פיג’ו 5008 (שבעה מקומות) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לפיג'ו 5008, רכב 7 מקומות עם שפע סטייל ואבזור, מרווח פנים מכובד למשפחה ונהיגה מהנה

פיג'ו 5008 במבחן. צילום: רונן טופלברג

פיג’ו 5008 הוא רכב מעוצב ששובה את העין כבר מהשנייה הראשונה. השיק הצרפתי בולט מבחוץ ומבפנים. האריה הצרפתי נראה גדול ועצבני בדיוק כמו החיה בסמל. פנסי ה-LED בחזית מסוגננים וגדולים, יש גריל כרום גדול וכונסי אוויר גדולים בחזית, פסי כרום בצידי מכסה המנוע, שאלמלא האיבה הקיימת בין הצרפתים לאנגלים, הייתי חושד שהועתקו מהריינג’-רובר, ועוד “ניפוחים” במקומות הנכונים. מדובר ברכב פנאי מהיפים שנעים על הכבישים.

אין ספק שפיג’ו עשו שינוי של 180 מעלות לעומת הדור היוצא של ה-5008, שהיה מעיין מיני-וואן, כעת, עם השתלטות אופנת ‘הג’יפונים’, העיצוב החדש עשה לו רק טוב. הצדודית ארוכה מאוד ונמשכת לכל 4641 המ”מ בעיצוב שובה לב, עם קימורים ונגיעות כרום במקומות הנכונים, ועם דלתות ענקיות וחלונות צד ענקים, לא פחות. החלק האחורי פחות אטרקטיבי, כאילו המעצב התעייף בסוף, אבל הקווים הישרים והסטנדרטיים מאחור משתלבים יפה במראה הכללי.

אם חשבתי שה-5008 יפה מבחוץ, הכניסה אליו השאירה אותי פעור פה. זהו הרכב עם העיצוב הכי לא שגרתי שקיים היום. כנראה שהמעצב טס הרבה באייר פראנס, אחרת אי אפשר שלא לתהות ב”גניבה אמנותית” מעולם התעופה. ההגה קטן וקטום משני צדדיו, ידית ההילוכים נראית כמו מצערת, כפתורי הפסנתר נראים כמו מתגים בקוקפיט, ויש גם לוח שעונים היפיפה, שהוא בעצם מסך דיגיטלי מלא בגודל 12.3″ עם מצבי תצוגה משתנים מכפתור ההגה ותפריט מלא בעברית.

תפריטים, התראות, הודעות, הכל בשפת הקודש. גם מסך המולטימדיה הניצב על הדשבורד “מעוברת” באופן מלא וכולל מסך מגע עם קיצורים לכל המערכות ברכב. לכל החגיגה הטכנולוגית הזאת בחרו הצרפתים לתת את השם הI-Cockpit ואין שם מדויק יותר לתחושת הקוקפיט של תא טייס בפיג’ו 5008. לצורך תפעול חלק מהדברים, כמו המזגן, תדרשו ללחוץ על כפתור פסנתר ולאחר מכן בכפתור על גבי מסך בתפריט המיזוג, מסורבל מעט, אך מתרגלים לזה במהירות, בדיוק כמו האותיות המיותרות בצרפתית במילה PEUGEOT.

עיצוב שתופס את העין. פיג'ו 5008 צילום: רונן טופלברג
ברוכים הבאים לאייר פראנס. פיג'ו 5008. צילום: רונן טופלברג

העיצוב היוקרתי לא פוסח על הדשבורד, המשולב עם חומרים של פלסטיק איכותי, בד דמוי עור ובד אפור (בדגם הנבחן) וגם עיטורי אלומיניום הנמשכים אל דפנות הדלתות ואל הקונסולה המרכזית ובין המושבים. והמושבים, Oh Mon Dieu! ה-מ-ו-ש-ב-י-ם, מהיותר נוחים שישבתי עליהם. קשוחים בדיוק במידה, אוחזים בגב בצורה מושלמת, ועם אפשרות פתיחת הדום להארכת המושב עד לאחורי הברכיים.

לכל זה תוסיפו כוונון מושבים חשמלי עם מצבי זיכרון לשמירה, ואופציית לחימום מושבים, וקיבלתם כורסאות במחלקה הראשונה. כל שבעת מושבי הנוסעים, בתצורה 2/3/2, נוחים מאוד, אם כי שורת המושבים השלישית מתאימה בעיקר עבור ילדים. המושבים יושבים על מסילות נפרדות ומאפשרים תזוזה עצמאית של כל מושב בנפרד, ואף קיפול, במידה ויש צורך בתא מטען ענק, בנפח 780 ליטר. אם החלטתם לא לקפל ולהשתמש בשורת המושבים השלישית, יישארו לכם 210 ליטר לאחסון. אך אל חשש, יש עוד מקומות אחסון ברחבי הרכב, כמו מתחת למושבים, שם גילינו תאי אחסון גדולים בהם אחסנו בקלות תיקים ואף כדורגל של הילדים.

