סקירה: מצלמת דרך לרכב NOVOGO NV-22 דו כיוונית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקירה למצלמת דרך לרכב דו כיוונית full HD של מותג NOVOGO, במחיר 499 ש"ח. כולל קטע וידאו להמחשה

סקירה למצלמת דרך לרכב NOVOGO NV-22 דו כיוונית Full HD

צילום וכתיבה: אלכס רבינוביץ'

מצלמות הדרך הופכות יותר ויותר פופולריות בקרב הנהגים, והאמת? זה לא מפתיע כלל. אופניים חשמליים תקועים לך בנתיב, ילדים מתפרצים לכביש על קורקינטים, ואיך לא? סמארטפון אהוב ליבנו. כל אלה לא תורמים למספר תאונות הדרכים להצטמצם. ההפך הוא הנכון. ונכון שכולנו נהגים הכי טובים, אבל אף אחד לא מבטיח שלא נקלע לסיטואציה לא נעימה. כאשר נצטרך להוכיח את חפותנו, העד הכי טוב שלנו או במקרה שלנו העדה, היא מצלמת הדרך אשר מקליטה את המתרחש בנסיעה. לאחרונה הגיעה לידינו מצלמת הדרך NOVOGO NV-22 מבית “בנדא מגנטיק” ומזה שבועיים אנחנו מתניידים רק איתה, והאמת היא לגמרי תורמת לתחושת הביטחון בכביש.

אז בואו נדבר רגע על המצלמה. המצלמה מגיעה עם זרוע ואקום המודבקת על השמשה, ולהפתעתנו בתקופת המבחן לא התבקשנו להרים אותה מהרצפה ולו פעם אחת למרות השמש הקופחת שעות ארוכות על שמשת הרכב. רואים? זה אפשרי. המצלמה מחוברת בשקע המצת, כאשר ניתן להחביא את הכבל בתוך הפאנלים, או לחולי האסתטיקה שבינינו ניתן אף לחבר ישירות למצבר. המצלמה מצוידת במסך LCD, בגודל 3 אינץ’, כאשר מצדדיו 6 כפתורים לתפעול התפריטים. המצלמה תומכת בעברית, דבר שהופך את הניווט בתפריטים לטריוויאלי ונוח.

מצלמת דרך לרכב. NOVOGO NV-22 - במחיר 499 ש"ח

המכשיר כולל 2 מצלמות – המצלמה הראשית שמתעדת את הנסיעה ומצלמה אשר מצלמת את המתרחש בתוך הרכב. ניתן לסובב את 2 המצלמות על מנת להשיג את זווית הצילום האופטימלית. מצלמת פנים עשויה לעזור מאוד למי שרגיל להסיע הרבה אנשים ברכב, נהגי מוניות, נהגי הסעות וכו’. האמת שהופתענו לגלות גם כי מצלמת הפנים רואה את המתרחש מאחורי הרכב, בהנחה כמובן שהשמשה האחורית לא מוסתרת מדי. הדבר עשוי לעזור במקרה וחלילה רכב “יכנס” בכם מאחור והנהג בו ירצה להתנער מאחריות. עם זאת, את מספר הרכב הפוגע יהיה קשה יחסית לזהות במצלמה. מי שאינו מעוניין בהקלטת המתרחש ברכב יוכל לכבות אפשרות זו.

בנוסף, ניתן לבחור מה יהיה מוצג על המסך בזמן ההקלטה – צילום במצלמה קדמית, צילום פנים הרכב או שילוב של השניים. בלי קשר לתצוגה שתבחרו, בהנחה שהגדרתם צילום של פנים וחוץ, המצלמה תפיק לכם 2 סרטונים נפרדים.

