פורד פוקוס ST-Line X (1.0 ל’ טורבו-בנזין) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פורד פוקוס ST-Line X
פורד פוקוס ST-Line X (1.0 ל’ טורבו-בנזין) מבחן דרכים

 

המשפחתית הקומפקטית של פורד עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה, ככל הנראה מדובר בגרסה האחרונה בשושלת המפוארת של הפוקוס, שתיגדע בשנת 2025. מה השתנה והאם למשפחתית קומפקטית יש עדיין מקום בעולם של קרוסאוברים? הכל במבחן שלפניכם

 

בואו נשים את הדברים בפוקוס. קהל רוכשי הרכבים אוהב רכבי פנאי. מכוניות משפחתיות ומשפחתיות קומפקטיות איבדו את הבמה שלהן ורואים זאת בטבלאות המכירות. פורד כבר הצהירה שפוקוס לא תיוצר יותר אחרי שנת 2025 ולנו, חובבי הנהיגה שהתבגרו, התחתנו והביאו ילד אחד או שניים לעולם, נותרו כנראה עוד כמה שנים ספורות ליהנות מרכבים פרקטיים שעדיין מספקים הנאה מנהיגה.

 

פורד פוקוס 2022
פורד פוקוס ST-Line X מתיחת פנים
פורד פוקוס החדשה 2023
פורד פוקוס החדשה 2022

 

מה השתנה?

מעבר למנוע ולתיבת ההילוכים עליהם נרחיב בהמשך, מתיחת הפנים של הפוקוס כללה מספר שינויים: מבחוץ ניתן להבחין בפנסים ופגושים בעיצוב שונה. מבפנים, עיקר השינויים מתבטאים במושבים בעלי חימום, בלוח מחוונים מוקרן ובמסך מולטימדיה ענק בגודל “13.2 (לעומת “8.3 בגרסה היוצאת). 

כיום הפוקוס משווקת בישראל עם מנוע אחד בלבד בנפח 1.0 ל’ טורבו-בנזין המספק 155 כ”ס בעזרת מערך היברידי-מתון בשתי רמות גימור: ST-Line ו-ST-Line X, כאשר עיקר ההבדלים בין שתי הגרסאות הם מידות הצמיגים (235-40-18 מול 215-50-17) וגג שמש פנורמי. רכב המבחן אותו קיבלנו הוא ברמת הגימור ST-Line X.

 

פוקוס החדשה
פורד פוקוס 2022 בשתי רמות גימור: ST-Line ו-ST-Line X
פורד פוקוס יד 2
במחיר של 132,000 שקלים מדובר בחבילה אטרקטיבית. פורד פוקוס

 

עיצוב חיצוני

הפוקוס נראה נהדר לטעמנו וצבעו של רכב המבחן הוסיף לכך לא מעט. אהבנו את הסבכה הקדמית הגדולה מלפנים, את החישוקים הגדולים והחצאית שביניהם מהצד, את הספויילר הגדול ואת המפלט הכפול שמבצבץ מתחת לדיפיוזר שמותקן מאחור. העיצוב רענן והפוקוס מבחינתנו מועמדת בולטת לתואר מלכת היופי בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות. 

 

פורד פוקוס מחירון
פורד פוקוס תא נהג
פורד פוקוס מחיר
מתיחת פנים עם שינויים קלים. פורד פוקוס
פורד פוקוס 2021
פורד פוקוס לוח שעונים
פורד פוקוס סקירה
מצלמת רוורס ברזולוציה גבוהה. פורד פוקוס 2022

 

תא הנוסעים

הדבר הראשון שבולט לעין כשמתיישבים במושב הנהג שבפוקוס הוא מסך המולטימדיה הענק (“13.2 כאמור). המושבים נוחים אם כי אינם מספקים תמיכה מתכווננת לגב התחתון. איכות החומרים טובה מאד: דיפוני הדלתות רכים, הדשבורד כולל שילוב של חומר דמוי קרבון וההגה עטוף בחומר רך ונעים. לוח המחוונים מוקרן וכולל אפשרויות תצוגה משתנות ומסך המגע מציג רזולוציה גבוהה וממשק מהיר. לרשות הנהג והנוסע משענת יד הנעה קדימה ואחורה ומכסה על תא אחסון גדול יחסית, מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית ושלל שקעי טעינה: שקע 12 וולט, Type-C ו-USB. מבט מעלה חושף מראה אלקטרו כרומטית (מתכהה אוטומטית), מעליה תא למשקפים ומעליו גג פנורמי שכיסויו לצערנו לא אטום לחלוטין לשמש הישראלית.

