צאו מהקופסא: 5 מכוניות מסחריות מפנקות שיתאימו גם למשפחה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

המלצה רכב מסחרי
למה לא בעצם? מכונית לעבודה ולמשפחה

 

 

ב-2022 כבר לא חייבים לעשות את ההפרדה הזו בין רכב עבודה, רכב מסחרי ורכב משפחתי, אפשר לשלב את כל צורכי היום יום שלנו ברכב אחד “מולטי טאסק”. בעיקר בזכות הדגמים המסחריים, הוואן ומולטי וואן האירופאיים, אלה המאובזרים באבזור נוחות ובטיחות מעולמות הכלי רכב המשפחתיים. אז אם אפשר ליהנות מכל העולמות, למה לא בעצם?

 

 

 

פולקסווגן קאדי מקסי לייף 

 

רכב מסחרי מומלץ
מסחרית למשפחה. פולקסווגן קאדי מקסי לייף 

 

הדור החמישי של הטנדר המסחרי לבית פולקסווגן נחת בישראל בסוף שנת 2021 עם עיצוב חיצוני ופנימי המיישרים קו עם שאר דגמי פולקסווגן המיוצרים כיום. הקאדי משווק בישראל עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר (122 כ”ס) המשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, אשר יחד, מספקים ביצועים טובים למדי. 

תנוחת הנהיגה הגבוהה בקאדי מספקת שדה ראיה טוב, אך מנגד, מושב הנהג אינו נוח לנסיעות ארוכות. מפרט האבזור הפנימי עשיר וכולל, בין היתר, מסך מולטימדיה בגודל “8.25, לוח מחוונים מוקרן, ארבעה שקעי טעינה ושולחנות מתקפלים בגב המושבים הקדמיים. מערכות הבטיחות המודרניות, הכוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, הקנו לקאדי ציון של חמישה כוכבי בטיחות ע”י יורו NCAP. יושבי השורה השנייה זוכים למרחב טוב, אפשרויות כיוון לגב המושב ופתחי אוורור. כושר ההעמסה המקסימלי עומד על 645 ק”ג / 1,720 ליטר. דלת ההטענה האחורית גדולה, אך נפתחת כלפי מעלה ובכך עלולה להקשות על הטענה במקומות צפופים.

 

פולקסווגן קאדי
אפשרות לחמישה או לשבעה מושבים. פולקסווגן קאדי מקסי

 

הקאדי, בזכות האבזור הנדיב ותא הנוסעים המודרני הכולל אפשרות לחמישה או לשבעה מושבים, פונה גם למשפחות גדולות או לנכים הזקוקים לפתרון תחבורתי. המחיר ההתחלתי הוא 197,900 שקלים, נשמע מעט גבוה, אך עם מראה מעודכן ושלל אבזור בטיחותי, אין לנו ספק שהעידן הבא של הטנדרים המסחריים כבר כאן.

 

 

סיטרואן ברלינגו SHINE

 

סיטרואן ברלינגו 2022
פונה לקהל רחב. סיטרואן ברלינגו

 

סיטרואן ברלינגו החדש הוצג על ידי סיטרואן בשנת 2018 במטרה להציג כלי דו-שימושי – מסחרית פרקטית ותחליף ל-SUV משפחתי. עיצוב הברלינגו מיישר קו עם שאר דגמי סיטרואן יחד עם סימן ההיכר המוכר, של בועות האוויר להגנה מנזקי פח בדלתות. הברלינגו משווק עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר (100 כ”ס בתיבה ידנית ו-130 כ”ס בתיבה אוטומטית) אשר מספק ביצועים טובים.

תנוחת הנהיגה גבוהה ושדה הראיה לפנים מצוין. היצע האבזור נמוך מהמקובל בקטגוריה בעיקר עקב חסרונם של מצלמה לנסיעה לאחור ובקרת שיוט אדפטיבית. פקדי תפעול בקרת האקלים קטנים ואינם נוחים לשימוש, פתחי המיזוג צרים ואין פתח מיזוג ליושבים מאחור. מערכות הבטיחות בברלינגו כוללות בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל ומערכת זיהוי תמרורים. המושבים נוחים וניתן לכוון את דלתות תא המטען בזווית של 90 או 180 מעלות לטובת העמסת מטען נוחה. תא המטען גדול וכולל חללי אחסון ומידוף תואם. חלל ההעמסה עומד על 983 ליטרים עד גובה התקרה או 2,126 ליטרים כאשר המושבים מקופלים.

