פולקסווגן פולו GTI מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פולסווגן פולו GTI החדש, בדור שישי, הוא רכב מרווח (גם למשפחה קטנה), חזק (מנוע 2.0 טורבו ו-200 כ"ס), ומרשים מבחוץ ומבפנים (אדום, הרבה אדום). אז מה היה לנו בשפע (ביצועים, נוחות) ומה בכל זאת היה חסר? מבחן דרכים

כוח לא חסר. פולקסווגן פולו GTI החדש

פולקסווגן פולו, הדור השישי של הסופרמיני הגרמנית המוכרת והנמכרת (השלישית מבחינת כמות המכירות באירופה), הוצג לאחרונה. כמו בכל דור (החל מהדור השני), פולקסוואגן נוהגים ליצר גרסת GTI מהנה. וכך, אחרי המתנה לא ארוכה, פולקסווגן פולו GTI, איכותי מתמיד, חזק מתמיד ועומד לרשותי לסוף שבוע.

מראה חיצוני

פולקסוואגן הינו יצרן בעל עיצובים שמרניים. כמה שמרניים? שינויי עיצוב בין דור אחד למשנהו יכולים להסתכם בפנסים ו-3-4 קווי עיצוב. הדור השישי של הפולו עדיין שמרני ומאופק, ונראה גדול יותר ובעיקר רחב יותר מהדור הקודם. שימוש בקווי רוחב ארוכים ואלמנטים צרים יחסית יוצרים רושם של רכב גדול, בעיקר רחב. לא התחברתי לעיצוב של גרסאות הבסיס, הן נראות עייפות מידי ובוגרות מידי עבורי. אך כאן, בגרסה הספורטיבית, ישנם שלל אביזרים ועיצוב שנוספו ויוצרים מראה מעניין. אגרסיבי אך מאופק, בוגר אך מזמין.

מבחינה חיצונית, גרסת ה-GTI מוסיפה בראש ובראשונה פס אדום די עבה לאורך כל החזית. הפס עובר דרך שני הפנסים ולרוחב כל חזית הרכב. לטובת מי שפספס שאנחנו נוהגים בגרסה ספורטיבית, פולקסוואגן מיקמו סמל GTI אדום ומוכר בצד ימין של הגריל.

מהצד קשה שלא להבחין בחישוקי 17 אינץ’ קלים עם קאליפרים אדומים ובולטים מבעד לחריצים, לוגו GTI אדום על הכנפיים הקדמיות, וחצאיות שחורות קטנות, שישנן גם מתחת לפגושים. מאחור, העיצוב די רגוע; שני פתחי האגזוז בצד שמאל, ספויילר קטן ושחור, וכמובן לוגו GTI אדום בפינה השמאלית של דלת תא המטען. מעניין מאוד מה הביא את היצרן להשמיט את שם הדגם. אין בשום מקום על גבי הרכב את הכיתוב POLO.

אדום, הרבה אדום. תא נהג פולקסווגן פולו GTI

מראה פנימי

צבע! צבע אדום! הרבה צבע אדום, מלא צבע אדום. מיד עם פתיחת דלת הנהג (אפילו לפני, דרך חלון הצד), מתגלה אחד מעיצובי הפנים הצבעוניים שפגשתי. רוב הדשבורד צבוע אדום. כמות הצבע האדום בולטת ביחס לכל ספורטיבית אחרת. תוספת הצבע משפרת את מראה פנים הרכב פלאים. מושבי הספורט עם הבד המשובץ והתפרים האדומים משתלבים טוב באווירה הכללית. אחרון וחביב הוא ההגה, הגה עור עם תפירה אדומה וכיתוב GTI בחלקו התחתון, לוודא שנזכור שאנחנו בגרסה הספורטיבית של הפולו ולא באיזו סופרמיני סטנדרטית, רחמנא ליצלן.

למרות עיצוב המבוסס על קווים ישרים וזוויות וללא כל קו עגול לרפואה המראה בגרסה זו פשוט מצוין.

אציין לטובה גם את איכות החומרים, רכים ונעימים למגע, אך לשלילה אציין, רעשים מציקים במיוחד המגיעים מצידו השמאלי של הדשבורד. לא יודע להצביע מה גורם לרעש הזה, אך מיקום צג מערכת המובילאיי באזור הזה יכול להצביע על התקנה לקויה, וסיכוי גדול לרחשים.

רכב נוח עם מתלים מעולים. פולו GTI

נוחות

הציפיות בתחום הנוחות מרכב ספורטיבי הן תמיד נמוכות. נמוכות עד לא קיימות. אבל לא כאן. פולו GTI מתגלה כרכב נוח מאוד, כאשר המתלים, בולמי הזעזועים והצמיגים עושים עבודת שיכוך מעולה. מבפנים, מושבי הספורט נוחים ותומכים. נכון שלא מדובר בבאקטים, אך התמיכה מספקת בהחלט. מאחור, בתא הנוסעים, מרווח דיו ואפילו חלון גג השמש לא מפריע במיוחד למרווח הראש.

התקנת כיסא בטיחות לילדה עברה בקלות, תודות לפתחי isofix נגישים. התקנת הכיסא אמנם גוזלת מקום מהנוסע במושב הקדמי, אך מבנה הדשבורד מספק די מקום לרגליים, לנוסע ממוצע בגודלו.

הנעה

התנעת הפולקסווגן פולו משחררת נהימה מעוררת, והמנוע מוסיף גרגור מסקרן. עיון בפרטים הטכניים אכן מחזק את הרושם הראשוני – מנוע TSI אלפיים סמ”ק טורבו (מנוע מוחלש של האחות הגדולה, הגולף GTI), 200 כוחות סוס זמינים החל מ-4400 סל”ד, 32.6 קג”מ של מומנט בריא החל מ-1500 סל”ד, 6.7 שניות מ-0-100 קמ”ש, ותיבת הילוכים רובוטית בת שישה הילוכים, DSG6 רטובה בשפת העם. בהיצע אין תיבת הילוכים ידנית. ואם אתם מתעקשים, המהירות המקסימלית הינה 237 קמ”ש.

