פורד אקספלורר ST (מנוע 3.0 ל’ 400 כ”ס) החל מ-384,900 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פורד אקספלורר ST (מנוע 3.0 ל' 400 כ"ס) החל מ-384,900 ש"ח
פורד אקספלורר ST (מנוע 3.0 ל’ 400 כ”ס) החל מ-384,900 ש”ח

 

דלק מוטורס, יבואנית פורד, משיקה בישראל שתי גרסאות חדשות של פורד אקספלורר, מעל ומתחת לגרסת ה-Limited AWD ששווקה החל לפני כחצי שנה, גרסת RWD, הנעה אחורית, של דגם ה- Limited אשר שומר על חבילת האבזור העשירה ובמחיר נגיש יותר ללקוחות. גרסת ה-ST החזקה שמרחיבה את מעטפת האבזור, ההידור, האופי וכמובן הביצועים של אקספלורר לרמת הקצה.

עד היום שווקו יותר מ-7.6 מיליון פורד אקספלורר (מאות אלפי יחידות נוספות הגיעו לכוחות בטחון ושיטור בארה”ב). ההצטרפות של גרסאות RWD ו-ST להיצע של פורד מרחיבה את המשיכה שיש לאקספלורר החדש. הפניה לקהל רחב יותר, שצריך מספר רב של מושבים ועדיין מחפש ביצועים, נוחות ובטיחות מהשורה הראשונה.

 

פורד אקספלורר ST
פורד אקספלורר ST

 

RWD – הנעה אחורית

 

המתכון של פורד עבור האקספלורר נשען על שלושה מרכיבים: יכולת, נוחות ועיצוב. עם שתי הגרסאות החדשות פונה ה-Explorer לקהל רחב יותר מאי פעם.

גרסת RWD במחיר כניסה, עם כל חבילת האבזור העשירה שיש בדגם – Limited AWD, מערך הבטיחות הנרחב וממשק המולטימדיה המתקדם.

רשימה חלקית: פנסי חזית ואחור בטכנולוגיית LED, חישוקי סגסוגת “20, שבכה קדמית בכרום, מסילות גג כסופות, משטח טעינה אלחוטי לנייד, התנעה מרחוק, חלון שמש פנוראמי, וילונות צד נגללים, מסך מולטימדיה 8 אינץ’, ריפודי עור, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור, דלת תא מטען חשמלית, כמו גם קיפול חשמלי לשורת המושבים השלישית ומצלמת 360.

ניתן גם לבחור בין תצורה של 6 מושבים עם שני מושבי קפטן במרכז או 7 מושבים בתצורה הרגילה.

על ההנעה מופקד מנוע טורבו-בנזין EcoBoost בנפח 2.3 ל’ המפיק 300 כ”ס ב-5,500 סל”ד ונתון מומנט מרשים מאד של 42.86 קג”מ ב-3,500 סל”ד. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית Select Shift בעלת 10 הילוכים ייחודית לקטגוריה, עם פיקוד חוגה חדשני, מחלקת את הכוח, ודואגת לצריכת דלק נמוכה.

על מנת להתאים את התנהגות מכלולי הרכב לתנאי הדרך/לדרישות הנהג בצורה מיטבית, גם האקספלורר RWD כולל את מערך מצבי הנהיגה הכולל 6 מצבים: 3 מיועדים לכביש ו-3 מחוצה לו.

2 גרסאות ה-Limited (RWD ו-AWD) זהות לחלוטין ונבדלות האחד מהשנייה רק בתצורת ההנעה.

 

 

קרוסאובר ספורטיבי 7 מושבים
קרוסאובר ספורטיבי 7 מושבים

 

 

Explorer ST – גרסת הקצה

 

בקצה העליון של ההיצע גרסת ה- ST מערערת את התפישה הרווחת על איך צריך להיראות ולהתנהג SUV גדול.
ע”י טיפול מדוקדק של חטיבת Ford Performance בכל מכלולי ההנעה והשלדה, גרסה זו מביאה עוצמה רבה ויכולת דינאמית מרשימה מבלי לוותר על רמה גבוהה של נוחות, תחכום ואבזור קצה מתקדם. כל זה במחיר שיפתיע את השוק.

חבילת העיצוב הייחודית של ST כוללת שכבה קדמית בגימור שחור מבריק, כיתוב Explorer על גבי מכסה המנוע, בתי מראות בצבע שחור, עיטורים שחורים סביב שמשות הצד ומסילות גג בצבע שחור. חישוקי הגלגלים הסטנדרטיים בקוטר 20 אינץ’ דו גווניים בעיצוב הייחודי של ST. מאחור בולטים 4 פתחי המפלט כרמז לכוח המנוע.