הפיג’ו 5008 עמוסה בתאי אחסון: תא אחסון מקורר תחת משענת היד, תאים בדלתות, בהם ניתן אף לאחסן בקבוקי ליטר וחצי גדולים ועוד. יושבי השורה השנייה ב-5008 יזכו לצל, בזכות ווילונות צד שחורים נגללים, ואף למגש שנפתח מולם מגב המושב. מעל כל הנוסעים נפרש גג זכוכית פנורמי שמתפרש לשני שליש מהגג עם כיסוי בד חצי שקוף ואפשרות לפתיחת החלון שמש שיחשוף פיסה גדולה של שמיים כחולים. בנהיגה בשעות הערב הפיג’ו מתקשטת ע”י ”תאורת אווירה” – פסי תאורת LED כחול בקונסולה, בדפנות הדלתות ובגג הפנורמי. חסר רק דייל שיעבור עם עגלת הדיוטי פרי וכיסוי עיניים ליושבים מאחור.

תא נהג פיג'ו 5008
מתגים רבים וכפתורי פסנתר
גג פנוראמי לכל יושבי הרכב

לה מוטור

פיג’ו 5008 מגיע עם אפשרות בחירה בין מנוע 1.6 טורבו בנזין ושני מנועי טורבו דיזל בנפחים 1.6 ו2 ליטר. תחת מכסה המנוע המסוגנן של ה5008 שקיבלנו ישב מנוע בנזין 1.6 טורבו בעל 165 כ”ס ומומנט של 24 קג”מ. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים קדמיים תוצרת AISIN שעושה שימוש בטכנולוגיות Quickshift להחלפות הילוכים מהירות וחלקות יותר. לחוויית נהיגה מהנה יותר, ניתן גם לתפעל את העברת ההילוכים באמצעות שיפטרים (ידיות) מאחורי גלגל ההגה.

חיפשנו את ידית בקרת השיוט ומצאנו אותה מעט חבויה מאחורי גלגל ההגה. היה נוח יותר לתפעל אותה כלחצנים על גבי ההגה. בקרת שיוט הוחבאה כל כך טוב, שאי אפשר היה לראות אותה או את לחצניה אלמלא מתכופפים ומחפשים היטב מאחורי ההגה. כשנכנסה לפעולה התגלתה בקרת שיוט אדפטיבית מעולה.
מלבד בקרת השיוט, מותקנות בפיג’ו הרבה מערכות בטיחות מתקדמות.

מוכנים? קחו אוויר:
מערכת לתגבור בלימה בשעת חירום (EBA), מערכת לבקרת משיכה (ASR), Alert Attention Driver – מערכת לבקרת ערנות נהג, שהציעה לי בעברית ובנימוס לעצור למנוחה, Warning Departure Lane – מערכת התראה לסטייה מנתיב אקטיבית העובדת מעולה ויודעת לתקן סטייה מהנתיב אף בעיקולים ארוכים,Front Collision Warning – מערכת התראה לניטור מרחק מלפנים שמתריעה בצפצוף חזק ובהתראה אדומה וגדולה בלוח השעונים, וכן בעברית.

System Braking Emergency Advanced- מערכת בלימת חירום אקטיבית עבור הולכי רגל ורכבים הנכנסת לפעולה כבר ב-5 קמ”ש, מערכת לזיהוי שלטים והתאמת מהירות הנהיגה בהתאם לשילוט, מצלמת חנייה אחורית, שגרמה לי בתחילה לחפש איך היא מצליחה לצלם את הרכב מלמעלה עד שגיליתי שמדובר ב˝מבט על˝ וירטואלי על הרכב, מעין הדמיה של השטח סביב הרכב ושל הרכב מעל. יעיל מאד. בנוסף, מראות עם חיווי ‘שטח מת’ (Boarding spots), חיישני 360מעלות, 6 כריות אוויר וכמובן מערכות בטיחות וותיקות כגון ESP ,ABS  ועוד. גם הדלתות הגדולות והכבדות מוסיפות להרגשה המאוד בטוחה.

יוצאים לדרך. נסיעת מבחן פיג'ו 5008. צילום: איתי גולן

יוצאים לראנדאוו

החלטנו להעמיס את שלושת הילדים ולנסוע לפיקניק בפארק בשפלה. כמו תמיד, משהו קוסם לילדים בשורת המושבים השלישית, והם מיד רצים ומתיישבים בהם. הדלת הגדולה נפתחת לרווחה ומאפשרת מיפתח גדול ונוח למעבר לאחור וגם להעמסת פעוט במושב בטיחות בשורה השנייה.

