קאדילק CT6 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

קאדילק רוצה קהל צעיר יותר בסוכנויות. רכב הסאלון קאדילק CT6 הוא התחלה טובה

קאדילק CT6, הוא רכב מנהלים עם אופי ספורטיבי, המצויד בפלטפורמה חדשה, טכנולוגיות חדשות, ושפע של אבזור פנים וחוץ. הוא נכנס לקטגוריה לא מאד גדולה, אך כן קשה ותחרותית, בה 3 מתחרות בולטות ופופולריות, כשהוא מאידך, אוחז ביתרון גדול – מחיר.

לקאדילק CT6 מנוע בנפח 3.6 ליטר עם שישה צילינדרים, הספק של 335 כ”ס, ו-39.1 קג”מ ב-5,300 סל”ד. תיבת ההילוכים אוטומטית “טיפטרוניק” עם 8 יחסי העברה, שעובדת ביעילות ובצורה חלקה עם ביצועי המנוע. לרכב שלדת אלומיניום, כמו גם הדלתות, הגג, מכסה המנוע ודלת תא המטען, שמפחיתה ממשקל הרכב. השילוב של מנוע חזק ומשקל נמוך יחסית של הרכב בא לידי ביטוי היטב בביצועים. 

קאדילק CT6 לצעירים

ה-CT6 נעים ונוח בתנועה. הוא גולש באצילות, בזריזות, בשקט, ועם הרבה נוכחות על הכביש. המנוע חזק, ויש הרבה מה להוציא ממנו. לנהג מוצעת בחירה בין מצבי נהיגה; ספורטיבי, נורמלי, וחסכוני, שמשנים את אופי ההגה והמתלים בהתאם לצורך. בבסיסו, ה-CT6 רכב נוח, המתלים שלו רכים מעט, ומשרתים את אופי וייעוד הרכב. 

אורך הרכב 5,184 מטר, משקלו טון ו800 קילוגרם, ובסיס הגלגלים קצת מעל 3 מטרים (מרווח פנים מפנק למשפחה). על אף מימדיו, לא מאבדים את הקשר עם הקצוות, ונשארים בשליטה מלאה. איך התגברתי על מכסה המנוע הגדול וקיבלתי שדה ראייה מלא? בעזרת כיוון המושב החשמלי, שכוון מעלה מעלה. ישבתי גבוה בנוחות, וזכיתי לתמונה פנורמית.

עיצוב ייחודי. קאדילק CT6

המראה החיצוני של הרכב יפהפה ומושך. עיצוב פנסי החזית משווים לקאדילק CT6 לוק ייחודי ומרהיב. הצבע הלבן של רכב המבחן הלם אותו. כלי רכב אחרים היו נעלמים עם מרכב בצבע לבן, אבל ל-CT6 עיצוב כל כך מיוחד ועצמתי, שגם ורוד עם נקודות היה עושה את העבודה. הוא שונה בנוף, מיוחד, אפילו אניגמתי.

אם נשים רגע את הנשיאים בצד, ה-CT6 הוא סמל לבשורה ולשינוי הגדול בתפיסה של המותג הוותיק – לא עוד מכוניות לטחונים בני 75 מפלורידה. הקהל אליו קאדילק מכוונים הם מצליחנים בני 40 מניו יורק, או המקבילה הישראלית צפון תל אביב והאזור.

אין ספק שהמותג עשה כברת דרך. ה-CT6 הוא קאדילק אחר, ולחלוטין רכב צעיר יותר באופיו ובמראה שלו.

לא רק החוץ מרשים. אהבתי את תא הנוסעים של הקאדילק CT6 – מראה הדשבורד מצודד, מדלת לדלת, הכל יפה פה ומרגיש יוקרתי ומושקע; בקרת האקלים מפוצלת וממזגת היטב, מערכת המולטימדיה שולטת על מערכת השמע חיבור לנייד והגדרות נוספות. המראה המרכזית שהופכת בלחיצה למצלמת HD המצלמת את הדרך, טכנולוגיה מתקדמת ומרשימה מאד (כתבנו על זה פה).

