פולקסווגן קאדי מקסי 2022 Life (מנוע 2.0TDI) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
פולקסווגן קאדי מקסי
פולקסווגן קאדי מקסי לייף

 

מסחרית ושמה תשוקה: למבחן הזה הזמנו נהג מונית מסחרית, שיבדוק יחד איתנו את הפולקסווגן קאדי מקסי 2022 Life (עם מנוע 2.0TDI)  – סקירה וחוות דעת בגובה העיניים

“היי ליאור, שומע? תיאמתי לך מבחן למסחרית של פולקסווגן”. אחרי שאישרתי את הזימון לאיסוף הרכב, התחלתי לחשוב איך בעצם ניגשים לבחון רכב שמיועד בעיקר לשוק המוניות? ואז נפל האסימון. 


הכירו את ויקטור עמר, בן 62, נהג מונית מסחרית (7 מושבים) כ-40 שנה. ויקטור עבד גם באילת, לרבות נסיעות לשדה התעופה ולמלונות, ובשנים האחרונות עבר למרכז בעקבות ילדיו, וכך נתב”ג נכנס לו ללו”ז העבודה. כל זה היה עד לפני פרישתו מהמקצוע, במהלך הגל הראשון של הקורונה, שהביא איתו מכת מוות אנושה לענף. כאילו שלל הגזרות שנחתו על ענף המוניות בשנים האחרונות, ועליית מחירי הסולר לא הספיקו. 

ויקטור מצטרף אליי למבחן וייתן את חוות דעתו המקצועית מצד קהל היעד העיקרי של הרכב. קהל יעד נוסף, הם נכים המקבלים אישור “רכב נכה” לרכישה מצד ביטוח לאומי. גם עבור קהל זה נשתדל להתייחס לנושאים החשובים להם.

 

פולקסווגן קאדי מקסי מחיר
האיר נקודות חשובות בבחינת רכב מסחרי. ויקטור לצד הקאדי
פולקסווגן קאדי
מסחרית מאובזרת. פולקסווגן קאדי מקסי

 


פולקסווגן קאדי מקסי לייף הוא רכב הנוסעים המסחרי הגדול ביותר שמשווק כיום בשוק, אחרי שהופסק השיווק של כמה ממתחריו. למעשה, אפילו הפיאט דובלו XL, שהיה המתחרה הישיר ועיקרי שלו, קטן ממנו ב-10 ס”מ באורך, וב-5 ס”מ ברוחב.

אורכו של הפולקסווגן קאדי מקסי לייף הוא 4.853 מ’, רוחב של 1.885 מ’, וגובה של 1.8 מטרים. עם בסיס גלגלים של 2.97 מ’, מדובר ברכב שאמור להיות מרווח לנוסעים. הקאדי מקסי לייף מגיע למבחן בתצורת 5 מושבים, כאשר בתוספת של 2000 ₪ בלבד, מקבלים שורת מושבים שלישית, ובכך יציע הקאדי מקסי לייף 7 מקומות ישיבהקאדי מקסי לייף מצויד כסטנדרט בשתי דלתות הזזה צידיות ובדלת הרמה אחורית עם חלון ענק מושחר.

 

פולקסווגן 7 מושבים
בתוספת 2000 שקלים תקבלו 2 מושבים נוספים. קאדי 7 מושבים

 

עיצוב



חזית הקאדי לא נראית כמו רכב נוסעים מסחרי סטנדרטי. יש לו את החזית והלוק של פולקווסגן גולף. יש לו תוספת גריל תחתון היפיפה, שלא היינו מצפים לפגוש ברכב מסחרי, הנקרא בפי מחלקת השיווק של VW, שבכת גריל “חלת דבש”. אחת מהמסחריות היפות שפגשנו. ישנם שני פנסי הלוגן צרים המקושרים באמצעות פס כרום רוחבי. עיצוב הפרופיל  משמר את הצללית המוכרת של הקאדי, ובכך, הקאדי מקסי לייף החדש נראה שכולל בתוכו את כל השימושיות של הדור הקודם, בתוספת עיצוב חדשני, ושובה עין. לאורך הקאדי ישנם שקעים וניפוחים מעניינים בצדדים, שלא היינו מצפים לפגוש ברכב מסחרי, וכמו כן, חישוקי סגסוגת 17″ יפיפיים על צמיגי 215/55R17. בתי המראות צבועים בשחור ונותנים מעט מראה יוקרתי או ספורטיבי, עד כמה שניתן לתת לרכב מסחרי. נפח תא הדלק הוא 55 ליטרים. גם את צריכת הדלק, או במקרה הזה, הסולר, אנחנו נבדוק.