בת הזוג מתיישבת בשורה השנייה ומקפלת בקלות את המושב לידה לצורך מקום נוסף. ההרגשה טובה ומרווחת בזכות תכנון טוב ויעיל של המושבים וגם בשל מרווח פנים נדיב בתא הנוסעים. גם תא הנהג מרווח, אם כי ברך ימין הרגישה את הקונסולה המרכזית בכל נסיעה. השמשה הקדמית וחלונות הצד הגדולים בהתאם, מאפשרים זווית ראיה רחבה וגדולה.

פיג’ו 5008 “ידעה” להתמודד בצורה מצוינת ולרסן מהמורות בכבישים משובשים. רעשי נסיעה כמעט ולא חדרו לתא הנוסעים, והנסיעה מאוד נוחה עם תחושת ריחוף – אין ספק שהצרפתים בהחלט שמרו על המסורת גם ברכב המתקדם זה. נכון, לא מדובר ברכב שטח בעל הנעה כפולה, אך בפיג’ו מתגאים במרווח גחון של כ-23 ס”מ. הוא לא בנוי לנהיגה מעבר לשבילים, אם כי ידע לרסן ולבלוע את הקפיצות בשבילים בצורה טובה.

ההיגוי קל, אולי אפילו קל מידי, וגורם לתחושה של חוסר תקשור בין ההגה לבין מה שקורה שם למטה, אם כי בהגברת מהירות או לחיצה על מצב SPORT ההיגוי התקשה ותקשר יותר. למרות גודלו של הרכב, התמרונים ב-5008 מתבצעים בקלות רבה בעיקר בתנועה עירונית. “על הנייר” ניראה שחסר לו קצת סוסים או מומנט, אך בפועל, המנוע מגיב מצוין ומצליח להזיז את ה-5008 בצורה טובה וזריזה. תורם לכך גם משקל נמוך באופן משמעותי מהמתחרים בעלי 7 מקומות (1365 ק”ג).

תיבת ההילוכים טובה בשורה התחתונה, מעבר ההילוכים בה חלק, אם כי לעיתים ההילוכים הזדרזו לעלות, אך לחיצה על לחצן M להעברת ההילוכים בצורה “ידנית” באמצעות השיפטרים מאחורי ההגה יפתרו את זה. זינוק מהמקום עם הרכב העמוס העמיד את ה-5008 על קצת פחות מ-9.8 שניות, ובסיום המבחן צריכת הדלק עמדה על כמעט 11.5 ק”מ לליטר. לא רע בכלל, בהתחשב שהיה עמוס במיוחד במהלך המבחן.

מכונית משפחתית מרווחת ומאובזרת. פיג'ו 5008 במבחן. צילום: איתי גולן

ויש גם כמה סעיפים שנרשמו שלא לזכותה של הצרפתייה החגיגית הזו:
במהלך נסיעת המבחן דלקה נורית החיווי על אי חגירה של חגורת בטיחות, על אף שכל יושבי הרכב היו חגורים.
מצלמת הרוורס המשיכה לפעול יתר על המידה, גם כששילבתי ל-DRIVE והתחלתי בנסיעה קדימה.
אפליקציית המוזיקה (תפריטי שירים על פי ז’אנרים מוזיקליים), במערכת המולטימדיה לא פעלה בלחיצה ראשונה.
והייתה גם נורת אזהרה שהתריעה על תקר, על אף שלחץ הצמיגים נמדד והנורה אופסה.

עודף מ-200 אלף ש"ח. צילום: רונן טופלברג

גרסון, חשבון בבקשה

פיג’ו 5008 יתאים למשפחות מרובות ילדים או לכאלו המחפשים רכב פנאי עם תא מטען ענק ואפשרות לשני מושבים נוספים כשצריך. נהגים או משפחות המחפשות להיות שונות מהעדר. שהלוק והנוחות חשובים להם. בשוק קיימות מגוון מתחרות, כדוגמת הסקודה קודיאק, האטוטלנדר הוותיק או הסנטה פה הקוראני, אך אלה מתחרים ללא שיק, כמו ל-5008 הצרפתי.

ה-5008 הגיע למבחן ברמת גימור PREMIUM אשר ממוקמת בין רמת הגימור ACTIVE ל-GT ועם רמת בטיחות 6 ורמת זיהום אוויר 11, ומתומחרת כך שתשאיר לכם קצת עודף אחרי שתיפרדו מ-200,000 ₪. בפיג’ו מתגאים ב-5008 החדש “באמינות יוצאת דופן”. רק הזמן יגלה למה התכוונו.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

6 − one =