פיאט 500X CROSS מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לפיאט 500X CROSS הגרסה החדשה והמאובזרת של הקרוסאובר האופנתי

פיאט 500X CROSS במבחן דרכים

מאת: רועי בורר

ב.מ.וו הקימה לתחייה את המותג מיני – וזכתה להצלחה אדירה, כששילבה נוסטלגיה ומראה מתוק. פיאט ראו כי השילוב טוב, ושלפו את הקלף המתוק והנוסטלגי שלהם – פיאט 500, הידועה באיטלקית כצ’ינקוצ’נטו. עם ההצלחה בא התיאבון, ופיאט 500 החדשה הפכה למשפחת דגמים. לקחנו למבחן את פיאט 500X CROSS – האח הקשוח במשפחה, וחזרנו עם רשמים.

בעמידה
הפיאט 500X CROSS הוא ג’יפון ספורטיבי, קשוח וחמוד, שדומה ליתר בני המשפחה. הוא עוצב ואובזר לקבלת מראה של רכב שטח, זה ניכר בפגושים, שמשווים לו מראה קשוח, ספויילר אחורי גדול, חישוקים קלים בשביל המראה הספורטיבי, וכמו במשפחת ה-500, בחזית שני פנסים עגולים, רק גדולים ונוכחים יותר.

פיאט 500X CROSS. לוק אגרסיבי ומערכות בטיחות מתקדמות
תא נהג מעוצב. פיאט 500X

סביבת תא הנהג שיקית ומעוצבת. חמודה להפליא. יש בה הרבה מוטיבים עגולים ושפע כיתובי “500”, כדי שלא תשכחו את הקשר המשפחתי לרגע. האיכות טובה, ומראה תא הנוסעים כולו מצודד. המושבים כולם גדולים, אוחזים, משולבים בעור, ונוחים בנסיעה ארוכה.

המרחב במושב האחורי טוב, יש מרווח ראש וברכיים מעולה גם לנוסעים מבוגרים. שני דברים שחשנו בחסרונם – משענת בין המושבים ויציאות מיזוג. המיזוג מקדימה מספיק חזק ואפקטיבי וצינן את חלל הרכב כולו. נשארים מאחור, הדלתות האחוריות נפתחות בזווית גדולה מאד, מה שמאפשר גישה נוחה להתקנת כיסאות בטיחות. והחלונות האחוריים נפתחים חלקית, עד “אמצע הדרך”, לטובת בטיחות נוסעים צעירים מאחור.

מאחורינו, תא המטען בגודל סביר – 350 ליטר, למשפחה קטנה, עם סף הטענה נמוך ורחב, שהופך שטוח לחלוטין עם קיפול המושבים האחוריים. קל ונוח להוביל חפצים גדולים.

בתנועה

לפיאט 500X שלושה מצבי נהיגה המשפיעים על משקל ההגה, פעולת המנוע ובקרת האחיזה.
במצב auto, המנוע מרגיש מעט מנומנם, וההגה קל. וכשעולה המהירות, ההגה מתקשח.
במצב sport, ההגה כבד יותר, והמנוע עצבני, כמו פיטבול שרק מחכה לתקוף.
במצב שטח ההגה הופך קל שוב, לטובת נסיעה קלה יותר ושוטפת. אך לא הכנסנו את הפיאט 500X לתוואי שטח מעבר לשבילים.

על אף שמדובר ברכב קרוסאובר, רכב פנאי, הרגשתי של-500X יש יומרות ספורטיביות, אז העברתי למצב נהיגה “ספורט”, ויצאתי לכביש מעניין משולב פיתולים, להרגיש קצת את הרכב. יצאתי לדרך. דריכה על דוושת הגז בקו ישר – המהירות נצברת בקצב מפתיע, הרכב זריז והמנוע מגלה גמישות. אפשר לנהוג מהר גם פיתולים, אבל זה דורש קצת אומץ, בגלל רכינת הרכב בפניות. ברצף פיתולים המתלים התקשו לרסן את המרכב הגדול והגבוה (קרוסאובר…), כך שאחרי רצף של שלוש פניות הורדתי את הקצב.

הנסיעה בעיר זורמת ונוחה, אהבנו את הישיבה הגבוהה, וניכר שלרכב יש פאסון. המתלים של הפיאט 500X CROSS מכוילים על הצד הנוקשה של הסקאלה, כך ששיבושים בכביש הורגשו. במהירות בין-עירונית נשמעו רעשי רוח, ובתאוצות ביניים תתבקשו לגלות עדינות עם דוושת הגז. סה”כ במהלך ימי המבחן צריכת הדלק עמדה על 12 ק”מ לליטר.

בטיחות
גרסת המבחן CROSS הינה גרסה חדשה שנוספה לאחרונה לרמות האבזור של ה-500X, גרסה הכוללת אבזור חיצוני נוסף ומערכות בטיחות מתקדמות. רמת האבזור הזו היא בתוספת תשלום. *יש לציין שמעתה ועד סוף חודש אוגוסט הרכב יימכר במחיר מבצע של 129,900 ש”ח, כולל מערכת חבילת הבטיחות, ואני חושב שיש להמשיך ולתמחר אותו כך.

מה כוללת חבילת הבטיחות האקטיבית?
מערכת התראה על סטייה מנתיב, שמירת נתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית (כל אלו במהירות 60 קמ”ש ומעלה), וכן בלימה אוטונומית וניטור רכב בשטח מת.

במבחן, המערכות הללו עבדו היטב. אציין לשבח את המערכת לניטור רכב בשטח מת, שעבדה היטב, סיפקה תמיד חיווי באור, ובמקרה של איתות – גם בצליל. מעולה.

בשנת 2015 פיאט 500X קיבלה רק 4 כוכבי ריסוק (מתוך 5) במבחן הבטיחות האירופי, אך ב-2017 היא קיבלה ציונים טובים ממכון הביטוח לבטיחות בדרכים האמריקאי (IIHS).

מילה לסיום
בסופו של יום, פיאט 500X CROSS הוא רכב טוב. הוא עובר בציון טוב את כל הפרמטרים, ואם תרצו שיתבלט על פני המתחרים, תשקיעו ברמת אבזור הגבוהה, ובצבע, או שילוב צבעים וג’אנטים מעניינים. כך או כך, פיאט 500X הוא אופציה לג’יפון מעוצב עם שיק איטלקי, עם עיצוב חיצוני שובה עין, ועיצוב פנימי שובה לב.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × five =