צרכנות 2022-23: רכבי 7 מקומות למשפחה עד 300 אלף שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רכב 7 מקומות 200 אלף
רכב 7 מקומות עד 300 אלף שקלים

 

 

מכוניות 7 מקומות “עממיות” יותר ופחות, עד 300 אלף שקלים, שהישראלים עוד מסוגלים לקנות… ואין הרבה כאלה

 

 

שוק רכבי השבעה מקומות עבר ועודנו עובר ימים לא קלים, עוד מתחילת הקורונה ב-2020. המכה הקשה של הפסקות ייצור, בשל חסרים בכל משאב אפשרי לייצור כלי רכב, ניחתה ב-2021 כשהשקת דגמים חדשים שהיו רגע לפני תחילת שיווק, נעצרו או נדחו, ובמקביל אספקה של דגמים קיימים, המשווקים בשוטף לישראל, פשוט לא הגיעה. המלאי שכן היה ליצרנים נותב לשווקים אחרים באירופה, ומעט כלי הרכב שכן הגיעו לארץ לא עזר לספק את הביקוש הגבוה שהחל להצטבר. רק בשנתיים האחרונות הצלחנו להבין כמה נתח השוק הזה מבוקש, כשכל רכב 7-8 מקומות פשוט נחטף. דגם אחד בולט בקטגוריה, ניסאן אקסטרייל, אף אינו משווק יותר בארץ, ולא מעט ממתינים לדור החדש שיפתיע ויגיע. רכב עם 7 מקומות זה צורך של ממש, עוד לפני הבחירה בדגם מפנק כזה או אחר, יש צורך אמיתי ב-6-7-8 מקומות כדי שיהיה מקום לכל בני המשפחה בנסיעות משותפות.

רכבי 7 מקומות, ובעיקר 8 או 9, שמאפיינים רכבי מיניוואן (כתבה בהמשך המוסף), משמשים גם קהלים נוספים, כמו נהגים של רכבי היסעים ועוד. כשאין רכבי 7 מקומות חדשים באולמות התצוגה, פונים לשוק היד השנייה, שם כבר אין הרבה היצע, ואם יש הוא מתומחר במחיר מופרז, או שמצבו המכני מחייב בדיקה במכון בדיקה לפני קניית רכב (כך כדאי לנהוג עם כל רכב שאתם פוגשים מיד שנייה).

עוד אפשרות לרכב עם 7-8-9 מקומות תמצאו בגזרת המסחריות, מכוניות להסעת נוסעים, שיכולים לשמש משפחה גדולה או משפחה קטנה יותר שאוהבת לטייל. כאשר בדגמים המסחריים האירופאים, תמצאו מכוניות עם עיצוב “שטח פנאי” יפה, רשימת אבזור מכובדת מאד, שלא מביישת אף קרוסאובר משפחתי, פתחים ותאים שימושיים, כניסות USB, אוורור לכל הנוסעים, ומערכות בטיחות בסטנדרט גבוה. ובקיצור, לא תרגישו שהתפשרתם על דבר. כן, בעתות משבר צריך להסתכל מעבר לחור במנעול, לפתוח את הראש, ומי יודע, אולי תגלו את רכב חלומותיכם.

 

**הדגמים מסודרים לפי סדר הא’-ב’

 

טויוטה 7 מקומות
טויוטה היילנדר

טויוטה היילנדר

טויוטה היילנדר הוא דגם היברידי עם שבעה מקומות, פרקטי ונוח מאד להתנהלות יומיומית וגם לנסיעות ארוכות. הדור החדש השתדרג ביעילותו, עם שורת מושבים שנייה הנעה על מסילה ומאפשרת מרווח טוב בין השורות, וכניסה ויציאה קלה מהרכב. גם תא המטען שימושי, בנפח 305 ליטר, ועד 1,882 ליטר (עד גובה הגג) עם קיפול המושבים. יש חבילת הבטיחותToyota Safety Sense 2.0 ושתי רמות גימור, גרסאות הנעה 4 על 4. החל מ-294,990 ש”ח

 

יונדאי סנטה פה

יונדאי סנטה פה החדש, דגם ה-SUV שבעה מקומות של המותג חזר בשנים האחרונות לדור חמישי חדש שהקפיץ את הדגם למחוזות יוקרתיים שלא ציפינו להם, הפתעה טובה נוספת למותג. ב-2021 עברה מתיחת פנים, ששיפרה את מרווח הפנים, ואבזור הנוחות (בקרת מיזוג מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי לנייד ועוד), ומערכות בטיחות מתקדמות. הסנטה פה מאופיינת בהנדסת אנוש טובה ויעילה למשפחה, ומוצעת במספר גרסאות הנעה ורמות גימור גבוהות, החל מ-269,900 שקלים.

