סקירה: מצלמת דרך לרכב Motorola MDC400 עם מסך 4′ (399ש”ח)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סקירה: מצלמת דרך לרכב Motorola MDC400 עם מסך 4′ (399ש”ח)

 

מצלמת הדרך של מוטורולה MDC400 – מצלמה לרכב עם מסך תצוגה 4′ וכבל חיבור למצת, קלה, מעוצבת ופשוטה לתפעול, במחיר 399 ש”ח לצרכן – סקירה וחוות דעת

 

מצלמות הדרך נכנסו לחיינו לפני בערך עשור, בעיקר במוניות, משטרות וכוחות ביטחון, עוד הרבה לפני, ואנשים פרטיים החלו להבין, בעיקר ממקרים שנחשפו אליהם, שמצלמות דרך יכולות להיות ההבדל בין קנס לאין קנס, הדרך היחידה להגן על הרישיון שלך, ובמקרים קשים, לא עלינו, של תאונות דרכים, שם צריך להוכיח מה קרה, ולהתנהל מול צד שני, שלישי, וחברות הביטוח.

פעם מצלמות דרך היו הרבה יותר יקרות, התחילו בכמה מאות טובות של שקלים, עד 1000 פלוס פלוס. והאמת היא שנדהמתי לגלות שיש מצלמות של 200-300 שקלים, שעובדות מצוין, וממלאות את “תפקידן” בהצלחה. כי מה צריך בסך הכל ממצלמת דרך, שתעבוד כל עוד אנחנו נוהגים, ותצלם באופן חד וברור (רזולוציה גבוהה), וגם כרטיס זיכרון זה חשוב… כרטיס SD בנפח 32 או פחות. הרבה מצלמות דרך, בעיקר הפשוטות שביניהן, לא יוכלו לקרוא כרטיס בנפח זיכרון גבוה יותר.

 

MOTOROLA MDC400 מצלמת דרך לרכב עם חיבור כבל למצת

 

אז הגיעה לפתחי מצלמת דרך של מוטורולה – MDC400. אני רציתי אותה, בחרתי בה, בעיקר לפי הצורה שלה, היא נראיתה לי יפה יותר מהיתר, והמסך שלה קצת מזכיר טלפון חכם. אז טרם בדיקת יתר הנתונים, המראה שלך שבה אותי, וזה דבר לא רע בכלל. עם שפע מצלמות הדרך לבחירה, עיצוב שיתפוס את העין, הוא דבר חשוב.

מצלמת הדרך, או מצלמת רכב אם תרצו, MOTOROLA MDC400 היא מצלמה חד כיוונית, כלומר, מצלמת רק מה שקורה בכביש, מחוץ לרכב, ולא מה שקורה בתוך הרכב, אז למי שחשוב שהמצלמה תהיה דו כיוונית, ותצלם במקביל את מה שקורה בתוך הרכב, יש את מצלמת הדרך – מוטורולה Motorola MDC500, מצלמת דרך כפולה, שמצלמת לשני הכיוונים, מבוססתGPS , לזיהוי מקום התאונה, ובעלת עוד תכונות חשובות, כמו ראיית לילה משופרת, חיישן תנועה לזיהוי תזוזה או התנגשות ו-WiFi לטובת העברה פשוטה ונוחה של קבצי הצילום למכשירים ניידים.

פתחתי את הקופסא של ה-MDC400, התרשמתי שהמצלמה הזו קלה ופשוטה מאד להפעלה. להכניס כרטיס SD, לחבר אותה לפתח המצת ברכב, לעדכן את הזמן והתאריך, ולצאת לדרך. כל הגדרות הרזולוציה, החשיפה לאור, משך הצילום בלופ (המצלמה מצלמת בלופ, יחידות של דקה, וברגע שכרטיס הזיכרון מתמלא היא מתחילה לדרוס צילומים ישנים ולצלם עליהם צילומים חדשים, אז תגבו את הצילומים לעתים קרובות, אם יש לכם בהם צורך).