 

פולקסווגן תא נהג
“לא הרגשנו שנסענו במסחרית”. פולקסווגן קאדי
מערכת לרכב מסחרי
מסך מולטימדיה בגודל 8.25′
רכב מסחרי בטיחות
מערכות בטיחות מתקדמות מצוינות
קאדי מקסי
מפנקים במקומות אחסון. קאדי מקסי

 

תא הנוסעים של הפולקסווגן קאדי אינו דומה לאף מסחרית אחרת. למעשה, הוא מאוד מזכיר גם כאן, את הגולף דור 8, ואף קיבל את אותו מסך מדיה צף בגודל 8.25″, המשולב בדשבורד וממשיך את לוח השעונים. לוח השעונים דיגיטאלי, לא משהו שהיינו מצפים לפגוש ברכב נוסעים מסחרי. על גבי ההגה לחצני שליטה לשינוי תצוגות בלוח, והמידע בצג מוצג באופן ברור ונוח. גם מסך המולטימדיה ססגוני ומלא גרפיקה והנפשות, ומלבד מדיה נוכל למצוא בו לא מעט מידע על תפעול מערכות הרכב, או נתונים ממהלך הנסיעה.

יש כאן חיבור ל-Apple Car Play בלבד, אך קהל משתמשי האנדרואיד יוכלו בנקל לשדרג בהתקנה מקומית ל-Android Auto. עוד בנמצא, בלם יד חשמלי, הנעה ללא כפתור, מצלמה מקורית עם תצוגה באמת גדולה ובהירה, גם בשעות החושך בנסיעה לאחור, דבר חשוב מאוד ברכב מסחרי כה גדול. המושבים גדולים ונוחים, ומאחור, ישנם מושבים הניתנים לפירוק, כשלטובת הנוסעים הימני והשמאלי הוסיפו זוג מדפי אוכל הנשלפים מגב המושבים הקדמיים.

 

קאדי חמישה מושבים
שורת מושבים שנייה מרווחת
פולקסווגן קאדי מפרט
מיזוג חזק ופתחי אוורור לנוסעים מאחור

 

הכניסה לאחור כאמור היא מדלתות הצד משני צידי הרכב, כאשר פתיחה שלהן מאפשרת מפתח כניסה של 1.72 מטרים. מרווח מאוד. הוספת שורה שלישית, בתשלום, תאכלס עוד זוג נוסעים, אך תצמצם את אורך תא המטען מ-1452 מ”מ, לכ-629 מ”מ. נתון חשוב שנדון עליו מיד. גובה תא המטען עומד על 1211 מ”מ, וקיפול כל המושבים למעט הנהג והנוסע לידו יאפשרו טעינה לאורך של 2265 מ”מ.

 

ביצועים



הגיע הזמן לאסוף את ויקטור לנסיעת המבחן. לחיצה על הכפתור מניעה את הקאדי מקסי לייף, והקוקפיט הדיגיטלי יחד עם מסך המדיה מאירים את פנים הרכב בתאורה נעימה לעין. טרטור המנוע בתא הנוסעים הינו קליל, כמעט בלתי מורגש, בהתחשב בכך שמדובר במנוע דיזל, זאת בשורה טובה שמעידה בעיקר על טיב האיטום בתא הנוסעים. בחזית, הקאדי מנוע דיזל 2.0 ל’ TDI מבית הקונצרן, בעל 122 כ”ס, כבר ב-2750 סל”ד, ומומנט גבוה של 32 קג”מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 7 הילוכים.

כבר על ההתחלה מתגלה מערכת הStart-Stop כמעצבנת למדי, אחרי שגיליתי שהמערכת נכנסת לפעולה ברגע שיורדים מתחת ל-5 קמ”ש, בזמן נהיגה איטית, שגורם לכיבוי המנוע ולנהגים מאחורי לצפור (בכל זאת, מדינה בהפרעה), אחרי שהמנוע כבה לשנייה ושוב הותנע, ולכן המערכת כבתה במהלך המבחן.

