צרכנות: 5 קרוסאוברים (רכבי פנאי) קומפקטיים חדשים מומלצים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

צרכנות: 5 קרוסאוברים (רכבי פנאי) קומפקטיים חדשים מומלצים
צרכנות: 5 קרוסאוברים (רכבי פנאי) קומפקטיים חדשים מומלצים

5 קרוסאוברים (רכבי פנאי) קומפקטיים חדשים מומלצים החל מ-127,990 ועד 150,000 ש”ח. אז אילו כלי רכב כדאי לכם לשקול בקניית הרכב המשפחתי הבא?

 

 

קרוסאוברים מומלצים – טויוטה C-HR

 

טויוטה C-HR

 

טויוטה C-HR, היא מכונית קרוסאובר היברידית, עירונית, שעשתה את הבלתי יאמן ולמעשה, כבשה את קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים. עם העיצוב היוניקי שלה – חייזרי אפילו, עם מערכת היברידית שמבטיחה צריכת דלק שפויה, ופחות זיהום אוויר, ועם הסמל הנכון והמבטיח (מחירון) במרכז הרכב – הסמל של טויוטה.

אפשר לומר, שהעיצוב החיצוני הוא שכבש את קהל הצרכנים, בעיקר את קהל הנשים. עיצוב חד ומיוחד בנוף, וגודל קומפקטי, עירוני ולא מאיים.

ב-2019, טויוטה C-HR עברה מתיחת פנים שרק עשה לה טוב – עיצוב חדש לפנסים ולפתחי האגזוז, שימוש בחומרים איכותיים בתא הנהג, עיצוב משופר לתא הנהג, כיוון מושבים לנהג ולנוסע, לנהג – כיוון חשמלי, לנוסע, כיוון מכני, מערכת מולטימדיה חדשה, כיול ההגה והגברה של בו הכוח חשמלי בו – זה מורגש ונהדר. רגע, יש עוד – שיפור באיטום רעשי דרך, מנוע ורוח – שיפור באיטום רעשי הדרך – שוב, שיפור מורגש מאד.

בטויוטה C-HR שוכן מנוע 1.8 ליטר בנזין, לצד מנוע חשמלי קטן, וביחד הם מספקים 122 כ”ס, תיבת ההילוכים בה רציפה, והיא עובדת מספיק טוב כדי לא להפריע לחבילה השלמה.

 

טויוטה C-HR תא נהג

 

טויוטה C-HR תא נוסעים

 

ב-80 אחוז מהזמן בנהיגה בעיר עם ה-C-HR, אין פליטת מזהמים בכלל. זאת אומרת, המהירות העירונית, ואופי הנהיגה העירוני, השליו יחסית, מביאים לנתון פליטת מזהמים נמוך ומרשים, בזכות ובשל העובדה שהמערכת החשמלית עובדת ברוב הזמן, שהרכב אינו במאמץ (הטויוטה C-HR יכולה לנסוע עד 120 קמ”ש על חשמל, מבלי לפלוט מזהמים בכלל).

ולא רק בדירוג זיהום הנמוך, והעיצוב מסובב הראשים טויוטה גאה, המולטימדיה החדשה ברכב, שודרגה וכעת בעלת קישוריות מלאה לאנדרואיד ואייפון.

מבחינת מימדי הרכב, גם משפחה של 4-5 נפשות יכולה לשקול אותו כאופציה. חשוב כמובן לבדוק בעצמכם האם יש לכם מספיק מרווח לראש וברכיים, וגם לעשות לבדוק כניסת/התאמת מושבי בטיחות.  

בנהיגה ברכב, זכיתי להרגיש אחיזה מצויינת של הרכב על הכביש, הגה שמספק תחושה טובה, שמשרה עלי ביטחון בנסיעה דינאמית (וטויוטה עשו הרבה כדי להביא לתחושה הזו אצל הנהג/ת), והמנוע דינאמי וחזק מספיק לספק כוח בכל שלב, גם אם הההאצות לוו לעתים ברעשי מאמץ.

הטויוטה C-HR הוא קרוסאובר ייחודי למראה שזורח בעיקר בנסיעה עירונית, בה הוא מוכיח פליטת מזהמים וצריכת דלק נמוכות (ואיטום רעשים טוב). ההיגוי שלו הוא הדובדבן על הקצפת, המכלול שעושה את הנהיגה ברכב עוד יותר טובה, ומאפשר לי לנהוג איך שאני רוצה ברכב, בביטחון, ובהנאה.