 

חישוקי 20 אינץ' דו גווניים בעיצוב הייחודי של ST
חישוקי 20 אינץ’ דו גווניים בעיצוב הייחודי של ST

 

הייחוד ממשיך גם בתוך תא הנוסעים וסביבת הנהג. את לוח המחוונים הרגיל מחליף צג דיגיטאלי בגודל 12.3 אינץ’ הניתן להתאמה לדרישות הנהג, מסך המולטימדיה ברזולוציה גבוהה צומח לגובה עם ממדים מרשימים של 10.1 אינץ’ (כמו אייפד) ודרכו אפשר, בין השאר, לשלוט במערכת שמע פרימיום מבית B&O שמקבלת בגרסה זו 14 רמקולים (עם עוצמת שמע מירבית של 980 וואט) ומיתוג נרחב ובולט יותר של המותג המוערך בתא הנוסעים.

המושבים הקדמיים ספורטיביים מרופדי עור, עם תפרים ייחודיים בצבע כסוף ולוגו ST, הם בעלי כוונון חשמלי עם זכרונות, מחוממים, מאווררים ובגרסה זו גם כוללים פונקציית עיסוי ייחודית בעלת 5 מצבים שונים ו-3 דרגות עוצמה בהתאם לרצון הנהג/ת והנוסע/ת מלפנים. גם גלגל ההגה מקבל את לוגו ST הנחשק יחד עם פקדים להעברת הילוכים בגבו.

 

פורד אקספלורר מולטימדיה
פורד אקספלורר מולטימדיה

 

לוח שעונים אקספלורר
לוח שעונים אקספלורר

 

בנוסף למערכות הסיוע והבטיחות הרבות שכבר יש באקספלורר מקבלת גרסת ST גם את מערך ה-Active Park Assist 2.0 החדש המאפשר חניה אוטומטית במקביל ובניצב בלחיצת כפתור תוך שהוא לוקח שליטה מליאה על מערכת ההיגוי, דוושות התאוצה, הבלם ותיבת ההילוכים. במידת הצורך ובאמצעות מערך המצלמות והרדאר הוא גם עוזר לנהג לצאת לדרך בבטחה ביציאה מחניה צפופה.  המערך כולל חיישנים היקפיים וגם בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור כדי למנוע פגיעה בעצם נייח או הולך רגל.

 

 

 

בחזית נוהמת יחידת כוח EcoBoost טווין-טורבו, 6 צילנדרים, בנפח 3.0 ל’ אשר קיבלה טיפול מיוחד ע”י חטיבת הביצועים Ford Performance של היצרן, אשר חתומה על יצירות מוטוריות רבות. היחידה מפיקה 400 כ”ס ב-5,500 סל”ד ולא פחות מ-54.7 קג”מ ב-3,500 סל”ד. כל הכוח הזה יורד לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה-קבועה חכמה ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 10 הילוכים. הביצועים הם לא משהו שרואים בקבוצה הזו וברמת המחיר הזו: 6.0 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 255 קמ”ש. הכוח הזה מנוהל דרך מתלה רב-חיבורי מתקדם מאחור ותמוכות מקפרסון בחזית. שילוב המבטיח נוחות מרבית כמו גם שליטה מקסימלית במסת הרכב בעומסים ולאחיזת כביש מעולה.

ללקוחות המעוניינים להחליף את המראה האלגנטי בהופעה ספורטיבית יותר ולהוסיף יכולות דינאמיות גבוהות אף יותר, תוצע חבילת ST Street Pack (בתוספת תשלום) הכוללת חישוקי 21 אינץ’ שחורים, צמיגי 275/45R21 עבי גומי ונמוכי חתך, וגם בלמי High Performance עם קליפרים אדומים.

דגם ה-ST זוכה לביקוש גבוה במיוחד, והשוק המקומי יקבל הקצאה מצומצמת ממנו, כאשר דגמים ראשונים יגיעו לקראת מארס 21. דלק מוטורס מאפשרת כבר היום לבצע הזמנה מוקדמת לדגמי ה-ST, ליחידות שיגיעו לישראל.

 

 

פורד אקספלורר גרסת ה-ST Street Pack ב-394,900 שקלים
פורד אקספלורר גרסת ה-ST Street Pack ב-394,900 שקלים

 

 

מחירים

  • Ford Explorer Limited RWD החל ב-334,900 שקלים
  • Ford Explorer ST החל ב-384,900 שקלים וגרסת ה-ST Street Pack ב-394,900 שקלים

 

מדלק מוטורס נמסראנו משיקים את גרסת ה-Limited RWD כגרסת כניסה לעולם האקספלורר אשר מיועדת להחליף את גרסאות הכניסה של האקספלורר הקודם אשר צוידו בהנעה קדמית – מחירה זהה למחיר דגם הכניסה של הדגם הקודם, אף היותו דגם חדש לחלוטין וברמת אבזור גבוהה משמעותית. גרסת ה-ST נועדה למי שרוצים יותר כוח, יותר טכנולוגיה, יותר נוחות, יותר חווית נהיגה. כיאה לקו שהתחלנו בו השנה בפורד, הם גם יקבלו את זה עם תמורה גבוהה במיוחד למחיר.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 5 =