 

פולקסווגן קאדי יד שנייה
חורי הצצה למטלטלין

רכב מסחרי מומלץ

 

ויקטור נכנס ומתיישב לידי. הדבר הראשון שהוא שם אליו לב, זה מרווח הפנים. לדבריו, הרכב מאוד מרווח לחמישה נוסעים. ויקטור בחור יחסית גבוה, 1.83 מ’, ולדבריו, גם מרווח הרגלים לנוסע ולנהג גדול ונוח. שנינו נהנים משדה הראיה גבוה, רחב וגדול. ויקטור מציין בכל מהלך הנסיעה שהקאדי מקסי לייף משנה את התדמית של הרכבים המסחריים לטובה, לרבות הקוקפיט הדיגיטלי או ידית ההילוכים שאינה קיימת. מדובר בבורר הילוכים קצר. גם איכות ההרכבה והחומרים מעולה ואינה מאפיינת לרוב רכבים מסחריים, ובקאדי אפילו שמו מראה של רכב משפחתי, עם שילוב חומרים ודיפון הדלתות בבד שחור ונעים למגע. נראה שנתנו למעצבים לממש את כל התשוקות העיצוביות שלהם בקאדי. לעצב מסחרית בלי שתהיה הרגשה שזאת מסחרית. מצאנו גם מאפרות גדולות ופחים גדולים, ואפילו תא קטן לעודף.

הקאדי עמוס בתאים, גם לאורך הדשבורד וגם מאחורי ההגה, ואפילו תאים גדולים מעל סוככי השמש שמעל הראש, מה שמאפשר לדבריו לאחסן בקבוקי שתיה גדולים. תאים אלו כוללים חריצים, מה שמאפשר הצצה לציוד שמאוחסן שם. גם לנוסעים, כולל ליושבי השורה השלישית אם תותקן, ישנם תאים ענקיים בצדדים. מתברר שנהגי מוניות אוהבים תאי אחסון, ובקאדי “פינקו איתם”.

 

תא מטען רכב מסחרי
תא מטען ענק. פולקסווגן קאדי 5 מושבים
רכב מומלץ לנכים
כניסה משני צידי הרכב

 


כרכב נוסעים מסחרי, המיועד בין היתר לשוק המוניות, ויקטור מתייחס לרכב בהתאם, ומציין, שאם נהפוך אותו למונית לשבעה מקומות, וניקח משפחה של חמישה נוסעים ונהג, השורה השלישית תבוא על חשבון נפח תא המטען, מה שאומר שיכולה להיות בעיה וחוסר מקום למזוודות של משפחה שלמה, בעיקר אם אתה אוסף מנתב”ג. לדבריו, חמישה נוסעים מנתב”ג זה מינימום 7 מזוודות, לפי חישוב שכל נוסע עם מזוודה אחת גדולה שלו ועוד 2-3 מזוודות “טרולי” או תיקים בינוניים, ולכן, ככל הנראה נצטרך גם להתקין גגון לטובת מזוודות, בשל אותה התקנת שורה.

לעומת זאת, מחדד ויקטור, אם אתה נהג מונית בעיר נופש, למשל אילת, ואוסף משפחות משדה התעופה רמון לאילת, או עושה נסיעות פנים עירוניות בערי נופש כדוגמת אילת או תל אביב, למצפה התת ימי, לים או מסיע חבר’ה צעירים למקומות בילוי ברחבי העיר, ללא צורך במזוודות, הקאדי מקסי לייף בתצורת 7 מושבים תהיה “בונבוניירה” בשביל זה.

הנסיעה בקאדי נעימה. הוא יודע לשכך מהמורות בכביש, ובשילוב המושבים האוחזים והנוחים, איכות הנסיעה בהחלט טובה. פולקסווגן קאדי מקסי מגיע עם שלל מערכות בטיחות, כיאה לרכב מהקונצרן, ומבחינת מי שהולך לעבוד ו”לבלות” לא מעט שעות עם הרכב על הכביש, נציין לטובה את מערכת בקרת השיוט האדפטיבית, לה הפעלה קלה ביותר דרך לחצן בהגה, שעובדת כבר במהירות 0 קמ”ש, מה שאומר שיש פה מנגנון זחילה בעומס תנועה, שתיתן מנוחה לרגל ולדוושת הבלם, כל עוד זכרתם לכבות את מערכת ה-start Stop המטרידה.

המערכת עובדת מצוין, וברגע שמזהה שהרכב מלפנינו החל בנסיעה, מתחילה בנסיעה באופן אוטונומי בהתאם למהירות של הרכב מלפנים. במידה ועצרנו עצירה מלאה בעומס תנועה, לחיצה קלה על דוושת הגז תעיר את המערכת והרכב יזחל בהתאם. מלבד המערכת הזו, ישנן 7 כריות אוויר, ניטור רכב מלפנים ומאחור, כולל זיהוי הולכי רגל, ובלימה אוטומטית בעת חירום. עוד, ישנה בקרת סטייה מנתיב אקטיבית שעובדת מצוין.

