סקייוול (SKYWELL ET5) קרוסאובר חשמלי (400 קילומטר טווח) – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

SKYWELL ET5 חשמלי
SKYWELL ET5 קרוסאובר חשמלי חדש. צילוםL עמית אגרונוב

 

מהפכת כלי הרכב החשמליים מסין ממשיכה בתנופה. וכעת, מושק בישראל לא רק יצרן כלי רכב חדש – SKYWORTH, שחקנית חדשה בתחום הרכב החשמלי, יצרנית מסכים ענקית בסין ש”חצתה את הקווים” והחלה לפתח בעשור האחרון כלי רכב חשמליים. אלא גם יבואן חדש, מותג ודגם חדש – הכירו את הקרוסאובר החשמלי – SKYWELL ET5

 

SKYWELL ET5, רכב פנאי 5 מושבים (בשנה הבאה מתוכננת להגיע גם גרסת 7 מושבים), עם מנוע חשמלי בהספק של 204 כ”ס, הילוך קדמי יחיד, האצה ל-100 קמ”ש ב-7.9 שניות, וסוללה חשמלית מכובדת, 72 קוט”ש, עם טווח חשמלי מוצהר של 520 ק”מ. גם הטווח הריאלי טוב מאד, טווח שכולל; נהיגת מבחן מעט “לוחצת”, כבישים ארצישראליים בכלל, כבישים ארצישראליים בצפון הארץ בפרט, פקקים פה ושם, עליות ועוד – טווח אמיתי של 380-420 ק”מ.

הטווח הזה הופך את ה-ET5 לשחקן רלוונטי בשוק הרכב החשמלי, בו רכב עם טווח הנמוך מ-400 ק”מ אמיתיים, לא יכול לנסוק/להצליח, כך לפי טבלאות המכירות. כל מה שנותר לבדוק כעת, איך מרגיש ה-SKYWELL ET5 בפועל, בכביש, מה בו ימצא חן בעיני הצרכן הישראלי, ומה מחירו ההתחלתי.

 

גודש מותגים סיניים בישראל

לפני שאפתח במונולוג על הרכב, “משפט” על כניסת היצרנים/מותגים/דגמים תוצרת סין לארצנו הקטנה, ועל סין כמעצמת רכב חשמלי. שוק הרכב החשמלי הסיני הוא הגדול בעולם, עם ייצור של כמעט 5.5 מיליון כלי רכב עד 2020, ותכנון לעוד 3 מיליוני כלי רכב חשמליים בשנים הקרובות. היא למעשה עוקפת את ייצור כלי הרכב החשמליים באירופה וארצות הברית גם יחד. סין שמה דגש על ייצור כלי רכב חשמליים לעם, פחות רוח וצלצולים, יותר מרווח פנים ופרקטיות, ועושה זאת בשצף קצף, בגיבוי כלכלי נרחב. בישראל, העמיתה המזרח תיכונית, נחתו, תוך מספר שנים מועט, מספר מותגים סיניים בולטים, ביניהם MG, אייווייז (Aiways), MAXUS מקבוצת SAIC הסינית, מעצמה קטנה משל עצמה, GAC, SERES, וכלת השמחה SKYWELL, (צפו גם AION בהמשך, ומותג GEELY.

 

סקייוול ET5
סקייוול ET5. צילום: עמית אגרונוב

 

את סקייוול מייבאת לישראל קבוצת כדורי, חברת רכב גדולה, המתמחה ביצוא חלקי רכב (וגם ליסינג – הקבוצה מוכרת 1000 כלי רכב בשנה). זו חברה משפחתית שקמה לפני ארבעה דורות, הכוללת מאות עובדים, וכעת, זו סימנה לעצמה יעד חדש כמנוע צמיחה אסטרטגי – כלי רכב חשמליים.

באירוע השקה דינאמי קיבלנו את פני הרכב החדש, הסקיוול (SKYWELL) ET5, רכב נאה מאד, עם עיצוב סיני חייזרי קלאסי, מסובב ראשים, פנסי לייזר – לד רוחביים מלוכסנים, עם איתות דינאמי, וסמל מסקרן במרכז. בפתיחת הדלתות מתגלה מרווח פנים גדול ליושבים מאחור, תא מטען עם פתיחה חשמלית, בנפח 467 ליטר, וסביבת נהג (תא נהג) מודרנית בניחוחות פרימיום, עם מסך מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ’, ולוח שעונים דיגיטלי נאה בגודל 12.3 אינץ. יצרנית מסכים, אמרתי?.

סביבת נהג

בתא הנהג משטחים רוחביים דמויי עץ, פתחי אוורור מעוצבים, גימורים “מתכתיים”, לרוחב כל הדשבורד, ולא מעט טכנולוגיה, כמו משטח טעינה אלחוטי לנייד, שקעי USB וחשמל,  תאורת אווירה, גג שמש פנוראמי עם וילון (מרמת הגימור האמצעית), חימום ואוורור במושבים הקדמיים, מצב “לינה” למושב הנהג (כיוון המושב עד שכיבה כולל הדום שנפתח לרגליים), מצלמת חניה היקפית (ברמת האבזור הגבוהה), ועוד ועוד.