 

מיצובישי אאוטלנדר מחירון
מיצובישי אאוטלנדר החדש 2022

 

מיצובישי אאוטלנדר

מיצובישי אאוטלנדר, רכב ה-SUV 7 מקומות, חזר ב-2021 בדור רביעי חדש, עם עיצוב חיצוני מודרני ומרשים. הוא קיבל חזית אגרסיבית ורחבה, “מותניים רחבות” יותר, ומידותיו צמחו בהתאם. “הצמיחה” במידות יחד עם תכנון חדש של חלל הרכב אפשרו להגדיל את מרווח הפנים בשלושת שורות המושבים, עם תוספת גובה למרווח הראש של היושבים בשורת המושבים האמצעית, ותוספת למרווח בין היושבים בשורה האמצעית. יש מנוע חזק, וגרסאות 4 על 4 כמובן, למשפחות המטיילות. רמות הגימור של הדגם רבות ומגוונות, עם המלצה חמה להתקדם לרמות הגימור הגבוהות, כדי להרגיש במודרניות ובתחושות יוקרה. החל מ-183,900 שקלים.

 

סקודה קודיאק

סקודה קודיאק, קרוסאובר אירופאי 7 מקומות, דגם מאד מוכר ופופולרי בישראל, מעוצב יפה, ומאובזר למדי, המשווק בשתי גרסאות מנוע, 1.5 ל’, ו2.0 ל’, עם גרסאות הנעה כפולה, ולא מעט רמות גימור. שורת מושבים שלישית קיימת, אך זו תתאים בעיקר עבור ילדים. מאחור, תא מטען בנפח של 233 ליטר, ועם קיפול השורה השלישית תקבלו תא מטען גדול ומכובד. אחד היתרונות המובהקים בדגם הקודיאק, הוא הביצועים המהנים וחווית הנהיגה, בדגש על גרסאות הארבע על ארבע. החל מ-188,500 שקלים.

 

פולקסווגן 7 מקומות
פולקסווגן טיגואן 7 מקומות (אולספייס)

 

פולקסווגן טיגואן אולספייס

פולקסווגן טיגואן אולספייס, הוא גרסת השבעה מושבים של דגם הטיגואן המוצלח של המותג. עיצוב הדגם ותא הנהג והנוסעים נעים לשהייה ויפה למראה. לאחרונה, זכה למתיחת פנים, הכוללת עיצוב עדכני, ואבזור מתקדם. אורכו של הטיגואן אולספייס הוא 4,728 מ”מ, עם בסיס גלגלים של 2,789 מ”מ, לטובת שלוש שורות מושבים. שורת המושבים השלישית ניתנת לקיפול לקבלת נפח תא מטען נדיב, בנפח של כ-700 ליטר. הדגם משווק עם מנועי 1.5 (החל מ-187,352 ש”ח), ו2.0 ליטר של הקונצרן, וגרסת 4 על 4 (במחיר 233,321 ש”ח).

 

פורד אקספלורר

פורד אקספלורר הוא הרכב היחיד מבין דגמי ה-7 מקומות שחוצה את רף ה-300 אלף שקלים, כשברמות הגימור האמצעית והגבוהה, הוא חוצה עמוק לעבר הספרה הבאה (רמת ה-ST Street pack במחיר של 389,900 ש”ח). אולי כי בדור השישי החדש שלו, הוא חזר מגונדר ומאובזר יותר מאי פעם. האקספלורר קיבל פלטפורמה חדשה, יחידות הנעה חדשות ועדיין מגרגרות, טכנולוגיות עדכניות לנוחות ובטיחות, ועיצוב חדש ומודרני לתא נהג והנוסעים. המחיר ההתחלתי הוא 329,900 ₪

 

פיג’ו 5008

דגם ה-SUV (רכב פנאי שטח) הגדול של מותג פיג’ו, בעל שבעה מקומות זכה ללא מעט עניין מהקהל הישראלי, וגם לא מזמן, למתיחת פנים הכוללת עדכוני עיצוב קלים, צבעים חדשים, שדרוג מפרט האבזור ותוספת מערכות בטיחות מתקדמות. שורת המושבים האמצעית מורכבת משלושה מושבים נפרדים, מודולאריים, שיכולים לנוע לפנים ולאחור על מסילה באופן עצמאי, ולהם כיוון משענת. ה-5008 משווקת עם מנועי 1.2 ל’ ו-1.6 ל’ טורבו בנזין עם 130 ו-180 כ”ס ומנוע 1.5 ל’ טורבו דיזל עם 130 כ”ס. החל מ-194,990 ש”ח.