עוד דבר שעבד מצוין ברכב, היא מערכת המיזוג, הכוללת פתחי מיזוג בקונסולה המרכזית ליושבים מאחור. קירור החלל העצום של הרכב לקח מהר, ובצורה מצוינת. גם כניסות USB לא חסר, ומלבד בקונסולת הנהג, ישנם גם פתחי חיבור ליושבים מאחור מתחת לפתחי המיזוג.

 

פולקסווגן קאדי מחירון
פולקסווגן קאדי 7 מקומות 200,000 שקלים

 

להפתעתנו, מצאנו שיפטרים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, להעלאה והורדת הילוכים באופן ידני. במשך כל הנסיעה התחושה הייתה שאנחנו נוסעים ברכב מנהלים, כמו פאסאט, ולא ברכב מסחרי מאותו קונצרן. למרות שהמנוע עם 122 כ”ס בלבד, לא הרגשנו במאמץ כלשהו במהלך הנסיעה, ולא נשמעו רעשי מאמץ של המנוע, בין היתר בזכות תיבת ההילוכים שתפקדה נהדר. יחד עם זאת, ויקטור ציין שיהיה מעניין לבדוק את הרכב בעליות לירושלים, עם 5 נוסעים ומזוודות, שם לדבריו יש מצב שהרכב מעט יתקשה, אך כאמור מאחר ולא חוקי להסיע נוסעים דרך אפליקציה מסוימת נפוצה בחו”ל (לא מעז להגיד את השם “אובר” UBER ליד נהג מונית), הנושא לא נבחן.

פולקסווגן קאדי מקסי לייף מקבל ציון בטיחות ישראלי 6. מדובר פה בקצין בטיחות בתעבורה מצטיין.

 

רכב נכה

 

הרכב מיועד כאמור גם עבור זכאי ביטוח לאומי לרכב נכה. בדיקה מהירה באתרים מראה שהרכב מותאם להסעת נוסע נכה, ומאפשר התקנת רמפה לכניסת כיסא גלגלים אחורי, כננת חשמלית (כאופציה), מושב טרני/קארוני, הנמכת רצפה ונקודת עיגון לרצפה. עם המפתח האחורי של 1185 מ”מ וגובה של 1,122 מ”מ, גם אחרי התקנת המערכת צפוי להישאר מרווח.

הנסיעה הייתה נעימה ונוחה, ואפילו מערכת השמע ולה 6 רמקולים הפתיעה לטובה באיכות הצליל, במיוחד בחלל כה גדול. גם לאחר נסיעה של כמה שעות, הרגשנו רעננים בשל נוחות המושבים, ו-ויקטור ביקש שנציין זאת, מאחר והנושא חשוב מאד למי שנוהג קילומטרים רבים. אז הנה, ויקטור, ציינו זאת, ובהזדמנות זאת, שוב תודה רבה על התובנות והנקודות לחשיבה שנתת לנו, בתור נהג מונית מסחרית.

צריכת הדלק בסיום המבחן עמדה על 13 ק”מ ליטר בנסיעה משולבת עירונית ובין עירונית, עם דירוג זיהום 10 מ-15.

רכב נכה זכאות
מתאים גם כרכב נכים


סליחה, מה המחיר?


פולקסווגן קאדי מקסי לייף רכב מסחרי מעוצב, מרווח ונח, אך יש לכך מחיר. מחירו של הקאדי בישראל מתחיל ב-199,000 ₪. תוסיפו 2000 ₪ לטובת שורת מושבים שלישית וחציתם את ה200 אלף ₪. מתברר שלא רק הרכב מאקסי, גם המחיר. בסופו של יום מדובר ב…רכב מסחרי. אמנם זכאי ביטוח לאומי או נהגי מוניות יקנו אותו במחיר נמוך יותר, ועדיין…

השם קאדי נגזר מתפקיד הקאדי במשחקי גולף. תפקידו לשאת את הכלים לשחקן הראשי, ופה מדובר בנושא כלים יקר.

מי שבכל זאת יבחר לקנות את הקאדי מקסי לייף יקבל רכב מסחרי מאובזר ובטיחותי, עם שלל מערכות מתקדמות, צג דיגיטלי ואפילו מנגנון זחילה בפקקים משובח ופשוט לתפעול. בעידן של רכבי נוסעים מסחריים חשמליים, המאפשרים הטבות מס נוספות, ובזמן שמחיר הסולר נושק לשמיים, טוב היה אילו התמחור היה אטרקטיבי יותר. כך או כך, מדובר ברכב נוסעים מסחרי ברמה גבוהה שאינה קיימת אצל המתחרים.

 

צאו מהקופסא: 5 מסחריות מפנקות למשפחה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen + ten =