סקירה: מצלמת דרך דו צדדית לרכב מוטורולה עם GPS ו-WiFi

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקירה: מצלמת דרך דו צדדית לרכב מוטורולה עם GPS ו-WiFi

 

סקירה: מצלמת דרך דו צדדית לרכב מוטורולה עם GPS ו-WiFi

 

מצלמת דרך דו צדדית (כפולה) מוטורולה 1080p HD עם GPS ו-WiFi  – מוטורולה MDC500GW

 

זו מצלמת הדרך השנייה של מוטורולה שאני מסקרת בחודש האחרון. האחרונה הייתה מוטורולה MDC400, מצלמת דרך שמצלמת לכיוון אחד, כלפי חוץ, מצלמת את הדרך והמכוניות מלפניי. היא הייתה ללא חיבור Wifi או GPS מובנה, ושמעתי שיש מצלמה מתקדמת יותר של מוטורלה שיש בה את כל התכונות האלה – מוטורולה MDC500GW.

הננו כאן. המצלמה הגיעה אלי לפני קצת יותר משבוע, לקח לי זמן להגיע אליה. בקופסא הלבנה אדומה יש מצלמה, כבל טעינה ארוך, יותר משני מטר, עם חיבור לפתח המצת, וללא כרטיס זיכרון מצורף. את הכבל צריך להשאיר מחובר קבוע למצלמה, אחרת תוך דקות המצלמה תיכבה.

הסיפור הזה עם הכבל מעסיק אותי. מה עדיף? מצלמה שמחוברת לכבל ארוך בתוך הרכב? (כמובן שצריך להנדס אותו מסביב הדשבורד שיראה טוב וגם לא יפריע לנהג, ויתנדנד לו ליד תיבת ההילוכים). או – מצלמה שצריך לקחת איתנו כל פעם שיוצאים מהרכב, כדי להטעין אותה בבית, ואז להחזיר ולהתקין ברכב?

אני לא הגדלתי ראש, השארתי את הכבל מחובר למצלמה, בלי לסדר אותו. ככה נהגתי, עם תיבה ידנית, וכבל שם משתרך באזור. תסדרו את הכבל, תדביקו, או כל מה שתמצאו לנכון. אל תהיו ענת #2

 

 

התקנה פשוטה וברורה של המצלמה על השמשה הקדמית ברכב

 

אחרי שהתקנתי את המצלמה על השמשה הקדמית, הסיפור הוא פשוט – לשים כרטיס זיכרון בחריץ המיועד (עד 32GB), להגדיר יום ותאריך במצלמה, (אני גם הגדרתי שהמצלמה תצלם ללא סאונד, למה צריך? וגם תופס יותר מקום…). כאשר יתר ההגדרות, הן הגדרות המחדל הרצויות, ולכן אין טעם לגעת בהן. הרזולוציה גבוהה, הלופ בה מצלמת המצלמה באורך דקה, וכשכרטיס הזיכרון נגמר, המצלמה מתחילה לדרוס חומרים ישנים.

למצלמת הדרך הכפולה מבית מוטורולה, זוית צילום רחבה של 150°, המאפשרת הקלטה של כל המתרחש בחלקה הקדמי והפנימי של המכונית במהלך הנסיעה, בו זמנית כמובן.

מסך המצלמה הוא בגודל 2 אינץ’. קטן, ודרכו הנהג רואה גם את תמונה הדרך מלפנים וגם מאחור, בריבוע קטן, כרבע מהמסך. כלומר, לא רואים הרבה. המצלמה מקדימה לא ניתנת לכיוון ידני, פשוט ממקמים את המצלמה במרכז השמשה הקדמית והיא כבר “תתפוס” את כל הדרך מלפנים.

המצלמה הפנימית, לתוך הרכב, אמורה לתפוס ולצלם את החלק האחורי, השמשה האחורית, שחלילה במקרה של תאונה עם הרכב מאחורינו, היא תתעד מה קרה שם בדיוק.

בזמן שיחסית רואים בבירור מה קורה בכביש מלפנים, אני לא הצלחתי לראות הרבה ממה שהמצלמה מצלמת כלפי פנים, קצת משענות ראש, והרבה שמש. כיונתי קלות את המצלמה הפנימית, כדי לתפוס את כל החלק האחורי, כל השמשה האחורית, וכל שנותר, הוא לקוות שלא נעשה תאונה אחורית, ושאם כן, השמש לא “תשרוף” את הווידאו, ואת מה שמוצג בו.

 

מצלמה קדמית במצלמת הדרך הדו כיוונית של מוטורולה

 

המצלמה האחורית, שמוצגת בכרבע ממסך השני אינץ. לא ברור מה נתפס בעדשה שלה

 

אם תשאלו אותי, גולת הכותרת היא דווקא האפליקציה הייעודית אליה מתחברים ומחברים את מצלמת הדרך – ה-GPS המובנה מאפשר לכם להתחבר למפה המסונכרנת עם צילומי הווידאו, ובכך למפות את המיקום שלכם בכל רגע, ובחלילה תאונה. ביום יום היא יכולה פשוט להציג לכם את מפת הדרך בה אתם נוסעים.

הוויפיי, (wifi) ראשית מאפשר חיבור של המצלמה עם הטלפון, ומאפשר צפייה מהירה בקבצי הווידאו, מבלי הצורך להעלות את מצלמה הביתה ולחבר אותה למחשב כדי לצפות בקבצים.

 

 

דרך הנייד ובעיקר דרך המחשב, בו יש לנו מסך גדול ורחב, אנחנו יכולים לראות את קבצי הוידאו כמו שצריך, ולהבחין בכל הפרטים, גם באילו שאנחנו לא מצליחים לראות דרך מסך שני האינץ’ של המצלמה, כן, גם במה שהמצלמה הפנימית מצלמת, וקולטת את המתרחש מאחור.

גם אם תנמיכו את משענות הראש מאחור, או תסירו אותך לחלוטין, נראה לי שמצלמה שיושבת מאחור, פיזית, בשמשה האחורית של הרכב עדיפה, ותוכל לעזור לנו להוכיח מה התרחש בדיוק במקרה של חלילה תאונה.

המצלמה ביחס למחיר שלה? התמחור הוא סביר. למצלמה יתרון גדול, החיבור שלה לנייד, מה שנחוץ וראוי לזמננו. צילום דו כיווני, וגם GPS מובנה שמחבר תמונה למיקום.

עכשיו מוטורולה צריכה לייצר מצלמה עם סוללה חזקה שתעבוד למשך כמה שעות, ללא הכבל הארוך והמסורבל, וכן, גם המסך חייב להיות גדול יותר, גם אם זה יפגום מעט באסתטיקה של המצלמה.

 

מסך גדול יותר היה עוזר, גם אם יבוא על חשבון המראה או אסתטיקה של המצלמה

 

מפרט המוצר:

סוג העדשה: עדשה אחורית מסוג Tele-Lens 12mm

תכולת האריזה: מצלמת רכב, תושבת ייעודית, כבל טעינה ומטען לשקע המצית

מטען: כן

מיקום התושבת: שמשה

דריסת קבצים: כן

סוג תצוגה: מסך LCD מסוג TFT

נפח מקסימלי לכרטיס זיכרון – SD: 32GB

נורית חיווי: כן

סוג סוללה: Li-Polymer

צורת טעינה: טעינה באמצעות כבל

הדלקה אוטומטית: כן

זמן אחריות: שנה

מחיר: 599 ש”ח

 

הורדת האפליקציה למצלמת הדרך

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

6 + 14 =