פסח מוטורי: אליפות ישראל במרוצי דראג בחול המועד פסח 19-20.4

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
אליפות ישראל במרוצי דראג
אליפות ישראל במרוצי דראג – חול המועד פסח 2022

 

אליפות ישראל במרוצי דראג בדימונה בחול המועד פסח, מי יזכה בתואר הרכב המהיר בישראל? אירוע לכל המשפחה

 

בחול המועד פסח, בתאריכים ה-19 וה-20 באפריל, תערך במנחת דימונה אליפות ישראל למרוצי דראג – Race Masters, בהפקת קבוצת מיכאל חן מרוצים בשיתוף ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל. למי שאינו מכיר את עולם מרוצי הדראג, נספר בקצרה כי מרוץ דראג הוא מרוץ בקו ישר בו הרכבים מוזנקים ממצב סטטי, בזוגות, באמצעות רמזור. אורך המרוץ הינו 402 מטרים (רבע מייל) והמנצח עולה לשלב הבא. או בקצרה – יומיים עמוסי אקשן ואדרנלין של קרבות ראש בראש נגד השעון של הרכבים המהירים בישראל. פשוט, נכון?

בפועל, לא מדובר ברכבים סטנדרטיים. למעשה, מאחורי כל רכב מתחרה הושקעו עשרות ואף מאות שעות בבנייתו, שיפורו והתאמתו למרוץ, מה שהופך את המרוץ למותח וצבעוני במיוחד. מבין השיפורים תוכלו למצוא מגדשי טורבו ענקיים, צמיגים רחבים ודביקים שאינם חוקיים לכביש הציבורי, מחשבי ניהול שונים, חלקי מנוע מחוזקים (בוכנות, טלטלים ועוד), קלאצ’ים מחוזקים, ועוד ועוד ועוד. עלות השיפורים ברוב המקרים עולה על עלות הרכב עצמו וההספקים מוכפלים פי כמה, ומגיעים למאות כוחות סוס (ובחלק מהרכבים גם עוברים אם ה-1,000 כ”ס!).

באליפות הדראג ישתתפו 70 מתחרים, ביניהם 2 מתחרות, נציגות המין הנשי, ב-3 קטגוריות עיקריות: הנעה קדמית, הנעה אחורית והקרם דה לקרם – הנעה כפולה. החל מפיאט אונו ישנה ועד ניסאן GTR חדשה. לאוהבי החשמל (וגם לאלו שמתעבים אותו), נספר כי גם טסלה אחת נרשמה במטרה לנסות ולהשפיל את רכבי הבנזין שיתחרו מולה. צבעוני, כבר אמרנו?

ומה לגבי הקטגוריות? כל קטגוריה והייחודיות שלה – רכבי ההנעה הכפולה יזנקו מעמידה כאילו הם פגז שנורה מלוע של תותח. ארבעת הגלגלים העטופים בצמיגים סופר דביקים יבעטו את הרכב בתאוצה מפילת לסתות לעבר קו הסיום, חלקם בזמן נמוך מ-10 שניות. שניים לסיים בדרך כלל יהיו רכבי ההנעה האחורית בהם מרתק לראות כיצד הנהגים יאבקו להאיץ הכי מהר שניתן מבלי לסטות מהמסלול. כוח המנוע האדיר יסחרר את הגלגלים האחוריים שידחפו את האוטו חזק קדימה. הסחרור הזה, שיגיע מהסרן האחורי, עלול לסבסב את הרכב ותוכלו ממש לצפות בנהגים משקיעים המון ריכוז ואנרגיה בשמירת הרכב בקו ישר. דרמה אמיתית. אחרונים לסיים (מבין שלושת הקטגוריות) יהיו בדרך כלל רכבי ההנעה הקדמית, שם הנהגים יאבקו על כל טיפת אחיזה באמצעות צמיגי ענק שיותקנו בסרן הקדמי. חגיגה מוטורית.

דורון קאופמן (Motorheads) ינחה את האירוע, ובקטעי ההפסקה מפיקי האירוע ידאגו לשעשע את הקהל באמצעות מופע דריפטים (החלקות) צבעוני במיוחד שיערך על ידי נהגים מהמוכשרים בישראל על רכבים שהותאמו במיוחד למשימה. לקהל מוצעים מקומות ישיבה מוצלים עם ראות מצוינת למסלול המרוץ ודוכני מזון כשרים.

מספר המקומות מוגבל.

 

 

לוח זמנים של אליפות ישראל במרוצי דראג:


19/4/2022 יום ג’ חוה”מ פסח

11:00 – כניסת קהל

11:00 – 13:00 – אימונים וקביעת זמנים

13:30 – 16:00 – קרבות הדירוג , המלחמה על הזינוק

 

20/4/2022 יום ד’ חוה”מ פסח

11:00 – פתיחת שערים לקהל

11:00 – 13:00 – תחילת קרבות הניפוי

13:00 – 13:30 – הפסקת צהריים

13:30 – 14:30 – ממשיכים בקרבות הניפוי

14:30 – 16:00 – מקצי הגמר

16:00 – 16:30 – טקס גביעים והגרלה של פרס לקהל

*הלוז הוא לו״ז בסיסי ונתון לשינויים

 

רכישת כרטיסים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − six =