 

 סיטרואן ברלינגו
חלל ההעמסה עומד על 983 ליטרים עד גובה התקרה או 2,126 ליטרים. סיטרואן ברלינגו

 

הברלינגו פונה לקהל רחב – עובדי שירות והפצה המעוניינים ברכב עבודה קשוח במהלך השבוע אך גם רכב שיתאים לפעילות משפחתית שוטפת בעיקר הודות לשלושה מושבים נפרדים מאחור. יתרונו העיקרי של הברלינגו הוא במחירו הנמוך – החל מ-153,990 שקלים לגרסה הידנית. לסיכום, עם מראה אלגנטי, אופי קשוח ושימושיות גבוהה, הברלינגו מציג תמורה טובה לכסף. 

אופל קומבו לייף 

 

אופל קומבו מחיר
שמרני ושימושי. אופל קומבו

 

אופל קומבו החדש הוצג בשנת 2018 והגיע לישראל בשנת 2020. עיצוב הקומבו קלאסי ושמרני יחסית. הקומבו מוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 130 כ”ס או טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר בעל הספק דומה המשודכים לתיבה אוטומטית. שני המנועים יעילים ובעלי ביצועים טובים.

מפרט האבזור נדיב בהשוואה למתחרים וכולל מושב נהג מתכוונן, מסך מגע 8″ עם חיבור אפל קאר-פליי, מפתח חכם ופתרונות אחסון רבים ומגוונים. ברמת האבזור הגבוהה יותר, אנג’וי פלוס, תוכלו למצוא מצלמה אחורית, חיישני חניה, חישוקי סגסוגת 16″ וחלונות כהים. מערכות הבטיחות רבות וכוללות התראה על עייפות הנהג, בלימה אוטומטית, מערכת בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל וזיהוי כלי רכב בשטח מת. הקומבו מוצע בגרסת 5 או 7 מושבים, כאשר גרסת ה-7 מושבים ארוכה בכ-35 ס”מ. נפח ההעמסה עומד על 1,414 ליטרים ו516 ק”ג בגרסת ה-5 מושבים ו-1,612 ליטרים ו-586 ק”ג בגרסת ה-7 מושבים.  

הקומבו לייף פונה לקהל יעד רחב מאד אך קורץ בעיקר לאלו שזקוקים לרכב מסחרי אבל לא מוכנים לוותר על איכות החיים הנלוות לרכב משפחתי בשנת 2022. הקומבו לייף הינו טנדרון מאובזר ובטיחותי יחד עם תמחור תחרותי – החל מ-143,990 שקלים.

 

 

רנו טראפיק 

 

רנו טראפיק יד 2
ואן המיועד ל-5 נוסעים ורכב היסעים המיועד ל-9 נוסעים. רנו טראפיק

 

 

הדור הנוכחי של הטראפיק הוא מהוותיקים בסגמנט ומשווק בישראל החל משנת 2015. הטראפיק מוצע עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל המפיק 170 כ”ס המשודך לתיבה אוטומטית. מנוע זה חזק למדי גם תחת עומס בתנאים משתנים ומספק רצועת כוח טובה ויעילה. הטראפיק משווק בגרסה קצרה באורך של 5 מטרים וארוכה באורך של 5.4 מטרים. כמו כן ניתן להזמינו בשתי תצורות שונות: ואן המיועד ל-5 נוסעים ורכב היסעים המיועד ל-9 נוסעים.

