סקירה על מאזדה MX5 החדשה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

חמישה דברים שמאזדה MX5 החדשה (מיאטה), גרמה לי להרגיש - סקירה

1. להרגיש בבית
נפגשנו בסוכנות לראשונה. כלומר, ראיתי אותה לפני. היא בילתה אצלי בחניה כשאריאל בחן אותה, מזמן. זה היה “שלום שלום” כזה, לא עצרתי להעמיק בה. הפעם, בשעת בוקר חמה שבא למות, תואם הדייט שלנו, סופ”ש לבד. נכנסתי לרכב, הכל נראה מוכר. את המשפחה שלה אני מכירה, אז החיבור היה מיידי והתפעול של המערכות השונות היה קל ונוח; חיבור הנייד למערכת המולטימדיה, כיוון המושב (אחורה קדימה בלבד), הגה, מראות, ובקרת אקלים, תפעלתי הכל בזריזות. זמן לצאת לדרך.

2. להתחבר לאספלט
אני מניעה, מכניסה להילוך ומתחילה להתלונן. ביני לבין עצמי שאלתי, למה אני צריכה את זה עכשיו – על הבוקר להתעסק עם גיר רגיל, תנו להתניע ולנסוע. מה עכשיו למעוך את דוושת הקלאץ’, ולתפעל מוט ההילוכים. למה למה למה. ובכן, התלונות פסקו בהילוך הראשון, כשהתחלתי להרגיש מה מתרחש שם תחתיי. גוף קטן, אתלטי, ומהנה לנהיגה. אוחז ומחובר לאספלט, עם “זנב” שמח שרק מחכה לקשקש בו לצדדים. מכונת אדרנלין קלילה, חולת כיכרות ופניות. אחרי ההילוך הראשון, הגיע השני, השלישי, ובשלישי נוצר ביננו החיבור.

להתחבר לאספלט גם אומר שהרכב עוטף אותך והופך חלק ממך, ואתה חלק ממנו. אתה מרגיש כל חלק בכביש (למרות שיש שיפור בספיגת המתלים), וגם הגב שלך. חלק מהחיבור הוא גם להרגיש ולשמוע את כל מה שקורה סביבך. כמו למשל רחשי מנוע ורוח, שהורגשו פחות ופחות ככל שנסעתי והתרגלתי לרואדסטר הקטנה הזו.

להתחבר לאספלט. מאזדה MX5 החדשה

3. להתבלט בנוף
מיאטות יש הרבה על הכביש. הן חמודות, עגלגלות פחות או יותר, תלוי בדור. אני אוהבת את השינוי שנעשה בהן במהלך השנים, אבל את הצורה האחרונה אני הכי אוהבת. היא כבר לא נחמדה למראה, היא נראית כמו שד טזמאני. שובבה ואנרגטית. מחכה שייקחו אותה לשחק במגרש המשחקים שלה, האספלט. יש לה את החזית הזום זומית המעט אגרסיבית המוכרת של משפחת מאזדה. חרטום מלא הבעה. קימורים נעריים, נמוכה ומבטיחה. צבע הלבן פנינה כל כך יפה לה, הוא המועדף עלי. יש את השחור הקשוח, והאדום הפופולרי. אבל השילוב של מרכב לבן נוצץ ונקי עם גג בד שחור, זה שילוב מנצח. מי לא יסתכל עלינו עכשיו?

4. להגיע מהר
מנוע 2 ליטר סקיי-אקטיב, מנוע שמאזדה כל כך מתגאה בו ובטכנולוגיה המתקדמת הטמונה בו. הנעה אחורית, בטח ניחשתם. 160 כ”ס שבאים לידי ביטוי ב-6000 סל”ד, ומומנט מרבי של 20 קג”מ ב-4,600 סל”ד. נשמע כמו נתונים רגועים, אבל בגוף הקטן והאתלטי הזה של ה-5MX החדשה, מרגישים כל כוח סוס. התיבה ידנית, 6 הילוכים, נוחה וקלה לתפעול, וגם עובדת מצוין. וההגה אמנם חשמלי, אבל מדויק, מחובר ומחבר אותך לנהיגה.

אם לוחצים את המיאטה היא תוציא 7 שניות מאפס למאה, ואם אתם לבד באספלט נטוש היא תגיע למהירויות מרשימות מאד.

5. לחזור בזמן
יום שישי לקראת כניסת השבת. איך היום טס לי ככה, ולא הוצאתי את האף מהבית כל היום. שמתי ג’ינס של צעירות, גופיה, וחרבשתי על הראש קוקו שוק הכרמל, כדי להראות בן אדם. למטה היא חיכתה לי, לבנה בוהקת, ומגניבה. השמש כבר ירדה וזו שעה מדהימה לפתוח גג. אבל רגע, איך פותחים אותו?. לקח כמה שניות להבין שפה זה לא יגואר, אין כפתור ושום דבר לא קורה מעצמו. אני מתירה את הסוגר מעל הראש, מרימה פיזית את הגג מעלי ומועכת אותו פנימה אחורה עד הקליק. מניעה, שמה גז, ומתחילה להרגיש את השנים נופלות ממני.

תפעול תיבת ההילוכים הידנית הפסיק להטריד אותי כמה דקות אחרי שיצאתי מהסוכנות. בנסיעה הזו הייתי מחוברת לרכב כאילו הוא שלי ואנחנו שנים ביחד. הרוח הנעימה של סוף היום ליטפה לי את הפנים, והמוזיקה בוקעת מהמושב וחולפת לי בצידי האוזניים. אלה היו רגעים מדהימים של סוף שבוע שקט. פנינו יחד, האצנו יחד, חזרתי הביתה פחות 10 שנים.

מאזדה MX5 החל מ- 233,000  ש”ח
למפרט הטכני

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 3 =