 

מחיר – 149,900 ש”ח

החל מ-143,900 ש”ח

 

קרוסאוברים מומלצים – פולקסווגן טי קרוס

 

פולקסווגן טי קרוס

 

אחד הקרוסאוברים המרעננים ויפים שנתקלתי בהם בקטגוריה – רכבי פנאי שטח עירוניים. פולקסווגן טי קרוס. לא “עוד קרוסאובר”, בין עשרות רכבי פנאי צבעוניים. ההבדל יבוא לידי ביטוי בעיקר שתתישבו במושב הנהג, ואז תתניעו… ההבדל הגדול המיידי, והיתרון הבולט, הוא המראה החיצוני המרענן והמשובב נפש של הטי קרוס, בצבעי כתום או טורקיז (יש עוד צבעים, אבל השניים האלה פשוט יושבים על הרכב בול). יחידת התאורה מאחור, שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים, יפה, ולא מזכירה אף רכב אחר.

מושב הנהג תומך ונוח, הישיבה גבוהה בצורה מיטבית (לקבלת שדה ראייה מלא וטוב החוצה), ותחושת שליטה והנאה מיד אופפת ועוטפת אותך.

לפולקסווגן טי קרוס מנוע בנפח ליטר (1,000 סמ”ק) מוגדש בטורבו, עם הספק של 115 כ”ס, מומנט מרבי של 20.4 קג”מ בין 2,000-3,500 סל”ד, האצה מאפס למאה קמ”ש ב- 10.2 שניות. משודך לתיבת הילוכים DSG, עם 7 יחסי העברה. מנוע הליטר מרגיש דינאמי בצורה מאד מפתיעה.

המנוע הקטן של הטי קרוס עושה עבודה טובה בצורה יוצאת דופן, ויחד עם התיבה האוטומטית, נשמר סל”ד בריא בנסיעה עירונית ובינעירונית. צריכת הדלק גם היא נותרת בריאה ומפתיעה לטובה, ובאמת שלא חסר מומנט באף הילוך.

 

פולקסווגן טי קרוס תא נהג

 

טי קרוס תא נוסעים

 

מרווח הפנים בטי קרוס: 3 נוסעים יוכלו לשבת במושב האחורי, עם מרווח לא גדול לידיים, (קוראים לזה בשפה המקצועית מרווח “מרפקים”). כשלשניים שישבו בצדדים, יהיה יותר נוח ומרווח. לגבי מושבי בטיחות – 3 מושבי בטיחות ייכנסו, ובלבד שאחד מהם יהיה בוסטר, וימוקם באמצע. כניסה וטעינה של מושבי בטיחות במושב קלה יותר, בזכות זוית פתיחה רחבה של דלתות הרכב.

תא הנהג והנוסעים מעוצב בצורה יפה, שמושכת את העין. זרימה ישירה עם התחושה הצעירה של העיצוב החיצוני, מראה שלגמרי ישבה את ליבן של נהגות, משפחות צעירות, זוגות צעירים ומבוגרים כאחד. במרכז תא הנהג מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני בגודל 8′, הכוללת דיבורית, וחיבור לאפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד. המערכת נפלאה, עובדת טוב, קלה פשוטה לתפעול, וגם נראית טוב.

פולקסווגן טי קרוס, רכב פולקסווגן “עממי” יחסית, עם תמחור עממי יחסית, שנראה טוב, מסובב ראשים של ממש, נוסע טוב, נוח ובטיחותי, עם מנוע קטן וחסכוני, במחיר שלא היה קיים במחירונים של פולקסווגן עד היום.

 

מחיר – 134,900 ש”ח

החל מ- 124,900 ש”ח

 

קרוסאוברים מומלצים – סקודה קאמיק

 

סקודה קאמיק

 

סקודה קאמיק, הקרוסאובר הקטן במשפחת סקודה, הוא בעל מימדים מהנדיבים בקטגוריה (שמזכירים את הסקודה ייטי, למי שזה עושה לו סדר בראש). סקודה קאמיק גם מגיע עם מערכות בטיחות מתקדמות חשובות החל מרמת הגימור הבסיסית, וזה מעניק לו יותר מנקודת זכות אחת, לדגם ולמותג הרכב, ולא פחות חשוב, גם המחיר שלו לא רע. וכך, הקאמיק נכנס לקטגוריה הצפופה עם יתרונות גדולים מול המתחרים בקבוצה שלו, והוא תחרותי. תחרותי מאד.