סביבת הנהג מעט מיושנת וכוללת חומרים קשיחים אך יחד עם זאת עמידים. מושב הנהג נוח ושדה הראייה טוב בזכות ישיבה גבוהה אשר משרה תחושת ביטחון. רשימת האבזור כוללת מצלמת נסיעה לאחור ומסך מולטימדיה בגודל 7″. הטראפיק, שזכה לציון בטיחות של שלושה כוכבים בלבד, מתאפיין בהיעדר מערכות בטיחות כמקובל בקטגוריה פרט לבלימה אוטומטית ובקרת סטייה מנתיב המוצעת בדגם ההיסעים בלבד. כושר ההעמסה עומד על 1,148 ק”ג בדגם הקצר ו-1,160 ק”ג בדגם הארוך. 

 

רנו טראפיק 2022
ככה נראית מסחרית אירופאית. רנו טראפיק

 

הטראפיק, בזכות התצורות השונות, פונה לקהל יעד מגוון. גרסת ההיסעים מיועדת בעיקר לנהגי הסעות, אך יכולה לשרת גם משפחה ברוכת ילדים הודות לכניסה נוחה לשורת המושבים השנייה והשלישית באמצעות דלתות הזזה קלות לתפעול. תצורת הוואן, המספקת יכולת עבודה ללא פשרות יחד עם כושר העמסה גבוה. מחירו של הטראפיק עומד על 243,990 שקלים לגרסת הוואן הקצר ו-253,990 ש”ח לגרסת 9 מקומות.

 

פולקסווגן טרנספורטר

 

פולקסווגן טרנספורטר יד 2
הנדסת האנוש מצוינת וניכרת המחשבה על הנהג והנוסעים. פולקסווגן טרנספורטר

 

פולקסווגן טרנספורטר הוא קודם כל אייקון בעל היסטוריה רבה מאחוריו. הדגם הנוכחי – T6 מוצע עם מנוע בנפח 2 ליטר טורבו-דיזל בהספק של 110 כ”ס או 150 כ”ס, המשודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים. המנועים חזקים וחסכוניים, ומספקים זמינות כוח וביצועים טובים למדי. הטרנספורטר משווק בשני אורכים: קצר עם בסיס גלגלים של 3 מטרים וארוך עם בסיס גלגלים של 3.4 מטרים. כמו כן, הטרנספורטר משווק ב- 3 גרסאות: משלוח, קומבי (היסעים) ודאבל קבינה. כמו כן, מוצעות של גרסאות בעלות גובה גג שונה: 1.99 מטרים ו-2.47 מטרים.

סביבת הנהג עדכנית ואלגנטית כיאה לפולקסווגן. הנדסת האנוש מצוינת וניכרת המחשבה על הנהג והנוסעים. מושב הנהג נוח והמושב ליד הנהג מיועד לשני נוסעים (בצפיפות) ואינו מספק את אותה נוחות של מושב הנהג. המושב האחורי מרווח למדי, והכניסה אליו נוחה. תפעול הדלתות האחוריות מאפשר מצב פתיחה של 90 או 180 מעלות. הטרנספורטר מציע מספר רב של מערכות בטיחות בהשוואה למתחרים אך רובן מופיעות רק בגרסאות היקרות יותר, שם ניתן למצוא מערכת בקרת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, זיהוי שטח מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, זיהוי הולכי רגל, זיהוי אופניים ואופנועים בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת זיהוי תמרורים. כושר ההעמסה המקסימלי עומד על 1,272 ק”ג (בגרסה הארוכה). 

 

פולקסווגן טרנספורטר מחיר
אייקון. פולקסווגן טרנספורטר

 

עם שושלת ארוכה עוד מימי ה-Bus העליזים של נערי הפרחים משנות ה-60, הטרנספורטר ממשיך לספק את הסחורה גם היום ומתאים למגוון רחב של שימושים, החל מרכב היסעים VIP ועד לרכב הצלה והובלות. הוא תוכנן על מנת לעמוד בימי עבודה ארוכים הכוללים הרבה שעות מאחורי ההגה תוך מחשבה על הנהג וסביבתו. הטרנספורטר משווק בשלל רמות מחיר בהתאם לדגם ורמת הגימור – החל מ-227,000 שקלים ועד 320,000 שקלים. 

פולקסווגן קראוול 2 ליטר טורבו דיזל (9 מקומות) מבחן דרכים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × four =