הנוסעים מאחור ייהנו מתאורה אישית לכל נוסע, רצפה כמעט שטוחה לנוסע שלישי (אם כי מרווח הכתפיים יהיה בעייתי לשלושה מבוגרים), שקע טעינה, כיסים בגב המושבים הקדמיים, ווי תליה ומשענת יד עם מחזיקי כוסות. חסרו לנו פתחי מיזוג ומרווח ראש לנוסעים גבוהים. נפח תא המטען סביר – 341 ליטר. קיפול המושבים יניב נפח משמעותי של 1,354 ליטר – חלק מהיתרונות של משפחתית קומפקטית על פני משפחתית סדאן. 

 

פורד פוקוס תיבת הילוכים
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה
פורד פוקוס יד שנייה
פורד פוקוס חוות דעת
פורד פוקוס XT ליין
פורד פוקוס ST ליין תא נוסעים

פורד פוקוס תא מטען

מתניעים

המנוע המותקן בפוקוס כאמור בנפח 1.0 ל’. הוא בעל שלושה צילינדרים הנושמים אוויר באמצעות מגדש טורבו. יחידה היברידית מתונה (V48) תומכת בו לטובת הספק מקסימאלי מרשים (ביחס לנפח כמובן) של 155 כ”ס ב-6,000 סל”ד ומומנט מרבי של 24.4 קג”מ ב-2,500 סל”ד. המנוע מחובר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. כל העסק הזה מתורגם ל-8.4 שניות ל-100 קמ”ש בדר למהירות מרבית של 208 קמ”ש. 

נסיעה בכבישים העירוניים מציגה נוחות נסיעה לא מהטובות שפגשנו. תורמים לכך הצמיגים בעלי החתך הצר במיוחד בגרסת המבחן (235-40-18). ככל שהמהירות עולה נוחות הנסיעה משתפרת. הפוקוס מפתחת מהירות בקצב טוב, ובמהירויות הגבוהות רשמנו לזכות הפוקוס בידוד רעשים טוב. בסל”ד נמוך הרגשנו חסרון קל של מומנט, אך הורדה של הילוך אחד או שניים פותרים את הבעיה ולפוקוס יש יכולת להאיץ בקלות. פעולת התיבה חלקה אם כי היא אינה מהירה כמו תיבות רובוטיות כפולות מצמדים אחרות שפגשנו ופעולתה קצת קופצנית בתמרוני חניה. 

בכבישים המתפתלים הפוקוס הזכירה לנו מה היתרון העיקרי של משפחתית קומפקטית על פני רכבי הפנאי המציפים את כבישי ארצנו. לפוקוס היגוי מהיר ומדוייק, זוויות הגלגול נמוכות והיא מהדקת את קו הפניה בשמחה בעזיבת דוושת התאוצה. הרבה זמן לא זכיתי לכתוב על רכב מבחן ללא יומרות ספורטיביות שהוא מהנה לנהיגה והנה סוף סוף זה קורה. נציין כי לפוקוס שלושה מצבי נהיגה: חסכוני, רגיל וספורט, כאשר הפרמטרים שמשתנים בין המצבים הם תגובת המצערת, תגבור ההגה ופעולת תיבת ההילוכים. צריכת הדלק בתום המבחן התובעני עמדה על 1:12 ק”מ לכל ליטר. 

 

פורד פוקוס XT LINE
קריצה לחובבי הנהיגה. פורד פוקוס ST LINE

 

לסיכום

הפוקוס מציגה עיצוב נאה, תא נוסעים מודרני העטוף בחומרים איכותיים ומשהו ששכחנו כבר בשנת 2022 – היא מהנה לנהיגה. מי שלא מתכוון לרדת לשבילים וישיבה גבוהה על הכביש אינה בראש סדר העדיפויות שלו, הפוקוס תהיה בחירה ראויה. מחירה של הגרסה הנבחנת עומד על 144,000 שקלים. וויתור על גג השמש והחישוקים הגדולים (שפוגמים גם כך בנוחות הנסיעה) יחסוך לרוכשים 12 אלף שקלים. במחיר של 132,000 שקלים מדובר בחבילה אטרקטיבית עם קריצה לאותם אנשים מהזן הנכחד שעדיין אוהבים לנהוג.  

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight − two =