המראה החיצוני של הסקודה קאמיק מצודד, וזה תלוי מאיזו זווית מסתכלים. מקדימה, החזית של הרכב נראית טוב, עם “גריל” מעוצב יפה, ופנסי לד חדשים ויפים שפשוט משבחים את מראה הרכב כולו. יש שני פנסים, שהם התאורה הראשית, ותאורה תוחמת מעליה, זוהי תאורת היום של הקאמיק, ואני לא מתביישת להגיד שהתאהבתי בה.

הקאמיק בגרסת המנוע הבכירה יותר – 1.5 ליטר עם 150 כ”ס, מומנט של 25.4 מ-1,500 סל”ד והאצה של 8.4 שניות מאפס למאה קמ”ש, מספק מספיק כוח בכל שלב בנסיעה. ויש לו תיבת 7 הילוכים אוטומטית DSG כפולת מצמדים, להעברת הילוכים מהירה וחלקה יותר, ולכן עובדת טוב יותר.

 

סקודה קאמיק תא נהג

 

סקודה קאמיק תא נוסעים

 

בתוך הרכב, קוקפיט וירטואלי (לוח שעונים/מחוונים וירטואלי), שנראה ממש טוב, בגודל 10.25 אינץ’, עם מספר תצוגות לבחירה. בנוסף לזה, קיימים פיצ’רים, כמו מצבי נהיגה לבחירה, מקום ייעודי לנייד עם טעינה אלחוטית, מערכת הנעה ללא מפתח, תאורת אווירה בצבע אדום ועוד.

יש מערכת מולטימדיה טובה, זהה בשתי רמות הגימור, פשוטה להבנה ותפעול, וגם יפה מספיק, הכוללת מסך מגע 8 אינץ’, תמיכה בעברית בלוטות’, חיבור לאנדרואיד אוטו, אפל קאר פליי, וMirror Link  שבעצם משקף את מה שיש לכם בנייד על גבי תצוגת מסך המגע/המולטימדיה.

מבחינת האבזור, מבין שתי רמות האבזור, רמת הסטייל שווה את תוספת הכסף, גם אם מדובר בכמה וכמה אלפי שקלים.

המימדים הבריאים של הקאמיק הופכים אותו לקרוסאובר משפחתי קומפקטי, עם 3 מקומות ישיבה מאחור, ו-3 חגורות/כניסות למושבי בטיחות. אבזור נוחות מועיל מאד, שלא לומר – נחוץ, כמו יציאות אוורור ליושבים מאחור, משענת יד לנהג, מקום לכוסות, שקעי USB C ליושבים מאחור, אפשרות לקיפול מושבים, וחלונות גדולים ורחבים, כדי שאף אחד לא ירגיש קלסטרופובי בישיבה מאחור.

סקודה קאמיק מכונית פנאי דינאמית, ובו בזמן שומרת על צריכת דלק מפתיעה לטובה. מפתיעה כ”כ, שניסיתי בכוונה ללחוץ את הדוושה כמה שיותר, כדי להווכח שהקאמיק לא מתרגשת מהלחיצות, ונתון צריכת הדלק הממוצע הראה 13 ק”מ לליטר.

סקודה קאמיק, הוא רכב קרוסאובר קומפקטי טוב, ומתומחר גם לא רע, ששווה נסיעת מבחן.

 

מחיר – 130,990 ש”ח

החל מ-124,990 ש”ח

 

קרוסאוברים מומלצים – יונדאי קונה היברידית

 

יונדאי קונה היברידי

יונדאי קונה הייבריד, משווקת בארץ כדי לתת לנהג/ת הישראלי/ת אופציה לרכב פנאי קומפקטי, מעוצב ושימושי, שגם יהיה חסכוני יותר בדלק, ופחות מזהם. כמה פחות? דירוג זיהום 2 מתוך 15 מקסימליים. בשורה ירוקה וטובה.

המנוע ביונדאי קונה הייבריד, מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, נטול טורבו, ולצידו, מנוע חשמלי קטן, עם 43.5 כ”ס, לשניהם יחד הספק משולב של 141 כ”ס. תיבת ההילוכים, תיבת שישה הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, עובדת חלק וטוב, וההאצה – 11.2 שניות מאפס למאה קמ”ש. לא חסר כוח בשום שלב, האמינו לי.

