פולקסווגן גולף 2019 גרסת מנוע 1.5 ליטר – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פולקסווגן גולף 2019 עם מנוע 1.5 ליטר TSI - מבחן בורגני למכונית וותיקה עם תדמית אפרורית למדי, מה יכול כבר להפתיע בה? הרבה מסתבר

פולקסווגן גולף 2019 גרסת מנוע 1.5 ליטר – מבחן דרכים

פולקסווגן גולף, הרכב המוכר והנמכר ביותר מהיצרן הגדול בעולם נכון לשנה שעברה. פולקסווגן גולף, ששמה הולך לפניה, שומרת באופן מסורתי על מיקומה בצמרת הקטגוריה מיום גלגולה הראשון על הכביש אי שם בשנות ה- 70, אז, בימי הזוהר של MK1. פולקסווגן שומרת על מתכון מנצח, מקסימום פרקטיות ומקסימום יעילות. גולף נחשבת לטובה בקבוצתה והעובדה היא שהמתחרות הססגוניות מנסות להידמות לה ולגנוב ואפילו במעט, מקסמה, תדמיתה, ומחווית הנהיגה המהונדסת והמחושבת שהגרמניה הבוגרת הזו מציבה למתחרותיה.

קונצרן פולקסווגן משיק את דור 7.5 החדש, עם אותן יכולות דינמיות ופרקטיות בלתי מתפשרת של הדורות הקודמים, הדור החדש מקבל היצע מנועים חדש ותוספת מערכות בטיחות מתקדמות, שדרוג מתבקש בכדי להישאר בצמרת. בישראל, הגולף החדשה משווקת בשתי גרסאות, האחת, הנקראת ‘קומפורטליין’ אותה בחנו כאן במערכת לאחרונה (ואהבנו מאוד), המצוידת במנוע ליטר טורבו-בנזין עם 115 כ”ס, השנייה הנקראת ‘קומפורטליין פלוס’ אותה אנו בוחנים היום, גרסה חזקה יותר המצוידת במנוע החדש של הקונצרן, 1.5 ליטרים טורבו-בנזין, עם 150 כ”ס. מנוע ממנו התרשמנו מאוד במבחן לסקודה קארוק. יצאנו למבחן חצי דורי מפתיע לטובה.

מה יש לנו מתחת למכסה המנוע

אז מה חדש? חטיבת הכוח שופרה, עם סדרת מנועי ה-TSI החדשה מבית פולקסווגן. היום אנו בוחנים את גרסת מנוע ה- 1.5 ליטר טורבו בנזין, והמספרים? 150 כ”ס ב- 5,000 סל”ד, 25.5 קג”מ כבר ב- 1,500 סל”ד, המגיעים אל הגלגלים הקדמיים. נתוני התאוצה מעמידה ל- 100 קמ”ש עומדים על 8.3 שניות ועם מהירות מרבית של 216 קמ”ש. ומה לגבי רמת הזיהום? שתי גרסאות הבנזין החדשות, 1.0 ליטרים 115 כ”ס ו- 1.5 ליטרים 150 כ”ס, זוכות לציון זיהום 3 מתוך 15. ציון הבטיחות גבוה אף הוא ועומד על 6 מתוך 8. במבחן הריסוק האחרון שנערך ב-2012 זכתה הגולף לציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות. תיבת ההילוכים האוטומטית לא השתנתה, וגם היום סדרת המנועים החדשים משודכים לתיבות ההילוכים הרובוטיות כפולות המצמד מסדרת 7DSG.

מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 150 כ"ס. פולקסווגן גולף. צילום:יצרן
תא נוסעים. פולקסווגן גולף החדשה

פולקסווגן גולף מבפנים

מושבי ‘קומפורט’ עם תמיכה לגב תחתון, הגה וידית הילוכים עטויי עור, מרווח פנים עשיר ומרווח, תא מטען עם 380 ליטרים, מראות צד חשמליות ומחוממות, מקומות אחסון יעילים, תא עליון יעודי למשקפיים, תאי אחסון בדלתות עם דיפוני בד למניעת רשרושים מיותרים, ותא אחסון גדול מתחת למשענת היד המתכווננת לגובה.

