פולקסווגן קראוול 2 ליטר טורבו דיזל (9 מקומות) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פולקסווגן קראוול רכב 8 מקומות
פולקסווגן קראוול 2 ליטר טורבו דיזל במבחן

 

פולקסווגן קראוול 2 ליטר טורבו דיזל במבחן: עוד מימי שנות ה-60 העליזות פולקסווגן התבלטה בתחום ה-וואנים. מה יש ליצרנית הגרמניה להציע בתחום בשנת 2021? בחרו אחד מתשעת המושבים שבקראוול וצאו איתנו לדרך

 

פולקסווגן קראוול, גרסת הנוסעים של הפולקסווגן טרנספורטר, עבר לאחרונה מתיחת פנים קלה שכוללת בעיקר עדכוני עיצוב בחזית הרכב ובסביבת הנהג, לטובת יישור קו עם שאר דגמי פולקסווגן. כעת נקרא קראוול 6.1, כאשר רמת האבזור המשווקת בארץ עונה לשם קומפורטליין. את הקראוול ניתן לרכוש בשני אורכי מרכב: 4.9 מטרים ו-5.3 מטרים ועם שני סוגי מנועי 2 ליטר טורבו דיזל: האחד עם 150 כוחות סוס והשני עם 204 כוחות סוס. סך הכל ארבעה שילובים אפשריים (קצר/ארוך, 150/204 כ”ס). רכב המבחן שעמד לרשותנו היה הקצר ובחזיתו הותקן מנוע ה-150 כוחות סוס. 

 

רכב נוסעים מומלץ
פולקסווגן קראוול. וואן או רכב הסעות?

 

עיצוב חיצוני

הקראוול שומר על הקו העיצובי של הדורות שקדמו לו. במבט מבחוץ, מכל זווית שהיא, אין ספק שמדובר ברכב ההיסעים של פולקסווגן. החזית כוללת שבכה קדמית עם פסי ניקל, כאשר סמל ה-VW המפורסם מותקן במרכזה. מבט מהצד חושף עיטור ניקל, המשולב באיתות צד, המותקן על הכנף הקדמית ועליו מצוין שם הדגם: Caravelle. זווית החלון הקדמי כמעט וממשיכה את זווית מכסה המנוע ומכאן ועד החלק האחורי המבנה “קופסתי” משהו, כמקובל בעולם ה-וואנים, כאשר קו החלונות רציף עד הקורה האחורית. 

 

פולקסווגן קראוול דשבורד
פולקסווגן קראוול. תא נהג
פולקסווגן קראוול תיבת הילוכים
פולקסווגן קראוול סקירה
פולקסווגן קראוול יד שנייה
פולקסווגן קראוול תאי אחסון

 

פנים

הישיבה בפולקסווגן קראוול גבוהה. אנו מטפסים למושב הנהג והדבר הראשון שבולט לעין הוא למעשה מה שיש מחוץ לקראוול. השמשה הקדמית כה גדולה, עד כי היא מכסה כמעט את כל שדה הראיה. עובדה המתגלה כנוחה מאוד בנסיעה עירונית ובינעירונית. 

לוח המחוונים מכאני ובמרכזו מסך עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מסך מגע בגודל “6.5 הפונה כלפי הנהג. מתחתיו הותקנו פקדי שליטה נפרדים למערכת בקרת האקלים הכוללת שלושה אזורים נפרדים: נהג, נוסע שליד הנהג והנוסעים מאחור. 

מה לגבי מקומות אחסון? תא הכפפות בקראוול קטן יחסית, אך מנגד, יש עוד תא פתוח ומדף מעליו. בכל דלת קדמית הותקנו לא פחות משני תאי אחסון. שני תאים נוספים תמצאו על גבי הדשבורד. בין המושבים אין תא משום שיש מושב נוסף – בפולקסווגן קראוול יכולים לשבת שלושה נוסעים בשורה הקדמית. לטובת שלושת הנוסעים מוצעים שני שקעי Type-C, ושני שקעי 12 וולט. לרשות הנהג שתי משענות יד המשפרות באופן משמעותי את הנוחות בנסיעות ארוכות. ידית ההילוכים גבוהה ונגישה אך מנגד, בלם היד נמוך ופחות נגיש. רגע לפני שנתכופף על מנת להוריד אותו, נעבור לחלק האחורי של הקראוול ונספר לכם עליו.

