה קודיאק

 

סיכום


אין ספק שרמת הגימור החדשה, הספורט-ליין, מביאה את הסקודה קודיאק לרמה גבוהה. יש פה רכב פנאי ברמת גימור ספורט-פרימיום. גם המחיר בהתאם – 271,990 ₪ לפני אגרת רישוי, מה שגרם ללא מעט הרמת גבות לכל מי ששמע את המחיר. אמנם מקבלים המון, אך עדיין זה לא מעט כסף, מה שמציב את שאלת השאלות, מי קהל היעד? כמו מזג האוויר, זה לא מספיק ברור. קהל היעד נע בין משפחות צעירות בעלות כיסים עמוקים ורוח ספורטיבית לחברי מועדון הסו”ס (סבא וסבתא), שיצאו לפנסיה מסודרת ורוצים רכב לטיולים משותפים עם הנכדים בסופי שבוע. תג המחיר הוא השחקן היחידי שיקבע כמה יחידות מהיצירה הזאת נפגוש בכבישים. כך או כך, מי שיבחר בסקודה קודיאק ספורט-ליין, יקבל רכב פנאי בטיחותי, ספורטיבי, חסכוני ומעוצב. עכשיו אני משאיר לכם לקרוא ולהחליט.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

9 + two =