עושים ת’עבודה: כלי רכב חשמליים בתחום ההובלות – כתבת אורח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
רכב עבודה חשמלי
רכב הובלה חשמלי. מקסוס E DELIVER 3

 

המהפכה של כלי הרכב החשמליים נפוצה בעולם וכעת, הגיעה גם אלינו. בישראל אנחנו קרוב לשנתיים עמוק בתוך המהפכה, אבל בתחום רכבי ההובלות ממנועי חשמל, אפשר לומר שאנחנו רק בתחילת המהפכה. יש מספר סוגי כלי רכב חשמליים שכבר “עושים את העבודה” בצורה טובה, עבור חברות הובלה שונות המציעות שירותי הובלה בפריסה עצמית. אז הנה זמן טוב להכיר רכבי הובלות חשמליים שעובדים כיום בישראל

 

רכבים חשמליים להובלות קטנות

 

הרבה מרכבי ההובלות החשמליים בישראל הינם רכבים המתאימים להובלות קטנות. הנה מספר דוגמאות שכבר משווקות בישראל:

 


מקסוס E DELIVER 3

 

הרב מקסוס 3 הוא רכב חשמלי מסחרי המאפשר העמסה של 905 ק”ג כאשר הוא בגרסתו הקצרה או 990 ק”ג כאשר הוא בגרסתו הארוכה. תא המטען שלו גדול מאוד ומגיע בגרסה הארוכה ל-6300 ליטרים. זהו רכב מסחרי שמתאים מאוד להובלות קטנות. חברת הובלות המציעה הובלות של פריטים יחידים, עשויה להנות מאוד מרכב זה.

 

 

רכב מסחרי חשמלי
בקרוב יגיע אלינו: מקסוס E DELIVER 9

 

 

מקסוס E DELIVER 9

 

מקסוס 9 הינו מסחרית גדולה עם תא מטען בנפח של 11,000 ליטרים ומשקל העמסה של 1.2 טון. לרכב זה גם גרסה גדולה יותר המגיעה לנפח של 12,330 ליטרים בתא המטען ו-1.3 טון טווח העמסה. מה שמיוחד ברכב החשמלי הזה הוא הטעינה המהירה שלו עד 80% מהסוללה.

 

הוואן החשמלי החדש של מרצדס

 

הוואן החשמלי של מרצדס, הנקרא גם ספרינטר, בגרסתו הנוכחית הוא וואן סגור במשקל 3.5 טון, עם נפח העמסה של 10.5 קוב. זמן הטעינה שלו הוא קצר במיוחד ומגיע לכ-30 דקות טעינה של לפחות 80 אחוזים מהסוללה. מוביל מקצועי להובלות קטנות שמבצע הובלות מסוגים שונים, ייהנה מאוד מהפונקציה הזו ולא יבזבז זמן עבודה יקר לשווא. 

 

משאיות חשמליות

 

המעבר למשאיות חשמליות עבור ענף ההובלות הוא מבורך בכל מדינה וכמובן שבישראל. משאיות העובדות על סולר מזהמות מאוד את האוויר באמצעות פליטת CO2 מרובה ואילו המשאיות החשמליות מצמצמות זאת והופכות את תחום ההובלות להרבה יותר נקי וירוק לסביבה. כיום בישראל יש שתי חברות – חברת MAN וחברת Framo שעשו שיתוף פעולה בניהן, ומייצרות יחד משאיות חשמליות המגיעות בייבוא גם לישראל.

המשאיות שהחברה מציעה הן משאיות בהנעה חשמלית עם היצע מגוון ורחב של משקל נשיאה. ניתן למצוא משאיות מ-8 טון ועד 44 טון. המשאיות האלה נחשבות עדיין ליקרות מאוד ולכן אנו לא נראה אותן בכל חברות ההובלה, אך סביר להניח שבעוד כמה שנים גם התחום הזה יתפתח מאוד בישראל וחברות רבות יוכלו לבחור לעבור למשאיות חשמליות, ולהנות מהפונקציונאליות שיש ברכבי הובלה חשמליים. 

 

היתרונות שקיימים ברכבי הובלה חשמליים

 

  1. זיהום האוויר הגדול ביותר מתרחש עקב רכבי הובלה ורכבים כבדים. מעבר לרכבים חשמליים הוא דרך טובה לצמצם את הזיהום. 
  2. מערכת הנעה חשמלית היא מערכת מתקדמת טכנולוגית שלא מצריכה המון פונקציות הנעה הפועלות יחד. 
  3. עלות הטעינה החשמלית זולה יותר מעלויות של סולר ובנזין, ולכן מצוינת עבור חברות ההובלה השונות. עם זאת, הרכבים קצת יותר יקרים, אך ההשקעה הכספית משתלמת בטווח הארוך. 

 

מאמר אורח באדיבות חברת המובילים בישראל

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − twelve =