סקירה על ג’יפ רנגייד והמלצה למסלול שטח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יצאנו לבדוק איך מרגיש הרנגייד בטריטוריה של האחים שלו - רכבי השטח הגדולים ממותג JEEP

מאת: כפרה – עדי שפרן
תמונות: יצרן, כפרה – עדי שפרן


ג’יפ רנגייד הוא רכב מושך שמושך מאד את תשומת לב המשתמשים האחרים בכביש. זה JEEP, עם סממנים מוכרים של המותג הידוע, אך קטן יותר, ולא בתצורה המוכרת.

נעים ונוח לנסוע בו בכביש, אם בעיר הצפופה, או בכבישים הבינעירוניים הפתוחים והמהירים. נוחות שממשיכה גם בנסיעה בשבילים, בהם ערכתי את מסלול הטיול.

גובה הרכב, לי באופן אישי מתאים. אני אוהבת לנהוג ברכבים הגבוהים שמשרים נוכחות בכביש. הנהג זוכה בשדה ראיה רחב וגדול יותר בשל היותו גבוה מעל לרכבים הפרטיים. רק מראות הצד, ממוקמות בצורה מוזרה, קרוב מידי לנהג, מה שהפריע לי מעט.

נסיעה נוחה ונעימה בכביש ובשבילים

העיצוב החיצוני אפנתי ומתאים לסצנת רכבי השטח הקטנים. לעומת רכבי הקרוסאובר שקיימים בשוק ובקטגוריה, הרנגייד נראה אחרת. הוא גם שונה מהעיצובים שאנחנו מכירים ממותג JEEP – מבנה קובייתי, פנסים אחוריים מרובעים. עושה רושם שדאגו למתג את הרכב עם אקססוריס של המותג JEEP כדי שלא יתבלבלו עם רכב שדומה לו מאד, ממותג אחר.

לאורך החלק העליון של הרכב, גג שקוף שנפתח במלואו. בימות הקיץ החמים לא נעים כל כך לנסוע עם החלון פתוח, שכן השמש חודרת לחלקו הפנימי של הרכב, גם על היושבים מאחור, אז כפתרון לבעיה וכאלמנט עיצובי, הוסיפו חלון מבד שמונע כניסת שמש ישירה, כיסוי לא אטום, שמוריד את הטמפרטורות, ומאשר לאור ואוויר להיכנס לרכב בדיוק במידה הנכונה.

העיצוב בפנים הרכב, פשוט ומודרני. גם כאן הוסיפו אלמנטים עיצוביים של המותג JEEP. לנהג ולנוסע לצידו מושבים מרווחים ונוחים. מול הנהג, לוח מחוונים גדול, ומעט עמוס מידי באינפורמציה. יש שליטה על הרבה מאוד פעולות ברכב מההגה, דבר שמאפשר תפעול רצוף ונוח בנהיגה.

בתא הנוסעים של הרנגייד ישנם כמה תאי אחסון קטנים, תא אחסון נוסף בין המושבים הקדמיים, מקום לבקבוקים או כוסות שתייה בין המושבים, מסך מולטימדיה גדול וקל לשימוש עם מספר אפליקציות שימושיות, כמו אפליקציית WAZE, וחיבור ישיר למוקדי החברה שמאפשרת שירות גרירה ותיקון פנצ’רים וכו’. המערכת מבוססת אנדרואיד, יש בה חיבור לדיבורית בלוטות’, כניסת USB ועוד.

תא נוסעים. ג'יפ רנגייד. תמונת יצרן
תא מטען. ג'יפ רנגייד. תמונת יצרן

משפחה עם ילדים קטנים תוכל להתנייד בנוחות ברנגייד. המושבים מאחור מרווחים ונוחים, ולילדים זו תהיה חוויה. אירוח של נוסעים גבוהים או גדולים, תהווה מעט בעיה, שכן, אין מספיק מרווח לברכיים.

תא המטען יספיק בהחלט להכיל קניות, אך במידה ורוצים לצאת לפיקניק או טיול בשטח וצריך להעמיס גם ציוד חילוץ וגרירה, ציידנית וכיסאות, תא המטען לא יוכל להכיל את כל הציוד, אלא אם מורידים את המושבים האחוריים.

לסיכום
בשטח, ג’יפ רנגייד לחלוטין הפתיע. זהו ג’יפון, נעים מאוד ונוח גם בתוואי שטח קל – בינוני.
כשקיבלתי את רכב המבחן, היה מותקן עליו מיגון תחתון, דבר מומלץ לאלו שרוצים לנסוע איתו גם בשבילים ובשטח בעבירות קלה – בינונית.

במידה ותחליטו לנסוע בו בשטח לעיתים קרובות, אתם תיהנו מאוד. הרנגייד צולח בקלילות מהמורות בדרך, ואינו מקפץ במכשולים. אל תשכחו להיעזר במכוון קרקע כדי לא לפגוע ברכב, ותוכלו להתגבר על כל מכשול.

זכרו שמדובר עדיין ברכב לשטח קל, בעיקר כשהוא אינו משופר, ולכן רמת העבירות בשטח צריכה להיות מותאמת.

הצעה למסלול שטח בין מעיינות ונחלים

תיהנו.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 5 =