אבזור הנוחות מתאפיין במערכת בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים ומגיעה עם מערכת ה”קלימנטרוניק” או בשמה השני, מערכת ה: AIRCARE אותה הכרנו בדגמים אחרים של הקונצרן, מערכת בקרת אקלים הדואגת באופן אלקטרוני לדאוג לסינון אוויר מקסימאלי ע”י סנני הפחמן הפעיל, תוך לקיחת טמפ’ האוויר החיצונית והפנימית, ובשקט מופתי לדאוג לטמפרטורה אופטימאלית בחלל תא הנוסעים. בגרסה הבכירה אותה אנו בוחנים היום מתווסף גג פנוראמי נפתח, ומערכת כניסה והתנעה ללא מפתח.

מערכת המולטימדיה החדשה מצוינת, ומקבלת שדרוג כאן בישראל עם חיבור לווייז פנגו ורדיו אינטרנטי בין השאר, מסך מגע מלא 8”, 8 רמקולים, חיבורי BT עם אוטו אנדרואיד ואפל קאר פליי, וגם נגן דיסקים נוסטלגי, אם בא לכם לשמוע את פרודיג’י כמחווה לקית’ פלינט עליו השלום בדרך לעבודה. כצפוי, במסורת פולקסווגן גולף, איכות החומרים מצוינת וכך גם איכות ההרכבה.

פולקסווגן ממשיכה בדרכה המסורתית ומגישה חלל תא נוסעים מוקפד, יעיל וחכם. מי שמחפש שיגועים, עיצובים מיוחדים או קצת יותר מיעילות גרמנית מקסימאלית לא ימצא את זה כאן.  בגרסה הבכירה אותה אנו בוחנים לוח המחוונים מגיע כמסך דיגיטלי מלא, Active info display ע”פ פולקסווגן, מסך ייחודי שעד היום נמצא בקטגוריות גבוהות ויקרות בהרבה, מתוך כך מספר תצוגות ואופציות בחירה נתונות לשינוי על ידי ההגה עמוס הכפתורים.

פולקסווגן גולף 1.5 ליטר סקירה וחוות דעת

על הכביש

לחצן התנעה, בכל זאת קיבלנו את הגרסה הבכירה הפעם, התנעה חרישית למדי, למען האמת אני חייב לומר שאני מאוד אוהב מנועי 3 צילינדרים יש להם צליל משכר תחת מאמץ, אך הפעם, לא שאנו מתלוננים חלילה, המנוע החדש כולל 4 צילינדרים, מגדש טורבו והמון שורות תכנות. התוצאה, לא רעה בכלל. מעביר ל- D ומתגלגל קדימה.

בתוך העיר המנוע הבשרני עדיין לא התעורר, מרמזור לכיכר התאוצה נאה, לרכב משפחתי יומיומי זה יותר ממספיק, אך למי שמחפש ריגוש אנדורפינים ולב שמח, גולף סטנדרטית פחות תתאים. בתוך העיר התמרון נעשה ללא מאמץ מיותר, ההגה קל משקל, ההפניה מדויקת ושיכוך המהמורות מצוין. לכל דבר ועניין פולקסווגן גולף היא וטרנית, מכונית שעברה ק”מ או שניים בהיסטוריה הארוכה עד מאוד שלה, ולמצוא פגמים בתכנון כה מדויק ומחושב יהיה קשה גם לגדולי הציניקנים. הנוסחא המתמטית המוכחת שלה מדויקת על המ”מ, וכך היא מרגישה. מכונית בוגרת שעושה את כל מה שתזרוק לפניה בצורה המיטבית.

הכביש המהיר נפתח, לחיצה עמוקה ותיבת ההילוכים מורידה 2 הילוכים מטה, בעיטת סמוראי בישבן והגולף מתחילה לרוץ, רעשי רוח יצטרפו במעלה מד המהירות ורעשי המנוע יצטרפו רק תחת מאמץ. גם במהירויות גבוהות יותר חלל תא הנוסעים נשאר נעים לשהייה, פתיחת חלון גג פנוראמי ויום שמשי ונעים מאוורר את תא הנוסעים. הגרסא הבכירה מקבלת חישוקי 17” במקום 16”, זה יותר עניין של מראה כי איכות הנסיעה לא נפגמת יתר על המידה עקב חתך צמיגים נמוך יותר, שיכוך המהמורות מצוין גם במהירויות גבוהות יותר והגולף מרגישה מאוזנת מאוד. הנוף מתחלף, לימיננו מתמרים להם הרי השומרון במרחק, נדרשת כאן קפיצה קטנה לבדוק אם התחדשו שם העיקולים המהירים.