 

קיה 7 מקומות
קיה סורנטו רכב 7 מקומות

 

צ'רי רכב
רכב 7 מקומות חדש – טיגו 8 פרו

 

צ’רי Tiggo 8 Pro הוא SUV בעל שבעה מושבים עם מאפייני פרימיום. הרכב מנגיש את תפיסת העיצוב של  ‘Life In Motion’ ,Chery המעניקה לרכב חתימה ויזואלית מרשימה באמצעות גריל מודגש במטריצה גיאומטרית ופנסי LED עם חתימה ייחודית. רשימת האבזור כוללת מערכת שמע עם צליל היקפי דרך שמונה רמקולים, תאורת סביבה רב צבעונית, צוהר פנורמי וריפוד דו-גווני בשחור וחום. שלושה מסכים – לוח מחוונים בגודל “12.3, מסך בקרת אקלים בגודל 8″ ומסך מידע בידור בגודל 12.3” – מאפשרים שליטה כמעט בכל פונקציות הרכב תוך שילוב קישוריות לטלפון חכם.

מה בבטיחות? מבחני ריסוק רשמיים אין עדיין. ציון בטיחות ישראלי – 6 מתוך 8. בין מערכות הבטיחות המתקדמות: מערכת סיוע לנהג (ADAS), כולל בקרת שיוט אדפטיבית (ACC), בלימת חירום אוטונומית (AEB), אזהרת התנגשות קדימה (FCW) ואחורה (RCW), בתוספת מצלמה של 360 מעלות לסיוע רְאוּת.

 

מחירים:

Tiggo 8 Pro 167,990 ש״ח 179,990 ש״ח

קיה סורנטו

קיה סורנטו היה פעם רכב עם אוריינטצית שטח מובהקת, והפך עם השנים לרכב פנאי, שבעה מקומות, חביב ומשפחתי מאד. סורנטו בדור הרביעי החדש, הוא רכב מעוצב יפה יותר, גדול ומרווח במעט מהדגם היוצא, עם בסיס גלגלים גדול יותר, שצמח עם השנים. לדגם יש גרסה היברידית מאובזרת מאד, וגרסת דיזל בסיסית יותר. השורה השנייה מרווחת מאד, ושתי שורות המושבים ממוזגות. המחיר, החל מ-234,900 ש”ח לגרסת הבנזין הבסיסית, ועד 304,900 ש”ח לגרסת הפלאג אין הייבריד.

 

שברולט טראוורס

שברולט טראוורס הוא רכב פנאי גדול המוצע עם 7 או 8 מושבים. מרווח הפנים שלו מהגדולים בקטגוריה, ותא המטען שלו ללא קיפול המושבים בנפח שימושי מאד של 651 ל’. לטראוורס נתוני ביצועים טובים: מנוע בנזיןV6 , בנפח 3.6 ליטר עם הספק של 310 כ”ס. יש כאלה שיעריכו זאת מאד. בתחילת השנה שברולט טראוורס עבר מתיחת פנים, וזכה לגרסת RS מעניינת, עיצוב ספורטיבי גרסאות הנעה כפולה, ומערכות בטיחות מקוריות בכל רמות הגימור. המחיר, החל מ-270,392 ש”ח

 

דאצ'יה 7 מקומות
דאצ’יה ג’וגר 7 מקומות החל מ-105 אלף שקלים

 

 

וגם, הכירו את דגם 7 מקומות הכי זול בשוק הישראלי, והרכב החשמלי היחיד, שבעה מקומות, נכון להיום:

 

דאצ’יה גוג’ר – רכב 7 מקומות זול (וידני) מ105 אלף שקלים

 

השקה ישראלית מעניינת התרחשה לפני מספר שבועות – עם דגם חדש של מותג דאצ’יה, בשם דאצ’יה ג’וגר. רכב עם 7 מקומות ומחיר מעולמות הסופר מיני, החל מ-105 אלף שקלים ועד 120 אלף שקלים.

