עסקת חבילה: מאזדה CX-3 (מנוע 1.5 ליטר) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מאזדה CX3
מאזדה CX-3

עסקת חבילה: מאזדה CX-3 משווקת עם מנוע קטן יותר (1,500 סמ”ק), ומחיר קטן יותר – 119,900 ש”ח. האם מדובר בעסקה משתלמת? סקירה

 

מתחילת השנה כתבתי לא מעט כתבות על מכוניות יקרות למדי, ונשבעתי שאעשה הכל כדי לאזן את היוקרה הזו עם דגמים רלוונטיים יותר לכולנו. נשבעת שעשיתי הכל בכדי לתאם מבחן דרכים למכונית חדשה שלא עולה יותר מ-150 אלף שקלים, ושברתי את הראש מה לבחון, כי פברואר האחרון היה חודש נטול השקות רכב חדש בישראל. אז רכב חדש שהושק בישראל לא היה בנמצא, אבל הצעה מעניינת לאנשים לפני רכישת רכב, דווקא יש.

מאזדה יצאה בסוג של קידום/מבצע לדגם הקרוסאובר העירוני הקטן שלה, מאזדה CX-3, החל מ-119,900 שקלים, ו-125,900 ש”ח לגרסת אבזור הגבוהה, אורבן. את זה הבנתי מאחד מחברי קבוצת הוואטסאפ שלי “מלכת הכביש מדברים”, שפנה אלי ושאל אותי לגבי הדגם הזה ומה דעתי עליו. בנקודה הזו החלטתי שזו הזדמנות טובה “לתפוס שתי ציפורים במכה”, לתאם את הרכב, ולכתוב לכם פה על הדגם וגרסת המנוע החדשה ישנה שלו – 1.5 ליטר אטמוספרי, מנוע נטול טורבו – נקודת התורפה שלו, עליו ארחיב בהמשך.

 

מאזדה טרייד אין
מקום חמישי במסירות רכב ב-2021. מאזדה

מותג מאזדה בישראל

רגע לפני הרכב, מילה על מותג מאזדה, שאולי נראה ש”נעלם” קצת בשנים האחרונות, כי אנחנו בעיקר שומעים על מכוניות קוריאניות וסיניות בהמוניהן, באתרי חדשות הרכב הישראליים והבינלאומיים. ימי הזוהר של המותג היה בתחילת שנות ה-2000 וגם לפני, עם להיט המכירות “מאזדה 3”, מלכת הכביש, מלכת הליסינג ובכלל, של אז. מאז הגיעו כל מיני מלכות קוריאניות שכבשו את שוק הרכב הישראלי, מאזדה מיתגה את עצמה כמותג יוקרה, וממש לא עממי, ולמעשה, הוציאה את עצמה מהמשוואה של המכוניות המשפחתיות העממיות, או הקרוסאוברים המשפחתיים, הקפיצה את הרמה בתוך תאי הנהג והנוסעים שלה, והמחירים שלה, בהתאם.

מאזדה 3 הייתה דגם המאזדה החדש האחרון שהושק פה בארץ, בספטמבר 2019, (יש את ה-MX-30 החשמלית שהגיעה אלינו ביבוא מקביל). ולכן, הופתעתי ממש לראות את מאזדה ניצבת בין חמשת המותגים הנמכרים ביותר של 2021, עם 15,051 חדשים על הכביש. הרבה בזכות הקרוסאובר הוותיק והמוצלח שלה, ה-CX-5, והמשפחתית מאזדה 3, בעיקר, במרכב האצ’בק, מכונית מוצלחת לא פחות.

 

מאסדה CX3 מנוע 2 ליטר
מאסדה CX3 מנוע 1.5 ליטר
מאזדה CX30
את המנוע שלה קיבלה אחותה הגדולה – CX30

מ-2.0 ליטר ל1.5 ל’

 

בחזרה לכלת השמחה, המאזדה CX-3 שווקה בישראל לראשונה ב-2017, עם מנוע אחר, בנפח 2 ליטר, גם ללא טורבו, מסדרת SKYACTIV, עם הספק נאה של 156 כוחות סוס, והאצה של 9.1 שניות מאפס ל-100 קמ”ש. נכון, שהתרגלנו למנועי טורבו קטנים/בינוניים זריזים עם האצות מיידיות (בסל”ד נמוך), אבל גם מנוע אטמוספרי לרכב משפחתי זה לא רע, לראייה, המאזדה 3 בדור האחרון, מגיעה עם מנוע ללא טורבו בנפח 2,000 סמ”ק, וזה עובד ומרגיש מצוין. אבל מנוע אטמוספרי בנפח 1,500 סמ”ק, 116 כ”ס, ומומנט מירבי (אותה נקודה בה מרגישים את הבוסט של הכוח קדימה), ב-4,000 סל”ד? שם טמונה הבעיה והדילמה.