אחיזה מצוינת. גולף בפעולה

משיכה קלה על ידית ההילוכים, האות S מופיעה על הצג הדיגיטלי וההילוך מתחיל למשוך במעלה הסל”ד, ביטול מערכת תיקון הסטייה האקטיבי וההגה מקבל משקל, אני והאספלט מתחילים לדבר, בין הפניות המהירות הגולף לא מתאמצת, האחיזה מצוינת ויהיה קשה לאתגר אותה עם העברות משקל, מישהו חשב שם הרבה שם בפולקסווגן, אמנם הגרסה הנוכחית לא נועדה להשחיז פניות אך כשהיא נדרשת לכך, היא עומדת בסטנדרט הגבוה שהציבה כבר לפני שנים. לא הגעתי למבחן הזה עם ציפיות הנאה מרובות, זו אותה גולף מצוינת ומחושבת, אפרורית אפילו, אבל יודעים מה? הגולף ה’ליסינגית’ ההגיונית והמדויקת הזו, יודעת להעלות חיוך או שניים בין שינוי כיוון.  

אז איך הייתה צריכת הדלק? הרי לשם מטרה זו התכנסנו לבדוק מה השינויים אותה קיבלה הגולף הנוכחית עם החצי דור אותה התגאתה פולקסווגן לציין, המנוע החדש רוקד על שתי חתונות, הוא יודע להיות בשרני להאיץ בזריזות ולתת הרגשה של כוח מספק שיעלה את עליות ירושלים וסביבתה ללא מאמץ מיוחד, מצד שני בשיוט ובנהיגה רגועה למדי תודות למערכות העצור וסע והדממת הצילינדרים הראה תוצאות נאות למדי.

כך שבסוף היום לאחר מבחן מאומץ שכלל תוואי נסיעה משתנה ודרישת דלק גבוהה לעיתים, הגולף הפתיעה לטובה עם ליטר לכל 14 ק”מ שישתפרו עוד יותר בנהיגה יומיומית לעבודה וחזרה. ואיך מערכות הבטיחות? מעט אגרסיביות אך יעילות למדי, אחרי אזהרה או שניים של המערכת של “לקחת פיקוד על ההגה” בחזרה, קיבלתי בלימה קטנטנה ומפתיעה לבדיקת ערנות. מודה, נבהלתי וחזרתי לתנוחת ידיים של 2 ו-10 על גלגל ההגה, אפילו לא 3 ו-9. לגבי  מערכת השיוט האדפטיבית, היא עובדת מצוין ועוקבת אחרי מהירות הרכב מלפנים, היא תאט באופן אוטונומי, תאיץ ותגיע גם עד למצב עצירה.

להיט מכירות. פולקסווגן גולף 2019. תמונת יצרן

המספרים לא משקרים

אז איך מסכמים רכב מדויק שכזה? כל מה שצריך מרכב משפחתי יש כאן, מרווח פנים נדיב, מקומות אחסון חכמים אבזור בטיחות אקטיבית מודרנית מלאה, אבזור נוחות עשיר ומפנק, חטיבת הנעה בשרנית שיודעת גם להיות חסכונית, ושנים של למידה על בניית תדמית חיובית, ואת זה אי אפשר לכמת.

פולקסווגן גולף היא להיט המכירות של המותג, ומתברגת מעל נציגת הטרנד העולמי, פולקסווגן טיגואן. בשווקים מעבר לים נוכל למצוא מספר רב של אפשרויות ואופציות שרק נוכל לחלום עליהם כאן בארץ החסמים הביורוקרטים, החל מגרסאות חשמליות מלאות ועד גרסאות דיזל ידניות. אך עד שאלו יגיעו לכאן, נצטרך להתפשר על מה שכן יש לנו.  

תג המחיר אותן עונדות גרסאות הגולף החדשות עומדות על 133,703 ₪ לגרסת הכניסה ‘קומפורטליין’ עם מנוע הליטר 115 כ”ס, וגרסת המבחן, ‘קומפורטליין פלוס’, הבכירה יותר, עם מנוע ה 1.5 ליטר 150 כ”ס מתומחרת ב- 148,018 ₪ כולל אגרת הרישוי.

ואמנם, בעוד שפולקסווגן גולף נתפסת כמעט אפרורית או מעט בנאלית, באופן מפתיע למדי אני מצאתי את מלכת הקטגוריה קוסמת, מדויקת ומעלת חיוך. פולקסווגן גולף החדשה שווה נסיעת מבחן במידה ואתם מחפשים משפחתית קונבנציונאלית ויעילה.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 − four =