וכעת, לדבר החשוב ביותר בכל מצלמת רכב, וזה איכות הצילום. ה-NV-22 מצוידת בחיישן של חברת-SONY בעל מפתח צמצם של 1.8/f שמבטיח איכות צילום גבוהה, גם בתנאים של תאורה חלשה. בזכות זווית צילום רחבה של 140 מעלות ואופטיקה איכותית המצלמה מספקת לנו צילום 1080p Full HD איכותי ויעיל. ההקלטות בהן צפינו נראות ברורות וחדות, כאשר לא התאמצנו כלל לזהות את מספרי הרכב מקדימה, גם בנתיבים הסמוכים.

כמובן שעל מנת להשתמש במצלמה, יש לצייד אותה בכרטיס זיכרון ייעודי. במקרה של המצלמה אותה אנו סוקרים, נדרש לרכוש כרטיס micro SD. המלצתנו היא לרכוש כרטיס בגודל 16 ג’יגה לכל הפחות, עם עדיפות ל-32 ג’יגה, על מנת שהקלטות קריטיות לא ימחקו עד שתגיעו למחשב שלכם ותעתיקו את הקטע הרצוי. ברגע שהכרטיס יתמלא, המצלמה תעבור להקליט על גבי הקטעים הכי ישנים, עד שהכרטיס יתמלא שוב וכך הלאה. אם יש ברשותכם כרטיס זיכרון בעל נפח קטן, אל דאגה, למצלמה יש אפשרות לשמור את קטעים מוקלטים שבחרתם שלא ימחקו ולא יוקלטו עליהם הקלטות בשום מקרה.

ההקלטות במצלמה נשמרות במקטעים, כאשר ניתן לבחור בין אורך של דקה אחת, 3 דקות או 5 דקות הקלטה לכל מקטע. פיצ’ר נחמד שנתקלנו בו במצלמה, הוא הקלטת חירום, בה המצלמה מזהה בזכות חיישן ה-G, פגיעה כלשהי או סטיה חדה מנתיב הנסיעה, במקרים כמו אלה, המצלמה תדע לשמור את מקטע הוידאו הרלוונטי ובכך, תמנע את הסרתו. אגב, ניתן לבחור את רגישות החיישן, כך שבמקרה של נהגים בעלי סגנון נהיגה פחות חלק, המצלמה לא תזהה כל בלימה או האצה מהירה כאירוע מסוכן שיש לשמור אותו.

מצלמת דרך דו כיוונית

מה אהבנו?

  • צילום Full HD  חד וברור – בכל תנאי התאורה.

  • זווית צילום רחבה מספקת אינפורמציה רבה על מה שקורה מלפנים.

  • מצלמת פנים – מעולה למסיעים.

  • תפריטים וממשק קל ונוח בעברית.

 

מה אהבנו פחות?

  • רמקול של המצלמה רגיש מדי לרעשים אשר נקלטים בצפיה בוידאו.

  • בתנאי דרך רעועים המצלמה מייצרת רעידות אשר גורמות לטשטוש של פריטים מסוימים.

מחיר המצלמה עומד על 499 ש”ח, מחיר סביר למדי למצלמת Full HD דו-כיוונית, בעלת איכות צילום מעולה. אין ספק כי ניתן למצוא מצלמות דרך לרכב גם בתקציב נמוך יותר. עם זאת, ייתכן שזה יבוא על חשבון איכות הצילום ואמינות המוצר. אז אם אתם מחפשים מוצר איכותי שיעשה את עבודתו נאמנה ויתן לכם אף מעבר למה שמצלמות אחרות מספקות, מדובר ברכישה טובה ובמצלמה איכותית שתהיה עדה נאמנה לצידכם לכל מקרה שלא יבוא.

ניתן להשיג ברשת קרביץ

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “סקירה: מצלמת דרך לרכב NOVOGO NV-22 דו כיוונית”

  1. לצערי דווקא קטע הווידאו בכתבה ממחיש כיצד המצלמה לא מצלמת בברור
    את מספרי המכוניות בקטע שצולם בשעות בין הערביים.

  2. איל, גם אני חשבתי ככה, עד שראיתי שהיוטיוב שלי לא מוגדרר על HD.
    אחרי ששיניתי בהגדרות, רואים דווקא את הצילום מאוד ברור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − 6 =