מאזדה CX-3 היא מכונית פנאי עירונית טובה, במשקל לא גדול של 1,300 ק”ג, אז גרסת המנוע הזו, על כל נתוני הפתיחה שלה, לא לגמרי לא מתאימה לה. זה יכול לעבוד. ההאצה מ-0 ל-100 קמ”ש, נמשכת 11.2 שניות, ועד שמגיעים לרגע המומנט, הבוסט קדימה, מאמצי המנוע ישמעו בחלל הרכב. בידוד טוב יותר של רעשי המנוע היה מעלה את המניות של הגרסה הזו וגם מייתר את כל הפסקה הזו. אך מבחינת מאזדה אין טעם בשיפור הגרסה הזו, כי אם לבצע חלוקה הגיונית של מנועים ומחירים במדרג הדגמים שלה, ולהמנע מקניבליזציה, שדגם אחד נוגס ופוגע במכירות של דגם אחר – לפיכך, ברגע שהגיעה האחות החדשה, הלא כל כך גדולה של ה-CX-3, המאזדה CX-30, ב-2019, היא זו שקיבלה את המנוע הבכיר והעדיף בנפח 2.0 ליטר, שהיה של ה-CX-3, ואיתו גם תג מחיר יקר יותר, משמעותית.

 

מאזדה 2
מאזדה CX3 תא נהג
מאזדה CX3 מידות
תא נוסעים למשפחה קטנה

 

ה-CX-30 מעט גדולה יותר מבחינת מימדים, עם תא מטען גדול ומשפחתי יותר, וכך נוצרה חלוקה הגיונית לקהלים שונים, כשה-CX-3 מיועדת לצעירים, עירוניים, או משפחות קטנות, במחיר פתיחה של 120 אלף שקלים אחרי אגרה. קרוסאובר קטן, מעוצב ושימושי, במחיר לא בשמיים. והמאזדה CX-30 גם למשפחות, עם יתרון של נוחות, שקט, ביצועים טובים יותר בנסיעות מחוץ לעיר.

החלק הכי מרשים ב-CX-3, והיתרון הגדול שלה, הוא העיצוב החיצוני, ומבפנים, תחושה יוקרתית ואלגנטית מאד בתא הנהג והנוסעים, בעיקר, בהשוואה למתחרות. הריפודים כהים ונאים, החיפויים בדלתות ובדשבורד נעימים ואיכותיים למגע. מסך המולטימדיה במרכז קטן למדי, בגודל 7 אינץ’, עם ממשק ההפעלה הקודם של מאזדה, מסך מגע שעובד לא מספיק טוב, ולכן, בירכתי הפעם על הפקדים החיצוניים שהיו לימיני, בעזרתם תפעלתי את המערכת בהצלחה. מול העיניים לוח המחוונים חצי דיגיטלי, עם מד מהירות עגול במרכז, מעט מידע ומעט רעש בעיניים. ומעל צג עילי המוקרן על השמשה לטובת בטיחות הנהג/ת. תיבת ההילוכים בה אוטומטית, עם שישה יחסי העברה, ללא שיפטרים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, אך עם מצב נהיגה “ספורט” לבחירה. זה היה הכפתור הראשון בו נגעתי, מתג שבעצם מביא להעלאה מהירה של הסל”ד מעלה, ולעוד יותר רעשי מאמץ מנוע, ובלי פידבק ממש חיובי או רצוי, ולכן, לא מצאתי בו יותר שימוש.

 

מאזדה הגה
החל מ-119,900 שקלים. מאזדה CX3
מאזדה מולטימדיה
המולטימדיה הישנה של מאזדה
מאזדה תא מטען
תא מטען קטן אך פרקטי

מאזדה יד 2

סיכום

השורה התחתונה של המאזדה CX-3 טובה, על אף יחידת ההנעה הפחות מוצלחת שקיבלה, ונתון צריכת דלק ממוצע של 11.9 קילומטר לליטר, כי היתרונות בה רבים. ההיגוי שלה טוב, והיא אוחזת טוב, ומגיעה למהירויות גבוהות ומרגישה בהן טוב. כן, על אף שהיא מכונית פנאי “קטנה ועירונית”, היא דיי אוכלת כבישים בינעירוניים בלי מלח. והיא פרקטית מאד. היא זה מה שהיא, בתרגום גרוע מאנגלית. כשראיתי את מחיר הרכב הופתעתי, כי בתחילת הדרך של הדגם בארץ הוא שווק במחיר גבוה ב-20 אלף שקלים (עם המנוע בנפח 2,000 סמ”ק). אז אם הפשרה היא לקבל מנוע קטן יותר, עם יתרון האיכות ברכב, הנראות שלו, יתרון האמינות והמוניטין של מאזדה כמותג ויצרנית, יתרון הסחירות (הקלות בה תמכרו אותה בעתיד), אז מדובר בעסקה כדאית מאד.

 

דירוג זיהום – 5 מתוך 15
דירוג בטיחות ישראלי – 4 מתוך 8

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 4 =