 

 

ההגדרות הן פשוטות:

 

יש חמישה כפתורים בצידי המצלמה הקלילה, כל אחד מהם שולט בכמה פונקציות, כמו הכפתור הלפני אחרון ששולט בהרצה קדימה במהלך צפייה, השתקה, הפעלה כיבוי לד, ועוד. וכך כל אחד מהם. אני אישית כיוונתי תאריך, ושעה, בדקתי שהלופ שלו לא קצר או ארוך מדי, שהמצלמה לא מקליטה סאונד, נראה לי שזה ייקח יותר מדי זיכרון, וגם בינינו, מי רוצה לשמוע אותי שרה כל ההקלטה?

יש למצלמה שקע USB, החיבור ממנו הכבל יוצא למצת, יש מיקרופון, רמקול, נורית לד, לחצן איפוס, וזהו, אין מה להסתבך כלל.

כבר בתחילה אפשר להבחין בכבל הארוך, אותו צריך להנדס אותו במרחב, או לסדר אותו סביב עם אזיקונים או פשוט לדחוף אותו לאנשהו ברכב, כי אם לא, הכבל פשוט משתרך מהמצלמה מטה לכוון המצת, ושוכב באמצע תא הנהג. האמת היא, שלא חשבתי עדיין על איזשהו פיתרון יצירתי לכבל. ואני ממש מעדיפה לא לחורר או להדביק את הכבל לדשבורד. אז זה יישאר כך. הפיתרון הכי טוב הוא לקנות מצלמה אלחוטית, שככל הנראה תדרוש טעינה מדי יציאה מן הרכב. תעשו את השיקולים שלכם.  

 

מצלמת דרך מעוצבת יפה ופשוטה לתפעול, עם מסך תצוגה

 

אז יצאתי לדרך, המצלמה מתחילה לצלם מרגע ההתנעה ואספקת החשמל אליה, כל תנועה דרך המצלמה נראית כמו זירת פשע, וכל המכוניות על נהגיהם, נראים חשודים. זה דווקא מצחיק. האיכות של המצלמה גבוהה מספיק, הצלחתי לראות את לוחיות הרישוי של רוב המכוניות שהיו קרובים אלי בדרך. אם הן רחוקות מדי, יהיה קשה לראות, ואין דרך להגדיל את המסך כדי לזהות לוחיות. המסך הוא אינו מסך מגע, והבנתי שגם מסכי מגע במצלמות דרך, ירגישו הרבה פחות טוב מהתפעול שלנו בניידים. אז מהר מאד ויתרתי על לגעת במסך, זה דומה לנייד, אבל לא נייד.

במצלמה יש אפשרות לשמור קטעים ספציפיים בתיקיות, תיקייה אחת היא ייעודית למקרים של חלילה תאונה – שהמצלמה הרגישה רעד או מכה ברכב והחלה לצלם את המאורע. אז זו פונקציה נהדרת שהצילומים הללו חלילה לא ייגרסו.

איך מצלמת הדרך מצלמת בחושך? נורת הלד בה מאפשרת צילום תמונה מוארת וברורה גם בנסיעה בשעות הערב.

 

 

המצלמה הזו פשוטה וטובה, ובהמשך הדרך, באופן דו משמעי, אוכל לדעת איך והאם עמדה בחום הישראלי, האם נשמרה היטב, האם המסך לא איבד מאיכותו והגוונים שלו, והאם חלילה במקרה חירום היא תהיה שם לתעד את שקרה. טפו טפו טפו. והאם אנחנו לא מבקשים יותר מדי ממצלמת דרך, שעלותה, כעלות ארוחת ערב.

מחיר המצלמה הוא סביר ונוח לכל כיס – 399 ש”ח, וציפור לחשה לי שלעתים יש חנויות שיוצאות במבצעים, והמצלמה בהן נמכרת במחיר נמוך יותר.

 

סקירות נוספות למצלמות דרך:

מצלמה לרכב DOD LS430W FULL HD

מצלמה לרכב NOVOGO NV-22 דו כיוונית

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × two =