 

סקייוול ET5 מחיר
תא נהג סקייוול ET5. צילום: תומר פדר

 

בכל השפע שציינתי לא נמצאו זוג שיפטרים מאחורי ההגה, לתפעול ושליטה בבלימה הרגנרטיבית ברכב, זו שמאטה את הרכב ללא כל נגיעה בדוושת הבלם, זו שגורמת לנהג להרגיש יותר בשליטה על הנסיעה והבלימה ברכב, זו שמאחזרת אנרגיה לפי רמת הבלימה שאני בוחרת. יאמר לזכות ה-ET5, ברכב מערכת בלימה רגנרטיבית שעובדת לא רע, ואפילו שומרת על הטווח יפה, ואף מוסיפה לטווח קילומטרים בודדים בנסיעה מרובת האטות/בלימות/ירידות. ויש גם חיווי שוטף בלוח השעונים, על “המצב האנרגטי” של הסוללה בכל עת, אבל לי אין כל שליטה עליה.

 

סקייוול ET5 סקירה
לוח שעונים דיגיטלי. סקייוול ET5. צילום: תומר פדר
סקייוול ET5 טווח
הילוך יחיד. קרוסאובר חשמלי חדש. צילום: תומר פדר
skywell et5 ישראל
פד טעינה לנייד. צילום: תוצר פדר

 

בתחילת כל מבחן ברכב חשמלי, יש את עשר הדקות הראשונות בהן לוקח לי, לנו – סוקרים, כתבים, עיתונאי רכב באשר הם, ואני מרשה לעצמי לדבר ברבים, מאחר ובשיחות פתוחות, מסתבר שאנחנו חווים את אותן חוויות. בהן האסימון יורד לאט לאט, ואז באחת נופל, ואנחנו מבינים שמדובר ברכב מבחן עם מנוע חשמלי 100%, וסטייל הנהיגה שלנו חייב לעבור התאמה למציאות ולטווח הנסיעה המוכתב על לוח המחוונים הדיגיטלי, טווח לא סלחני, אחרת נסיים בחיפוש ארוך אחר עמדת טעינה או פשוט על גרר.

אחרי שלחצנו את לחיצות ההתלהבות הראשונות ברכב, אני וקולגה שלי, וחזינו בצניחת נתון הטווח החשמלי, התאפסנו, וכמו שהגדרנו את מצב הנהיגה, מצב קשיחות ההגה, ועוד הגדרות ומצבים במסך המולטימדיה, עברנו למצב “רכב חשמלי” ונהגנו הרבה יותר רגוע. רמת הגולן לפנינו, יום ארוך וגם מהנה לפנינו. על מערכת המולטימדיה המקורית הולבש ממשק בעברית, נחמד וצבעוני, רחוק מלהיות מושלם או אינטואיטיבי, אך מספיק כדי להבין “מי נגד מי”. חיבור הסמארטפון לבלוטות’ היה מהיר (אין אפל קאר פליי, או אוטו אנדרואיד), מערכת השמע השביעה רצון, והמטענים הטעינו את יתר המכשירים שחיברנו. מה צריך יותר?

 

skywell et5 israel
skywell et5. צילום: עמית אגרונוב

 

הנסיעה בסקייוול ET5 עברה עלי בנעימים, עם האצות לא רעות כשהעזתי ללחוץ, מושבים תומכים לנהג וגם לנוסע, נסיעה משככת למדי בכבישים לא סלחניים, ורעשי רוח ודרך סבירים בלבד. ברכב מערך בטיחות מקיף, התרשמתי בעיקר ממערכת השמירה על נתיב, תיקון סטייה אקטיבי ומרכוז הרכב בנתיב, המערכת עובדת בצורה חלקה וטובה. ב-ET5 גם שש כריות אוויר, ודירוג הבטיחות שלה בישראל עומד על 7 מתוך 8 מרביים. זה ציון טוב. מבחני ריסוק רשמיים של ארגוני בטיחות בינלאומיים עדיין אין.

הקרוסאובר החדש והמרווח מושק בארץ עם 3 רמות גימור, החל מ-175,000 ש”ח, רמת אבזור התחלתית שאינה כוללת משטח טעינה לנייד וסאנרוף, ועד 190,000 ש”ח לרמת הפרימיום. רכב הפנאי החשמלי מגיע עם אחריות מעודדת רכישה, 8 שנים על הסוללה או עד 150,000 ק”מ, ו-5 שנים על הרכב או עד 150,000 ק”מ. עם טיפולים חינם ל-4 שנים האחרונות או עד 120,000 ק”מ, וביקורת אחת לשנתיים.

 

skywell et5 range
skywell et5 טווח חשמלי בין 380-420 קילומטר. צילום: עמית אגרונוב
סקייוול בטיחות
skywell et5 תא נוסעים. צילום: תומר בפדר

 

ב-1.12.21 יפתח המטה המרכזי של SKYWELL בראשון לציון, שיכלול אולם תצוגה גדול, משרדי הנהלה, מרכז טרייד אין לכלי רכב חשמליים, ומוסך מרכזי, אחד מתוך ארבעה שישמשו את סקייוול בארץ. על פניו הכל נראה מושלם בחזון הקבוצה והמותג, בדגם החדש, וגם בדגמים החשמליים הבאים שלהם, שיגיעו בשנתיים הקרובות. ארץ קטנה, ושוק רכב חשמלי פצפון, גדוש מותגי ודגמי רכב חשמליים, הקרב על הכיס ולב הצרכן הישראלי הופך מאתגר.

זמן טעינת ה-ET5 מ-30 עד 80% בעמדת טעינה מהירה DC, כ-חצי שעה.
זמן טעינה מלאה בעמדת טעינה ביתית AC, כ-11 שעות

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − four =