מדובר ברכב מיניוואן עם 7 מושבים, עם עיצוב של רכב פנאי שטח המשווק עם מנוע בנפח 1.0 ליטר טורבו עם הספק של 110 כ”ס, מומנט מרבי של 20.4 קג”מ ב-2,900 סל”ד, המשודכת לתיבת הילוכים ידנית. כן. “זן מוזר מזן”. מידותיו של הג’וגר, הם: אורך של 4,547 מ”מ, רוחב של 1,784 מ”מ, גובה של 1,632 מ”מ ובסיס גלגלים של 2,897 מ”מ. היצרן מעיד כי שני המושבים בשורה השלישית, האחרונה, מרווחים ויכולים להכיל גם נוסעים בוגרים ולא רק ילדים.

בתחום הבטיחות, בג’וגר מפרט בטיחות חסר, שאותו משלימה מערכת בטיחות ישראלית המותקנת בארץ.

דאצ’יה ג’וגר מוצעת בשלוש רמות גימור, הכוללות: ברמת הגימור ESSENTIAL, מולטימדיה מקורית “8 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, פתיחת חלונות ידנית, בקרת שיוט, חיישני תאורה, חיישני חנייה אחוריים, תאורה ראשית LED, חישוקי פלדה “16 ועוד. ברמת הגימור COMFORT נוספים חלונות חשמל, חיישני גשם, בקרת אקלים, שמשות כהות מאחור, מצלמת רוורס, ציפוי עור לגלגל ההגה ועוד. ברמת הגימור הבכירה COMFORT PLUS נוספים גם חיישני חנייה קדמיים, בלם יד חשמלי, קונסולה מרכזית עם משענת יד, חישוקי סגסוגת “16 ומפתח חכם.

 

רכב חשמלי 7 מקומות: מקסוס יוניק 5

 

ה-EUNIQ5-של מקסוס, שחקן מעניין מבית היבואן הישראלי צ’יינה מוטורס, שנכנס לנישה ייחודית שלא קיימת בישראל, רכב שבעה מקומות 100% חשמלי. זאת בשורה גדולה והזדמנות גדולה כשאין ממש מתחרים.

בחזית המקסוס Euniq5 מנוע חשמלי בהספק של 174 כ”ס ו-31.6 קג”מ משודך לתיבה אוטומטית בעלת הילוך בודד רציף אחד. סוללה של 52.5 קוט”ש עם אפשרות טעינה מהירה של 80% בחצי שעה, שתאפשר נסיעה של 356 ק”מ בנסיעה עירונית ו-260 ק”מ בנסיעה בין עירונית לפי תקן ה-WLPT.

אורכו של הEUNIQ5- הוא 4.8 מ’ ורוחבו 1.8 מ’, עם מרחק סרנים של 2.8 מ’ וכושר העמסה של כחצי טון. הוא גדול ומרשים, אם כי הצדודית המרובעת שלו מהצד, מזכירה רכב מסחרי, תחום בו מקסוס שולטים בשוק הסיני.

הישיבה במושב הנהג נוחה וגבוהה, עם ראות מעולה לכל כיוון, גם בזכות חלונות הצד הגדולים. הדשבורד מעוצב וגולש לכיוון היושב לצד הנהג, כאשר מסך מולטימדיה 12.3″ גדול מרחף במרכזו. השורה השנייה נעה על מסילות קדימה ואחורה, ורחבה ונוחה כמו השורה השלישית, ולמרות כניסה מעט צרה לשורה השלישית, נראה שיכלו להיכנס לשורה האחרונה אף שלושה נוסעים, מה שיכל היה להפוך את הרכב הזה לבעל שמונה מקומות, אך העדרה של חגורת בטיחות נוספת, והכתוב ברישיון הרכב מונע זאת. מאחור, תא מטען בעל נפח של 460 ליטר, שיספיק ללא מעט תיקים. קיפול המושבים בשורה השלישית יהפוך, גם בשל צורת הרכב כאמור, לרכב מסחרי בעל נפח טעינה גדול של 1162 ליטר, וקיפול השורה השנייה ייתן 1956 ליטר.

מקסוס יוניק 5 מגיע בשתי גרסאות, של שבעה מקומות (החל מ-214,000 ש”ח), או שישה מקומות (יוניק 5+), במחיר של 223,000 ש”ח.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + two =