אבזור – כאן נכנסים כל הדברים הטובים שיש ליונדאי ולקונצרן הזה להציע, הרבה הרבה אבזור נוחות, כמו מערכת מולטימדיה מקורית, עם מסך 7 אינץ’, דיבורית BT, חיבור לטלפון החכם דרך אפל קאר פליי או אנדרואיד אוטו, מערכת שדרכה תראו את מה שמוצג לכם בנייד על גבי מסך המולטימדיה, התנעה וכניסה ללא מפתח, מערכת בקרת אקלים, מנופי העברה הילוכים, מערכת בקרת שיוט, תאורת לד, פנסי ערפל, חיישני חניה מקוריים (כמה שפחות מערכות בהתקנה מקומית, הרי זה משובח), ועוד ועוד.

בתא הנהג תמצאו תאי אחסון “מדוייקים”, תא לנייד, לשתי כוסות, או שני בקבוקי מים קטנים, תא קטן ל”השלכת מטבעות” גומיות שיער, קליפסים וקבלות מחניונים.

לוח השעונים בקונה ההיברידית מורכב משני שעונים גדולים, מימין מד מהירות, משמאל, מד שמציג בפניי את הפעילות החשמלית בזמן הנסיעה, מתי אני נוסעת רק על חשמל – נורת EV גדולה וירוקה מוצגת. מתי אני נוהגת נהיגה מנהלתית רגילה וחסכונית יחסית, ואז המד יזוז בטווח האקו –ECO. מתי מתבצע אחזור אנרגיה, במקרי האטה ובלימה, ואז ניכר גם במד הקטן שתחתיו, שנצברה יותר אנרגיה חשמלית.

הנסיעה עירונית, תוכלו לנסוע עד 40-50 קמ”ש על חשמל בלבד, עקבו אחר סימן ה-EV הירוק, הוא מסמן לכם מתי אתם משתמשים רק באנרגיה חשמלית. אחרי 50 קמ”ש אתם תתחילו להיעזר במנוע הבנזין, והרכב יתחיל לצרוך דלק (15.5 ק”מ לליטר – מעודד!).

 

יונדאי קונה היברידית תא נהג

 

יונדאי קונה היברידית תא נוסעים

 

מאחור, מרווח הפנים יתאים ל-2-3 נוסעים, תלוי בגיל הילדים או בגודל מושבי הבטיחות, זה אתם יודעים, ויכולים לבדוק. תא המטען בנפח מספק של 361 ליטר.

הדברים הטובים ממשיכים ברשימה ארוכה ומכובדת של מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות:

מערכת בלימה אוטונומית במקרה של כמעט תאונה
סיוע אקטיבי שבפועל מתקן סטייה מהנתיב (בקונה תיקון הסטייה עובד “טוב והחלטי”).
מערכת התראה על רכב בשטח מת
סייען שמירה על עירנות נהג ועוד
מלבד אחת, מערכת התרעה על רכב בשטח מת, כל המערכות נמצאות ברמת הגימור/אבזור הבסיסית. רשימת אבזור מכובדת

יונדאי הוא מותג רכב שכבר כמה שנים טובות מייצר ומשווק כלי רכב פשוט טובים, אחד אחרי השני. הכוונה בטובים, היא – כלי רכב פונקציונאליים / רמת שימושיות גבוהה: מרווח פנים טוב, אבזור משביע רצון, מערכות בטיחות מתקדמות שעובדות, ועובדות טוב. עיצוב מושך, ומחירים תחרותיים. והנה לכם הנוסחא לאיך למכור מכוניות.

 

מחיר – 139,900 ש”ח

 

 

קרוסאוברים מומלצים – פיגו 2008

 

פיג’ו 2008

 

אי אפשר להתעלם מהעיצוב המאד מושך ויפה של הפיג’ו 2008 החדשה. כל זווית מרשימה מקודמתה, עם קימורים רבועים, חרטום רחב ומרשים, “מבט אגרסיבי וחצוף” של פנסי הלד, ושבכה קדמית מאד מיוחדת ונאה בעיני. הרכב הזה יפה ומרשים, מבפנים החוצה. והצבע הכחלחל שקיבלתי, בעיני יפה עוד יותר מזה האדום.