אהבתי שיש נורות לד שמאירות את פתחי האחסון, את הפתח הייעודי לפלאפון בין המושבים הקדמיים, את האוורור שבוקע מהמושבים, וכאימא לילד קטן, הערכתי מאד מאד את הווילונות הצידיים, והווילון החשמלי בשמשה האחורית. הילד שלי ישב כמו מלך מאחור – פתחי האוורור כוונו אליו לטמפרטורה נעימה, הווילונות חסמו קרני שמש קיץ חזקות, ושייטנו לנו בכיף.

התפעול בלוח המחוונים, ובתא הנהג בכלל קל ונוח. הכל תוכנן בקפידה לטובת הנהג, ולכן, פשוט להבין ולהפעיל את המערכות השונות. פיצ’ר טכנולוגי שלא נתקלתי בו הרבה, הוא הפד-עכבר לחיץ, שנמצא מימינו של הנהג, וזהה למה שיש לנו במחשב בבית. כן, זה נראה אינטואיטיבי, וברור מה צריך לעשות ואיך זה עובד, אך כן נדרשת פה למידה ודיוק בהפעלה.

איכות החומרים טובה. במישוש-לחיצה על הלחצנים, בעיקר אלה על גבי ההגה, גיליתי חומר פלסטי אלסטי מעניין שממש נעים למגע. אותה אלסטיות הורגשה גם בתנועת ההגה מחופה עור – בפנייה או עיקול בדרך, קוטר סיבוב ההגה מרשים, וישנה תמיד תחושה שאפשר לקבל עוד קצת זווית בפנייה. את זה אפשר לזקוף לזכות מערכת ההיגוי “הגה כוח חשמלי עם סיוע משתנה”. ולזה אני קוראת “הדברים הקטנים שעושים את ההבדל”.

יפה ונוכחת. קאדילק CT6

אם תרצו לאתגר מעט את הרכב בסיבובים ופניות מעוקלות, תגלו יכולות “גיהוץ” מרשימות. ה-CT6 יושב היטב על הכביש, יציב, ומשרה בטיחות במהירות גבוהה ובפניות חדות. הוא גולש בנוחות ובמהירות, ומערכת תיקון סטייה מנתיב דואגת להשאיר את הרכב ואותך בתלם. מי אמר שבנות לא אוהבות רובוטריקים? כיף איתו!.

חיישני מערכת זיהוי עצמים בשטח מת עובדים היטב ובטווח מרשים. מערכת תיקון סטייה מנתיב עובד מצוין, ומחזירה את הרכב באופן אקטיבי למרכז הנתיב, גם במהירות גבוהה. מראות הצד גדולות, מבעדן התצוגה חדה ופתוחה. הזכרתי את המראה במרכז תא הנוסעים שבלחיצה הופכת למצלמת דרך וכביכול מעלימה את מי שיושב מאחורה. מצלמת 360 שמנטרת את כל המתרחש מסביב לרכב, לסיוע בחניה רגילה של הרכב, ובשליטה של הנהג בעת חניה אוטומטית. בדקתי את מערכת החניה האוטומטית בשכונה די צפופה במרכז גבעתיים, והיא עובדת נהדר, בזריזות וביעילות.

לסיכום

בטח תרצו לשמוע קצת על ה-CT6 בהשוואה למתחרים מבית אודי, מרצדס, וב.מ.וו. ואסכם זאת כך –
קאדילק CT6 הוא אלטרנטיבה טובה לאלה שאינם גרופים של המותגים המתחרים שציינתי. כאלה שבאים ממקום נקי של השוואה, ראש פתוח, המחפשים רכב יוקרה/מנהלים טוב, שנותן הרבה בפחות כסף, מבלי לגרוע באיכות, באבזור, בבטיחות ובסטייל.

מחיר
קאדילק ריכזה את כל השפע ברמת אבזור אחת LUXURY  המשווקת כסטנדרט, ובמחיר אחד – 549,900 ₪

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 + fifteen =