יחידת ההנעה מבצעת עבודה טובה מאוד. המנוע חזק, מספק את המשיכה (או הדחיפה?) תמיד ובכמויות נדיבות. הגיר… גיר DSG בעל ששת ההילוכים הולל ושובח בכל מדיה אפשרית. מהיר מאוד, מדויק וחד. לא צריך יותר מזה. לאור היסטוריית האמינות של תיבת ההילוכים הרובוטית של הקונצרן, בפולו GTI, הגיר הרטוב הוכח כאמין.

ואיני חובב שיפורים, אך בקבוצת פולסוואגן הם קיימים בנדיבות. ואם לא, אז בקרוב בטוח יתחילו לשווק שלל אפשרויות של שיפורים ושדרוגים גם לפולו.

קטגוריה בלי מתחרות
תיבת DSG 6 שישה הילוכים הוכיחה את עצמה. פולו

ברכב ישנם 4 מצבי נסיעה: אקו (חסכוני), רגיל, ספורט ומותאם אישית. אתוודה, המצב החסכוני שיעמם אותי ומהר מאוד ויתרתי עליו. המצב הרגיל הוא, כשמו כן הוא, ממוצע. חזק ומתאים לנהיגה יומיומית סטנדרטית. מצב הספורט היה החביב עליי – תגובות המנוע והגיר חדות ומהירות, צליל מנוע ואגזוז בולטים יותר ודורשים ממך לצאת למרחבים. לשלילה אציין כי במצב הספורט התגובות עצבניות מידי לשיוט עירוני או פקוק. המצב המותאם אישית מהווה בעצם קומבינציה מותאמת אישית (איזה קטע!) של שלושת המצבים הקודמים.

צריכת הדלק, למרות שדאגתי לבלות חלק ניכר מהמבחן במצב ספורט בכבישי מרכז הארץ המאתגרים הייתה צריכה סבירה מאוד. חישוב המרחק לליטר הציג 10.3 קילומטרים לליטר. נתון זה השתפר מעט בזכות נסיעה רגועה יחסית בכביש החוף.

לסיכום הסעיף, ניתן רק לשבח את יחידת ההנעה הזו. מדובר באחד השילובים הכי מוצלחים שיש. המנוע והגיר מתגברים בקלות על המשקל הגבוה מאוד של הרכב (1403 ק”ג), המתחרות לצורך ההשוואה שוקלות 150-200 ק”ג פחות. לפולקסווגן פולו GTI יש מספיק כוח ויכולת לנצל אותו.

פולקסווגן פולו GTI החדש - מבחן דרכים

הנאה

חובבי הנהיגה מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות: חובבי הפיתולים וחובבי ההאצות. הקבוצה הראשונה מזוהה בעיקר עם תוצרת צרפת והקבוצה השנייה מזדהה בעיקר עם מוצרי קונצרן פולקסוואגן. כאשר בחנתי את הסיאט לאון קופרה, בת הדודה מדרגה שניה של הפולו (אני רוסי, לא מבין בעצי משפחה טוב?), הופתעתי לגלות כמה הפערים צומצמו.

מה בכל זאת פחות טוב בפולקסווגן פולו GTI?
תת ההיגוי מורגש, ובעיקר יש חוסר בדרמה. שלא תבינו אותי לא נכון, הפולו GTI בדור השישי והחדש, הוא רכב ספורטיבי נהדר – מהיר מאוד, אוחז ומספק תחושות ביטחון בכמויות מסחריות, אך לטעמי, חסר לו ההאקס פקטור. חסר אותו ניצוץ שגורם לנהג להתנהג בסביבתו כמו ילד קטן. לעשות עוד ועד נסיעה בקטע כביש אהוב, במקום ללכת הביתה לישון.

סיכום

פולקסוואגן פולו GTI, הדור שישי כאן והוא במצב הטוב ביותר שהיבואן יכול היה לבקש. הפולו גדולה, מרווחת מספיק לפנות לקהל שדורש רכב ספורטיבי למשפחה. הפולו חזקה ומהירה, יש לה סמל נחשק מאוד. הפולו מצוידת באבזור נדיב (בקרת שיוט אדפטיבית, מראות מתכהות, משטח טעינה, מולטימדיה גדולה ואיכותית, שיקוף סמארטפון, בקרת אקלים מפוצלת ועוד שלל תוספות שנשכחות במעבר למצב ספורט). ספורטיבית נוחה ובנויה היטב והקלף החזק ביותר שלה, היעדר כמעט מוחלט של תחרות במצב של השוק בארץ (המתחרות מיושנות, לקראת החלפה, לא משווקות או ממתינות למלאי חדש).

ואני? אני הוא בדיוק קהל היעד של הפולו (ולכן התעקשתי להיות זה שבוחן את ה-GTI הזו), ומה היא דעתי הסופית? לי אישית הייתה חסרה הדרמה, אותו הריגוש שמניע אותנו לצאת לנהוג סתם ככה לשם הנהיגה.

מחיר: 166,000 ₪

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “פולקסווגן פולו GTI מבחן דרכים”

  1. פחדן. אם אין לאוטו את אותו הקסם מה אתה מוכר לנו שאתה קהל היעד שלו ? פולקסוואגן משתמשת במכללים המוכרים של האחות הגדולה מבית gti כך שדרמות לא יהיו. בכל מקרה זאת בטוח מכונית טובה . אני הייתי הולך על 135 משומשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × four =