 

רכב 8 מקומות
הגישה וכניסה למושבים מאחור נוחה
פולקסווגן קראוול למכירה
פולקסווגן קראוול מושב נוסעים אמצעי

פולקסווגן קראוול 9 מקומות

 

הגישה לאחור מתבצעת באמצעות שתי דלתות הזזה (אחת בכל צד) שטריקה שלהן מבפנים מצריכה מאמץ לא קטן, עם עדיפות שהרכב יהיה בירידה. הדלתות כבדות, וכל סגירה שהיא לא טריקה חזקה לא תסגור אותן כראוי. קיימת אופציה לסגירה חשמלית עליה אנו ממליצים בחום. לטובת הנוסעים מאחור הותקנו וילונות גלילה מובנים והנוסעים בשורה המרכזית ייהנו גם מחלונות צד נפתחים. בתקרה מותקנות יחידות תאורה ופתחי מיזוג לשתי השורות ומערכת בקרת אקלים עם שליטה נפרדת המספקת מיזוג מצוין גם כשבחוץ שורר חום רב.

פרט לכך, נמצאו החסרים הבאים בתחום האבזור: אין שקעי טעינה, אין כיסי אחסון ואין מחזיקי כוסות לטובת ששת הנוסעים שמאחור. הגישה לשורה האחרונה נוחה באמצעות קיפול מושב בשורת הביניים ומרווח הברכיים והראש מצוינים בשתי השורות (עם יתרון לשורה המרכזית). שלושה מבוגרים ישבו בנוחות בכל שורה.  

מאחורי שורת המושבים השלישית תמצאו תא מטען גדול במיוחד ברוחב 1.63 מטרים ובעומק של 0.74 מטרים בגרסה הקצרה ו-1.12 מטרים בגרסה הארוכה. 

 

פולקסווגן קראוול חוות דעת קנייה
מנוע 2 ליטר טורבו דיזל המפיק 150 כוחות סוס. פולקסווגן קראוול

פולקסווגן קראוול 0 קילומטר

 

על הכביש

תמרון קל לאחור חושף את הראות הבעייתית: משענות הראש המותקנות בשלושת השורות מפריעות לשדה הראיה במראה המרכזית. מצלמת הרברס המותקנת בקראוול מפצה על כך. ואם היא לא תספיק לכם, מגבים אותה חיישני חניה (אחוריים וקדמיים). 

המנוע בפולקסווגן קראוול שקיבלנו למבחן הוא החלש יותר מבין השניים המוצעים: 2 ליטר טורבו דיזל המפיק 150 כוחות סוס ב-3,250 סל”ד ומומנט של 34 קג”מ ב-1,500 סל”ד. המנוע מחובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים כפולת מצמדים (DSG) בעלת שבעה יחסי העברה. כל זה מתורגם על הכביש לקצב נסיעה לא פחות ממצויין. הקראוול מתמודד בקלות עם קצב התנועה העירוני והבינעירוני, עוקף כשצריך, וממשיך להאיץ גם בעליות התלולות לירושלים, עליות שבעבר איימו על רכבי היסעים מסוג זה. לרשות הנהג ניתנת האפשרות להעביר הילוכים באופן ידני מידית ההילוכים הנגישה.

בידוד רעשי המנוע טובים וטרטור הדיזל נשמע רק מבחוץ. רעשי הרוח חודרים במהירות של כ-100 קמ”ש אך אינם מפריעים לניהול שיחה נינוחה בין הנוסעים. נוחות הנסיעה טובה, והישיבה הגבוהה והראות המצויינת תורמות לערנות טובה יותר במהלך הנסיעה ואנרגיות עודפות גם כשהיא מסתיימת. צריכת הדלק במבחן המשולב שלנו עמדה על כ-9.5 קילומטרים לליטר. 

 

פולקסווגן קראוול ציון בטיחות
מערכות בטיחות מתקדמות

 

בטיחות

על הנהג ושמונת הנוסעים אותם הוא משנע, שומרות מספר מערכות בטיחות מקוריות וביניהן: התראה על גבי המראות במידה ויש רכב ב”שטח מת”, התראה מפני סטיה מנתיב (רטט בהגה), 8 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית ועוד. 

 

פולקסווגן קראוול יד 2

 

לסיכום

פולקסווגן קראוול הוא וואן, ה”יכול” לשנע שמונה נוסעים בנוחות גבוהה. הכניסה למושבים מאחור נוחה והגרסה הארוכה תוודא כי לא תהיה בעיה לשנע גם את מזוודותיהם של כלל הנוסעים. הנהיגה בקראוול קלה ופשוטה ואינה “מעייפת” פיזית או מנטלית. מערכות הבטיחות מודרניות וקצב התנועה מצוין. לחובתו של הקראוול רשמנו היעדר אבזור נוחות לנוסעים מאחור (מחזיקי כוסות, כיסי אחסון ושקעי טעינה) ודלתות הזזה המצריכות כוח מעבר לסביר על מנת לסגור אותן (ניתן ומומלץ לשדרג לסגירה חשמלית). מחירו ההתחלתי של הקראוול עומד על 294,000 ש”ח.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two + eighteen =