מנוע בנזין, 1.2 טורבו PureTech עם 130 כ”ס ב-5,500 סל”ד ומומנט של 23.4 קג”מ ב-1,750 סל”ד. מאפס ל-100 קמ”ש הרכב יאיץ ב-9.1 שניות. תיבת ההילוכים אוטומטית, עם 8 יחסי העברה של אייסין.

חייבים לדבר על המתלים של הפיג’ו 2008, מערכת המתלים הזו מעניינת ואפשר לכתוב עליה רבות, אבל בשתי מילים, מדובר ב”מתלים רכים”, זה אומר שהתחושה שלהם תהיה בין משככת מהמורות לקופצנית בנסיעה קצת יותר מהירה בכביש שאינו חלק ב-100 אחוז. בעיר, כל מהמורה ובאמפ נבלעים ברכות, וגם אם מתלווה לזה תחושה גלית/קפיצית, זו לא תחושה שהייתי רוצה לבטל, ולא להרגיש. וכמה שהם קפיציים, רכים, התנועה שלהם מהנה ומרוסנת, וזה כיף. זה חלק מחווית הנהיגה בפיג’ו 2008, חלק מה-DNA של הרכב הזה. צעיר, מהנה, שונה, סורר במקצת.

 

פיגו 2008 תא נהג

 

פיגו 2008 תא נוסעים

 

מה שעוד כיף בנהיגה בפיג’ו 2008 הם מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה, ומצבי נהיגה. וכשאני כותבת מצבי נהיגה, זה ברור שאני מתייחסת למצב הספורטיבי, שלשמחתי, באמת מחדד את הביצועים, ומוסיף פלפל לנהיגה. כמו גם המנופים הנחמדים, איתם אפשר לשלוט בהעברת ההילוכים בצורה מהירה ומהנה. כיף מאד.

מבפנים, מסך המולטימדיה המוכר של פיג’ו נותר בגודל 7 אינץ’, אבל זכה למסגרת גדולה ואלגנטית, ונוטה כעת לכיוון הנהג, לנוחות גבוהה יותר (אולי גם שלא ייווצר סנוור עם השמש שנכנסת מהשמשה הקדמית?). המסך הוא מסך מגע, והממשק מוכר וידוע משנים קודמות ומכוניות אחרות בקונצרן.

ישנם מתגים חיצוניים לשליטה בצורת מתגי פסנתר, מתחת למולטימידה, ששולטים גם כן בבקרת האקלים – מתג אחד אחראי על כיבוי והדלקת המיזוג, והאחר – מפעיל מיזוג/קירור על מקסימום. בנוסף, תשמחו לגלות שיש פד טעינה לנייד, פתחי האחסון, וכניסות USB מבורכות.

אבל את הפרס לפי’צר הגאוני, מקבל המקום הייעודי לנייד, פתח אחסון שנפתח בנגיעה קלה והופך למעמד לטלפון. ומעמד טוב, הנייד שלי ישב ולא זז, לאורך כל הנסיעה. כמה “פשוט” כמה גאוני ונחוץ.

מרווח הפנים ראוי וטוב. מקדימה ומאחור. תא הנוסעים מרווח מספיק ל-3 נוסעים בוגרים, או 2 מושבי בטיחות גדולים, מלאים ובוסטר קטן ופשוט באמצע. נפח תא המטען – 405 ליטר.

פיג’ו 2008 זכה ל-5 כוכבי בטיחות מארגון הבטיחות האירופאי, היורו NCAP וציון 7 של משרד התחבורה, מתוך 8. בזכות מערכות בטיחות מתקדמות, דוגמת מערכת בלימת חירום אקטיבית בעלת טווח מוגדל (עד 140 קמ”ש), בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה (פעילה מ-0 קמ”ש), התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי, שמירת מיקום בנתיב בעת שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, וגם 8 כריות אוויר (תוספת של כריות צד ליושבים מאחור).

הפיג’ו 2008 קרוסאובר קומפקטי, מלא חן וצבע, ומעוצב למשפחה או ליחידים, שאוהבים את הקונצרן, אבל לא רק. הם חייבים להיות מיוחדים בעצמם, חושבים מחוץ לקופסא, ששמים לב לפרטים, שווה בדיקה ונסיעת מבחן.

 

מחיר – 127,990 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “צרכנות: 5 קרוסאוברים (רכבי פנאי) קומפקטיים חדשים מומלצים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 − two =