פרויקט אלפא: דיטיילינג

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פרויקט אלפא – מתחילים

המשפט “הסנדלר הולך יחף” נכתב עלי, בערך. אני נוסעת מדי שבוע במכונית מבחן שונה, דואגת לשלומה, לא עושה שטויות יותר מדי, מחזירה אותה תקינה, נקייה ובזמן לסוכנות… אוהבת מכוניות! אבל את שלי הפרטית כנראה פחות. אני לא מטפחת אותה כי אין לי זמן פנוי. לא פוליש וקס, לא מים, לא שטיפות בתחנת דלק. האבק חוזר שבוע אחרי, אפילו פחות, הילד ממשיך לזרוק בקבוקי מטרנה על הריפודים, וליצור כתמים שאני לא מצליחה להוציא עם מגבוני אל כתם כאלה… לא עוזר בכלל. אני מתייאשת מהר, כך יוצא, שאני בעלת רכב גרועה, והאלפא רומיאו 159 שלי, היא האלפא הכי פחות מטופחת בארץ. בדוק.

פרויקט אלפא התחיל בעקבות צירוף מקרים – האלפא חטפה עוד שפשוף מכוער מאד מעמודי השפריץ המקוללים בחניה, והעונה הזו עושה שמות במכוניות עם מזג האוויר המתחלף – קיץ-סתיו-חורף. אז החלטתי שצריך להתחיל להשקיע בה, ואריאל בן זוגי הציע שאם כבר להשקיע, אז לשים כבר את כל הז’יטונים על השולחן, ולעשות לה מייקאובר. חתיכת רעיון טוב.

קצת פרטים על כלת האירוע – מכונית הפרויקט שלי: 

אלפא רומיאו 159, מנוע 2.2 ליטר, רמת אבזור קלאסיק(ו), תיבה טיפטרוניק (אנחנו אחלה אחת עם השנייה, אם התעניינתם), מודל 2011, 57,000 ק”מ בלבד על שעון הקילומטראז’. כן, השנה נסעתי בה פחות מ-2000 ק”מ.

לפני כמה ימים הצגתי את תחילת פרויקט אלפא ברשתות שלי ונשאלתי לא מעט “למה התחלת בדיטיילינג? זה טיפול שעושים בסוף”. והתשובה היא שנכון לעכשיו המייקאובר הוא חיצוני, אסתטי לחלוטין. שנית, זהו פרויקט לא מתוכנן שהשלבים בו לא ברורים. בחרתי לקפוץ למים ולשחות לעבר מי ומה שנראה לי לנכון.

הלכלוך המצטבר, השריטות, הגועל על הריפודים, הביאו אותי ישירות לתחנה הראשונה ששלי – סדנת TLM DETAILING  של ליאור וערן מוטולה באלישמע, סמוך להוד השרון, לטיפול דיטיילינג.

שאלתי את ליאור, מה זה דיטיילינג?

דיטיילינג הוא מושג כללי המסמל טיפוח תיקון ושמירה על מראה הרכב, שפירושו הוא ירידה לפרטים. רוב האנשים מכירים את המושג “פוליש ווקס” אך זה רק חלק מהתהליך הקרוי דיטיילינג. תהליך זה כרוך במספר שלבים ברורים שחובה ליישם אותם בכדי להגיע לתוצאה מושלמת. דיטיילינג מתאים לכל מי שחשוב לו לשמור על הרכב שלו. ניתן לבצע את חלק מהתהליכים לבד אבל כמובן שבעל מקצוע מוסמך אשר יודע לבצע את השלבים הנכונים ולבחון כל רכב לגופו בעזרת הידע הניסיון והמכשור המתאים התוצאות יהיו ברמה אחרת לחלוטין.

האלפא 159 נכנסה לטיפול של 24 שעות, ואלה התמונות של הלפני ואחרי:

לאלבום המלא כנסו לפוסט בפייסבוק

אז!

לטובת כל אוהבי הרכב שאוהבים לנקות, פחות או יותר, ניסחתי עם ליאור מוטולה 5 טיפים חמים עבורכם, שכדאי שתעבירו הלאה לאוהבי רכב:

1.      דיטיילינג עושים פעם אחת ומשמרים את התוצאה עם חומרים יעודיים מתאימים. אם יש שריטות חדשות, אפשר לתקן אותן נקודתית. ה”מחמירים” עושים כל שנה-שנתיים. אבל באמת שזה לא נחוץ.

2.      אתם אוהבים את הרכב שלכם? תמנעו משטיפות מהירות בתחנות הדלק השונות. החומרים שם לא איכותיים, ועלולים לפגוע ולפגום בווקס/בצבע ולשרוט את המכונית.

3.      את הרכב מנקים בשיטת “שני הדליים” – ממלאים דלי מים רגילים ודלי מים עם סבון. הסבון, רצוי שיהיה מותאם לניקיון רכב –שמפו לרכב ששומר על הווקס.
הכפפה איתה מסבנים – כפפה לשטיפת רכב (לא סקוטש חלילה, לא ג’ילדה שסופחת אליה לכלוך ואז שורטת את הרכב עם הלכלוך).
ומייבשים בעזרת מגבת מיקרופייבר מותאמת, לא ג’ילדה, לא עיתונים.

4.      מוצר מומלץ בחום הוא ספריי שמתיזים מדי שבועיים-חודש אחרי ניקיון הרכב, שיוצר שכבת הגנה על הרכב, מפני השמש, לשלשת ציפורים (מקלף הצבע מספר אחת) – של מותג סונקס, או כל מותג אחר שמתאים לרכב.
*המחמירים יוציאו אלפי שקלים על הדבקת שכבת נאנו על המכונית, שכבת הגנה יקרה ואיכותית פי כמה.

5.      השתמשו רק במוצרים על בסיס מים. התרחקו ממוצרים המכילים שמן.

יש לכם עוד עצות שיכולות לעזור? כתבו לנו בתגובות שנחכים 

פרויקט אלפא – שלב ב’ – התקנת מערכת מולטימדיה

follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “פרויקט אלפא: דיטיילינג”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

9 − 6 =